Het klopt dat er ook vaak genoeg gevraagd wordt naar "HBO werk- en denkniveau", en niet eens om het papieren zelf.
Maar dat heeft meer te maken met de krapte op de arbeidmarkt.
Hoe slechter de arbeidsmarkt (lees weinig aanbod en grote vraag) hoe vaker er wordt gevraagd om .... niveau i.t.t. de daadwerkelijke papieren. Dit heeft meer te maken dat 'ze' geen personeel kunnen vinden en de eisen maar wat gaan bijstellen.
Ongeveer een jaar geleden zag ik vaak MCSE als eis, nu is het MCSE of lerende hiervoor
Als de krapte toenmeent zul je zien dat er weer meer om papieren gevraagd wordt.
Feit blijft gewoon dat iemand die geleerd heeft ook daadwerkelijk wat geleerd heeft en dat dat getoetst is. (nee, ja, weet ik.. maar die uitzonderingen zijn
uitzonderingen).
En wat Thomasz aanhaalt over hoe er naar hem gekeken werd als 'HBO niveau, maar zonder papiertje' is duidelijk een (gewone) menselijk reactie klopt helemaal.
Gewoon hetzelfde als hoe je overkomt wanneer je in (mantel-)pak bent.
Stap maar eens een auto dealer o.i.d. binnen in klompen en de volgende netjes in pak.
Waar wordt je het 1e, snelste (beste?) geholpen? Juist!
Netjes dat je alsnog je studie hebt gehaald!
edit
Tussen het posten, plaatsen en terug lezen zijn er alweer enkele berichten bij gekomen.
Kennelijk heeft men toch liever een MBO-er met HBO denkniveau.
Ik vraag me af waarom een MBO-er dan niet zijn HBO diploma heeft alstie zo slim is, maar dat terzijde.
Ik vergis me dus in wat ik hierboven beweer
Ik weet wel dat ik destijds niet slim genoeg was om mijn HBO te halen toen ik de kans had en kreeg.. Ik was veel liever aan het nietsnutten...Nee, ik had er gewoon 'geen zin an', mijn MBO was lekker makkelijk en snel klaar!
Achteraf meer dan stom natuurlijk,

bord4kop wijzigde dit bericht 16-07-2008 13:42 (19%)