Reg. datum: 10 november 2002
Asus A8V Deluxe rev 2.0, Athlon 64 3000+ @ 2400 mhz, 2 x 512 mb corsair pc3200C2Pro ch-5 @ 220 mhz 5-3-2 Cas 2 1T, Asus v9999GE @ ultra 400/1100System Specs gallery
Forum » General Chat » Werk en Inkomen » Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 7)
Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last
Nieuw TopicAsus A8V Deluxe rev 2.0, Athlon 64 3000+ @ 2400 mhz, 2 x 512 mb corsair pc3200C2Pro ch-5 @ 220 mhz 5-3-2 Cas 2 1T, Asus v9999GE @ ultra 400/1100System Specs gallery
Ja en Nee. die 15.000 bestaat uit een 13de maand en provisie welke tussen de 10000 en 15000 schommelt (dus geen vast gegeven), welke ik altijd als extra beschouwd heb. Hierdoor kan ik dit ook loslaten, maar ook doordat er een bonusregeling is welke een stukje hiervan weer kan compenseren. Daarnaast zal de provisie de komende jaren alleen maar minder worden, doordat de regelingen steeds slechter worden.quote:b_visser schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:12:
[...]
Dus je gaat op je 32ste voor 15.000 per jaar minder achter een helpdesk zitten terwijl de woningmarkt prima loopt? Zoiets als sommigen hun roeping als missionaris of profeet gevonden hebben, heb jij je roeping als helpdeskmedewerker gevonden?
ou812 wijzigde dit bericht 12-07-2008 23:42 (12%)
Qua leeftijd is me salaris aan de hoge kant, maar als je het tegenover het werkt zet wat ik doe is het net onder de CAO volgens het bedrijf waar ik geplaatst ben.quote:Ronaldo V schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:21:
Ga je nu serieus vertellen dat je met je 21 jaar + 2 jaar werkervaring onderbetaald wordt met 2550 euro in de maand? En dat met je MBO + certificaatjes? Geen wonder dat de inflatie zo hoog is op het moment.
It's the fucking society
Als je zo redeneert kunnen we best allemaal stoppen met studeren op 18, een paar cisco certjes halen, en een lekker salaris vragen.quote:ts_rensuh schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:30:
[...]
Qua leeftijd is me salaris aan de hoge kant, maar als je het tegenover het werkt zet wat ik doe is het net onder de CAO volgens het bedrijf waar ik geplaatst ben.
Je studeert net zo goed om certificaten te halen als bij een HBO/WO diplima. CCNP is niet niks. Die waarde moet je niet onderschatten.quote:phobosdeimos schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:36:
[...]
Als je zo redeneert kunnen we best allemaal stoppen met studeren op 18, een paar cisco certjes halen, en een lekker salaris vragen.
Studeren is voor sukkels, toch?
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt." -Rami Belson | Specs!
Ik voel hier een bepaalde ondertoon met betrekking tot MBO en daarnaast de certificaten.quote:Ronaldo V schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:21:
Ga je nu serieus vertellen dat je met je 21 jaar + 2 jaar werkervaring onderbetaald wordt met 2550 euro in de maand? En dat met je MBO + certificaatjes? Geen wonder dat de inflatie zo hoog is op het moment.
No production networks were harmed during this posting
Oki, helder verhaal. Je wilt dus een sturende ICT functie?quote:ou812 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 19:25:
[...]
...
<knip>
Dan is dit toch net iets beter en bij een bedrijf waar ook meer mogenlijkheden heb om door te kunnen groeien.
Vanuit mijn vorige werk (en nu dus een totale ommezwaai) neem ik kennelijk voldoende andere kwaliteiten mee.
<knip>
Ik zou die zinnen even wat nuanceren, ook naar de overige techneuten hier, het klinkt enigzins neerbuigendquote:<knip>
Het technische zal niet zo'n probleem gaan vormen. Beetje studie en begleiding en ik ben helemaal upo to date. Prive altijd al wel het een en andere gedaan, met iets meer dan alleen hobby gehalte.
Een welwillende IT hobbyist maakt meer kapot dan je lief is... handig werk handig2 32W Server
doordat de woningmarkt aan het instorten is, wat iedere hypotheekadviseur zich heel goed realiseert.quote:ou812 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:36:
[...]
... en provisie welke tussen de 10000 en 15000 schommelt ... Daarnaast zal de provisie de komende jaren alleen maar minder worden, doordat ...
ICT-investeringen zijn erg conjunctuur gevoelig en dus de ict-arbeidsmarkt ook. Vanaf ongeveer 2009 zal het weer bergaf gaan ivm. oliecrisis, kredietcrisis, lage dollar, stijgende rente, inflatie en consumentenvertrouwen. Bij de multinational waar ik voor werk merken ze het nu al. Van de woningmarkt naar de ict, is dat niet van de regen in de drup?quote:... het geboden toekomst perpectief en carriere pad.
... maar weet ook dat ik heel snel doorgroei.
Dat is helemaal niet mijn bedoeling. Het gaat er mij om dat hij 21 jaar is met mbo + certificaten en dan al vindt dat hij onderbetaald is met 2550 euro per maand. Volgens mij mag die z'n handjes dichtknijpen met zo'n salaris op zo'n jonge leeftijd.quote:Iznogoud schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:39:
[...]
Ik voel hier een bepaalde ondertoon met betrekking tot MBO en daarnaast de certificaten.
Wat is daar mis mee? Het komt nu zo over van ik studeer HBO of hoger en dat betekend veeeeeeeeeeeel meer dan zo'n zielige MBO opleiding![]()
Hij heeft het gewoon goed gespeeld met zijn werkgever en die certificaatje's betekenen vele malen meer dan zo'n knullige diploma als MBO of HBO.
Ik had beter mijn versnelde MBO opleiding(2,5 jaar) kunnen spenderen aan MCSE traject.
Daar leer ik meer van dan wat ik in dat 2,5 jaar geleerd heb met betrekking tot mijn vak gebied.
Asus A8V Deluxe rev 2.0, Athlon 64 3000+ @ 2400 mhz, 2 x 512 mb corsair pc3200C2Pro ch-5 @ 220 mhz 5-3-2 Cas 2 1T, Asus v9999GE @ ultra 400/1100System Specs gallery
Hmmm een fulltime job?quote:Ronaldo V schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:33:
[...]
Dat is helemaal niet mijn bedoeling. Het gaat er mij om dat hij 21 jaar is met mbo + certificaten en dan al vindt dat hij onderbetaald is met 2550 euro per maand. Volgens mij mag die z'n handjes dichtknijpen met zo'n salaris op zo'n jonge leeftijd.
Een hbo diploma knullig? Ik heb zelf een hbo deeltijd opleiding afgerond aan een hogeschool in 4 jaar tijd en ik kan je zeggen dat dat niet altijd meevalt naast een fulltime job. Ik denk dat je makkelijker wat certificaatjes erbij haalt dan een fulltime studie.
Was ook zeker niet bedoeld om het zo over te laten komen dat het makkelijk word. Maar heb tot nu toe wel al enige kennis opgebouwd en leer erg makkelijk en snel, vandaar.quote:bord4kop schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:55:
Ik zou die zinnen even wat nuanceren, ook naar de overige techneuten hier, het klinkt enigzins neerbuigend
Met een beetje studie en begleiding ben je er echt nog lang niet hoor!
Een voorbeeldje:
Als ik naar mezelf kijk, ik doe dit werk nu meer dan 10 jaar,
Echter ik ben ooit eens 3 jaar een beetje 'stil' blijven staan;
Dus geen certificaten, geen cursusen, geen updates, (maar wél gewoon in/met IT werkzaam)... en toen kreeg ik weer een 'echte' baan..
Hoe denk je dat ik er toen voor stond? Wat ik toen nog kon? Ondanks dat ik gewoon iedere dag systeem en netwerkbeheer deed.
Ik was eigenlijk gewoon weer een starter! Na 2 jaar was ik weer aardig bij, maar het kostte me veel inspanning en studie, zelfs met al mijn kennis en ervaring, dus laat staan voor een echte beginner!
Goed, dit klinkt allemaal wat vervelend misschien, maar zie het maar als een waarschuwing voor het onderschatten van het belang van technische kennis in een technisch beroep.
Woningmarkt is (nog) niet aan het instorten, dat is meer een gevoel dan feitelijk waar. De inkomsten voor adviseurs worden minder komende jaren, maar dat heeft een andere reden. Afsluitprovisie word de komende jaren afgebouwd naar maximaal 50% van de totale provisie inkomsten, komende van 100%. Veel adviseurs worden afgerekend op deze afsluitprovisie en veel werkgevers hebben hiervoor nog geen oplosssing of gaan die ook niet geven. Daarnaast zal er ook een verschuiving plaatsvinden naar uur- of vast tarief.quote:b_visser schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:18:
[...]
doordat de woningmarkt aan het instorten is, wat iedere hypotheekadviseur zich heel goed realiseert.
[...]
ICT-investeringen zijn erg conjunctuur gevoelig en dus de ict-arbeidsmarkt ook. Vanaf ongeveer 2009 zal het weer bergaf gaan ivm. oliecrisis, kredietcrisis, lage dollar, stijgende rente, inflatie en consumentenvertrouwen. Bij de multinational waar ik voor werk merken ze het nu al. Van de woningmarkt naar de ict, is dat niet van de regen in de drup?
ou812 wijzigde dit bericht 13-07-2008 18:40 (33%)
-= Pick my icon =-
Commentaar over SG, WI, HK, SF of LA? Lucht je hart (onderbouwd) in een DM!
behalve als ze in huizen gaan betalenquote:SmartDoDo schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:01:
Wat mij betreft mogen hier weer gewoon salarissen en arbeidsvoorwaarden worden gepost. De woningmarkt is niet echt interessant voor wat een ICT' er verdiend
In dat geval weet je dat de huizenmarkt inderdaad is ingestortquote:
-= Pick my icon =-
Commentaar over SG, WI, HK, SF of LA? Lucht je hart (onderbouwd) in een DM!
Dat zijn nog al gewaagde opmerkingen...... Ik ben maar een "simpele" MBO'er met een half jaar HBO, maar sommige mensen waar ik mee moest samen werken die een HBO opleiding hebben afgerond vond ik toch wel een beetje tegen vallen. Teveel volgens de boekje's werken en geen inzicht met betrekking tot het oplossen van een probleem.quote:paella schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:48:
Uitzonderingen daargelaten denk ik niet dat je gelijk hebt Izogoud... MBO of HBO is wereld van verschil, namelijk uit welk hout je gesneden bent.
Komt dat ook niet doordat de beleggingshypotheek(woekerpolis) met hoge provisie aan banden is gelegd zodat hypotheekadviseurs daarom minder gaan verdienen? Interessant, dat niet alleen de consument van beleggingsproducten het slachtoffer is maar dat er ook aan de aanbodzijde slachtoffers vallen.quote:ou812 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:34:
...
De inkomsten voor adviseurs worden minder komende jaren, maar dat heeft een andere reden. Afsluitprovisie word de komende jaren afgebouwd naar maximaal 50% van de totale provisie inkomsten, komende van 100%.
...
Waar baseer je dat op?quote:b_visser schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:18:
ICT-investeringen zijn erg conjunctuur gevoelig en dus de ict-arbeidsmarkt ook. Vanaf ongeveer 2009 zal het weer bergaf gaan ivm. oliecrisis, kredietcrisis, lage dollar, stijgende rente, inflatie en consumentenvertrouwen. Bij de multinational waar ik voor werk merken ze het nu al. Van de woningmarkt naar de ict, is dat niet van de regen in de drup?
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
Opmerkelijk onderzoek. Vooral ook omdat daar tegenover veel onderzoeken staan die juist wel de kwetsbaarheid van de IT-sector concluderen. De IT-sector is voor een groot deel afhankelijk van investeringen van bedrijven in de IT. Zodra het slecht gaat in de economie zijn dure IT projecten een van de eerste zaken waar op bezuinigd wordt. Dat was vooral in de economische neergang van 2001-2004 goed merkbaar. Natuurlijk bestaat het werk in de IT-sector ook uit onderhoud en noodzakelijke investeringen, dus zullen goede professionals altijd wel nodig blijven. Maar overal vrees ik toch dat in een economische neergang de IT-sector niet gespaard blijft.quote:ToMaSZ schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:19:
[...]
Waar baseer je dat op?
Als ik kijk naar dit artikel wordt bijna het tegenovergestelde beweerd.
Software testen - You build it, I break it! - testen2008@gmail.com
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Zoals mijn voorganger al schreef "Zodra het slecht gaat in de economie zijn dure IT projecten een van de eerste zaken waar op bezuinigd wordt."quote:
Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last
Dit topic is gesloten.