Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
GreenSky schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:19:
Ik had al eens eerder door dit topic gebladerd, en vond het flinke salarissen die mensen hier en daar krijgen, slechts enkele jaren ouder dan ik. Ook al schrijf ik zelf nogal eens leuke factuurtjes uit als student zijnde, vond ik het nog flinke salarissen en vroeg ik me af of ik zelf zoiets zou verdienen op bijvoorbeeld m'n 25e.
Van de week bleek dat niet zo ver weg meer te zijn. Een directeur/manager van een leuk bedrijf waar ik 2 dagen in de week voor werkte wou me van school weg lokken (niet helemaal verwacht van die persoon, had iets ethischer verwacht) door middel van een bod van 3000 bruto als maandsalaris. En ik ben nog maar 22. Dus niet zo ver weg meer.
Nu moet er wel gezegd worden dat het ook een beetje een noodgreep was van het bedrijf omdat m'n direct leidinggevende (hoofd ICT zeg maar) weg gaat, en ik ook daar ga stoppen vanwege school (daarmee gaat de helft van de ICT weg en moeten ze ineens heel hard op zoek naar anderen anders gaat het echt ten kosten van de rest van het bedrijf). Maar ik stond er alsnog van te kijken.

Uiteraard ga ik eerst mijn school afmaken.
3000e is een heel erg leuk bedrag om mee te starten, Is het niet mogelijk om de opleiding in deeltijd af te maken?

"A man with God is always in the majority."

Ja het is een erg leuk bedrag. Maar mijn opleiding is toch in een andere richting.
Bij dit bedrijf zou ik dan mee werken aan een intranet applicatie, het hoofdsysteem van het bedrijf (is nogal maatwerk allemaal). Dus php, xml, databases etc. Dat zijn meer Informatica dingen, maar ik doe Technische Informatica.
En ik hoef alleen nog maar mn afstudeerstage te doen (na de zomer) en dan ben ik klaar. Dus nog een half jaar. Ik ga dan vooral het embedded gebied in, daar ligt mijn interesse ook in.

Dus ik heb er niet eens over getwijfeld, ik zei eigenlijk vrijwel meteen nee. Maar het is toch leuk dat je zo'n bod krijgt, dat het dus niet zo ver weg meer is. Ik bedoel ik zou al met 2K als startsalaris genoegen nemen waarschijnlijk, wanneer ik echt aan een fulltime baan zou beginnen.

Ideetje om misschien een 0 uren contract aan te nemen waarmee je je vrije uren kunt vullen? Dit lijkt me wel een uitstekende oplossing wat zeker je CV ook nog eens siert.

quote:
GreenSky schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:30:
Ja het is een erg leuk bedrag. Maar mijn opleiding is toch in een andere richting.
Bij dit bedrijf zou ik dan mee werken aan een intranet applicatie, het hoofdsysteem van het bedrijf (is nogal maatwerk allemaal). Dus php, xml, databases etc. Dat zijn meer Informatica dingen, maar ik doe Technische Informatica.
En ik hoef alleen nog maar mn afstudeerstage te doen (na de zomer) en dan ben ik klaar. Dus nog een half jaar. Ik ga dan vooral het embedded gebied in, daar ligt mijn interesse ook in.

Dus ik heb er niet eens over getwijfeld, ik zei eigenlijk vrijwel meteen nee. Maar het is toch leuk dat je zo'n bod krijgt, dat het dus niet zo ver weg meer is. Ik bedoel ik zou al met 2K als startsalaris genoegen nemen waarschijnlijk, wanneer ik echt aan een fulltime baan zou beginnen.
De kans dat je bij een ander bedrijf een dergelijk startsalaris krijgt is makkelijk samen te vatten als "nihil".

The Undercover Boogieman
Reg. datum: 01 september 2006

Niet altijd "nihil', wel vaak. Ik heb namelijk als afstuderende Technische Informatica student ook een soortgelijke bod gekregen. Ze zijn wel zeldzaam hoor, dus gewoon aanpakken als je het kan. In mijn geval twijfel ik nog vanwege de vrijheid en flexibiliteit die ik bij een minder betalende baas krijg. Dit laatste laat me nog sterk twijfelen over m'n toekomst.

Mr.Nash wijzigde dit bericht 30-06-2008 13:35 (4%)

CCNA, CCNP certified. Bezig met CCIE (Written 2008, LAB 2009 ergens)

Zowiezo lijkt het sterk op een makkelijk lokmiddel.
Hoog startloon om werknemers aan te trekken, en de komende 5 jaar geen (of weinig) opslag :D

quote:
n4m3l355 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:14:
Ideetje om misschien een 0 uren contract aan te nemen waarmee je je vrije uren kunt vullen? Dit lijkt me wel een uitstekende oplossing wat zeker je CV ook nog eens siert.
Dat is in principe wat ik nu doe. Ik factureer nu op m'n bedrijfje, en zal wanneer ik straks niet meer in vaste dienst ben (wat eerst 2 dagen was, en straks 0 vanwege afstudeerstage) zal ik nog steeds open staan om hier en daar losse opdrachten te pakken. Aangezien ik alle middelen (mijn bedrijfje) heb ben ik zeer flexibel hierin.
quote:
phobosdeimos schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:20:
[...]

De kans dat je bij een ander bedrijf een dergelijk startsalaris krijgt is makkelijk samen te vatten als "nihil".
Opzich ben ik dat redelijk met je eens, alleen het zou gewoon een domme zet zijn. Financieel niet, maar goed, dat is ook maar voor een paar jaar bekeken.
Ik zou dan in een positie komen waar ik me nauwelijks verder zal ontwikkelen. Het is dan nog wel een heel leuk bedrijf, maar qua verder komen in de ICT (jezelf ontwikkelen) valt het tegen.
quote:
phobosdeimos schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:00:
Hoog startloon om werknemers aan te trekken, en de komende 5 jaar geen (of weinig) opslag :D
Nou dat valt wel mee, ik zou wel verzekerd zijn van enige opslag, dat ik misschien op m'n 30e op 4K zou zitten om maar wat te noemen. Dus dat is geen argument.
Maarja, geld is voor mij niet echt een enorme motivatie. Ik heb als student (en als student verdien ik ook niet slecht) al het meeste wat ik zou willen hebben.

GreenSky wijzigde dit bericht 30-06-2008 14:28 (19%)

Reg. datum: 25 november 2003

quote:
phobosdeimos schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:00:
Kan wel een lokmiddel zijn, maar dan nog. Als ik 3000¤ zou verdienen, dan ben ik toch al serieus content hoor. Als je bij een ander gaat werken tegen bijvoorbeeld 2600¤, dan moet je nog 2 jaar lang enorm hard werken, om zoveel te verdienen. En dan moet het goed gaan met je bedrijf he? Als je bedrijf op een gegeven moment tegen verliezen aankijkt, dan kun je zulk loon op je buik schrijven. Dan krijg je van die vervelende loonstoppen.

Natuurlijk moet je ook kijken naar de toekomst. Zijn er groeimogelijkheden binnen het bedrijf? Dat is ook zeer belangrijk.

makila wijzigde dit bericht 30-06-2008 14:23 (8%)

Er zijn dus weinig doorgroeimogelijkheden. Wel qua salaris, maar verder eigenlijk niet.
Al moet er wel gezegd worden dat het bedrijf zich nu ook in Duitsland aan het vestigen is.
Maarja, zoals gezegd, het is niet echt het werk wat ik op dit moment zoek.

GreenSky wijzigde dit bericht 30-06-2008 14:30 (49%)

Aanbod 1 jarig contract:

Leeftijd: 19 (bijna 20)
Opleiding(en): nog niks bezig met MBO niv 3
Certificaten: nog geen
Werkervaring: 0.5 jaar
Werkgever: Detacheerder
voor de functie: tijdelijk service desk, ik wordt verder opgeleid op het bedrijf om me zo snel en goed mogelijk te plaatsen.

Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: geen idee nog
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: nee
Leaseauto: ja ¤680 bruto incl brandstof
Werkweek: 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: MCSE, en overige certificeringen volledig betaald.
Reiskostenvergoeding: volledige vergoeding
Pensioenregeling: geen idee
Land: Nederland

¤1340 + 150 onkostenvergoeding = ¤1490 bruto

Is het wat? ik zeg aanpakken die handel.

Imperium wijzigde dit bericht 30-06-2008 22:36 (8%)

Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

Eerst je opleiding afmaken, je hebt nu alleen mavo, en niet eens MBO niveau 3. Ga eerst verder en eventueel zelfs voor niveau 4.

Aanbod is net boven het minimumloon voor een 19-jarige.

Van die 1490 bruto hou je 900 over, min je leaseauto wat nog eens 350 is. 550,- netto?

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |
Werken in Tilburg bij een leuke, kleine IT-afdeling? Dat kan! Meer info per DM.

quote:
Motrax schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:46:
Eerst je opleiding afmaken, je hebt nu alleen mavo, en niet eens MBO niveau 3. Ga eerst verder en eventueel zelfs voor niveau 4.

Aanbod is net boven het minimumloon voor een 19 23-jarige.

Van die 1490 bruto hou je 900 over, min je leaseauto wat nog eens 350 is. 550,- netto?
1490 hou je wel meer dan 900 over, (1150 ofzo) leaseauto is +- 150 netto. met MBO ben ik nog bezig en krijg de gelegenheid die af te maken.
Veelzijdig stukje vlees ;)

Eens met Motrax. Met een kanttekening: lease incl. brandstof voor ¤680 betekent niet zo'n heel dure auto, dus die ¤350 voor de auto te hoog ingeschat (denk eerder aan ¤200-¤250), maar dan nog zit je op zo'n ¤700-¤800 netto.

Dat kun je ook maandelijks binnentrekken met StuFi + een parttime baan en dan heb je aan het eind van de rit ook nog eens een fatsoenlijk diploma waarmee je de arbeidsmarkt op kunt.

Ga in ieder geval voor je MBO (bij voorkeur niveau 4) diploma. Je bent nog hartstikke jong, dus de wereld ligt aan je voeten.

/edit: je postte alweer tussendoor ;)

Wordt de opleiding ook daadwerkelijk betaald of bouw je een schuld op bij de werkgever? Wel iets om rekening mee te houden namelijk, want het kan een manier zijn van de werkgever om je voor minimaal drie jaar 'vast te houden'.

Wok wijzigde dit bericht 30-06-2008 23:00 (20%)

In Memoriam: Lars Toenk Muller (27-06-2005 - 28-06-2005) :'(
Ook AutoFan?
fotospullekes

Ik heb dat leaseauto gebeuren al helemaal uitgerekend..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Berekening  Grondslag  Perc.  Bruto-netto  Zvw/LH  Loon SV    
Salaris      1340,00  1340,00  1340,00    
Belaste vergoeding      150,00  150,00  150,00    
   Loon SV          1490,00    
Bijtelling auto zaak  17500,00  2,083    364,58      
WW Awf  163,25  3,500  5,71- 5,71-     
   Premieloon Zvw        1848,87      
Verg. Zvw inkomensafh.  1848,87  7,200  133,11  133,11      
   Loon LH        1981,98      
Loonheffing  1981,98    414,58-       
Zvw inkomensafh.  1848,87  7,200  133,11-       
   NETTO/TOTAAL      1069,71

Ik heb vandaag mijn eerste aanbod gehad:

Leeftijd: 21
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 2 x half jaar stage (laatste half jaar bij het bedrijf die het aanbod doet)
Werkgever: ... webshop ontwikkeling
Huidige functie: Web Developer (VB.NET)

Laptop: Nee
Vakantiegeld: 10%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: geen idee?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
* Reiskostenvergoeding, vast bedrag per kilometer, hoeveel weet ik niet
* mogelijkheid tot het halen van .Net certificaten, bedrijf betaalt

Maand salaris(bruto): ¤ 1750,--

Ik heb zelf het idee dat het aan de lage kant is, als ik het vergelijk met anderen hier. Kan ik de minimumlonen ergens in een CAO terugvinden overigens? Ik heb ernaar gezocht, maar de ICT schijnt het niet te hebben?

newpegasus wijzigde dit bericht 30-06-2008 23:12 (11%)

quote:
newpegasus schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:05:
Ik heb vandaag mijn eerste aanbod gehad:

Leeftijd: 21
Opleiding(en): HBO Informatica
Werkervaring: 2 x half jaar stage (laatste half jaar bij het bedrijf die het aanbod doet)
Werkgever: ... webshop ontwikkeling
Huidige functie: Web Developer (VB.NET)

Vakantiegeld: 10%
13/14e maand of winstuitkering: nee
Pensioenregeling: geen idee?
* Reiskostenvergoeding, vast bedrag per kilometer, hoeveel weet ik niet

Maand salaris(bruto): ¤ 1750,--

Ik heb zelf het idee dat het aan de lage kant is, als ik het vergelijk met anderen hier. Kan ik de minimumlonen ergens in een CAO terugvinden overigens? Ik heb ernaar gezocht, maar de ICT schijnt het niet te hebben?
De ict in kwestie niet...

Vaak wel de tak waar je ondervalt..

bv ict in het onderwijs= CAO onderwijs + functie omschrijving\

Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Informatica nivo 4
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: onderwijs
Huidige functie: Systeembeheerder.

Vakantiedagen: 55
13/14e maand of winstuitkering: ja
Pensioenregeling: ja
* Reiskostenvergoeding, vast bedrag per kilometer, 19ct / km[/b]

Maand salaris(bruto): ¤ 1963,--

bovenstaande salaris wordt 2223,-- volgende maand

Duinkonijn wijzigde dit bericht 30-06-2008 23:19 (20%)

quote:
:w Hee wok! Ook een autofan hier (Roland)
En ik ben het met je eens, zowiezo afmaken die opleiding, t/m niveau 4. Niet eerder stoppen.
Zou leuk zijn als dat 4 dagen werken 1 dag leren kon lukken, maar dat is al minder belangrijk.

Veelzijdig stukje vlees ;)

offtopic:
De wereld is klein :D

Het klinkt natuurlijk heel leuk als je werkgever je opleiding (MBO, HBO, etc) wil betalen, maar bedenk wel: voor niets gaat de zon op. ;) De werkgever wil zijn investering in jou natuurlijk wel terugverdienen. In de meeste gevallen wordt er dan een constructie gehanteerd waarbij een je een 'studieschuld' hebt bij je werkgever, die door de werkgever echter wordt 'afgeschreven' over een x periode. Besluit je echter binnen die x periode op te stappen, dan krijg je bij vertrek dus nog een factuur gepresenteerd om de restschuld te voldoen. Met een (volledige) MBO of HBO opleiding kan dat dus aardig in de papieren lopen als je besluit na twee jaar ofzo te vertrekken.

Ik kreeg ook nog even een factuur van ¤1200 voor mijn kiezen toen ik vertrok bij mijn vorige werkgever :X Gelukkig heeft mijn huidige werkgever dat toen betaald, maar toch... In mijn geval ging het dan nog 'maar' om een Microsoft-cursus, maar bij een volledige MBO- of HBO opleiding kan dat bedrag dus het veelvoudige worden...

In Memoriam: Lars Toenk Muller (27-06-2005 - 28-06-2005) :'(
Ook AutoFan?
fotospullekes

De MBO opleiding doe ik naast het werk (1 avond per week naar school) en die kosten draag ik zelf. de certificeringen krijg ik vergoed.
Leeftijd: 29
Opleiding(en): LBO
Werkervaring: 8
Werkgever: Een van de grootste bedrijven ter wereld ~500k mensen
Huidige functie: Product expert (freight systems).
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Standaard 8%
13/14e maand of winstuitkering: Neen
GSM: Ja
Leaseauto: Neen, wel auto vergoeding
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Alle "relevante" cursesen voledig betaald
Land: CZ

Maand salaris(bruto): 2720,-

Rob Coops wijzigde dit bericht 01-07-2008 10:07 (9%)

Doe je niet slecht.

Maareh... Speciaal hiervoor geregistreerd?
quote:
Rob Coops schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:06:

...

Huidige functie: Product expert (freight systems).
...
Is dat een ICT functie?
Wat doe je precies?

Een welwillende IT hobbyist maakt meer kapot dan je lief is... handig werk handig2 35W Server

Ik zal de boel ook maar weer eens updaten, nieuwe functiewaardering + nieuwe CAO.

Leeftijd: 37
Opleiding(en): HTS-E
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: Gemeente Amsterdam
Huidige functie: ICT Medewerker ontwikkeling en beheer

Laptop: ja
Vakantiedagen: 158 uur, aangezien ik 4x9 uur werk kost 1 dag verlof dus 9 uur
13/14e maand of winstuitkering: 5% eindejaarsuitkering via ambtenaren CAO + 0,35% extra voor gemeente A'dam, 1,5% levensloopuitkering
GSM: ja
Leaseauto: nee, ik loop naar mijn werk
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: ja, ambtenaren regeling via ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: cafetariamodel voor oa ver/aankoop van uren, fietsvergoeding of 1 zone OV
Land: NL

Maand salaris(bruto): ¤ 4088

Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII

Harem ©2004

quote:
Harem.nl schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:49:
[...]

Dank je voor de uitleg:) Maar mocht ik dus op zoek willen naar een andere OnSite baan, waar kan ik die dan het beste vinden? Het internet of bij een uitzendbureau? Of moet je geluk hebben dat je er bijvoorbeeld bij monsterboard uitgepikt wordt?
Iemand die dit misschien weet? :)

Harem ©2004

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: Nog geen, ben bezig met MCSA (laatste module) en hierna EMC Proven Professional (Storage Administrator)
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Administratiekantoor (Zorgsector)
Huidige functie: Systeem/Netwerkbeheerder

Laptop: ja
Vakantiedagen: 196 uur
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto: nee, kilometervergoeding
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onregelmatigheidstoeslag (ene week 07:00-15:30 / 13:00 tot 21:30), vergoeding voor telefoon/internetkosten, standbyvergoeding (1 x per 5 weken standbydienst), prima opleidingsplan waarbij werkgever volledige cursusgelden vergoed.

Maand salaris(bruto): ¤ 2560 (excl. toeslagen) ¤ 3050 (incl. toeslagen)

edit: leesbaarheid

Aragornwj wijzigde dit bericht 01-07-2008 20:55 (8%)

MEEHH!!!!

Reg. datum: 25 februari 2004

Ik heb vandaag meer informatie gekregen over m'n nieuwe vakantiebaan. Ben er zelf zeer tevreden mee, aangezien ik nu pas naar de 2de klas ga. Wat is jullie mening erover?

Leeftijd: 18
Opleiding(en): bezig met Mediatechnologie niv 4
Certificaten: nog geen
Werkervaring: 0.5 jaar relevant
Werkgever: Detacheerder
Functie: Junior systeembeheerder

Laptop: nee
Vakantiegeld: nvt
Vakantiedagen: nvt
13/14e maand of winstuitkering: nvt
Leaseauto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Reiskostenvergoeding: ¤1 per gewerkt uur
Pensioenregeling: nvt

¤1600 bruto

Binnenkort wil ik gaan beginnen met het halen van certificaten, begin denk ik met CompTIA+.

AE86 wijzigde dit bericht 01-07-2008 22:21 (38%)

There's no place like 127.0.0.1

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws