Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 04 januari 2008

quote:
technoaddict schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:37:
[...]

Bij peak stijg je sneller in salaris dan bij andere detacheerders. Oke, je moet er wel wat voor doen, namelijk certificaten halen. Maar als je die certificaten hebt gehaald, heb je wel snel een hoger salaris, EN je hebt de certificaten. Oke, die certificaten zeggen opzich niet zo heel veel, want de praktijkennis is waar het om gaat, maar dat laat ik hier dan even buiten.
Collega's van mij die bij andere detacheerders zitten omdat ze daar gelijk met 1700 starten ipv 1400 bij peak doen al een jaar over het halen van MCSA. Na een jaar kijkt de detacheerder wat je hebt behaald en wat voor verhoging er in zit. Uiteindelijk kom je kwa salaris op het zelfde niveau als met Peak, alleen bij peak heb je meer certificaten op zak.
Leuk marketing verhaaltje.
Hoeveel euro's krijg je er bij peak bij dan per certificaat?

WHWWLMXP
Reg. datum: 05 februari 2003

quote:
technoaddict schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:37:
[...]

Bij peak stijg je sneller in salaris dan bij andere detacheerders. Oke, je moet er wel wat voor doen, namelijk certificaten halen. Maar als je die certificaten hebt gehaald, heb je wel snel een hoger salaris, EN je hebt de certificaten. Oke, die certificaten zeggen opzich niet zo heel veel, want de praktijkennis is waar het om gaat, maar dat laat ik hier dan even buiten.
Collega's van mij die bij andere detacheerders zitten omdat ze daar gelijk met 1700 starten ipv 1400 bij peak doen al een jaar over het halen van MCSA. Na een jaar kijkt de detacheerder wat je hebt behaald en wat voor verhoging er in zit. Uiteindelijk kom je kwa salaris op het zelfde niveau als met Peak, alleen bij peak heb je meer certificaten op zak.
volgens mij krijg je bij elke detacheerder een bruto verhoging bij behaald certificaat.

WHWWLMXP

Leeftijd: 28
Opleiding: MBO Niveau 3 ICT
Certificeringen: MCSA 2003 + messaging, bijna MCSE
Werkervaring: 7 jaar
Huidige functie: Systeembeheer
Auto v/d zaak: Ja
Laptop v/d zaak: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: Ja
Werkweek: 40 uur

Verdiensten: 2800 euro bruto

Is toch wel redelijk lijkt mij zo ..

quote:
North_c schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 08:49:

Veel meer dan redelijk. Je zit op de wolken. Alleen mis ik iets, wat voor bedrijf is het?

Silver7 wijzigde dit bericht 07-05-2008 08:56 (40%)

Het is de gezellige werkgever waar de hebben gestaakt O-)

quote:

Hier zijn de kosten van de auto al af? Ik vind het een net loon!

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

ik hou er netto +/- ¤ 1650 aan over..

North_c wijzigde dit bericht 07-05-2008 09:12 (30%)

Opleiding(en): MTS (Niet Afgemaakt)
Certificaten: MCP, MCDST, MCSA, MCSA Messaging, MCSA Security, MCSE, MCSE Messaging, MCSE Security, MCSITP, CCENT
Werkervaring: 1 jaar local-support, 1 jaar helpdesk, 2 jaar systeembeheer
Werkgever: Nieuwe Werkgever
Laptop: Nee
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Ja, echter nooit gekregen.
GSM: Nee
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot behalen certificaten naar keuze.
Land: Nederland

Maand salaris(bruto): 2600 Bruto

Wow, de verschillen zijn erg groot! Ik krijg het gevoel dat ik toch iets aan de magere kant zit, qua bruto loon. Of overdrijf ik? Mijn gegevens:

Leeftijd: 27
Opleiding(en): Systeembeheerder (MBO niveau 4), Bedrijfskundige Informatica (HBO)
Certificaten: MCSD
Werkervaring: 4 jaar systeem/netwerkbeheer (1 dag in de week naast studie, tijdens vakanties, en stages), 3 jaar full time Microsoft Solution Developer
Huidige functie: Microsoft Solution Developer (applicatie ontwikkelaar, dus :+ )
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen, internet/GSM vergoeding

Maand salaris(bruto): 2500 Bruto

The Undercover Boogieman
Reg. datum: 01 september 2006

quote:
70373R schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:26:
Opleiding(en): MTS (Niet Afgemaakt)
Certificaten: MCP, MCDST, MCSA, MCSA Messaging, MCSA Security, MCSE, MCSE Messaging, MCSE Security, MCSITP, CCENT
Werkervaring: 1 jaar local-support, 1 jaar helpdesk, 2 jaar systeembeheer
Werkgever: Nieuwe Werkgever
13/14e maand of winstuitkering: Ja, echter nooit gekregen.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot behalen certificaten naar keuze.

Maand salaris(bruto): 2600 Bruto
Veel van die certificaten zijn toch een onderdeel van een ander die je ook hebt? Anyways wel een net salaris met 1 jaar ervaring.

CCNA, CCNP certified. CCIE Written: oktober 2008

Volgens mij toch gewoon 4 jaar ervaring?

Be a man! (Russel Peters).

Reg. datum: 24 juli 2005

quote:
Timmai17 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:40:
[...]

whehe PEAK IT. ik heb geen certificaten en enkel HAVO + 1 jaar HBO zonder P en ik verdien 1650. Morgen als ik 70-270 haal zit ik alweer op 1700. En daarnaast ook standaard laptop & mobiel & auto.
Ha, wat geef jij een leuke reactie, gz man. Post dan gewoon ff een lijstje net als ieder ander hier doet, en ga niet als een kleuter zeggen van "whaha, ikke meer dan jij hebben".

Er staat niet voor niets 17 achter z'n nickname...

Pentium Core 2 Duo 6600, 2GB RAM, Asus 7600 GT

quote:
Mr.Nash schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:46:
[...]

Veel van die certificaten zijn toch een onderdeel van een ander die je ook hebt? Anyways wel een net salaris met 1 jaar ervaring.
Ja, in principe wel. Als je MCSE gecertificeerd bent dan heb je ook je MCSA, maar het is wel een los certificaat die aan de muur hangt :P

Ik heb 4 jaar werkervaring en 2 jaar in mijn huidige functie.

WHWWLMXP

Leeftijd: 22
Opleiding(en): HAVO + 1 jaar HBO (geen Propedeuse behaald)
Certificaten: 70-270
Werkervaring: 4 maanden
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Servicedeskmedewerker
Laptop: Ja
Vakantiedagen: 26 (+4 dagen bij niet ziek)
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen, Fitnessvergoeding.
Brutoloon: ¤1700,-

WHWWLMXP

WHWWLMXP

quote:
hypz schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:18:
[...]

Ha, wat geef jij een leuke reactie, gz man. Post dan gewoon ff een lijstje net als ieder ander hier doet, en ga niet als een kleuter zeggen van "whaha, ikke meer dan jij hebben".
ik geef toe dat ik het misschien beter had kunnen formuleren, ik wil alleen maar zeggen dat je behoorlijk wat kunt eisen bij je werkgeven op dit moment in de ICT.

WHWWLMXP

Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO
Certificaten: Certified Macromedia ColdFusion MX 7 Developer
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: MKB
Huidige functie: Coldfusion Developer

Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: cursussen worden betaald, echter bij voortijdig verlaten dient binnen een bepaald aantal jaren een bedrag betaald te worden
Maand salaris(bruto): 2475 euro

Ik ben me nu aan het oriënteren op een andere baan. Wellicht dichter bij huis en wat salaris verhoging. Maar vooral omdat ik me niet helemaal meer thuis voel bij mijn huidige werkgever.
Er zijn weinig werkgevers die werken met Coldfusion ( en weinig ontwikkelaars ) dat kan in mijn voor of nadeel werken.
BTW: ik vind de secundaire voorwaarden wat magertjes

quote:
Cyberjoi82 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:25:
Opleiding(en): HBO
Certificaten: Certified Macromedia ColdFusion MX 7 Developer
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: MKB
Huidige functie: Coldfusion Developer
Wat voor HBO-opleiding?
Ik zou even rondkijken voor extra certificaten. oftewel Je breed inzetten, dan gericht op 1 stuk

Mag je hier ook IT bijbaantjes neerzetten? :)

Kamer gezocht in amsterdam en omstreken. Weet je wat leuks (tot 600 euro), DM of mail me!

Reg. datum: 26 september 2000

quote:

Aangezien je bij AO werkt...vraag ik me weer af hoe terecht de stakingen zijn. De opkomst was beperkt en het waren vooral oudere die aan het staken waren. Waarschijnlijk allemaal mensen die geinsourced zijn met een niet-marktcomfort salaris. Die mensen zouden eens moeten proberen van job te wisselen en hetzelfde salaris te krijgen...

Ik vind het vervelend dat de media zo'n scheef beeld van de werkelijkheid neer kan zetten. Ik heb ook heel even bij AO gewerkt en kreeg daar ook heel redelijk betaald.

Try to live without PC ;)

Update sinds een jaartje terug ofzo :)

Leeftijd: 26
Opleiding(en): VWO (Atheneum), HBO Informatica & Informatiekunde (titel: Ing. en/of B.)
Certificaten: MS VBA, VBScript, ASP, DotNet
Werkervaring: 8 jaar, vanwege duale studie
Werkgever: Grote financiele instelling
Huidige functie: Software Development & Application Management

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand (volledig) + winstdeling (dit jaar ~3500 Euro)
Leaseauto: Nee, wel volledig vergoede OV Jaarkaart, incl. onbeperkt privé gebruik.
Werkweek: 28 uur (parttime, werkweek: 24 om 32 uur per week, 8u/pd)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 30% hypotheekkorting, 30% verzekeringskoring, levensloop ¤100 p.m., optie + aandelenregeling (hoeveelheid afhankelijk van schaal en beoordeling), ¤2500 opleidingsbudget per jaar (bedrijfsgerelateerd), ¤1800 opleidingsbudget per jaar voor persoonlijke ontwikkeling.

Maand salaris (bruto): ¤2500,- (voor 28u/pw). Incl. winstdeling en 13e mnd: ¤2900,-
-> Naar rato bij werkweek van 40 uur: ¤3600. Incl. winstdeling en 13e maand: ¤4200,-

Cheetah wijzigde dit bericht 08-05-2008 14:18 (8%)

Asus P5W-DH Deluxe, Intel C2D E6600 @2x3.2Ghz, 2x1GB TeamX PC6400, XFX 8800Ultra XXX, Tagan TG530-U15
WD RE2 + Seagate BC: 1.25 TB, Pioneer DVR-111 DVD±RW, Dell 2407 24" TFT
Full Specz

Funky vidi vici!

quote:
Erwin_Br schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:28:
Wow, de verschillen zijn erg groot! Ik krijg het gevoel dat ik toch iets aan de magere kant zit, qua bruto loon. Of overdrijf ik? Mijn gegevens:
Volgens mij zit je goed. 2500 + auto en andere regelingen. Dat lijkt me gewoon marktconform. Hou er rekening mee dat mensen die meer dan marktconform verdienen eerder geneigd zijn hun salaris hier neer te zetten dan de mensen die minder verdienen. Het tweakers salaris topic is dus wel een beetje gekleurd. Ik durf te wedden dat er een enorme berg programmeurs overal in Nederland zitten die in hun mid-twenties zitten en tussen de 2000 en 2500 verdienen. En ook een enorme berg programmeurs die al aan de 40 begonnen zijn en tussen de 3000 en 3500 verdienen.

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Opleiding(en): HAVO
Certificaten: Geen, Bezig met MCSA/E
Werkervaring: 4 jaar
Huidige functie: Field Service Engineer

Vakantiegeld: ja, standaard
13/14e maand of winstuitkering: nee
Leaseauto: Ja incl. privé
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: mogelijkheid om Microsoft certificaten te behalen
Land: Ja

Maand salaris(bruto): ¤1600

----------------------

Alleen ingevuld wat ik zeker wist. Mijn werkzaamheden bestaan nu uit het uitvoeren van hardware reparaties aan vaste systemen en laptops door het gehele land. Dit vooral op scholen en gemeentes. In principe doe ik geen software dingen maar in de praktijk gebeurd het toch nog wel eens.

Ik heb een beetje rondgekeken op internet en krijg het idee dat ik zwaar onder betaalt word, ondanks dat ik geen MBO of HBO heb afgerond. Ik doe dit werk eigenlijk nog maar net maar ben al wel 6 jaar in dienst bij hetzelfde bedrijf.

Still haven't found what i'm looking for...

Leeftijd: 21
Opleiding(en): ICT Medewerker Beheer = MBO ICT Niveau 3
Certificaten: MCDST
Werkervaring: Stages, Helpdeskmedewerker, Projecten
Werkgever: Refurbisher / Detacheerder
Huidige functie: Heeft niet echt een naam, doe vanalles op ICT gebied en ook wel eens op Electro gebied.

Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering:
GSM: Ja tot 50 euro daarna bijbetalen
Leaseauto: Ja onbeperkt prive, tankpas
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibele uren bij de klanten, zijn niet echt arbeidsvoorwaarden.

Maand salaris(bruto): 1500 euro

Ben zeer tevreden heb een contract voor onbepaalde tijd en vind het super leuk afwisselend werk.

http://www.hartdirect.nl -- Voor gebruikte Computers en Randapparatuur!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws