Wat is eigenlijk het voordeel van de Penryn's t.o.v. de oude. Ik zie bij Intel dat de Penryn's 45nm zijn i.p.v. de 65nm van de andere.quote:
AFCADAM (211746)
GoT Index » Complete Systemen & Laptops » [Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 77 78 79 80 last
[Nieuw Topic]Wat is eigenlijk het voordeel van de Penryn's t.o.v. de oude. Ik zie bij Intel dat de Penryn's 45nm zijn i.p.v. de 65nm van de andere.quote:Worldtravelon schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:46:
[...]
Hierbij bevestig ik dat de Penryn processors WEL via de telefoon te bestellen zijn!
De T8300 is even duur als de T7500.
De T9300 is net iets goedkoper dan de T7700 (10euro)
AFCADAM (211746)
zuiniger, sneller en minder warm. 1mb cache extra en bij de duurste 3 of 4 mb meer.quote:mlevd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:56:
[...]
Wat is eigenlijk het voordeel van de Penryn's t.o.v. de oude. Ik zie bij Intel dat de Penryn's 45nm zijn i.p.v. de 65nm van de andere.
Wake Up On LAN Workstation (specs lopen altijd achter :o) Wordt ook FON lid!
Ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad, maar voor zover ik kan beoordelen loopt mijn videokaart verder gewoon op stock snelheden of daar heel erg dicht in de buurt. Tenminste als ik naar GPU-Z kijkt geeft deze aan dat hij gewoon op default snelheden loopt. De snelheden die Riva tuner aangeeft wijken niet veel af van wat GPU-Z geeft. Zover ik er naar gekeken heb wordt mijn gpu niet warmer dan 68 graden onder intensieve belasting. Dit is dan wel met een 9 cell accu die een betere airflow geeft.quote:silmaril8 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:49:
[...]
De scores bij jou zijn iets hoger, terwijl ik 4GB geheugen heb (zal wel helemaal niks uitmaken) en een T8300.
Ik ga ook wel even testen met die 173.xx driver. Is deze driver stabiel bij jou?
Niemand die dit weet? Ik zal ook wel eens willen weten of dit kan. Ik vindt het wel fijn als ik mijn scherm uit kan zetten als hij bijvoorbeeld aan het downloaden is.quote:RSD1982 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 01:00:
Iemand enig idee hoe je alleen het beeldscherm uitschakeld. Dus geen screensavers etc. Maar gewoon een knop of toetsecombinaties dat die uit is.
Mijn laptop kwam vorige week donderdag binnen, en tintelt als een gek.quote:Aniki schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:26:
[...]
wat is dan het verschil met andere 1530's die dit probleem wel hebben.
net als zovelen hier lijkt mij dit een goede laptop, maar ik zit natuurlijk niet op die tintelingen te wachten.
er is nog steeds niet echt duidelijkheid over...
XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1
Ik heb de Laptop geheel terug betaald gekregen!!quote:It-er schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:49:
[...]
Wat was de uitkomst van het terugsturen? Heb je je geld teruggekregen minus 180+ euro aan verzend-/admin kosten?
Gman wijzigde dit bericht 10-03-2008 22:06 (3%)
dus ondanks een 3-pins adapter en een geaard stopcontact heb je nog steeds die tintelingen?quote:EllenTouch schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:40:
Ik baal als een stekker (wat een toepasselijke uitdrukking!) van die tintelingen en begin er ook over te denken om m'n laptop retour te sturen. Maar ja, wat is dan een goede laptop van 15" om op te gamen? Toch een Apple? Of een Sony? Maar welke dan?
Pfff, balen hoor, van die tintelingen. Verder vind ik het een perfect dingetje,die M1530. Maar die tintelingen zijn zooo storend.
Hoe kom je aan die wireless-N?quote:attack schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:51:
Heb 'm nu 1 week in gebruik. Conclusies tot op heden:
- Totaal geen tintelingen. Met of zonder netstroom, wel of geen randaarde, geen tintelingen.
- Scherm (LG) 1440-900 prima
- Bol toetsenbord (0,5 cm). Ga ik over bellen omdat vrees voor beeldscherm beschadiging indien dichtgeklapt.
- Next-Gen Wireless-N Mini PCI Card. 100% verbinding dus geen uitval, ook niet na 5 minuten.
- 9 cell accu, 2,5 tot 3 uur internetten geen probleem.
- 200Gb 7200t HDU. Continu activiteit en getik. Ongeveer elke 2 seconden. Bios aanpassingen helpen daarbij niet. Ook Indexing (Vista Ultimate) uitschakelen geen effect. Heb nu een indicator meelopen die continu de hoeveel doorgevoerde Kb's aangeeft. Merk hierdoor dat zelfs de disk niet idle gaat bij gebruik op accu en idle time op 1 minuut ingesteld. Ik heb geen idee waar dat aan ligt. Hoop inderdaad dat het na een paar weken minder wordt. Maar daar geloof ik eigenlijk niets van.
Het is een erg mooie laptop met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Alleen die harddisk is ruk, qua geluid.
arjen9551 wijzigde dit bericht 10-03-2008 23:12 (13%)
Ik heb voor een WSXGA+ (1680x1050) scherm gekozen omdat ik zoveel mogelijk wil zien op mijn scherm. Ik kan dan bijvoorbeeld ook makkelijker 2 schermen (bv Word+PDF of 2xExcel) naast elkaar doen.quote:rob2809 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:09:
Al die negatieve comments doen me toch twijfelenDe M1330 lijkt toch een stuk minder problemen te hebben. De schermproblemen doen zich ook enkel voor bij wsxga+ als ik het goed heb ?
Waarom wsxga verkiezen boven wsxga ? Kan iemand (uit ervaring) misschien deze vraag beantwoorden? Is dit enkel goed voor bepaalde professionele doeleinden zoals fotobewerking of programming ?
Maar bij jou werkt je wireless ook veel te wazig dus er moet iets mis zijn, ergens is er sluiting.quote:PWM schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:30:
[...]
Mijn laptop kwam vorige week donderdag binnen, en tintelt als een gek.
Of je hebt mazzel, of je hebt het niet. Een zekerheid dat hij het niet doet krijg je niet.
En alles is perfect leesbaar en zeker niet te klein ? Want ik heb momenteel een samsung 206bw met ook die wsxga resolutie daarom dat mijn voorkeur daar ook naartoe gaat. Maar als je dan al die problemene leest...en voor sommige is het blijkbaar toch te klein voor een 15.4inch. Is het ook scherper als je HD film bekijkt ? Ik veronderstel van wel natuurlijk...quote:silmaril8 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:17:
[...]
Ik heb voor een WSXGA+ (1680x1050) scherm gekozen omdat ik zoveel mogelijk wil zien op mijn scherm. Ik kan dan bijvoorbeeld ook makkelijker 2 schermen (bv Word+PDF of 2xExcel) naast elkaar doen.
En, ik gebruik thuis ook een desktop pc icm een 22 inch TFT scherm met de resolutie 1680x1050. Dus dan is het fijn als mijn laptop ook deze resolutie heeft.
Ik heb eveneens de 1680x1050 resolutie, met Samsung SEC3350 scherm. Maar mijn scherm is echter niet slecht. Ik heb het scherm zelfs al laten vervangen vanwege dode pixels, en weer een Samsung gehad, en ook hier was't een goed scherm. Misschien ligt het aan de perceptie, maar dit scherm is echt stukken beter dan dat van mijn vorige laptop, een Inspiron 9400 (17").quote:silmaril8 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:43:
Uiteraard is het scherp als je HD film bekijkt
En nee, voor mij is 1680x1050 niet te klein. Ik had hiervoor ook een laptop met deze resolutie en heb nooit last van mijn ogen oid gehad.
Het enige probleem van de 1680x1050 schermen is dus dat ze worden geleverd met een slecht scherm (de Samsung SEC3350). En voor een laptop waar je meer dan 1000 euro voor betaald vind ik dit niet kunnen.
Waar staat deze handleiding?quote:Bibibol schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:54:
[...]
Ik heb eveneens de 1680x1050 resolutie, met Samsung SEC3350 scherm. Maar mijn scherm is echter niet slecht. Ik heb het scherm zelfs al laten vervangen vanwege dode pixels, en weer een Samsung gehad, en ook hier was't een goed scherm. Misschien ligt het aan de perceptie, maar dit scherm is echt stukken beter dan dat van mijn vorige laptop, een Inspiron 9400 (17").
Ivm cpu, ik heb de T7250, en die maakt ook dat alles heel vlot draait. Ik draai nu allerlei 'zware' programma's, vooral programmeerdinges, en die blijven vlot draaien, wat vroeger geen waar geweest zou zijn.
Mijn toetsenbord is eveneens mooi plat, in het begin stond het mss 0,2cm naar boven in het midden, maar mbv de handleidingen van dell heb ik men laptop open gemaakt en de kabels onder het toetsenbord deftig op hun plaats gelegd, zodat het nu mooi waterpas staat. (En 't is helemaal niet moeilijk om dat zelf te doen, neemt minder tijd in beslag dan te bellen en wachten op dell. En 't is gratis)
Ah thanks.. Dus in principe zou hij het zonder morren moeten doen, naja dan vanmiddag nog maar eens goed richten en anders dell maar eens bellen ofzo.. Niet dat ik die afstandsbediening nou zo hard nodig heb, maar goedquote:Killzone schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:12:
Killzone in "[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1"
Vanaf hier wordt er een stuk over gezegt.
http://support.euro.dell..../xpsM1530/en/SM/index.htmquote:
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Complete Systemen & Laptops » [Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 77 78 79 80 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos