[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 last
Nieuw TopicReg. datum: 29 januari 2007
Verder heb ik een TEAC_DVD+-RW_DVW28SLC als dvd-brander
Dell XPS 1530 Tuxedo Black | T8300 2.4 GHZ 3MB | 3 GB | 200GB 7200rpm | 1680*1050 LG (LPL010F) | 8600GT 256mb GDDR3 | 6-cells | Wifi-N | Windows XP Professional SP3 and Vista Business 32bit
Reg. datum: 02 februari 2002
Vreemd, ik lees op dit forum: http://forum.notebookrevi....php?t=243174&page=15 dat de kwaliteit goed is en de lichtopbrengst ook.quote:Gianni Rombios schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:05:
Ik ga mijn M1530 met WUXGA scherm toch omruilen. De helderheid is op zich acceptabel maar icm de hoge resolutie voor mij te laag. Ook is het beeld vlekkerig bij donkere vlakken, lichte zijn wel okee. Ik heb een beetje het idee dat dit toestel al eerder is afgedankt door iemand die er niet tevreden mee was. De dvd-speler is een optiarc ad-7640a, daar zijn inmiddels ook nieuwere types van begreep ik. Voor de zekerheid stap ik toch over naar 1680x1050, en dan hopen op een LG. Het lijkt me waarschijnlijk dat je bij de roze modellen en de T9xxx-cpu modellen meer kans hebt op een vers exemplaar(?)
"I contacted Dell and spoke with my EPP rep as well as one of the online reps. I was told by both that the published brightness for the WUXGA panel is 200 cd/m2 and that it already has been reported to update the website so that we can find it more easily. It definitely is not 300 nits, they tell me. Both said that I should expect the brightness to be the same as the other panels, except for the LED being markedly brighter."
en
"the quality is good to excellent - Overall I rate this screen a B+ to an A-. First, the resolution is incredible and I get the Real Estate I need. Second, It has not tired my eyes as quickly as many others may have experienced. The brightness is fantastic and I have no light bleed at all."
Dat biedt mij hoop
dirkjesdirk wijzigde dit bericht 04-06-2008 12:39 (15%)
specs: pc met beeldscherm muis en tobo, laptop van Dell
http://forum.notebookrevi....php?t=243174&page=15
Het grootste deel is enthousiast maar er zijn ook wat mensen die hem terugsturen. Ik neem misschien toch de gok nog met omruilen voor een nieuwe wuxga, ben er nog niet uit.
Update: ik houd hem toch want wuxga wil ik toch wel graag (en goede kans dat de volgende niet beter is). Bij goeie lichtval is het toch bij normaal gebruik wel prachtig beeld hoor! Het mooie is natuurlijk dat je eigenlijk geen pixels meer ziet.
Gianni Rombios wijzigde dit bericht 04-06-2008 19:37 (18%)
Bij deze foto's van mijn tobo. Ik heb denk ik een iets ander type ivm de andere kleur, maar verder moet het systeem hetzelfde zijn. (1e laptop had ook ander merk tobo dan mn 2e)
Als je goed kijkt kan je zien hoe de deeltjes vast zitten aan het toetsenbord en je ziet in het zwarte plasticje de gleufjes waar de pinnetjes van het witte plasticje in moeten. Bij jou zie ik die pinnetjes inderdaad niet zitten.
Op mijn foto's zijn ze dus los van elkaar, maar ze horen samen een schaarconstructie te vormen. Zonder deze pinnetjes zal de toets gewoon werken, alleen zal deze ietsje wiebeliger zijn. Zorg er wel voor dat de plasticjes vast zitten aan het toetsenbord. Je kan dan de toets terugplaatsen door deze eerst aan de bovenzijde aan het plastic te schuiven, waarna je de onderzijde vast kan klikken. Kijk hiervoor maar eens aan de onderkant van de toets, dan zie je wat ik bedoel.

Reg. datum: 13 september 2004
Er is dus toch iets kapot aan de wiggetjes want ik mis dat binnenstukje. Zonder die werkt de toets helaas niet helemaal super(wiebelt heel erg). Heb me dus toch maar secondelijm gehaald en die toets op het rubbertje vastgeplakt icl de wiggetjes. En hij werkt nu weer beter ! Nog niet helemaal zoals het hoord maar goed genoeg om er zonder bij na te denken mee te typen. Had Dell ook al gebeld maar die kon mij dit niet duidelijk maken.. dus super!!
Join or beat me
Reg. datum: 19 oktober 2006
Vanmiddag Dell techn. dienst gesproken en zij konden uiteraard op afstand niets doen. Ze konden wel zien dat er weer een samsungscherm in zat dus repareren is niet aan de orde; de laptop wordt weer opgehaald en het bedrag (geheel) teruggestort. Nu bekende de man vd techn. dienst en de man van klantenservice dat ze zowel slechte samsungschermen als de betere LG-schermen in de M1530 monteren en dan voornamelijk de samsungs. Het grany verhaal en matige kijkhoek werd gewoon bevestigd. Ik probeer het nog een keer (driemaal is scheepsrecht!) en als er dan weer iets mis is of ik ontvang weer een smansungscherm is het over en uit en wacht ik op de led-schermen of koop een ander merk laptop. Jammer want de XPS ziet er prachtig uit en lever goede prestaties voor z'n geld. Onbegrijpelijk van de samsungschermen, de statische alu bovenkant etc.quote:toby schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:06:
Nadat ik de eerste M1530 vanwege het grany samsungscherm -binnen 7 werkdagen geannuleerd en zonder kosten- heb teruggestuurd (via UPS) heb ik vandaag m'n tweede (T9300, WXGA+ 1440x900 zwarte uitvoering) ontvangen. Ik was enorm benieuwd of ik bij de gelukkige zou horen en nu wel een LG-scherm zou hebben. Maar het lijkt wel of ik dit keer GEEN scherm heb ontvangen want ik krijg geen beeld op m'n scherm. Ik hoor de laptop opstarten en zie het lampje (aan/uit) branden maar er verschijnt geen beeld!!! Wat ik ook probeer en ook na aansluiten vd netadapter blijft het beeld zwart. Het is maar goed dat ik nu de klantenservice niet kan bellen, want ik zou niet netjes gebleven zijn vrees ik! Wat een ellende en dit probleem ben ik niet eerder op dit forum tegengekomen. Morgen dus maar weer bellen en hup, de tweede M1530 kan retour...... EN misschien is het wel een LG dit keer!! De alu bovenkant heeft weer de statische elektriciteit. Helaas zit de beschermende folie er dit keer niet op, want dan voel je het niet! Ook staat de laptop niet met z'n vier pootjes op de grond. Linksvoor zweeft een beetje waardoor hij telkens wiebelt. Wat een k..-laptop......
Alleen krijg ik nu mijn WiFi niet aan de praat op de een of andere vage manier.
Ik heb windows server 2008 x64 geinstalleerd. Hele zooi met drivers geïnstalleerd inclusief de laatste versie van de wifi kaart van intel (4965AGN).
In de device manager staat hij ook netjes geïnstalleerd. Alleen hij kan geen netwerk vinden, terwijl het er toch echt is. Iemand een idee wat ik fout doe?
MSI P7N Platinum | Xeon X3350(Q9450) @3.6GHz | 1GB x 4 (4GB) PC6400 Adata Vitesta Extreme Edition@900MHz, 4-4-4-9-2T | HD4870X2 @stock | Compaq P1220 22" monitor | Dell PERC 5/i 3x Sam. spinp. 500GB@RAID0, 4x Sam. spinp. 500GB@RAID5
Waarschijnlijk moet je even de wifi service installeren, staat standaard uit in server 2008. Als je dan toch bezig bent gelijk even de hyper-v rol erop zodat je virtuele machines kan draaien. ik kan je uit ervaring vertellen: werkt perfect!quote:Gurneyhck schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:12:
Ik heb vanmiddag mijn XPS ontvangen. Meteen ff windows opnieuw aan het installeren geweest.
Ik heb windows server 2008 x64 geinstalleerd. Hele zooi met drivers geïnstalleerd inclusief de laatste versie van de wifi kaart van intel (4965AGN).
In de device manager staat hij ook netjes geïnstalleerd. Alleen hij kan geen netwerk vinden, terwijl het er toch echt is. Iemand een idee wat ik fout doe?
Reg. datum: 15 juli 2006
Je zou niet de eerste zijn die het wifi schakelaartje (rechterzijde van het notebook) nog uit heeft staanquote:Gurneyhck schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:12:
Ik heb vanmiddag mijn XPS ontvangen. Meteen ff windows opnieuw aan het installeren geweest.
Reg. datum: 22 oktober 2006
Yup dat is hem waarschijnlijk!quote:MarkUlft schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:53:
[...]
Waarschijnlijk moet je even de wifi service installeren, staat standaard uit in server 2008. Als je dan toch bezig bent gelijk even de hyper-v rol erop zodat je virtuele machines kan draaien. ik kan je uit ervaring vertellen: werkt perfect!
FF proberen, thx iig.
edit: het werkt, nogmaals bedankt
Gurneyhck wijzigde dit bericht 04-06-2008 20:39 (4%)
MSI P7N Platinum | Xeon X3350(Q9450) @3.6GHz | 1GB x 4 (4GB) PC6400 Adata Vitesta Extreme Edition@900MHz, 4-4-4-9-2T | HD4870X2 @stock | Compaq P1220 22" monitor | Dell PERC 5/i 3x Sam. spinp. 500GB@RAID0, 4x Sam. spinp. 500GB@RAID5
Geen LG schermen meer leverbaar... was dat al geval of is dat vanaf heden? Ik hoop eigenlijk dat het iets tijdelijks is want ik neem geen genoegen met een 'minder' scherm.quote:Amargedon86 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:07:
Vorige week was voor de 2e keer een monteur geweest vanwege het grainy samsung scherm. Vandaag besloten de laptop terug te sturen, na overleg met de technische dienst. Er zijn geen LG schermen meer leverbaar en een beter scherm dan wat ik nu heb zit er dan ook niet in. Jammer.
Reg. datum: 19 oktober 2006
Ik ook niet! Dan is het dus eigenlijk zinloos om voor de 3e keer een poging te wagen. Verzoek aan toekomstige ontvangers om te melden als ze wel een LG hebben en welke resolutie ze besteld hebben. Waren de led-schermen maar leverbaar, dan was dit probleem opgelost!quote:Stealth2000 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:45:
[...]
Geen LG schermen meer leverbaar... was dat al geval of is dat vanaf heden? Ik hoop eigenlijk dat het iets tijdelijks is want ik neem geen genoegen met een 'minder' scherm.
Ze zeggen al 6 maanden dat er geen LG schermen zijn. Maar die zijn er wel, alleen niet zoveel.quote:Amargedon86 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:07:
Vorige week was voor de 2e keer een monteur geweest vanwege het grainy samsung scherm. Vandaag besloten de laptop terug te sturen, na overleg met de technische dienst. Er zijn geen LG schermen meer leverbaar en een beter scherm dan wat ik nu heb zit er dan ook niet in. Jammer.
Als je met een Dell medewerker spreekt, moet je altijd rekening houden met het feit dat er een grote kans is dat hij of zij liegt
Reg. datum: 04 maart 2002
Ik heb het programma CrystalDiskInfo gebruikt, en dit is wat er uit komt.
Plaatje op imageshack (popups!)
Health Status: Caution
Het gaat hier om een Samsung 250gb 5400rpm schijf.
Wat voor gegevens krijgen Mudi en anderen met hardeschijf merkwaardigheden?
Ansenyi wijzigde dit bericht 04-06-2008 22:43 (8%)
Reden: Linkje gefixt
To be, or not to be...
verder vind ik het wel jammer dat er geen 1 GB Turbo Memory inzit.
Maar denk er over een Dell te bestellen binnen kort.
the squaler1 wijzigde dit bericht 04-06-2008 22:56 (44%)
| C2D E6300@ Artic Freezer 7 Pro @ 2.10 @ 1.25V| asus P5b | sapphire x1950 pro 256 MB@ 601/716 | 2GB 667 MHZ | 2*160 GB Raid 0 WD CAVIAR SE | 1*320 GB seagate 7200.10 | Coolmaster Power 430 Watt |Sony STR-DA1200ES / DVP-NS900S | Eltax Concept 400
Ik heb exact diezelfde Caution met een 320 GB 5400 RPMquote:Ansenyi schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:42:
Ter vervolg van mijn ratelende harde schijf...
[afbeelding]
Health Status: Caution![]()
I haven't failed, I've just found 2000 ways not to make that work! -- Microsoft: "Hey, it compiles! Ship it!!!!!
Reg. datum: 04 maart 2002
Maakt jouw hardeschijf ook weleens een ratelend geluid of heb je er helemaal geen problemen mee?quote:Hoogie2004 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:00:
[...]
Ik heb exact diezelfde Caution met een 320 GB 5400 RPM
To be, or not to be...
Reg. datum: 18 november 2007
Ik heb het ook eens nagecheckt en ja hoor bij mij staat ook Caution. Geeft dezelfde foutmeldingen als bij jou.quote:Ansenyi schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:42:
Ter vervolg van mijn ratelende harde schijf...
[afbeelding]
Health Status: Caution![]()
Voor diegene die geen geratel hebben, kunne deze eens checken wat zij krijgen. Weten we zeker dat onze harde schijf iets mankeert.
Reg. datum: 22 oktober 2006
Ik heb 6 (volgens mij, ben de telling een beetje kwijtquote:silmaril8 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:52:
[...]
Ze zeggen al 6 maanden dat er geen LG schermen zijn. Maar die zijn er wel, alleen niet zoveel.
Het speelt bij mij nu twee weken ongeveer, sindsdien is het het geval dat ze zeggen dat er geen LG schermen meer zijn. Of ze nog komen weet niemand daar, althans ik krijg te horen dat ze het voor nu met de slechtere schermen moeten doen aangezien de LG schermen er gewoon niet meer zijn.quote:Stealth2000 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:45:
[...]
Geen LG schermen meer leverbaar... was dat al geval of is dat vanaf heden? Ik hoop eigenlijk dat het iets tijdelijks is want ik neem geen genoegen met een 'minder' scherm.
Ik heb geen echte ratel, maar hoor zo af en toe wel een 'klik-klak' geluid. De schijf is overigens wel vaak hoorbaar bezig en dan hoor je het typische schrijfgeluid, maar dat zal niet de ratel zijn waar jullie op doelen,denk ik.
Toch heb ik de test gedaan er er komt bij mij ook 'caution' uit op dezelfde punten (C5 & C6).
Overigens wordt mijn derde XPS 1530 vanmiddag afgeleverd, dus zal ik eens kijken of die hetzelfde probleem heeft. De laatst afgeleverde laptop had een hardeschijf die echt naar de filestijnen was (vanaf het begin vastlopers, BSOD's en Scandisk-waarschuwingen).
Rubeneo wijzigde dit bericht 05-06-2008 08:31 (27%)
Dell XPS 1530 Tuxedo Black T9300, 4GB, 1440x900, 320GB 5400rpm, 6-cell + 9-cell & iPhone 3G Black 16GB
Zoals ik al zei: dit zeggen ze al 6 maanden. Twee-drie maanden geleden had ik ook een M1530 en ik kreeg precies hetzelfde als jij te horen: de Samsung schermen waren op, dit terwijl er nog steeds mensen na mijn order wel een LG scherm kregen. Ook ik dreigde dat als de tweede M1530 geen LG scherm had, ik hem zou terugsturen. Ik heb ze ook op zoveel andere leugens betrapt.quote:Amargedon86 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:01:
[...]
Ik heb 6 (volgens mij, ben de telling een beetje kwijt) verschillende personen gesproken waarbij ik duidelijk aangegeven heb dat de laptop terug gaat als het scherm niet beter wordt. Zou een beetje dom van ze zijn om dan te liegen. Daarnaast had de monteur het ook over het feit dat de LG schermen niet meer beschikbaar zijn , hij kreeg elke keer samsung schermen mee. Volgens mij is er geen LG scherm meer, anders hadden ze die wel geleverd bij de 2e keer dat de monteur langs was gekomen.
[...]
Het speelt bij mij nu twee weken ongeveer, sindsdien is het het geval dat ze zeggen dat er geen LG schermen meer zijn. Of ze nog komen weet niemand daar, althans ik krijg te horen dat ze het voor nu met de slechtere schermen moeten doen aangezien de LG schermen er gewoon niet meer zijn.
En denk zelf eens na: wat nou als ze tegen jou hadden gezegd dat er nog wel een paar LG schermen zijn. Als jij dit dan op een forum zoals Tweakers zet, dan wil iedereen natuurlijk die laatste LG schermen hebben en zullen die personen dan ook een laptop met Samsung scherm terugsturen. Vanuit dat oogpunt kan ik begrijpen dat ze liegen.
Volgens mij zijn er gewoon LG schermen voorradig en gebruiken ze die voor speciale/andere doeleinden. Bijvoorbeeld speciale klanten, of een speciale markt (misschien alleen voor de Ierland markt ofzo...). Of voor als mensen teveel problemen hebben met hun laptop en ze dan als compensatie een LG scherm krijgen etc etc etc.
Pagina: 1 2 3 4 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 last
Dit topic is gesloten.