Gathering of Tweakers

Quicksearch
Dell XPS M1530 in aantocht !

Misschien moet je een raid driver laden ?

Core2Duo Rig: C2D E6400 | P5B Deluxe | 2GB Kingston Geheugen | Zotac 8800GT | 500GB HDD's

quote:
Dennis Mooij schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:42:
Ik heb vandaag ook mijn laptop ontvangen, en ben direct even bezig gegaan met het installeren van XP naast die van Vista. Heb er al veel over uitgezocht, en denk dat ik nu toch zover ben.. Heb alle partitie's zo zoals dat hier al eerder besproken is, maar als ik nou de installatiecd van XP erin stopt zegt ie dat ie geen vaste harde schijf kan vinden.. Terwijl Vista en Media Direct het toch gewoon doen... Iemand die mij kan helpen??
SATA driver slipstreamen in XP installatie (staat tenminste op verschillende forums en howtoo's) :)

quote:
burgt schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:59:
[...]

SATA driver slipstreamen in XP installatie (staat tenminste op verschillende forums en howtoo's) :)
Bedankt voor de tip.. ;) Maaruhm. hoe doe ik dat? :P

Whohooooo

quote:
Dennis Mooij schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:17:
[...]

Bedankt voor de tip.. ;) Maaruhm. hoe doe ik dat? :P
Probeer in je bios eens de EHCI modus van hdd uit te zetten, ik geloof dat dat ook werkt (als xp eropstaat kan je het weer aanzetten)

I haven't failed, I've just found 2000 ways not to make that work! -- Microsoft: "Hey, it compiles! Ship it!!!!!

Hoe stel je eigenlijk vast of je een LG of een Samsung scherm hebt?

quote:
Gianni Rombios schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:07:
Hoe stel je eigenlijk vast of je een LG of een Samsung scherm hebt?
Via de zoek functie in dit topic

Dell XPS M1530 - T9300 - 8600M GT - WSXGA+ - 200GB 7200rpm - 3GB RAM - 9 cell

Neuh niet echt maar:
In Vista go to Computer -> Properties -> Device Manager -> Monitors -> Generic PnP Monitor -> Properties -> Details -> Hardware Id. The value you see will be CMO for Chi Mei, LPL for LG, and SEC for Samsung.
toch elders gevonden.

Soon: HD4870X2 powering my rig

quote:
Hoogie2004 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:45:
[...]

Probeer in je bios eens de EHCI modus van hdd uit te zetten, ik geloof dat dat ook werkt (als xp eropstaat kan je het weer aanzetten)
AHCI bedoel je neem ik aan? Maar je kan dat dus later gewoon weer aanzetten? Hier zijn geen mogelijke nadelen aan verbonden?

MSI P7N Platinum | Xeon X3350(Q9450) @3.6GHz | 1GB x 4 (4GB) PC6400 Adata Vitesta Extreme Edition@900MHz, 4-4-4-9-2T | SLI 2x 8800GTX@621/1620/2052 | Compaq P1220 22" monitor | Dell PERC 5/i 3x Sam. spinp. 500GB@RAID0, 4x Sam. spinp. 500GB@RAID5

Whohooooo

quote:
Gurneyhck schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:05:
[...]

AHCI bedoel je neem ik aan? Maar je kan dat dus later gewoon weer aanzetten? Hier zijn geen mogelijke nadelen aan verbonden?
Schijnbaar gaan de HDD prestaties beetje achteruit, maar zodra de installatie klaar is kan je em aanzetten. Echter geen ervaring mee dus ik weet niet of XP em dan wel ziet, heb van horen zeggen van wel.

I haven't failed, I've just found 2000 ways not to make that work! -- Microsoft: "Hey, it compiles! Ship it!!!!!

Soon: HD4870X2 powering my rig

quote:
Hoogie2004 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:41:
[...]

Schijnbaar gaan de HDD prestaties beetje achteruit, maar zodra de installatie klaar is kan je em aanzetten. Echter geen ervaring mee dus ik weet niet of XP em dan wel ziet, heb van horen zeggen van wel.
Ja HD prestaties gaan idd. achteruit. Maar opzich klinkt het verhaal wel logisch. En zodra je de drivers van de chipset installeert in xp dan kun je hem zonder problemen terug in AHCI modus zetten lijkt me. XP moet hem dan gewoon herkennen.
Iemand anders hier ervaring mee?

MSI P7N Platinum | Xeon X3350(Q9450) @3.6GHz | 1GB x 4 (4GB) PC6400 Adata Vitesta Extreme Edition@900MHz, 4-4-4-9-2T | SLI 2x 8800GTX@621/1620/2052 | Compaq P1220 22" monitor | Dell PERC 5/i 3x Sam. spinp. 500GB@RAID0, 4x Sam. spinp. 500GB@RAID5

Probeer het toch gewoon of lees je in op slipstreaming.
Er staat hier notabene een tutorial in dit topic.

Geen ervaring mee, maar wat ik gelezen heb moet je in XP aangeven dat je AHCI dirvers wil gebruiken. Er wordt gevraagd of je direct wil rebooten en tijdens die switch moet je in je bios de switch maken anders werkt het niet.

Dell XPS 1530 (Red) met T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 LG | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N

Reg. datum: 25 januari 2008

Iemand die weet hoe je dreamscene werkende krijgt op vista ultimate?

Het staat geinstalleerd maar als ik op men bureaublad rechtermuisknop doe dan zie ik 'Dreamscene uitvoeren' tussen het lijstje staan maar ik kan er niet op klikken. :s

EDIT: Ben ondertussen op dit uitgekomen: http://www.mydigitallife....-blank-background-screen/

heb men oude drivers (DiVX & XViD) geuninstalled, en die FFDShow geinstalleerd en de instellingen aangepast zoals daar is aangegeven, en het lukt nog altijd niet. :s

Drudkh wijzigde dit bericht 03-06-2008 04:52 (42%)

Nyuu!

Heb nu inderdaad xp kunnen installeren op de laptop.. alleen als ik hem nu wil opstarten dan gaat ie eerst naar het xp laadscherm zeg maar,, die word dan afgebroken en krijg ik heel even een flits van een blauw scherm te zien, en dan start hij zichzelf opnieuw op.. En dat doet die dan de hele tijd.. heb ondertussen al wel weer de AHCI aangezet in de bios.. of is dat verkeerd?

EDIT: Nog even de instelling van AHCI in de bios verwisseld, en bij het opstarten start XP zich nu volledig op.. Hoe moet ik nu die instelling dat ik moet kiezen tussen XP en Vista krijgen als ik de laptop op start, en is het vertandig om die AHCI Instelling zo te laten in de bios??

Dennis Mooij wijzigde dit bericht 03-06-2008 10:26 (28%)

quote:
Drudkh schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 03:42:
Iemand die weet hoe je dreamscene werkende krijgt op vista ultimate?

Het staat geinstalleerd maar als ik op men bureaublad rechtermuisknop doe dan zie ik 'Dreamscene uitvoeren' tussen het lijstje staan maar ik kan er niet op klikken. :s

EDIT: Ben ondertussen op dit uitgekomen: http://www.mydigitallife....-blank-background-screen/

heb men oude drivers (DiVX & XViD) geuninstalled, en die FFDShow geinstalleerd en de instellingen aangepast zoals daar is aangegeven, en het lukt nog altijd niet. :s
Bij mij werkte Dreamscene perfect na het installeren via Windows Update. Misschien heb jij toch nog wat software draaien waardoor Dreamscene niet goed werkt.
Maare, je hebt er niks aan hoor. Ik vind het nog geeneens mooi en het is zwaar irritant om een bewegende achtergrond te hebben. Daar komt bij dat je accuduur ook nog eens minder wordt. Dus ik heb Dreamscene er gelijk afgegooid :P
quote:
Dennis Mooij schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:19:
Heb nu inderdaad xp kunnen installeren op de laptop.. alleen als ik hem nu wil opstarten dan gaat ie eerst naar het xp laadscherm zeg maar,, die word dan afgebroken en krijg ik heel even een flits van een blauw scherm te zien, en dan start hij zichzelf opnieuw op.. En dat doet die dan de hele tijd.. heb ondertussen al wel weer de AHCI aangezet in de bios.. of is dat verkeerd?

EDIT: Nog even de instelling van AHCI in de bios verwisseld, en bij het opstarten start XP zich nu volledig op.. Hoe moet ik nu die instelling dat ik moet kiezen tussen XP en Vista krijgen als ik de laptop op start, en is het vertandig om die AHCI Instelling zo te laten in de bios??
Dual boot staat ergens anders uitgelegd op dit forum. Gebruik de zoekfunctie maar.

De originele Dell Vista krijg je nu niet aan de praat als je AHCI laat staan. Dus je kan echt beter de SATA drivers slipstreamen in een Windows XP CD. Hier zijn ook legio topics overgeweest. En zelfs in dit topic is het uitgelegd.

silmaril8 wijzigde dit bericht 03-06-2008 10:32 (32%)

Zo ik heb m'n waggelende scherm net gefixt, 2 schroefjes weer ff aandraaien, hopelijk de laatste keer.
Snap niet dat meer mensen hier last van hebben want bijzonder stevig vind ik het daar niet, dat scharnier is super maar zit vervolgens met een lullig M2 schroefje vast....

Overigens deze super tutorial gebruikt welke nog steeds niet in de startpost staat.

http://support.euro.dell..../SM/display.htm#wp1109848

Daar ga ik geen monteur voor bellen hoor 8)

Gman wijzigde dit bericht 03-06-2008 10:37 (5%)

Wake Up On LAN Workstation (specs lopen altijd achter :o) Wordt ook FON lid!

Reg. datum: 13 september 2004

Nou ik heb een probleem :(

Heb met mn stomme kop drinken over mn toesten heengegooit..Heb ik ook nog even een toetsje losgemaakt om het schoon te maken.. Nou dat is bij 1 toets gebleven want ik krijg hem er niet meer op :(

Iemand die hetzelfde al eens heeft geprobeerd en/of kan bevestiggen dat er 2 " voetjes" voor 1 toets nodig zijn? Ben nou al heel lang bezig maar heb het idee dat ik was mis..

Join or beat me

Word wordt nooit Perfect

-XPS M1530
- CORE 2 DUO T9300 2.50GHz,800,6M 1 S
-15.4" Widescreen WUXGA (1920x1200) TFT Display with TrueLife¿ 1 S
-CCFL backcover black & 2.0mp camera 1 S
-4GB 667MHz DDR2 SDRAM (2x2048) 1 S
- Hard Drive 200GB Free Fall Sensor (7200RPM) 1 S
- 8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW 1 S
- AC Adapter 90W - 3 Pin 1 S
- Battery XPS Primary 6-cell 56WHr Li-Ion 1 S
- Graphics Card 256MB NVIDIA GeForce Go 8600M GT 1 S

Zojuist deze config besteld voor 930 euri (incl btw). Net prijsje lijkt mij. :)

Ik blijf het Dell bestelsysteem vreemd vinden. Tot 28 mei was er met kortingsbonnen (5 + 15%) veel voordeel te behalen, nu is het allemaal weer veel duurder. Via de chat krijgt je soms onderdelen gratis en dan weer niet. Snap er niet veel van moet ik zeggen. Tip is wel om een wat lichte laptop samen te stellen dan die je wilt, dan alle kortingsbonnen toe te passen en vervolgens via chat of telefoon contact te zoeken.

dirkjesdirk wijzigde dit bericht 03-06-2008 11:45 (4%)

specs: pc met beeldscherm muis en tobo, laptop van Dell

Reg. datum: 18 november 2007

quote:
dirkjesdirk schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:44:
-XPS M1530

...

Ik blijf het Dell bestelsysteem vreemd vinden. Tot 28 mei was er met kortingsbonnen (5 + 15%) veel voordeel te behalen, nu is het allemaal weer veel duurder. Via de chat krijgt je soms onderdelen gratis en dan weer niet. Snap er niet veel van moet ik zeggen. Tip is wel om een wat lichte laptop samen te stellen dan die je wilt, dan alle kortingsbonnen toe te passen en vervolgens via chat of telefoon contact te zoeken.
Wow echt een monsterlijke deal, hopen dat ie nu snel aankomt

Reg. datum: 22 december 2006

Update:
Monteur is langs geweest en heeft de alu-palmrest (oftewel, de bovenkant minus het toetsenbord) vervangen.
Het vervangen duurt best lang... want er moet 'tig schroeven los en 'tig connector-kabeltjes worden losgemaakt voordat het bovenstuk eraf kan.
Het was dus ook even zweten maar alles werkt en voorlopig laat ik de bescherm-folie op het alu gedeelte zitten.

Bij mij was na het monteren het toetsenbord bol, dus: let daar op!
Even de monteur erop geattendeerd en het is nu weer als vanouds (een tikkie bol... 0,2mm hooguit... maar goed, perfect is het nooit).

Hoe dan ook: Tevreden met de snelle afhandeling.
Alleen niet zo tevreden over de snelle vervuiling/slijtage/whatever van de alu-palmrest.

Verder geen gebreken en geniet dan ook weer volop van het gamen (World of Warcraft ;) ).

Simple user

Ik heb helemaal geen last van vervuiling oid op de alu gedeelten, terwijl ik hem helemaal niet schoon hou en best zweet handen heb.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

@jelmervos:
Dat vind ik fijn om te lezen. Geeft in ieder geval hoop.
Wie weet, misschien had ik wel een minder goede aluminium palmrest (slecht beschermlaag ofzo?).
En de opmerkingen (pagina of 2 terug) dat het misschien te maken heeft met mijn 7200rpm hd is natuurlijk nog steeds de/een mogelijke boosdoener.
Heb jij een 5400rpm hd in je m1530?

Het kan ook zijn dat jouw zweet wat meer bacterien/chemicalien (oid :P ) bevat. Afvalstoffen komen, onder andere, via zweet uit je lichaam.
Bijvoorbeeld: hoe meer alcohol of vet eten je inneemt, hoe meer afvalstoffen er in je zweet zullen zitten (je zweet zal ook anders ruiken dan). Dus dat kan dan, misschien, een reden zijn. Dit lijkt mij een meer waarschijnlijker reden dan een slechtere aluminium laag aangezien deze gewoon in de fabriek gemaakt worden en verschillen in kwaliteit (haast) niet voorkomen.

silmaril8 wijzigde dit bericht 03-06-2008 13:32 (21%)

Ook helemaal waar uiteraard. De samenstelling van zweet is nu eenmaal bij iedereen weer net wat anders.
Enne... is dat de reden dat ik zo stink dan? :+ :P

*ahum*
Maar toch, de hd die warmer wordt is dan uiteraard nog steeds een valide argument.
Minder zoutzuur-zweet van mijn touch-of-death handpalm is nu eenmaal beter voor de case. ;)

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

quote:
burgt schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:59:
Ja, alleen waar kan je juiste sata drivers vinden ?
Met de drivers van intel chipset zag die bij mij schijf nog steeds niet tijdens install.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws