Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 77 78 79 80 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 28 januari 2008

Ik ben vandaag gebeld door de dell, over de missnede accesoires. Deze worden dus niet meer nageleverd, omdat volgens de fabriek dit niet meer bij het standaard pakket hoort. Beetje teleurstellend van dell, maar ja over een paar oordopjes en een opbergmapje wil ook niet te moeilijk gaan doen.

Reg. datum: 22 oktober 2006

quote:
RockySly schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:27:
Ik ben vandaag gebeld door de dell, over de missnede accesoires. Deze worden dus niet meer nageleverd, omdat volgens de fabriek dit niet meer bij het standaard pakket hoort. Beetje teleurstellend van dell, maar ja over een paar oordopjes en een opbergmapje wil ook niet te moeilijk gaan doen.
Ten tijden van je bestelling werden ze nog wel geleverd, zou er niet zomaar mee akkoord gaan eigenlijk.

No one Ever Really Dies
Reg. datum: 16 januari 2004

quote:
Gman schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:39:
Toch echt vreemd die harddisk ratel.
Ik heb ook Vista maar nergens last van.
Ik doe alleen niet aan virusscanners, die zou in de achtergrond je harddisk kunnen gebruiken. Of de defragmenteer tool, standaard staat die ook ingepland, die heb ik ook uitgezet.
Niet aan virusscanners? hoe doe je dat zonder je laptop vol te hebben staan met virussen?
ik heb ook niet echt van last van ratels ofzo moet ik zeggen.

@Mudi: Ik ben nu bezig met mijn M1530 opnieuw te installeren, heb nu de partities aangemaakt en vista geinstalleerd. Ik ga vanavond (of anders begin volgende week) kijken of ik OSx erop geinstalleerd krijg. Linux of XP heb ik geen behoefte aan, dus hou het bij een Dual Boot met Vista en OSx.
Ik zal hier nog wel posten of het gelukt is, en of het mee of tegen viel.

Ik werk trouwens met de Guide van Terror

Fly or Die

Rubeneo, Wie anders?
Reg. datum: 30 november 2004

Hebben meer mensen dat wanneer je gewoon aan het werk bent op de laptop je zo af en toe (eens per 2 uur?) een piep van 1 sec. hoort via de systeemspeaker?

En v.w.b. die accesoires: Laat je echt niet zomaar afschepen! De accesoires staan ook nu nog steeds afgebeeld op de XPS website! Vrijwel iedereen krijgt ze gewoon nageleverd na één telefoontje. Ze zullen volgens Dell dan ook gewoon bij m'n nieuwe laptop zitten die ik waarschijnlijk morgen binnen krijg (ter vervanging van m'n huidige).

Dell XPS 1530 Tuxedo Black T9300, 4GB, 1440x900, 320GB 5400rpm, 6-cell + 9-cell & iPhone 3G Black 16GB

Reg. datum: 27 februari 2008

quote:
Rubeneo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:45:
Hebben meer mensen dat wanneer je gewoon aan het werk bent op de laptop je zo af en toe (eens per 2 uur?) een piep van 1 sec. hoort via de systeemspeaker?
Ja nu je het zegt, ik heb het net eens in de 2 uur , maar eerder eens in de 2 dagen.
Het klinkt niet helemaal lekker, meer naar een systeem dat aan crashen is :P
Gelukkig is dit niet het geval ;)

Dell XPS 1530specs: T8300 | 3 GB | 320GB 5400 rpm | 1440*900 (lg)scherm | 6 Cells | 8600m GT | Wifi N-Doe mee aan Whatpulse! En help GoT aan de top!

Reg. datum: 18 november 2007

Ja ik snap mijn geratel ook niet. Ik heb ook geen virusscanner erop en nog zit die te ratelen zelfs als die gewoon op schermbeveiliging staat, dus als ik niks bezig ben. Is wel heel erg raar en ja die gepiep is ook niet zo plezant, vooral als je in de bieb werkt ofzo. Als ik de probleem niet opgelost krijg bel ik wel dell effe terug.

@ N.E.R.D
Als je ze geinstalleerd krijg, laat ge dan iets weten en waar we moeten opletten. Na de exames wil ik er ook aan werken en je kennis zou handig zijn.

Reg. datum: 18 juni 2001

Nou helaas inmiddels een negatieve ervaring met Dell.

Laat ik beginnen met het feit dat de XPS M1530 een super laptop is. Mooi design, goede specs voor een leuke prijs.

Mijn laptop werd helaas 3 weken geleden geleverd met een beschadiging aan de behuizing. Na contact opgenomen te hebben met Dell werd aangegeven dat deze vervangen moest worden voor een nieuwe. Hiermee ging ik akkoord, maar gaf wel aan dat ik op dit moment een super mooi scherm van LG had, en graag eenzelfde kwaliteit scherm terug verwachte.

Dit was helaas erg lastig, er kan namelijk niet aangegeven worden dat de laptop met een LG scherm geleverd wordt. Hierop vroeg ik of, waneer ik inderdaad een grainy scherm zou ontvangen, dat het scherm van de oude laptop dan op de nieuwe wordt gezet. Dit wilde Dell echter niet doen, tot mijn verbazing.
Volgens Dell zijn alle schermen goed en wordt mijn scherm niet geswapt voor het oude scherm mocht dat nodig zijn.
Aangezien er ook al wat problemen zijn geweest omtrent de order opzicht (het bestellen zelf, 3x de verkeerde adapter leveren, incomplete order en nog wat andere zaken) had ik toch op wat meer coulance gehoopt. Kortom, ik ben tevreden over de laptop, maar zeer teleurgesteld in de service van Dell

Uiteindelijk gaat de laptop nu dus retour, geld terug. Maar erg teleurstellend want de laptop opzich beviel me dus prima, buiten de schade natuurlijk.

Reg. datum: 31 januari 2001

Ik heb nu een paar maanden mijn 1530. Alleen is 3 weken geleden iets vreemds gebeurd. Ik had hem altijd via HDMI aan te tv hangen (tatung 42 inch full hd) en dit werkte prima op full HD.
Nu is denk ik na een update iets vreemds gebeurd hij wil nu niet meer via HDMI full HD doen, max nu op 1280 x 1024 en het beld is groen.

HDMI kabel heb ik al getest en dat werkte prima, en ik heb ook al een andere kabel geprobeerd. Beide blijkt niet te werken.
Als ik VGA aan sluit doet hij het wel btw

Heb nu al een aantal maar vista opnieuw geinstalleerd en heb nu ook 64 bit geprobeerd, maar toto nu toe werkt er niks. Ook verschillende nvidia drivers lossen het niet op

Heeft iemand nog een idee?

Reg. datum: 06 juli 2005

quote:
Rubeneo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:45:

En v.w.b. die accesoires: Laat je echt niet zomaar afschepen! De accesoires staan ook nu nog steeds afgebeeld op de XPS website! Vrijwel iedereen krijgt ze gewoon nageleverd na één telefoontje. Ze zullen volgens Dell dan ook gewoon bij m'n nieuwe laptop zitten die ik waarschijnlijk morgen binnen krijg (ter vervanging van m'n huidige).
Ik heb het verhaal inderdaad gevolg, maar ik kan de accessiores eigenlijk niet op de site vinden. :P

Tenzij het zo'n foto uit de flash header is --> kan ik ergens in de verte de oortjes zien

Reg. datum: 29 april 2008

Vandaag reactie gekregen van Dell over de accessoires, van gelijke aard als wat eerder gepost werd:
quote:
Naar aanleiding van uw email over de accesoires die u niet heeft gekregen stuur ik u deze email.
Wij hebben dit intern uitgezocht deze onderdelen hebben nooit deel uitgemaakt van de originele bestelling. Dell heeft tijdelijk als actie bij enkele orders een sleeve en vezeldoekje en headset meegeleverd.

Onze excuses dat het zo lang heeft geduurd maar we wachtten op informatie uit ons fabriek. Zij hebben ons deze week bevestigd dat de producten in het verleden als extra werden meegeleverd.
Ben van plan om nog eens terug te mailen waarom ze dan wel nog op de site staan. (misleidende reclame)
Ik twijfel of ze nog geleverd werden toen ik bestelde, want toen ik mn bestelling deed, verschenen hier al de eerste berichten over mensen die de accessoires misten.
Hoewel ik die dingen waarschijnlijk nooit zou gebruiken, gaat het om het principe.

Sjoop1985 wijzigde dit bericht 22-05-2008 22:57 (22%)

Reg. datum: 12 februari 2008

quote:
Sjoop1985 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:53:
Vandaag reactie gekregen van Dell over de accessoires van gelijke aard als wat eerder gepost werd:

[...]

Ben van plan om nog eens terug te mailen waarom ze dan wel nog op de site staan. (misleidende reclame)
Ik twijfel of ze nog geleverd werden toen ik bestelde, want toen ik mn bestelling deed, verschenen hier al de eerste berichten over mensen die de accessoires misten.
Hoewel ik die dingen waarschijnlijk nooit zou gebruiken, gaat het om het principe.
Kun je ook zeggen dan waar ze op de site staan?? Ik kan namelijk niks vinden?!

The one and only
Reg. datum: 20 augustus 2004

quote:
Dennis Mooij schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:57:
[...]

Kun je ook zeggen dan waar ze op de site staan?? Ik kan namelijk niks vinden?!
Klik hier

Klik vervolgens op de + in de rechterbovenhoek van de Flash animatie en ga naar de laatste afbeelding. Daar zie je o.a. duidelijk de in-ear phones, het doekje en de CD-map. Dat is voor zover ik weet de enige plaats waar deze worden afgebeeld.

Weet er iemand trouwens wat er wordt afgebeeld onder die witte en paarse boekjes?
Reg. datum: 07 januari 2008

Apart dat er nu wordt gezegd dat er geen accesoires meer bij zouden zitten.. Ik heb op 15 mei een mail van mijn Dell-accountmanager ontvangen, waarin hij schrijft dat de accesoires er gewoon bijhoren! Ik ga zo m'n M1530 ophalen bij UPS en als ze er niet bijzitten, verwacht ik ze gewoon aangezien mij dit is toegezegd door de accountmanager.

Specs: Dell XPS M1530 | Intel T8300 | 4GB | 1GB Turbo Memory | 320GB | nVidia 8600M GT | WSXGA+ 1680x1050

Rubeneo, Wie anders?

quote:
David_Britney schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:51:
[...]

Klik hier

Klik vervolgens op de + in de rechterbovenhoek van de Flash animatie en ga naar de laatste afbeelding. Daar zie je o.a. duidelijk de in-ear phones, het doekje en de CD-map. Dat is voor zover ik weet de enige plaats waar deze worden afgebeeld.

Weet er iemand trouwens wat er wordt afgebeeld onder die witte en paarse boekjes?
Op de 3e afbeelding staat ook met tekst "oordopjes voor geluidsisolatie". Het is nu ook al voorgekomen dat ze andere accesoires naleveren als goedmakertje (bluetooth headset en andere sleeve), dus Dell weet wel degelijk dat we eigenlijk gelijk hebben.

Geen idee wat die dingen onder die boekjes moeten voorstellen. 't Lijken een soort keycords.

Rubeneo wijzigde dit bericht 23-05-2008 08:02 (10%)

Dell XPS 1530 Tuxedo Black T9300, 4GB, 1440x900, 320GB 5400rpm, 6-cell + 9-cell & iPhone 3G Black 16GB

Rubeneo, Wie anders?

Edit: Sorry, mezelf per ongeluk gequote.. |:(

Rubeneo wijzigde dit bericht 23-05-2008 08:02 (96%)

Mijn xps heeft een 1680x1050 scherm, maar toch last van het grijze. Dinsdag komt een monteur langs om dit (hopelijk) te verhelpen.

quote:
Amargedon86 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:16:
Mijn xps heeft een 1680x1050 scherm, maar toch last van het grijze. Dinsdag komt een monteur langs om dit (hopelijk) te verhelpen.
Ik ga die van mij, met 1680x1050 scherm, zo ophalen. Ben benieuwd of ik wel een 'wit' scherm heb.. M'n account manager beweerde dat er geen grainy schermen meer geleverd zouden worden..

Specs: Dell XPS M1530 | Intel T8300 | 4GB | 1GB Turbo Memory | 320GB | nVidia 8600M GT | WSXGA+ 1680x1050

Reg. datum: 20 mei 2008

quote:
Paul-85 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:51:
Ik heb vorige week m'n laptopje ontvangen. hij doet het echt super goed, ben er zeer tevreden over. :) Maar nu wilde ik (net als op mijn inspiron 6400) i8K fan control gebruiken. (alleen maar om de temp te zien, want fans zijn gelockt in bios). Nu is mijn vraag, weet iemand de settings voor de sensoren??
Weet iemand al de settings voor de sensoren?

quote:
adsl415145 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:21:
[...]

Ik ga die van mij, met 1680x1050 scherm, zo ophalen. Ben benieuwd of ik wel een 'wit' scherm heb.. M'n account manager beweerde dat er geen grainy schermen meer geleverd zouden worden..
Die van mij is eergister aangekomen, lijkt erop alsof ze er nog mee leveren of dat die van mij net de laatste van een serie was. Ben benieuwd hoe jouw scherm is.

Rubeneo, Wie anders?

Nou.. heb zojuist m'n 2e 1530 binnengekregen t.v.v. de vorige met deze problemen:
- Toetsenbord waarvan de F-toetsen en cijfertoetsen hoger liggen dan de rest van het toetsenbord en in het midden iets opgebold staat.
- Grainy SEC 3157
- Resonerende speakers
- Missende 3 accesoires
- Verkeerde driver-cd

Tijdens het uitpakken bleek dat de accesoires alweer niet meegeleverd zijn, terwijl dit toch echt is beloofd door degene die mij hielp. Wel zit er de goede driver-cd bij. Bij het toetsenbord is het nu juist de rij van ctrl t/m pijl-rechts die iets hoger staat dan de rest. :/
Toen ik m'n nieuwe laptop aanzette zag ik gelijk verschil in het scherm, veel helderder, rustiger aan de ogen, kijkhoek veel groter en wit is echt wit! Ik was in een jubelstemming en bij de hardware-id werd m'n vermoeden bevestigd: LG scherm! _/-\o_

Maar toen... ;(
In mijn vergelijk met het oude scherm wilde ik dezelfde bureaubladachtergrond kiezen, maar terwijl ik die optie koos in het configuratiescherm liep Vista vast en werkte zelfs ctrl+alt+del niet meer. Ik moest hem dus afsluiten via de aan en uit knop waarna steeds een schijfcontrole nodig was. Vista start nu wel steeds op (na schijfcontrole), maar ik kan niets opstarten en bij het minste of geringste loopt het weer vast. Bij het opstarten (tijdens de systemcheck) maakt de dvd-rom iedere keer een uitwerpgeluid (dat doet m'n vorige niet). Vista zegt dat er hardware-problemen zijn en spreekt ook tijdens schijfcontrole steeds over beschadigde en onleesbare bestanden. Tot nu toe heb ik 2 keer een soort 'schaaf/kraak-geluidje' gehoord vanuit de laptop van 1 sec. en denk dus dat het de harde schijf is die niet OK is. Door het constante vastlopen heb ik de speakers ook nog niet kunnen testen..

Het liefst zou ik gewoon weer een nieuwe laten komen, omdat ik er helemaal geen goed gevoel bij heb. Ik vraag me af of een nieuwe Vista install zou helpen. Het toetsenbord is ook geen verbetering t.o.v. de vorige. Maar de twijfel om dit te doen is natuurlijk vanwege dat LG-scherm, waarvan ik niet zeker weet of ik die wel nog een keer krijg. En nu ik dit scherm heb gezien neem ik 100% zeker geen genoegen meer met een Samsung. De andere laptop heb ik trouwens ook nog steeds hier staan, dus daar zal Dell nog over bellen. Weet dan dus niet precies wat ik moet.. Wat denken jullie?

Rubeneo wijzigde dit bericht 23-05-2008 13:29 (4%)

Reg. datum: 05 maart 2008

misschien een idee om de hardeschijf van de oude laptop over te zetten naar de nieuwe?

Reg. datum: 27 februari 2008

quote:
Sjoop1985 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:53:
Vandaag reactie gekregen van Dell over de accessoires, van gelijke aard als wat eerder gepost werd:

[...]

Hier precies hetzelfde verhaal.\
Erg slecht , van dell de afbeelding wel op de site zetten en daarna niet leveren en zeggen dat ze er niet bijhoren! Die man was eerst wel van plan ze te geven, maar kon ze zo direct niet vinden en zou me later nog eens infomeren.
Waarschijnlijk zijn de accesoires gewoon op, en gaan ze ze ook niet meer maken.( misschien doen ze dit wel omdat de xps laptop lijn gaat verdwijnen |:( )
Maar ik ga netzo als iedereen er nog eens achteraanmailen dat ze er wel opstonden en dat als hij ze niet meer heeft dat ie maar iets anders moet geven...

Dell XPS 1530specs: T8300 | 3 GB | 320GB 5400 rpm | 1440*900 (lg)scherm | 6 Cells | 8600m GT | Wifi N-Doe mee aan Whatpulse! En help GoT aan de top!

Rubeneo, Wie anders?

quote:
burgt schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:37:
misschien een idee om de hardeschijf van de oude laptop over te zetten naar de nieuwe?
Dat ik daar niet zelf op kwam! Een erg goed idee, want nu ik m'n oude schijf erin heb zitten blijkt de nieuwe laptop als een tierelier te draaien! De nieuwe hardeschijf in de oude laptop loopt weer gewoon vast dus het is echt een schijfprobleem. Denken jullie dat Dell het goedvind wanneer ik het gewoon zo laat --> de oude laptop op laat halen maar schijven verwisseld laat of is de garantie/servicetag e.d. echt zo gekoppeld aan de hardware dat dit niet zal mogen? Maakt het nog wat uit welke product key van Vista ik behoud, want beide laptops hebben natuurlijk een andere?

Bij het opstarten werden er wel andere hardware gevonden --> een TEAC dvd-rom i.p.v. de Matshita die ik had (misschien verklaard dit waarom hij nog steeds een uitwerpgeluid maakt tijdens opstarten?). Is de een dvd-rom beter dan de andere?

De speakertjes klinken wel wat beter dan de vorige! Minder resonantie en ze zien er aan de achterkant ook wat anders uit, zoals iemand anders ook al eerder opmerkte. Deze hebben een ovalen magneetje en de oude een ronde. Dit is alleen bij het speakertje te zien dat vrij in zicht zit wanneer je de accu loskoppeld.

Nu hoef ik dus alleen nog te bellen voor de accesoires die me toch echt beloofd zijn en het toetsenbord (indien ik de hardeschijven verwisseld mag laten).

Rubeneo wijzigde dit bericht 23-05-2008 14:58 (3%)

Reg. datum: 29 januari 2005

TIP
Ik heb orginele boodschap geedit n.a.v.eerdere berichten;
als je nog een 200MB 7200rpm freefall System wilt hebben bestel dan via volgende Evalue code
NLBSDONL-N0515356

T8300 BENEDEN DE 800,= EURO 784,33 EUIRES _/-\o_ *O* <+:)
origineele tekst op waardebonnen item
NB
Volgens de verkoper zaten alle extras zo als oordopjes ed. als afgebeeld nog steeds bij de bestelling

Selgert wijzigde dit bericht 23-05-2008 17:13 (53%)

Nou.. Dell is heerlijk bezig :/

Zojuist m'n XPS laptop opgehaald (zie specs in m'n tag) en er is nogal wat fout aan. Behalve het feit dat de chauffeur alleen een briefje in m'n brievenbus gooide i.p.v. aan te bellen en zo vriendelijk was het pakket bij een depot in Utrecht te droppen (55km voor mij rijden), is er met de laptop zelf ook nogal wat 'mis':

- Toetsenbord staat bol bij toetsen 8 / F8 en de aan/uit knop (ook die zwarte plastic strip bolt op).
- Samsung SEC 3550 grainy scherm (1680x1050).
- Beschadigde schermbehuizing (bij scharnierpunten, slecht in elkaar geklikt/schroevendraaier-schade).
- Alleen de sleeve als accesoire meegeleverd, geen cd-mapje, oordopjes, etc.
- Krakende speakers.

Helemaal waardeloos dus en ga maandag direct met Dell contact opnemen. M'n accountmanager heeft toegezegd dat alles prima in orde zou zijn op het moment (inclusief service van UPS), maar dat is dus gewoon niet waar.. Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen!

Pagina: 1 2 3 4 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 77 78 79 80 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: