Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
saviour schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:46:
GT4Ever, draai even de diagnostische test (volgens mij kom je erbij als je tijdens het booten op F12 drukt). Het lijkt een harwarematig probleem te zijn, de Vista installatie dient namelijk meteen door te lopen.

Als ik Vista herinstalleer op de laptop, is hij in totaal met 20 minuten klaar (en dan de updates nog.) :P
He bedankt! Hij is nu helemaal naar de klote _/-\o_ Nee geintje kan je natuurlijk niks aan doen, maar ik heb dus dat test programma gedraaid en ergens halverwege de geheugentest ging hij opeens uit. En nu doet hij helemaal niks meer, start niet eens meer op ;( Krijg geen Bios meer, branden geen lapjes meer helemaal niks, lijkt wel of hij geen stroom heeft.
Dus ben bang dat ik hem terug moet sturen voor reperatie (hoop niet dat ze hem vervangen voor een ander aangezien ik een perfect beeldscherm heb en verder ook helemaal geen problemen heb).

Weet iemand hoe dit terugsturen in zijn werk gaat? Met wie moet ik hiervoor contact opzoeken?

Update: Net nog een herkansing gegeven en hij start nu tenminste weer op (Bios) maar blijkbar is er dus ergens wel iets mis met mijn geheugen :'(

GT4Ever wijzigde dit bericht 14-05-2008 18:21 (6%)

quote:
GT4Ever schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:20:
[...]

He bedankt! Hij is nu helemaal naar de klote _/-\o_ Nee geintje kan je natuurlijk niks aan doen, maar ik heb dus dat test programma gedraaid en ergens halverwege de geheugentest ging hij opeens uit. En nu doet hij helemaal niks meer, start niet eens meer op ;( Krijg geen Bios meer, branden geen lapjes meer helemaal niks, lijkt wel of hij geen stroom heeft.
Dus ben bang dat ik hem terug moet sturen voor reperatie (hoop niet dat ze hem vervangen voor een ander aangezien ik een perfect beeldscherm heb en verder ook helemaal geen problemen heb).

Weet iemand hoe dit terugsturen in zijn werk gaat? Met wie moet ik hiervoor contact opzoeken?

Update: Net nog een herkansing gegeven en hij start nu tenminste weer op (Bios) maar blijkbar is er dus ergens wel iets mis met mijn geheugen :'(
Eerst even bellen met Dell en aangeven wat er gebeurt tijdens de test. Misschien sturen ze een monteur langs met nieuws geheugen (als dat het probleem is).

quote:
Amargedon86 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:29:
[...]

Eerst even bellen met Dell en aangeven wat er gebeurt tijdens de test. Misschien sturen ze een monteur langs met nieuws geheugen (als dat het probleem is).
Dell Nederland of die niet te bereiken premium XPS gasten waar je niks aan hebt? :P (Sorry nogal slechte ervaring met die XPS helpdesk, maar de Nederlandse helpdesk is echt top, alleen balen dat 9 van de 10 mensen je gelijk niet meer wilt helpen als je zegt dat het om een XPS gaat.)

GT4Ever wijzigde dit bericht 14-05-2008 19:36 (21%)

Reg. datum: 27 februari 2007

Ik heb net vista sp1 geinstalleerd op mijn xps en ik ben in 1 keer van 102GB vrije schijfruimte naar 121GB gegaan. Ik snap er niks van, iemand een verklaring (ik heb niks verwijderd)?

quote:
GT4Ever schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:30:
[...]

Dell Nederland of die niet te bereiken premium XPS gasten waar je niks aan hebt? :P (Sorry nogal slechte ervaring met die XPS helpdesk, maar de Nederlandse helpdesk is echt top, alleen balen dat 9 van de 10 mensen je gelijk niet meer wilt helpen als je zegt dat het om een XPS gaat.)
Geen idee, ik heb voorlopig alleen maar de klantenservice gehad voor een bestelling die loopt. In principe moeten beiden natuurlijk gewoon werken waarbij de XPS-support jou ook moet kunnen helpen.
quote:
KSG schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:12:
Ik heb net vista sp1 geinstalleerd op mijn xps en ik ben in 1 keer van 102GB vrije schijfruimte naar 121GB gegaan. Ik snap er niks van, iemand een verklaring (ik heb niks verwijderd)?
Backups die weg zijn?

quote:
KSG schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:12:
Heb het bij mezelf niet gecontroleerd, maar het kan zijn dat er een aantal overbodige Vista bestanden weg zijn? En waarschijnlijk ook oude systeem herstel punten, fout rapporten, dat soort zooi.
Dat lijkt mij iig logisch. Erg zal het wel niet zijn denk ik?

@Hierboven:
Een backup lijkt mij groter dan 1 gig? Dus lijkt me niet logisch.

EDIT

Oh sorry! Zag het verkeerd, je hebt er ineens 20 gig bij.
Vergeet dan mijn verhaal maar :P En misschien inderdaad iets met backups ofzo?

Of misschien dat ie het altijd verkeerd aangaf, en na de opfrisboel het wel goed weergeeft.
Ik verzin ook maar wat.

Maar als je niks kwijt bent: wees blij :P

Tralapo wijzigde dit bericht 14-05-2008 21:12 (20%)

quote:
Tralapo schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:08:
[...]

Heb het bij mezelf niet gecontroleerd, maar het kan zijn dat er een aantal overbodige Vista bestanden weg zijn? En waarschijnlijk ook oude systeem herstel punten, fout rapporten, dat soort zooi.
Dat lijkt mij iig logisch. Erg zal het wel niet zijn denk ik?

@Hierboven:
Een backup lijkt mij groter dan 1 gig? Dus lijkt me niet logisch.

EDIT

Oh sorry! Zag het verkeerd, je hebt er ineens 20 gig bij.
Vergeet dan mijn verhaal maar :P En misschien inderdaad iets met backups ofzo?

Of misschien dat ie het altijd verkeerd aangaf, en na de opfrisboel het wel goed weergeeft.
Ik verzin ook maar wat.

Maar als je niks kwijt bent: wees blij :P
Wees blij dat je laptop nog werkt na de installatie van SP1. Sinds ik hem bij mij heb geinstalleerd heb ik last van die BSOD problemen :/ Dat is dan ook waarschijnlijk de oorzaak, en daarom hoop ik ook nog steeds dat het een softwarematig probleem is (al verklaart de installatie van SP1 nog niet waarom ik Windows niet opnieuw kan installeren)
Reg. datum: 27 februari 2007

Ik heb eigenlijk nooit een backup gemaakt en ik heb mijn xps pas een maandje. Maar goed, ben in ieder geval blij dat ik tot nu toe geen negatieve zaken ben tegengekomen. Behalve dat hij wel heeeel erg lang bezig is met opstarten.
Verder heb ik ook een samsung 1680x1050 scherm (product red), maar mijn scherm is wel mooi, alhoewel ik de backlight altijd op 100% moet zetten.

quote:
N-E-R-D schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:21:
In ieder geval bedankt met de info zover! ik ga er cker mee aan de slag, ik ga wel kijken of ik een USB modem kan vinden (misschien die can apple zelf) omdat ik wil kijken of ik OSx als hoofdsysteem wil draaien, als dat gaat lukken.
maar je hoeft dus niks in je Bios te veranderen (dat d8 ik ergens gelezen te hebben)?
Heb idd ook een guide gelezen waar er in het bios geprutst werd. Was allemaal redelijk triviaal. Op je laptop kan je het of niet aanpassen of is het niet relevant.
quote:
tm030614 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:55:
Kan heel kort zijn: De koptelefoon werkt voor geen meter, zelfs op een halve meter afstand begint het ding al te hakken en stoten, door slechte ontvangst. Draai ik met m'n hoofd naar links is het geluid weer vloeiend. Imho niet echt bruikbaar dus.
Ben ik blij dat ik die dan niet gekozen heb. Mijn Nokia BH 501 geeft perfect geluid zonder stotteren (¤49)

Een flink aantal post waren er een aantal mensen die in Vista een 5.1 scoorden op geheugen. Zat vandaag met cpu-Z te spelen en heb er mogelijk een verklaring voor ten opzichte van de mensen die 5.0 halen. Op geheugen meten ze bandbreedte. Aangezien het allemaal 667 MHz DDR2 is de enige variabele de cas latency. Misschien heeft iederen die 5.1 scoort een betere geheugen batch...??

Terror wijzigde dit bericht 15-05-2008 00:42 (15%)

Dell XPS 1530 (Red) met T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 LG | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N

Is SP1 (nederlands?) te slipstreamen met de Vista die door wordt meegeleverd op DVD? Het gaat om de Nederlandse Home Premium versie..

Daarnaast heb ik gisteren met mijn accountmanager gesproken en die had de volgende opmerkingen:

- De grain-schermen worden niet meer geleverd, dit is ook de reden dat het 1680x1050 beeldscherm niet meer via de site leverbaar is. De laptops die nog wel worden geleverd, worden met een goed scherm geleverd (merk wist hij niet, maar wist wel zeker dat het geen grain-schermen zouden zijn).

- De accesoires horen nog wel gewoon bij de M1530, maar worden inderdaad regelmatig niet meegeleverd. Een simpel belletje/mailtje is voldoende om deze alsnog toegestuurd te krijgen.

Specs: Dell XPS M1530 | Intel T8300 | 3GB | 1GB Turbo Memory | 320GB | nVidia 8600M GT | WSXGA+ 1680x1050

quote:
Terror schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:03:
Een flink aantal post waren er een aantal mensen die in Vista een 5.1 scoorden op geheugen. Zat vandaag met cpu-Z te spelen en heb er mogelijk een verklaring voor ten opzichte van de mensen die 5.0 halen.
Ik haal "zelfs maar" 4,8 op het geheugen. De rest is wel beter:
  • Processor: 5.1 (T7500)
  • Grafisch: 5.9
  • Grafische weergave voor spellen: 5.4
  • Vaste schijf: 5.5
Ik kan wel eens met CPU-Z kijken wat de latency waarden van mijn geheugen zijn.

Reg. datum: 07 november 2006

Net dell gebeld voor de accesoires die ik ook mis (en verkeerde drivers cd), ze zullen ze bestellen en dan opsturen werd mij verteld. Is een bekend probleem.
Gelukkig dat dell de grainy schermen uit het programma heeft gehaald (of dit ook echt gebeurt is afwachten, maar er is hoop), want ik heb een samsung sec 3157, en hij is opzich prima, maar het wit is toch een beetje grainy. Is het iemand al gelukt om een LG te krijgen? Fryskmantsje heeft een ander scherm gekregen, maar helaas de AU, balen jonge... En aangezien ik ook in friesland woon denk dat ik het maar zo laat, haha ;)

Ik krijg een 5,1 voor mijn geheugen, 4gb, hyundai pc2-5300, 333 mhz, cas: 5.0, ras to cas: 5, ras: 5, tras: 15, trc: 20 volgens cpu-z.
misschien ligt het verschil aan dual channel (3gb niet en 4gb wel)? lijkt me stug maargoed...

joertem wijzigde dit bericht 15-05-2008 12:53 (22%)

Dell XPS M1530 Tuxedo Black, T9300, 8600M GT 256 GDDR3, 4GB RAM, 1440x900, 320GB 5400rpm, Vista HP 64-bit & XP Pro 64-bit

Reg. datum: 07 november 2006

edit: moet ik het bericht niet 2 keer plaatsen

joertem wijzigde dit bericht 15-05-2008 12:49 (91%)

Dell XPS M1530 Tuxedo Black, T9300, 8600M GT 256 GDDR3, 4GB RAM, 1440x900, 320GB 5400rpm, Vista HP 64-bit & XP Pro 64-bit

Yeah
Reg. datum: 27 december 2003

quote:
adsl415145 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:31:
Daarnaast heb ik gisteren met mijn accountmanager gesproken en die had de volgende opmerkingen:

- De grain-schermen worden niet meer geleverd, dit is ook de reden dat het 1680x1050 beeldscherm niet meer via de site leverbaar is. De laptops die nog wel worden geleverd, worden met een goed scherm geleverd (merk wist hij niet, maar wist wel zeker dat het geen grain-schermen zouden zijn).
Dit is nog eens goed nieuws :) Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk waar is, maar dat wordt vanzelf wel duidelijk!

Daarnaast een nieuwe kleur? Van de Dell configurator:
quote:
Bubblegum Pink XPS M1530 & 2.0MP camera for CCFL Display meerprijs ¤ 0,00

I've got a feeling...

quote:
RelaXXinG schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:18:
[...]
Zojuist is de vervangende laptop en de accessories afgeleverd.
Er zit nu in plaats van oordopjes nu een Bluetooth-stereoheadset bij gedaan t.w.v. 39 euro. :)

Tevens hebben ze een Belkin 15" sleeve afgeleverd:
Deze twee artikelen heb ik ook ontvangen nadat ik mijn beklag heb gedaan. Die Bluetooth headset werkt wel prima maar voor mij waren oordopjes minstens net zo praktisch geweest :)

Wat ik nog met die sleeve moet? Er zat al een beschermingshoes van Dell bij m'n XPS...

Maar het vervelende is dat ik wederom de verkeerde DVD met drivers ontvangen heb! Voor M1330, M1710, M1730 en M2010 i.p.v. voor de M1530.

quote:
joertem schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:46:
Ik krijg een 5,1 voor mijn geheugen, 4gb, hyundai pc2-5300, 333 mhz, cas: 5.0, ras to cas: 5, ras: 5, tras: 15, trc: 20 volgens cpu-z.
misschien ligt het verschil aan dual channel (3gb niet en 4gb wel)? lijkt me stug maargoed...
Dit zijn mijn waarden, ook met TRC 20.

http://members.chello.nl/rhm.soer/CPUZ.jpg

Hier krijg ik dus een score van 4,8 voor. Wat vreemd dat die scores uiteen lopen.

saviour wijzigde dit bericht 15-05-2008 14:06 (8%)

Bij een schone installatie zijn de waardes, om de een of andere reden, altijd hoger dan bij een Windows installatie waar al veel programma's op staan.

quote:
Is SP1 (nederlands?) te slipstreamen met de Vista die door wordt meegeleverd op DVD? Het gaat om de Nederlandse Home Premium versie..
Ik heb zelf de sp1 succesvol geslipstreamd met de originele dell home premium dvd. Dit ging perfect. Heb het alleen nog niet getest.

Heb laatst wel gewoon service pack 1 geinstalleerd, nu heb ik problemen met slaapstand en sluimerstand. Bij slaapstand logt hij alleen uit en bij sluimerstand zegt hij na het opstarten dat er een fout is opgetreden (meer niet) en dat je alleen normaal kan opstarten, dus het openstaande werk is verloren gegaan.

www.uto-oosterhout.nl

quote:
tm030614 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:55:
[...]

Mij is vorige week verteld (nadat ik zag dat ik bovenstaande producten toegestuurd zou krijgen) dat dit verkeerd is. Dell zelf was in de veronderstelling dat dit de juiste artikelen waren (ze hadden teminste deze onderdeelnummes doorgekregen). De "echte" accessoires worden nog nagstuurd.

Kan heel kort zijn: De koptelefoon werkt voor geen meter, zelfs op een halve meter afstand begint het ding al te hakken en stoten, door slechte ontvangst. Draai ik met m'n hoofd naar links is het geluid weer vloeiend. Imho niet echt bruikbaar dus.

De Belkin Sleeve, leuk, maar die zit al standaard al in de doos, namelijk die van Dell zelf.
Ja die sleeve hoef ik ook niet perse hoewel de belkin wel meer beschermd doordat het omhulsel zachter is.

Wat betreft die headset, bij mij hakkelt hij pas na ongeveer 4 meter.

quote:
RelaXXinG schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:24:
[...]

Ja die sleeve hoef ik ook niet perse hoewel de belkin wel meer beschermd doordat het omhulsel zachter is.

Wat betreft die headset, bij mij hakkelt hij pas na ongeveer 4 meter.
Heb gisteren ook nog wat geexperimenteerd met het ding, maar het is niet goed te krijgen.
Hij speelt paar minuten goed af, en dan hakkel en gestotter. Hoofd draaien, en hij doet het direct weer. En dan zit ik slecht een metertje van de laptop, wifi staat zelfs uit voor evt. storingen.

Zal wel weer pech hebben denk ik.

quote:
tm030614 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:57:
[...]

Heb gisteren ook nog wat geexperimenteerd met het ding, maar het is niet goed te krijgen.
Hij speelt paar minuten goed af, en dan hakkel en gestotter. Hoofd draaien, en hij doet het direct weer. En dan zit ik slecht een metertje van de laptop, wifi staat zelfs uit voor evt. storingen.

Zal wel weer pech hebben denk ik.
Zet je Wifi met het schuifje uit? :')

quote:
Liquid schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:08:
[...]

Zet je Wifi met het schuifje uit? :')
Als ik dat zou doen zou ik wel echt heeeeeel simpel zijn niet... :+ dus euh.... nee. ;)

Reg. datum: 25 januari 2008

http://mijav.dk/dell/inspiron8600_dll.zip -> deze link is plugin om ook winamp met de remote te besture, ma als ik die unzip dan geeft ie een error, dus heeft soms iemand hier daar een werkend kopietje van staan? :)

Nyuu!

Reg. datum: 29 januari 2007

quote:

- De accesoires horen nog wel gewoon bij de M1530, maar worden inderdaad regelmatig niet meegeleverd. Een simpel belletje/mailtje is voldoende om deze alsnog toegestuurd te krijgen.
Dus als je via chat of telefoon wel de 1680x1050 besteld krijg je nu wel een goed scherm, dat zou namelijk wel mooi zijn :)

Ook zag ik idd dat het verschil tussen een 8300 en 9300 niet groot zijn en voor 100 euro meerprijs dus niet echt waard is (tenzij je natuurlijk echt een betere wil en geld niet zo'n probleem is ;))

Dell XPS 1530 Tuxedo Black | T8300 2.4 GHZ 3MB | 3 GB | 200GB 7200rpm | 1680*1050 LG (LPL010F) | 8600GT 256mb GDDR3 | 6-cells | Wifi-N | Windows XP Professional SP3 and Vista Business 32bit

Reg. datum: 22 januari 2002

quote:
Drudkh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:49:
http://mijav.dk/dell/inspiron8600_dll.zip -> deze link is plugin om ook winamp met de remote te besture, ma als ik die unzip dan geeft ie een error, dus heeft soms iemand hier daar een werkend kopietje van staan? :)
pm je emailadres maar, kan je het uitgepakte bestandje op de mail krijgen.

edit:
hij zit in de mailbox uit je profiel O,NEE TOCH NIET, WERKT NIET MEER

mlevd wijzigde dit bericht 15-05-2008 22:48 (9%)

AFCADAM (211746)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws