Gathering of Tweakers

Quicksearch
Geen idee hoeveel nit mijn LG 1440*900 is, maar kan je wel vertellen dat ie helderder over komt dan de meeste Acers waar een 220 nit schermpje in zit.

Dell XPS 1530 (Red) met T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 LG | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N

Reg. datum: 27 februari 2008

Ik wou graag Ubuntu draaien op mijn xps mm1530, dus ik had een live cd gemaakt.
Op een andere computer getest, en hij deed het.
Dus ik blij dat ie het doet, Stop hem in mijn laptop, zet hem uit( cd zit dr in) zet hem aan maar er gebeurt niks. Hij start gewoon op in Windows.
Dus ik nog een keer hetzelfde proces, dit keer met F4. Maar hij staat er helemaal niet tussen!
Weet iemand waardoor dit komt? de Cd speler begint trouwens ook niet te draaien....

Alvast bedankt!

Edit: Ja , via F12 Kon ik de dvd speler laten lopen en toen startte Ubuntu. Thx :D

Jardjee wijzigde dit bericht 10-05-2008 22:18 (8%)

Dell XPS 1530specs: T8300 | 3 GB | 320GB 5400 rpm | 1440*900 (lg)scherm | 6 Cells | 8600m GT | Wifi N-Doe mee aan Whatpulse! En help GoT aan de top!

Reg. datum: 18 december 2004

quote:
Jardjee schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:58:
Ik wou graag Ubuntu draaien op mijn xps mm1530, dus ik had een live cd gemaakt.
Op een andere computer getest, en hij deed het.
Dus ik blij dat ie het doet, Stop hem in mijn laptop, zet hem uit( cd zit dr in) zet hem aan maar er gebeurt niks. Hij start gewoon op in Windows.
Dus ik nog een keer hetzelfde proces, dit keer met F4. Maar hij staat er helemaal niet tussen!
Weet iemand waardoor dit komt? de Cd speler begint trouwens ook niet te draaien....

Alvast bedankt!
Waarschijnlijk even je boot volgorde in je bios aanpassen.

Reg. datum: 19 oktober 2006

Vorige week m'n T9300 ontvangen en helaas, ook ik heb een samsung sec3175 (1440x900). Geen last van bol toetsenbord maar wel weer van de tintelingen. Omdat mijn vriendin een LG scherm heeft heb ik pas goed kunnen vergelijken en wat een verschil. Wit is wit en de kijkhoek is veel groter. Ook de kleuren zijn veel mooier en warmer. Ik zit nu steeds de goede positie te zoeken om duidelijk en scherp de tekst te kunnen zien. Kortom, ik ben enorm ontevreden over m'n scherm. Ik heb gebeld met Dell en gesproken met klantenservice en technische dienst en beide zeggen onbekend te zijn met het feit dat Dell twee soorten schermen in de M1530 zetten!! Ja, ja.... Er was niets te regelen alleen een afspraak maken dat de laptop wordt opgehaald en ik een nieuwe dien te bestellen en dan maar hopen dat daar dan wel en LG in zit. Dit waren hun woorden! Woensdag a.s. wordt hij opgehaald en ik ga maar een nieuwe bestellen en hopen dat er een LG in zit. Mijn vriendin heeft een rode (product red) en ik had een midnight blue. Zijn er ook mensen die een red model hebben besteld en ook een samsung scherm hebben? Ik heb het vermoeden dat die Red modellen misschien wel met de LG schermen worden geleverd omdat dit model een goed doel steunt!?

quote:
toby schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:22:
Vorige week m'n T9300 ontvangen en helaas, ook ik heb een samsung sec3175 (1440x900). Geen last van bol toetsenbord maar wel weer van de tintelingen. Omdat mijn vriendin een LG scherm heeft heb ik pas goed kunnen vergelijken en wat een verschil. Wit is wit en de kijkhoek is veel groter. Ook de kleuren zijn veel mooier en warmer. Ik zit nu steeds de goede positie te zoeken om duidelijk en scherp de tekst te kunnen zien. Kortom, ik ben enorm ontevreden over m'n scherm. Ik heb gebeld met Dell en gesproken met klantenservice en technische dienst en beide zeggen onbekend te zijn met het feit dat Dell twee soorten schermen in de M1530 zetten!! Ja, ja.... Er was niets te regelen alleen een afspraak maken dat de laptop wordt opgehaald en ik een nieuwe dien te bestellen en dan maar hopen dat daar dan wel en LG in zit. Dit waren hun woorden! Woensdag a.s. wordt hij opgehaald en ik ga maar een nieuwe bestellen en hopen dat er een LG in zit. Mijn vriendin heeft een rode (product red) en ik had een midnight blue. Zijn er ook mensen die een red model hebben besteld en ook een samsung scherm hebben? Ik heb het vermoeden dat die Red modellen misschien wel met de LG schermen worden geleverd omdat dit model een goed doel steunt!?
Je hebt gewoon geen geluk gehad qua scherm. Volgens mij is het niet zo dat bij de RED alleen LG-schermen zitten, het is een random proces. Wat je had kunnen doen was nog eens bellen naar de helpdesk en het verhaal doen, in dit topic zijn genoeg mensen geweest waarbij het scherm omgeruild werd (maargoed, dat heeft weinig zin meer aangezien het proces voor het ophalen al in gang is gezet).

quote:
Ik heb dinsdag dus ook mijn xps 1530 gekregen, een zwarte met een lg scherm( 1440x900).
Misschien ligt het wel aan de blauwe kleur.
of omdat blauw minder wordt gebruikt dat er nog heel veel blauwe samsung schermen liggen.
Als ik jou was zou ik proberen een zwarte te bestellen, of misschien een rode
Misschien kunnen de mensen die de afgelopen week ook een samsung scherm hebben gekregen zeggen welke kleur Ze hebben? of andersom, wie er een lg heeft welke kleur die hebben!

Dell XPS 1530specs: T8300 | 3 GB | 320GB 5400 rpm | 1440*900 (lg)scherm | 6 Cells | 8600m GT | Wifi N-Doe mee aan Whatpulse! En help GoT aan de top!

quote:
Jardjee schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:21:
[...]
Misschien kunnen de mensen die de afgelopen week ook een samsung scherm hebben gekregen zeggen welke kleur Ze hebben? of andersom, wie er een lg heeft welke kleur die hebben!
LG --> M1530 Zwart

tm030614 wijzigde dit bericht 11-05-2008 10:23 (36%)

Samsung SEC3157 -> Zwart.

Maar als ik zo is lees valt het bij mijn scherm wel mee? Mijn kijkhoek is gewoon goed en om de tekst scherp te hebben hoef ik ook niet helemaal de juiste hoek op te gaan zoeken.

Nou begin ik me toch wel af te vragen of ik om een nieuw scherm moet gaan vragen, het kan natuurlijk ook zijn dat ik inmiddels gewent ben aan het 'korrelige', dat is in principe het enigste wat me opvalt...

Even iets anders; de verzekering...

Is er hier al iemand geweest die een volledige factuur heeft gehad?(Dus begin bedrag met daarna kortingen enz.) Want als ik mijn laptop verzeker voor het bedrag waar de kortingen vanaf zijn kan ik nog wel ff w8e tot ik dezelfde laptop krijg voor dat geld...

Dell XPS 1530 Tuxedo Black T9300, 4GB, 1440x900, 200GB 7200rpm, 9-cell

Ik vroeg me af, als je kiest voor de optie om af te betalen(36 maanden bijv.) kan dat dan alleen als je online met een creditcard betaald?

Hallo,

Ik heb vanochtend een herinstallatie gedaan van alles( media direct + windows), alle driver geinstalleerd alleen bluetooth krijg ik maar niet aan de praat:(.

Ik klik de driver aan, hij begint de driver uit te pakken, en dan komt ie bij dit scherm:

http://www.fotopocket.nl/view.php?friendly=bluetoothinstallxpsm1530

( afbeelding)
De bluetooth staat al ingeschakeld( Knop rechts, die ook voor de wifi is)
Maar oke, ik druk op Die Fn+ F2 maar er gebeurt gewoon niks!
Ook heb ik de nieuwste driver van de dell site gebruikt, maar niks:(

Iemand hoe dit komt?

Alvast bedankt!

Argh, ik heb mijn XPS 1530 afgelopen donderdag besteld en zie nu pas dat ik kortingsbonnen had kunnen gebruiken! Weet iemand of het mogelijk is de bestelling nog te annuleren en vervolgens een nieuwe met bonnen te bestellen? Of dat ze het geld alsnog teruggeven als ik nu achteraf met de codes kom? Ik ga sowieso wel bellen dinsdag (er vanuit gaande dat ze morgen niet bereikbaar zijn...), dit scheelt echt een hoop geld!

quote:
Vishal schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:14:
Argh, ik heb mijn XPS 1530 afgelopen donderdag besteld en zie nu pas dat ik kortingsbonnen had kunnen gebruiken! Weet iemand of het mogelijk is de bestelling nog te annuleren en vervolgens een nieuwe met bonnen te bestellen? Of dat ze het geld alsnog teruggeven als ik nu achteraf met de codes kom? Ik ga sowieso wel bellen dinsdag (er vanuit gaande dat ze morgen niet bereikbaar zijn...), dit scheelt echt een hoop geld!
Ik heb van de week m'n bestelling telefonisch geannuleerd. Het aanpassen van de bestelling ging niet (zoals nieuwe kortingsbonnen toepassen). Ik heb een nieuwe bestelling aangemaakt met de nieuwste kortingsbonnen (via internet). Het hele bedrag dat je voor je laptop heb betaald wordt op je rekening terugestort, dan zou je binnen 4 werkdagen moeten hebben (is mij verteld...), en je hebt 16 dagen om je nieuwe bestelling te betalen.

quote:
Is er hier al iemand geweest die een volledige factuur heeft gehad?(Dus begin bedrag met daarna kortingen enz.) Want als ik mijn laptop verzeker voor het bedrag waar de kortingen vanaf zijn kan ik nog wel ff w8e tot ik dezelfde laptop krijg voor dat geld...
computers worden steeds goedkoper / je krijgt meer voor je geld. Dit is ook zo bij Dell. Het is gewoon een marketing-truc van Dell: meepakken wat je meepakken van mensen die zich niet bewust zijn van de kortingsbonnen. Of mensen die zich opgejaagd voelen een laptop te kopen omdat ze anders de aanbieding missen. In Amerika doen ze het nog extremer: M1530 van $2000 waar je dan $600 korting op krijgt. Tja...
De configuratie die ik op het oog hebt kost nu plm. 780 euro met de 12%, 10% kortingsbon en 6% EPP. Vorige maand met de 15% bon was hij ook 780. Komt omdat de basisprijs weer wat verlaagd is.. Heb trouwens het idee dat ze de basiskorting (zonder bon) afwisselen. De ene maand een percentage (bijv. 10 of 12%), de andere maand 100 of 120 euro.

quote:
maxtrash schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:27:
Heb trouwens het idee dat ze de basiskorting (zonder bon) afwisselen. De ene maand een percentage (bijv. 10 of 12%), de andere maand 100 of 120 euro.
Juist... Er is dus helemaal geen standaardkorting. Ze verhogen de prijs met 10% of met 150 euro en "geven" dan een korting van 10% of 150 euro.... Ze passen dit aan in combinatie met de kortingsbonnen en voila, het lijkt alsof je heel veel korting krijgt....

Reg. datum: 25 januari 2008

Als ik muziek wil afspelen via windows media player dan wacht de laptop altijd ongeveer ~5sec voordat ie begint af te spelen nadat ik op een liedje had gedrukt, iemand met zelfde probleem en misschien een oplossing?

En ook, weet iemand welke momenteel de beste drivers zijn voor de grafische kaart? Is de 174.74 een goede keus?

Drudkh wijzigde dit bericht 12-05-2008 00:17 (21%)

Nyuu!

quote:
Ik heb een rode M1530 met crappy samsung die inmiddels is omgeruild voor een crappy AOU scherm
Heeft iemand hier al geprobeerd zijn CPU te undervolten??

Spelling is een keuze | Weblog

Reg. datum: 07 november 2006

quote:
Jardjee schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:03:
Hallo,

Ik heb vanochtend een herinstallatie gedaan van alles( media direct + windows), alle driver geinstalleerd alleen bluetooth krijg ik maar niet aan de praat:(.

Ik klik de driver aan, hij begint de driver uit te pakken, en dan komt ie bij dit scherm:

[afbeelding]

( afbeelding)
De bluetooth staat al ingeschakeld( Knop rechts, die ook voor de wifi is)
Maar oke, ik druk op Die Fn+ F2 maar er gebeurt gewoon niks!
Ook heb ik de nieuwste driver van de dell site gebruikt, maar niks:(

Iemand hoe dit komt?

Alvast bedankt!
Ik heb laatst ook een herinstallatie gedaan (wel 64-bit, maar maakt niets uit), en had hetzelfde probleem. Je kan de functie van de wlan swich in het bios instellen dat ie werkt voor bluetooth en wlan, maar dat werkt ook niet. Ik kreeg na een 2e of 3e keer installeren een bluetooth icoontje in het systeemvak (rechtsonderaan), rechtermuisknop erop, en dan bluetooth inschakelen als ik goed heb, of het opties paneel even openen en dan bluetooth aanzetten. Bluetooth werkt in iedergeval weer bij mij... misschien paar keer proberen....
quote:
Drudkh schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:01:
Als ik muziek wil afspelen via windows media player dan wacht de laptop altijd ongeveer ~5sec voordat ie begint af te spelen nadat ik op een liedje had gedrukt, iemand met zelfde probleem en misschien een oplossing?

En ook, weet iemand welke momenteel de beste drivers zijn voor de grafische kaart? Is de 174.74 een goede keus?
media player: is wmplayer niet gewoon traag? probeer eens met een andere media player?

drivers: ik heb de nieuwste op laptopvideo2go: 175.63, draait prima.
quote:
Killzone schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:55:
Heeft iemand hier al geprobeerd zijn CPU te undervolten??
ja, met een t9300, maar lager dan 0,925 v kwam rmclock niet (standaard voltage)... je kan wel bij hogere multipliers het voltage omlaag gooien.
Ook kan je de multiplier van de SLFM naar 6x veranderen (ipv 8x), dan draait de t9300 laptop op 620 mhz, maar of je hier veel mee opschiet....

http://img25.imagevenue.c...367_step11_122_1070lo.jpg

joertem wijzigde dit bericht 12-05-2008 01:42 (4%)

Dell XPS M1530 Tuxedo Black, T9300, 8600M GT 256 GDDR3, 4GB RAM, 1440x900, 320GB 5400rpm, Vista HP 64-bit & XP Pro 64-bit

Ja maar ik wil juist wmp gebruiken vanwege die mediabibliotheek etc en ook ik gebruik het al zo lang dusja, met een andere speler zoals winamp bv is er geen vertraging, maar ik zou toch wmp willen blijven gebruiken :)

En bij het installeren van die drivers krijg ik deze fout: http://img59.imageshack.us/img59/628/foutkw5.jpg :s

Drudkh wijzigde dit bericht 12-05-2008 01:53 (21%)

Nyuu!

Reg. datum: 07 november 2006

naast de link om de driver te downloaden staat een link met "Modded INF". deze moet je ook downloaden, en plaatsen in de map met installatiebestanden als je de driver hebt uitgepakt, dan zal de driver installeren.
Hier staat nog een uitleg.

174.31 van dell zelf is populair (deze hoef je niet aan tte passen met een andere .inf.

joertem wijzigde dit bericht 12-05-2008 02:08 (54%)

Dell XPS M1530 Tuxedo Black, T9300, 8600M GT 256 GDDR3, 4GB RAM, 1440x900, 320GB 5400rpm, Vista HP 64-bit & XP Pro 64-bit

quote:
joertem schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:56:
naast de link om de driver te downloaden staat een link met "Modded INF". deze moet je ook downloaden, en plaatsen in de map met installatiebestanden als je de driver hebt uitgepakt, dan zal de driver installeren.
Hier staat nog een uitleg.

174.31 van dell zelf is populair (deze hoef je niet aan tte passen met een andere .inf.
thx werkt nu :)

Nyuu!

quote:
Mudi schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:50:
Edit: ik heb hier nog een ander vista business OEM van dell liggen, ik ga eens in de loop van de week eens testen als het mogelijk is om het te activeren met dezelfde key. Als dit mogelijk is, dan hoeft men niet meer Ultimate te kopen, gewoon van iemand lenen die het al heeft en dan heb je ook een ultimate.
Heb je dit nou ondertussen al eens geprobeerd?
Ik ben zo benieuwd.

Ik zit de aanschaf van een 1530 te overwegen (even een leuke aanbieding afwachten...), maar:
het liefst heb ik een engelstalige windows.

Als ik echter de vista home engelstalig selecteer, dan krijg ik de melding dat de nederlandstalige documentatie en europese stroomkabel niet compatible zijn met het besturingssysteem. Hoe kan ik t.z.t. dan toch een engelstalige vista krijgen als ik 'm via internet met kortingscoupons bestel?

quote:
vanaalten schreef op maandag 12 mei 2008 @ 09:50:
Ik zit de aanschaf van een 1530 te overwegen (even een leuke aanbieding afwachten...), maar:
het liefst heb ik een engelstalige windows.

Als ik echter de vista home engelstalig selecteer, dan krijg ik de melding dat de nederlandstalige documentatie en europese stroomkabel niet compatible zijn met het besturingssysteem. Hoe kan ik t.z.t. dan toch een engelstalige vista krijgen als ik 'm via internet met kortingscoupons bestel?
Als je een Red editie besteld, dan krijg je Vista Ultimate en deze heeft elke taal ingebakken, dus dan maakt het niet veel uit of je de engelse of de nederlandse versie neemt.

Als je Vista Home Premium in het Engels wilt, dan kan je of die error negeren bij het bestellen (maakt niet zoveel uit - je kan gewoon doorgaan met je bestelling), of je doet dit telefonisch.

quote:
joertem schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:32:
[...]

Ik heb laatst ook een herinstallatie gedaan (wel 64-bit, maar maakt niets uit), en had hetzelfde probleem. Je kan de functie van de wlan swich in het bios instellen dat ie werkt voor bluetooth en wlan, maar dat werkt ook niet. Ik kreeg na een 2e of 3e keer installeren een bluetooth icoontje in het systeemvak (rechtsonderaan), rechtermuisknop erop, en dan bluetooth inschakelen als ik goed heb, of het opties paneel even openen en dan bluetooth aanzetten. Bluetooth werkt in iedergeval weer bij mij... misschien paar keer proberen....

http://img25.imagevenue.c...367_step11_122_1070lo.jpg
Hmm werkt niet:( , maar wel bedankt voor je reactie.
Ik heb zojuist even een mailtje gestuurd naar dell, over dit proibleem.
Morgen ga ik ook nog even bellen, ook voor Het leren mapje, oortjes en doekje.
maar het lijkt me dat veel mensen een herinstallatie doen? zijn er dan niet meer mensen met dit probleem?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws