Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ogen open houden.

Oh voordat ik weer een domme pushmessage krijg:

.

spoiler:
Mag je een heel klein beetje moeite doen om de link te klikken

Liquid wijzigde dit bericht 08-05-2008 15:28 (102%)

quote:
Remy-k schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:22:
Sorry geen zin om hele topic door te lezen, zal vast al gemeld zijn, maar hoe kan je zien welk scherm je hebt?
Wij hebben geen zin om jou dit te vertellen :) Zoals je zelf al zei, dit is al gemeld in dit topic. Succes met zoeken en lezen.

quote:
joertem schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:53:
[...]

Ik heb op 29/04 mijn m1530 ontvangen met een samsung scherm (SEC 3157, 1440x900)... niet zo erg mooi :( Maarja, als je bij het n-vidia configuratiescherm de "Digital Vibrance" op 20 % zet worden de kleuren al een stuk mooier. Het wit blijft echter een beetje grainy...
Heeft niet iedereen met dat scherm net zoals mij de neiging om het constant schoon te vegen tis net of het vies is :\ Maarja ik ga morgen even bellen heb nu geen tijd/zin.

Dell XPS 1530 Tuxedo Black T9300, 4GB, 1440x900, 200GB 7200rpm, 9-cell

Reg. datum: 27 december 2003

Ondertussen ook een paar dagen de 1530 in gebruik. Dinsdag ochtend gekregen, even in Vista opgestart, maar meteen daarna Ubuntu 8.04 64bit erop gezet.

Ik heb:
T8300
1440*900 (LG, Prachtig!)
4GB
voor de rest standaard volgens mij.

Met Vista (en alle mogelijke driver(-cd) problemen daarmee) heb ik dus eigenlijk geen ervaring. Wel weet ik dat Ubuntu 8.04 (Hardy Heron) het zonder problemen doet! Enige wat ik tot nu op heb moeten zoeken was het touchpad voor de nieuwe driver en hoe de mic aan ging. Genoeg te vinden op internet. MediaDirect heb ik er nog wel opgelaten, maar niet naar gekeken.

Gister een lange rit in de trein op de machine gewerkt, volgens mij vond mijn buurman hem ook mooi 8) Prima om 2 uur lang mee op schoot te werken. Ik ga nu even kijken hoe ik de fingerprint reader kan gebruiken onder Ubuntu, maar ik verwacht niet dat ik die heel veel ga gebruiken.

Ik heb trouwens geen geaarde stopcontacten, en ook geen last van tintelingen. Wel is mijn toetsenbord een beetje krom (vanaf de f5 tot en met f11 steken iets uit, en dan tot de g en h ongeveer). Kan dit schade (aan het scherm) doen, of maakt het eigenlijk niet uit? Ik heb wel 4 jaar on-site support, maar vind het ook zo stom om daarvoor iemand langs te laten komen als het eigenlijk niet uitmaakt...

Mijn enige minpunt tot nu toe is dat de speakers en line-out behoorlijk zacht zijn. Verder alles toppie! _/-\o_

Whohooooo

Ik ben aan het denken om er een te bestellen, de deal die ik nu via internet kan krijgen ziet er erg mooi uit. Dat is dan met 12 % standaard korting, 10% van de coupon van vandaag en 5% van die coupon in topic en geen verzendkosten.

Deze config zou tot 14 mei moeten besteld kunnen worden, wat denken jullie?

Config:
T8100 CPU (2.1 GHZ)
4 GB geheugen
8600 GT videokaart (zoals allemaal)
320 GB schijf
1650 * 1050 scherm (mooie reso)

(voor de rest alle standaard zooi ook)

Normaal 1198,99 euro
met alle kortingen 902,12 euro

Ik blijf hopen dat er nog een 15% kortingsbon komt maar dat verwacht ik niet de komende tijd.
Nog maar even nadenken :P

I haven't failed, I've just found 2000 ways not to make that work! -- Microsoft: "Hey, it compiles! Ship it!!!!!

Yeah

quote:
Hoogie2004 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:35:
Ik ben aan het denken om er een te bestellen, de deal die ik nu via internet kan krijgen ziet er erg mooi uit. Dat is dan met 12 % standaard korting, 10% van de coupon van vandaag en 5% van die coupon in topic en geen verzendkosten.

Deze config zou tot 14 mei moeten besteld kunnen worden, wat denken jullie?
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een laptop en in mijn ogen is de Dell XPS M1530 op dit moment een van de weinige (zoniet de beste) goede deals (Penryn CPU, dedicated videokaart, licht, niet al te groot). Helemaal met die coupons kun je nu inderdaad een hele mooie config samenstellen voor een goede prijs. Op dit moment huiver ik alleen nogal voor de kwaliteit van het systeem.. Gedoe met schermen, tintelen, ruis in het geluid en de bouwkwaliteit. Ik zou iig ivm de schermen wachten tot 13 of 14 mei voordat je bestelt, wie weet zijn de Samsung schermen dan uit de roulatie gehaald en zit je wat dat betreft in ieder geval goed.

I've got a feeling...

Reg. datum: 25 januari 2008

*delete post*

Drudkh wijzigde dit bericht 08-05-2008 20:29 (93%)

Nyuu!

quote:
Wekkie schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:02:
[...]

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een laptop en in mijn ogen is de Dell XPS M1530 op dit moment een van de weinige (zoniet de beste) goede deals (Penryn CPU, dedicated videokaart, licht, niet al te groot). Helemaal met die coupons kun je nu inderdaad een hele mooie config samenstellen voor een goede prijs. Op dit moment huiver ik alleen nogal voor de kwaliteit van het systeem.. Gedoe met schermen, tintelen, ruis in het geluid en de bouwkwaliteit. Ik zou iig ivm de schermen wachten tot 13 of 14 mei voordat je bestelt, wie weet zijn de Samsung schermen dan uit de roulatie gehaald en zit je wat dat betreft in ieder geval goed.
Euh... waarom tot 13/14 mei wachten? Of heb ik iets gemist?
quote:
fryskmantsje schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:56:
[...]

Hij denkt dat de Samsung schermen dan op zijn, of uit productie genomen zijn
vanwege de kwaliteit 8)7
Kan ie lang wachten........... want dat gebeurt echt niet :O

Tralapo wijzigde dit bericht 08-05-2008 21:02 (8%)

Sowieso snap ik de quality control bij Dell niet dat ze deze schermen nog steeds afnemen.
Zonet nog ff achter een nieuwe Toshiba gezeten en zit er over te denken deze in te ruilen en daar voor te gaan. En dat puur voor het scherm want de rest is prima.( OK touchpad kan beter)
Als dell een paar duizend laptops verkoopt per dag en er komen een handje vol samsung schermen terug die vervolgens weer in de rolatie komen, dan is de kans inderdaad heel klein dat ze helemaal niet gebruikt worden.

Daarbij kan Dell volgens mij ook niet zomaar een dealtje breken met samsung. Dell bestelt 50k schermen verspreidt over 2 jaar voor een prikkie. Samsung flink produceren en dan zegt dell opeens. Nah we willen niet meer :')

Reg. datum: 13 september 2004

Ik ben ook al een tijd naar een mooie laptop aan het zoeken en uiteindelijk op deze gekomen. Heb nergens een laptop gevonden met betere prijs/kwaliteitverhouding!

Nu zit ik alleen heel erg te twijfelen tussen een 1440*900 scherm en een 1280*800.

Laptop wordt zakelijk dus ik op het bedrijvengedeelte kijken.. Staat mijn droom laptop er voor ¤795 !!incl.
2.1 dualcore, 8600 video, 250gig schijf en 3 gig geheugen.
Maar met een reso van 1280*800 (niet aan te passen). De zelfde config maar dan met een 1440 scherm kost 935! Dat is bijna ¤150 verschil..

Mijn vraag dan ook of mensen zijn die deze resolutie hebben en of hier goed mee te werken valt. Ik ben namelijk bang de resolutie te klein is en vooral in de hoogte.. Ik kan ook 150 euro meer besteden maar vraag me dan ook weer af of die paar extra pixels nou zoveel verschil maken.. Moeilijk moeilijk help..

Join or beat me

Reg. datum: 06 juli 2005

Trouwens, zit er niet ong 2 weken lag tussen het scherm dat erin wordt gezet en de post van diegene op dit forum. Of iemand nu LG ontvangt betekent niet dat ze nu ook lg erin doen.

@jupjup: Ik zou 100% voor die 1440*900 gaan, die resolutie is echt een verademing. Is het 100% zeker verder dezelfde config? Geen verborgen verschillen als wifi N kaartjes, en bluetooth? Wat je kan doen is bestellen en aangeven dat je per accepygiro betaald. Vervolgens bellen dat je je config wil wijzigen. Je krijgt dan een Del verkoper aan de lijn die je beoogde systeem en prijs als uitgangspunt kan nemen voor een nieuwe order.

Dell XPS 1530 (Red) met T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 LG | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N

Yeah

quote:
fryskmantsje schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:56:
[...]

De kortingsbonnen die de laptop op dit moment zo goedkoop maken gelden tot 14 mei. Dus waarom dan niet even afwachten en kijken of er nog wat gebeurt qua gebruikte schermen :) (Natuurlijk is de kans niet zo groot, maar er zijn wel een boel klachten dus wie weet!)

@jupjup: Heb je al een kijkje genomen in dell waardebonnen? (coupons) ? Ik kom op zo'n ¤820 uit (T8300/3GB/250GB/8600GT/1440x900) als consument.

Wekkie wijzigde dit bericht 08-05-2008 22:24 (26%)

I've got a feeling...

Reg. datum: 13 september 2004

Bedankt voor de reacties !

Configs waren verder presies hetzelfde.. En Wekkie je bent mn held 8) Kom dan uit op ¤850 incl. Mooie deal dacht ik zo.

Join or beat me

quote:
RoemerV schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:58:
Ik ga nu even kijken hoe ik de fingerprint reader kan gebruiken onder Ubuntu, maar ik verwacht niet dat ik die heel veel ga gebruiken.

Mijn enige minpunt tot nu toe is dat de speakers en line-out behoorlijk zacht zijn. Verder alles toppie! _/-\o_
De fingerprint reader verwachte ik ook eigenlijk totaal niet te gebruiken, maar nu hij er toch opzit gebruik ik hem onbewust toch best vaak. De line-out heb ik nog niet getest maar juist met bijvoorbeedl oordopjes vind ik hem echt superhard geluid geven. :)
Ben van plan om vandaag een M1530 te gaan bestellen maar heb éen vraagje.
Is er nou echt zoveel verschil tussen de T8300 en de T9300... Het cache van 3 t.o.v 6 maakt toch niet zo heel veel uit. Denken jullie dat het de meerpijs van ruim 90¤ waard is?

quote:
haagseblowin schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:56:
Is er nou echt zoveel verschil tussen de T8300 en de T9300... Het cache van 3 t.o.v 6 maakt toch niet zo heel veel uit. Denken jullie dat het de meerpijs van ruim 90¤ waard is?
Dit is al vaker in dit topic gezegd:
Er is vrijwel geen verschil tussen de T8300 en de T9300. Het verschil is maar 100mhz en dat zul je nooit merken. Het is dan ook zeker weten niet de meerprijs van ruim 90 euro waard.

quote:
Heb wel een site waar zo goed als alle processors op staan, klik daar staan dus testen van pcmark. maar hoe het in de praktijk is heb ik geen idee van maar mischien heb je er wat aan.

quote:
ik denk dat de hoeveelheid cache wel degelijk uitmaakt als je zwaarde aplicaties gaat draaien.

quote:
_Sparkie_ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:00:
[...]

Heb wel een site waar zo goed als alle processors op staan, klik daar staan dus testen van pcmark. maar hoe het in de praktijk is heb ik geen idee van maar mischien heb je er wat aan.
Super bedankt!..
Ik doe er geen gekke dingen mee dus dan toch de T8300 gezien het kleine verschil.

Reg. datum: 07 november 2006

http://www.notebookcheck....o-Penryn-CPUs.7876.0.html

"Recommended for gaming purposes are therefore especially the two Penryn models with 6MB L2-cache, which were always slightly ahead in our tests. The T9300 2.5GHz processor is probably the most attractive, if one considers the price as well, since it is currently about 200 dollar cheaper than the T9500 model while offering similar performance."

"Even clearer is the superiority of the Penryn CPUs in the Cinebench R10 benchmark test. While the two 6MB cache CPUs T9500 and T9300 clearly lead the field again, even the T8300 CPU with 3MB L2-cache and 2.4GHz manages to get close to the T7800 Merom processor with 2.6GHz and 4MB L2-cache."

Voor zware applicaties en games zal je dus met de t9300 wat sneller zijn, maar verder is de t8300 prima!

joertem wijzigde dit bericht 09-05-2008 12:18 (93%)

Dell XPS M1530 Tuxedo Black, T9300, 8600M GT 256 GDDR3, 4GB RAM, 1440x900, 320GB 5400rpm, Vista HP 64-bit & XP Pro 64-bit

Mijn XPS1530 heb ik nu een paar dagen binnen (21 april besteld - 6 mei bezorgd). Specs: 2.5Ghz T9300, 4 GB intern, 320GB HD, 1650x1050 LG scherm, Nvidia 8600 GT, 9 cells accu, zwarte cover.

Mijn ervaringen zijn nu eigenlijk alleen maar positief. Ik heb van geen van de in dit topic genoemde problemen last gehad: haarscherp scherm (maar da's mazzel), geen voelbare stroomtintelingen, geen bol toetsenbord en snel bezorgd.

Ik draai er alleen Ubuntu Hardy op, wat enorm lekker loopt. Jesper's pagina was erg handig bij het instellen van diverse zaken.

Iets waar ik alleen nog niet uitkom is de volume-regeling. Die verloopt nogal exponentieel: tot 60% hoor je niks, daarna schiet het volume ineens enorm snel omhoog. Weet iemand hier een oplossing voor?

Hoe vinden jullie de aluminium plaat met dit weer? :P

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws