Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Rubeneo schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:37:
beeldkwaliteit, hoewel het allemaal wel erg scherp is. Na het checken van z'n hardware-id blijkt dat het een SEC3157 is (jawel, de 'some grainy' Samsung) en ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen :s Ik heb in de laatste pagina's gelezen dat er nog 2/3 mensen zijn eenzelfde hebben. Ik ben daarom benieuwd wat Dell voor hen doet (terugsturen of reparateur langs huis?). Helaas vind ik nergens écht duidelijke foto's van hoe een grainy scherm er uit ziet en echt goed vergelijkingsmateriaal heb ik ook niet.
zit al tijden te treuzelen over de aanschaf. Ik had me voorgenomen om direct bij de eerste 15% bon toe te slaan, maar ik word hier wel erg nerveus van. Het lijkt wel of iedereen ineens weer de SEC3157 ontvangt terwijl ze eerder uit de roulatie leken te zijn.
Zou zelf graag bijv. 100 euro extra betalen voor het LED scherm en daarmee zekerstellen dat ik die SEC3157 weet te ontlopen. Maar ja, dat LED-scherm is nog niet leverbaar in nederland :-(
graag reacties hoe Dell reageert op het omwisselen van de SEC-schermen!

quote:
maxtrash schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:04:
[...]

zit al tijden te treuzelen over de aanschaf. Ik had me voorgenomen om direct bij de eerste directe 15% bon toe te slaan, maar ik wordt hier wel erg nerveus van. Het lijkt wel of iedereen ineens weer de SEC3157 ontvangt terwijl ze eerder uit de roulatie leken te zijn.
Zou zelf graag bijv. 100 euro extra betalen voor het LED scherm en daarmee zekerstellen dat ik die SEC3157 weet te ontlopen. Maar ja, die is nog niet leverbaar in nederland :-(
graag reacties hoe Dell reageert op het omwisselen van de SEC-schermen!
Same here. Zal morgen eens bellen met de XPS support. Ik krijg gewoon koppijn bij langer gebruik van dit scherm icm een witte achtergrond.

Laat de afloop wel even weten hier.

Verder super laptoppie tot nu toe.
Rubeneo, Wie anders?
Reg. datum: 30 november 2004

quote:
fryskmantsje schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:20:
[...]

Same here. Zal morgen eens bellen met de XPS support. Ik krijg gewoon koppijn bij langer gebruik van dit scherm icm een witte achtergrond.

Laat de afloop wel even weten hier.
Graag! Dan weet ik ook meteen hoe ik het moet aanpakken zodra ik er achteraan ga :)

Ben nu bezig met een clean install van Vista. Volgens mij heb ik de benodigde drivers bij elkaar gevonden en als er toch iets mist kom ik 't vanzelf wel tegen..

Dell XPS 1530 Tuxedo Black T9300, 4GB, 1440x900, 320GB 5400rpm, 6-cell + 9-cell

Ben zeer tevreden over mijn m1530, maar er is 1 punt waar ik al een tijdje mee zit: de microfoon. Om de een of andere reden geeft dat veel problemen (via google vond ik dat veel mensen last hebben van problemen met de Sigmatel geluidskaart). Ik heb nu eindelijk de microfoon aan de praat gekregen (via jackplug aan de voorkant), maar het geluid is eigenlijk te zacht. Dus of ik moet heel hard gaan roepen tijdens het bellen, of de ander moet zijn geluid harder zetten, wat natuurlijk weer lomp is. Heeft iemand hier tips voor (instellingen in configuratiescherm staan naar mijn idee goed).

ohja, bij sommige acties die ik uitvoer (dvd laten uitspugen, zware programmas ed) krijg ik soms een seconde geluidshapering - muziek blijft gewoon even hangen. Op zich niet supererg maar toch wel enigszins storend. Hebben jullie dat ook?

Reg. datum: 08 februari 2008

Is het niet de internetverbinding die voor haperingen zorgt? Dit was een gekend driver-probleem bij de M1530. Bij mij is dit nu opgelost dmv een andere wifi kaart :p

Reg. datum: 02 december 2007

quote:
peejdorie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 00:40:
Ben zeer tevreden over mijn m1530, maar er is 1 punt waar ik al een tijdje mee zit: de microfoon. Om de een of andere reden geeft dat veel problemen (via google vond ik dat veel mensen last hebben van problemen met de Sigmatel geluidskaart). Ik heb nu eindelijk de microfoon aan de praat gekregen (via jackplug aan de voorkant), maar het geluid is eigenlijk te zacht. Dus of ik moet heel hard gaan roepen tijdens het bellen, of de ander moet zijn geluid harder zetten, wat natuurlijk weer lomp is. Heeft iemand hier tips voor (instellingen in configuratiescherm staan naar mijn idee goed).

ohja, bij sommige acties die ik uitvoer (dvd laten uitspugen, zware programmas ed) krijg ik soms een seconde geluidshapering - muziek blijft gewoon even hangen. Op zich niet supererg maar toch wel enigszins storend. Hebben jullie dat ook?
Via msn video gesprekken kan ik normaal praten in voor de laptop in de microfoon en ze kunnen me perfect horen ik heb hier dus geen last van.
ook de sec (samsung) beeldscherm waarvan velen klachten over hebben is helemaal niet grainy bij mij. het is een schitterend scherm heb nog geen negatief woord over voor deze laptop

quote:
peejdorie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 00:40:

Dit heb ik dus ook...
Bij opnameapparaten heb ik er 3 staan. Een bluetooth ding, en 2 gewone.
Bij die ene geeft ie aan dat het de aansluiting aan de voorkant is, dat werkt wel.
Bij die andere geeft ie niks aan.
Maar ik moet ook helemaal tegen de microfoon aanzitten en keihard schreeuwen.
Heb ook geen idee hoe dat goed opgelost kan worden..
Nou gebruik ik hem toch nooit dus daar niet van, maar toch..

quote:
Tralapo schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:15:
[...]

Dit heb ik dus ook...
Bij opnameapparaten heb ik er 3 staan. Een bluetooth ding, en 2 gewone.
Bij die ene geeft ie aan dat het de aansluiting aan de voorkant is, dat werkt wel.
Bij die andere geeft ie niks aan.
Maar ik moet ook helemaal tegen de microfoon aanzitten en keihard schreeuwen.
Heb ook geen idee hoe dat goed opgelost kan worden..
Nou gebruik ik hem toch nooit dus daar niet van, maar toch..
Ik heb er maar twee staan; lijn-in die indd aan de voorkant zit, die doet het wel, maar heel zacht, en die microfoonmatrix (dat is die microfoon die naast de webcam zit geloof ik) en die werkt soms weer wel en soms weer niet.
beetje jammer..

Dit viel mij vandaag op.. ik heb hier geen gigabit netwerk tot mijn beschikking maar zou er dan toch een gigabit verbinding in zitten? ik ga het vanavond iig even testen en zal de resultaten hier posten.

getest en het is geen gigabit verbinding :P

Paul1987 wijzigde dit bericht 06-05-2008 17:31 (31%)

Rubeneo, Wie anders?

Ik vraag het nog maar een keer.. Zijn er meer mensen die resonantie horen bij het afspelen van muziek? Het is een irritante trilling van de behuizing of speakers die bepaalde frequenties (middenhoog+hoog) niet aankunnen. Natuurlijk verwacht ik geen kwaliteitsspeakers, maar dat resoneren hoort niet, naar mijn gevoel.

Ik heb even een vraagje over de fingerprint reader...Hij doet het bij mij regelmatig niet namelijk.

Ik gebruik hem voor het inloggen in Vista. Handig.
Het lijkt er op dat als ik laptop in standby(slaapstand) doe door de klep dicht te doen, de fingerprint reader daarna niet meer werkt o.i.d. (hij geeft dan ook iets weer in de trand van "please connect your fingerprint reader" o.i.d.) Maar of het alleen dan is weet ik niet zeker.

Meer mensen die hier ervaring/last mee hebben?

-----------
quote:
Rubeneo schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:13:
Ik vraag het nog maar een keer.. Zijn er meer mensen die resonantie horen bij het afspelen van muziek? Het is een irritante trilling van de behuizing of speakers die bepaalde frequenties (middenhoog+hoog) niet aankunnen. Natuurlijk verwacht ik geen kwaliteitsspeakers, maar dat resoneren hoort niet, naar mijn gevoel.
Nee, nog niet gemerkt.

Gwannoes wijzigde dit bericht 06-05-2008 16:24 (32%)

Hmmz, hier komt dus m'n sig
*** We want YOU for GoT Whatpulse team ! ***

Misschien moet je de Fingerprint software even opnieuw installeren ofzo?
Kan helpen.

quote:
Rubeneo schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:13:
ik heb precies het zelfde.. ik wilde het nog even afwachten misschien dat het weg gaat.

Ben nu bezig om mijn XPS 1530 te voorzien van Windows XP, heb nu nagenoeg alle hardware werken. Alleen krijg ik geen verbinding met mijn draadloze netwerk, terwijl de wireless adapter goed staat geinstalleerd. Draadloze communicatie staat ook ingeschakeld in de driver, heeft iemand hier misschien ervaring mee wat dit kan zijn?

edit: misschien handig om de hardware schakelaar aan te zetten 8)7

Remy-k wijzigde dit bericht 06-05-2008 20:05 (9%)

Reg. datum: 27 februari 2008

Aan de mensen die al een xps m1530 hebben mogen ontvangen:

Is de batterij vol bij ontvangst?

Dell XPS 1530specs: T8300 | 3 GB | 320GB 5400 rpm | 1440*900 (lg)scherm | 6 Cells | 8600m GT | Wifi N-Doe mee aan Whatpulse! En help GoT aan de top!

Rubeneo, Wie anders?

quote:
Jardjee schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:19:

Volgens mij zat de mijne rond de 75%. In ieder geval was er genoeg juice om de eerste 1,5 uur de 'ohhs' en 'aaahs' te beleven ;).

Reg. datum: 21 april 2008

quote:
Jardjee schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:19:

Van mij zat ie op 100% Mooi!!

XPS M 1530: 2,4 GHZ 3GB 8600 M GT BLACK!

Reg. datum: 21 april 2008

quote:
Gwannoes schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:23:
Ik heb even een vraagje over de fingerprint reader...Hij doet het bij mij regelmatig niet namelijk.

Ik gebruik hem voor het inloggen in Vista. Handig.
Het lijkt er op dat als ik laptop in standby(slaapstand) doe door de klep dicht te doen, de fingerprint reader daarna niet meer werkt o.i.d. (hij geeft dan ook iets weer in de trand van "please connect your fingerprint reader" o.i.d.) Maar of het alleen dan is weet ik niet zeker.

Meer mensen die hier ervaring/last mee hebben?

-----------

[...]

Nee, nog niet gemerkt.
Hier had ik ook eerst last mee, ga naar apparaatbeheer --»selecteer fingerprint reader--» rechtermuisklik --» eigenschappen en dan staat er een vinkje voor de optie om de fingerprintreader uit schakelen voor energiebesparing.
Als je dat vinkje weg haalt is het probleem, bij mij athans al 1.5 maanden verholpen!
Succes!

XPS M 1530: 2,4 GHZ 3GB 8600 M GT BLACK!

Reg. datum: 02 april 2002

Ik had een paar weken geleden mijn 1530 ontvangen. Hier zaten de accessoires ook niet bij. Ik heb dus gemaild met de klantenservice van Dell. en zij zouden een dossier hiervan maken.

Vandaag een mail gekregen van Dell dat ze de 'ontbrekende accessoires' op hebben gestuurd. Maar wat ze hebben opgestuurd is een 3 draads adapter kabel.

Heeft iemand anders nog wel de accessoires erbij gekregen?

AMD 1700+ @ 1551, ASUS A7V333, 512 MD DDR RAM, ATi Radeon 8500LE @ 250/250, SBLive!

quote:
ATL schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:18:
Ik had een paar weken geleden mijn 1530 ontvangen. Hier zaten de accessoires ook niet bij. Ik heb dus gemaild met de klantenservice van Dell. en zij zouden een dossier hiervan maken.

Vandaag een mail gekregen van Dell dat ze de 'ontbrekende accessoires' op hebben gestuurd. Maar wat ze hebben opgestuurd is een 3 draads adapter kabel.

Heeft iemand anders nog wel de accessoires erbij gekregen?
Heb vandaag iemand gesproken van Customer Care. Deze gaf aan dat het momenteel een flink gespreksonderwerp is binnen Dell, veel klanten schijnen hierover te bellen. Heb aangegeven dat het nog steeds op de Dell site stond aangegeven, hij was hierover erg verbaast toen hij het zelf ook zag. Hij gaf wel aan dat het, omdat het nog op de site stond, na besteld zou worden. Hij ging intern nog wel overleggen, maar er zou een oplossing komen is mij beloofd.

Edit: 3 draads adapter... mag ik hem hebben :P ik heb bij m'n order een extra 3 draad besteld, maar al twee keer de verkeerde adapter geleverd gekregen. Tot mijn schrik werd mij vandaag verteld dat ik geen 3 draad 90 watt adapter kan bestellen... 8)7 Gelukkig schijnt de Customer Care agent het wel te kunnen... *O*

Edit: Zojuist telefoontje gehad van Dell en alles wordt nageleverd, dus headset, doekje, mapje _/-\o_

tm030614 wijzigde dit bericht 07-05-2008 11:20 (17%)

Hey,

Ik heb 28/4 mijn M1530 besteld met volgende configuratie:

T9500 processor
4GB Ram
320 HDD
1440 + 1050 Scherm

Weet er iemand of er op een van deze onderdelen een delay zit? Zijn er nog mensen met deze configuratie?
Is het aan te raden om het scherm up te graden naar 1650x1200 om er zeker van te zijn dat het een LG zou zijn?

Groetjes Icybie

In blijde verwachting van mijn nieuwe lappie :-)

Is het ook mogelijk om naast Vista ook een tweede besturingssysteem te installeren..bv Windows XP, maar dan wel zo dat je wel bij beide systemen bij dezelfde bestanden kan komen? Dus dat je bijvoorbeeld 1 map met muziek en documenten hebt, maar dat je bij zowel Vista als XP kan bereiken?

ja, gewoon met 3 partities werken, XP, Vista en Data voor documenten en muziek
eventueel 4de voor media direct

Dell XPS M1530 - T9300 - 8600M GT - WSXGA+ - 200GB 7200rpm - 3GB RAM - 9 cell

Vandaag contact gehad met de XPS service. Ze komen morgen scherm omruilen.
Wel weer een Samsung 8)7 omdat ze niet zomaar een ander merk kunnen/mogen plaatsen.

Ze hadden nog nooit gehoord van "grainy" schermen volgens degene die ik aan de lijn had.

Maar ff afwachten dus.
Reg. datum: 26 januari 2008

Indien ik met m'n laptop met m'n laptop aan het downloaden ben uit een nieuwsgroep is het dan mogelijk om de display naar beneden te doen zonder dat de laptop dan naar standby gaat en gewoon doorgaat met downloaden?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws