Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb de T7500, 2 GB en Vista HP (schone install), en ik heb het volgende rijtje:

Processor : 5,1
Ram : 4,8
Grafisch : 5,9
Grafische weergaven spellen : 5,4
Vaste schijf : 5,4

Toch wel gek eigenlijk dat dat toch nog zoveel scheelt, terwijl je toch zou gaan denken dat het hetzelfde zou (moeten) zijn. Of Dell gebruikt ook verschillende merken RAM met dus verschillende vista prestaties?

quote:
dieselb0y schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 13:23:
[...]
Ik vind het toch echt tijd voor een nieuw deel waarin even al de nieuwe informatie(Wat erg veel is!) weer samengevat wordt in de beginpost. Als iedereen gewoon alle handige info die hij/zij heeft of heeft gepost(Drivers, problemen, oplossingen enz.) dan naar degene stuurt die deel 3 maakt, want het is best wel veel werk om heel deel 2 weer na te lezen. Dus puur die info die handig is voor in de beginpost.

Eventueel een topic aanmaken genaamd "Beginpost informatie [Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3) Waar je handige info voor in de beginpost kan dumpen?

Pcmedic? Of iemand anders die graag wilt...

P.S. Als echt niemand wilt dan kan ik het misschien deze week wel doen, maandag komt me m1530 en het wordt lekker weer >:)
Volgensmij had PCMedic het plan opgevat om de topicstart continue te updaten. Je hebt het over veel nieuwe informatie. Persoonlijk vind ik het wel mee vallen, maar essentieële dingen als accesoires die er niet meer bij zitten, Full HD scherm en BIOS update. horen er nog wel in naar mijn mening. Zo'n inventarisatie lijkt me geen nieuw topic waard, dat kan gewoon in dit topic.

Terror wijzigde dit bericht 04-05-2008 18:52 (3%)

Dell XPS 1530 (Red) met T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 LG | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N

Hoe acceptabel is deze laptop als je vooral buiten te werken zit?

quote:
flash2adv schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:27:
Het beeld is net als alle spiegelende schermen vrijwel onzichtbaar.

quote:
flash2adv schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:27:
Prima, zit al paar dagen buiten in de zon met brightness op 50% en zie alles gewoon hoor!

Reg. datum: 08 februari 2008

quote:
pipo1000 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:50:
[...]

waar heb je hem gekocht? Ik heb last van weg vallende verbinding en de AGN versie zou dit niet moeten hebben...
Powe4PC, is een Belgische winkel hier in de buurt ...

Reg. datum: 21 april 2008

Hallo,

Ik had een vraagje over de temperaturen van de XPS M 1530.
Als ik speedfan draai om naar mijn temperaturen te bekijken zie ik core 1: 29 graden, core 2: 30 graden. Mooie temperauur denk ik, maar als ik nu ook Real Temp 2.41 draai geeft hij op dat moment 50 graden en 51 graden aan voor de core´s!
Hoe kan het dat het verschil zo groot is, welke moet ik geloven?
Max temp in Real Temp 2.41 is 63 voor core 1 en 67 graden voor core 2 zonder nog een spel te hebben gespeeld!
Is dit niet veels te hoog die max??? 50/55 graden wat hij nu is?
Mijn vraag is kunnen jullie (XPS M 1530) bezitters ook eens kijken of bij jullie dit verschil ook zo groot is en of hij ook deze hoge temperaturen haalt!

Alvast bedankt.

XPS M 1530: 2,4 GHZ 3GB 8600 M GT BLACK!

Reg. datum: 27 januari 2007

Ik heb me daarnet even laten gaan en mijn xps m1530 overgeclocked, nochtans had ik me voorgenomen mijn laptop niet over te klokken... Maar als je wat tijd hebt, en het vlees zwak is... Iig wil ik jullie de resultaten niet onthouden: mijn 3dmark06 score is gestegen van 4823 naar maar liefst 6208. Dat betekent dus een prestatiewinst van 29 procent. Persoonlijk vind ik dat enorm.

Voor de volledigheid vermeld ik kort mijn specs even: t9300, 4gb, 8600m GT, 200GB 7200rpm

Ik heb mijn OC gerealiseerd met de forceware 174.31 drivers in combinatie met rivatuner. Ik heb daarbij 675/900 snelheden gehaald en de temperatuur kwam nooit hoger uit dan 76°C. Stiekem denk ik dat er nog een kleine marge op zit, maar verder durf ik iig niet te gaan. De laptop maakt op die snelheden veel lawaai, uiteraard door de ventilator die overuren maakt door op 100 procent te draaien. Ik moet voor mezelf nog uitmaken of ik die instellingen nu ook daadwerkelijk ga toepassen in gewone applicaties. Iemand advies hieromtrent? Zou dit de levensduur van mijn laptop extreem verkorten?

Reg. datum: 27 maart 2005

quote:
Gwannoes schreef op zondag 04 mei 2008 @ 09:46:
hey, da's niet eerlijk. Ik heb ook 4 GB, maar bij mij geeft hij 5.0 aan voor het geheugen. :?
Installeer SP1 voor Vista. Ik weet niet of het toeval is, maar bij mij ging na de installatie van het service pack de score voor het geheugen van 5.0 naar 5.1.

Ik zou trouwens niet teveel waarde hechten aan die Vista prestatie-index, de getallen zeggen bijna niets over de werkelijke snelheid van de computer. De Vista prestatie-index is meer een marketingbenchmark dan een werkelijk bruikbaar getal.

Dell XPS M1530 Red | T9300 | 4 GB | 8600M GT | 1680x1050 LG | 320 GB | Vista Ultimate | Ubuntu 8.04

Ik heb wat kleine vraagjes.

1. Is het mogelijk om een Dell XPS 1530 te bestellen zonder batterij? Als het kan weet ik niet hoeveel me dit zou schelen t.o.v. een 6-cel batterij, maar als dit een redelijk bedrag is, lijkt het me beter om dat te doen. De overstap van 6-cel naar 9-cel batterij kost 125 euro, plus laten we zeggen 25 euro. Als ik dan via Ebay o.i.d. een 9-cel batterij bestel voor 80 Euro, ben ik toch een stuk goedkoper uit.

2. Is het mogelijk om een Dell XPS 1530 te bestellen met als besturingssysteem Windows XP?

3. Is het mogelijk om een Dell XPS 1530 te bestellen zonder besturingssysteem? Dit zou voor mij de voordeligste optie zijn, aangezien ik Windows XP gratis kan krijgen (ik ben een ICT student). Vista wil ik niet gaan gebruiken, dus dat zou voor mij totaal nutteloos zijn, maar als het niet anders kan, heb ik geen keus.

Alvast bedankt!

Compal FL92 - Intel Core 2 Duo T9300 (2 x 2,50GHz) - Intel® 965PM - 4Gb DDR2 667Mhz (2x 2Gb) - 160GB 7200 rpm - 15,4 inch WSXGA+ (res. 1680x1050) - Nvidia Geforce 8600GT 512 Mb - 9-cell Batterij

XP of zonder OS zelf gevraagd aan de telefoon en dat ging niet. Zonder batterij zal ook niet kunnen denk ik

Dell XPS M1530 - T9300 - 8600M GT - WSXGA+ - 200GB 7200rpm - 3GB RAM - 9 cell

quote:
Deadend88 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:05:
Ik heb wat kleine vraagjes.

1. Is het mogelijk om een Dell XPS 1530 te bestellen zonder batterij? Als het kan weet ik niet hoeveel me dit zou schelen t.o.v. een 6-cel batterij, maar als dit een redelijk bedrag is, lijkt het me beter om dat te doen. De overstap van 6-cel naar 9-cel batterij kost 125 euro, plus laten we zeggen 25 euro. Als ik dan via Ebay o.i.d. een 9-cel batterij bestel voor 80 Euro, ben ik toch een stuk goedkoper uit.

2. Is het mogelijk om een Dell XPS 1530 te bestellen met als besturingssysteem Windows XP?

3. Is het mogelijk om een Dell XPS 1530 te bestellen zonder besturingssysteem? Dit zou voor mij de voordeligste optie zijn, aangezien ik Windows XP gratis kan krijgen (ik ben een ICT student). Vista wil ik niet gaan gebruiken, dus dat zou voor mij totaal nutteloos zijn, maar als het niet anders kan, heb ik geen keus.

Alvast bedankt!
1. weet ik niet, ik gok het niet. Maar als het 25 euro is voor een 6-cel, dan laat je deze toch gewoon erin zitten? Op ebay kan je deze wel weer verkopen voor 50 euro...
2. Nee, waarom zou je? XP is makkelijk te installeren op deze laptop. En aangezien je XP gratis kan krijgen, waarom zou je dan dit systeem met XP willen?
3. Nee dat kan niet. Stel dat het wel had gekund, dan had het je hooguit een paar tientjes gescheeld. Een Windows OS kost Dell natuurlijk helemaal niks. Waarschijnlijk betalen ze hooguit 10-20 euro per licentie (home premium) aan Microsoft, dus voor dat geld kan je beter dus gewoon een M1530 met licentie nemen.

Ik neem, na jullie reacties te hebben gelezen, aan dat je dus amper extra geld betaald voor Windows Vista Home Premium, en het dus weinig zin zou hebben deze weg te laten. Klopt dit?

Compal FL92 - Intel Core 2 Duo T9300 (2 x 2,50GHz) - Intel® 965PM - 4Gb DDR2 667Mhz (2x 2Gb) - 160GB 7200 rpm - 15,4 inch WSXGA+ (res. 1680x1050) - Nvidia Geforce 8600GT 512 Mb - 9-cell Batterij

Reg. datum: 08 februari 2008

Ik heb vandaag een mail ontvangen ivm die xps-stofdoeken:
quote:
Geachte mijnheer ***, Allereerst wil ik u bedanken voor uw email, normaliter worden deze doekjes niet meer met de laptop meegeleverd het is dan ook zo dat zij er niet meer bijhoren. Voor de zekerheid zal ik het nogmaals hogerop spelen om zeker van te zijn of dit nog wel of niet leverbaar is. Zodra ik hier meer informatie over heb zal ik u informeren. Met vriendelijke groet,Dell B.V. Yolanda Diaz ValdesCustomer Care Representative Consumer
Afwachten dus!
Btw, sinds ik die AGN Wifi kaart heb, heb ik ook geen haperingen meer in WMP!

Reg. datum: 06 juli 2005

Ik wil deze laptop spoedig ook hebben, vind het alleen irri dat ik de 15% korting van 30 april pas 2 dagen erna gelezen had :(

Hoe dan ook, het beste is nu inderdaad niet de 9-cel voor 125 te nemen maar gewoon de 6-cel en de 9-cel erbij voor 80 op e-bay. Of je wacht tot de accu-voorraden over een paar maanden weer op peil zijn. Verder zijn er niet echt dingen waarop je kosten kunt besparen, vista etc kosten idd bijna niks.

Ik heb nog wel een vraag, in mijn huidige plan zit de optie 3-jaar XPS ondersteuning erbij. Wordt het dan 1 jaar standaard + 3 jaar of gewoon 3 jaar? Ik wil hem gebruiken voor de studie, is de extra garantie uberhaupt nog nuttig aangezien ik 20 pagina's vol met serviceklachten heb gelezen.

Verder duim ik voor een LG scherm voor zover dat mogelijk is voor een 1680x1050. En mijn stopcontacten zijn voornamelijk niet geaard, dus ik hoop dat de schokken toch achterwege blijven.

Jammer dat je naast Dell geen ander merk hebt waar een student goed op zou kunnen werken/gamen zonder arm te worden.

quote:
DusL schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:43:
Ik wil deze laptop spoedig ook hebben, vind het alleen irri dat ik de 15% korting van 30 april pas 2 dagen erna gelezen had :(

Hoe dan ook, het beste is nu inderdaad niet de 9-cel voor 125 te nemen maar gewoon de 6-cel en de 9-cel erbij voor 80 op e-bay. Of je wacht tot de accu-voorraden over een paar maanden weer op peil zijn. Verder zijn er niet echt dingen waarop je kosten kunt besparen, vista etc kosten idd bijna niks.

Ik heb nog wel een vraag, in mijn huidige plan zit de optie 3-jaar XPS ondersteuning erbij. Wordt het dan 1 jaar standaard + 3 jaar of gewoon 3 jaar? Ik wil hem gebruiken voor de studie, is de extra garantie uberhaupt nog nuttig aangezien ik 20 pagina's vol met serviceklachten heb gelezen.

Verder duim ik voor een LG scherm voor zover dat mogelijk is voor een 1680x1050. En mijn stopcontacten zijn voornamelijk niet geaard, dus ik hoop dat de schokken toch achterwege blijven.

Jammer dat je naast Dell geen ander merk hebt waar een student goed op zou kunnen werken/gamen zonder arm te worden.
Dell heeft regelmatig aanbiedingen met kortingen van 10%/15% dus gewoon even wachten op de volgende.

wat betreft de accu dat moet je zelf weten, ik heb gekozen voor de 6 cell omdat de laptop dan niet zo'n raar uitstekend geval heeft. en je zelf nog kunt kiezen of je er niet alsnog een bij wil.

ik heb zelf 4 jaar premium hardware support omdat het een aanbieding was.

dat je duimt voor een lg scherm is niet helemaal nodig. zelf heb ik een 1680x1050 samsung scherm en de kwaliteit hiervan is geweldig. dat er slechte schermen tussen zitten zal best, maar als je een samsung hebt betekend het niet automatisch dat hij slecht is.

de "schokken" waar jij het over hebt zijn slechts tintelingen die je krijgt op het moment dat je de stekker in een ongeaard stopconact hebt of dat je een 2 aderige stekker hebt, het 2e zal je (als je er nu nog geen hebt) niet gebeuren aangezien dell alleen nog maar 3 aderige stekkers/snoeren levert.

er zijn naast dell genoeg andere merken waar je niet veel voor hoeft te betalen om toch de zelfde specificaties te krijgen.
neem bijvoorbeeld:

acer
packerbell
fujitsu siemens
medion

Uiteraard moet je dan niet naar bouwkwaliteit en garantie kijken.

Zojuist ook mijn m1530 geleverd met sec3157 scherm en kon eigenlijk al direct zeggen dat het een samsung scherm was het ziet er erg druk, korrelig en eigenlijk vies uit dus ik ga nog wel achter dat scherm aan. Ik zal binnenkort meer info posten die nuttig is :)

Dell XPS 1530 Tuxedo Black T9300, 4GB, 1440x900, 200GB 7200rpm, 9-cell

quote:
dieselb0y schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:54:
Zojuist ook mijn m1530 geleverd met sec3157 scherm en kon eigenlijk al direct zeggen dat het een samsung scherm was het ziet er erg druk, korrelig en eigenlijk vies uit dus ik ga nog wel achter dat scherm aan. Ik zal binnenkort meer info posten die nuttig is :)
kun je hier eens foto's van maken en plaatsen, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er uitziet

Rubeneo, Wie anders?
Reg. datum: 30 november 2004

Vanmiddag ontvangen :)
XPS 1530 Tuxedo Black T9300, 4GB, 1440x900, 320GB, 6-cell

Eerste indruk: laptop ziet er erg goed uit! Helaas werd ik wel direct teleurgesteld door het feit dat ook bij mij de lederen cd-map, oordopjes en microvezeldoekje er niet bij zitten. Hier wil ik, net als een aantal anderen, nog wel werk van maken (ze staan immers op de foto's).

Toen maar eens opgestart en het viel me wel gelijk op dat alles wat 'wit' is, niet echt egaal spierwit is. Het is niet dat je zegt "wat een afschuwelijk beeld", maar ik twijfel wel een beetje aan de beeldkwaliteit, hoewel het allemaal wel erg scherp is. Na het checken van z'n hardware-id blijkt dat het een SEC3157 is (jawel, de 'some grainy' Samsung) en ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen :s Ik heb in de laatste pagina's gelezen dat er nog 2/3 mensen zijn eenzelfde hebben. Ik ben daarom benieuwd wat Dell voor hen doet (terugsturen of reparateur langs huis?). Helaas vind ik nergens écht duidelijke foto's van hoe een grainy scherm er uit ziet en echt goed vergelijkingsmateriaal heb ik ook niet.

Volgens mij heb ik geen bolling in mijn toetsenbord. Wel zie ik dat de achterste toetsen (vanaf cijfers en F-toetsen) iets hoger staan dan de rijen daaronder (van opzij gezien), maar dat lijkt mij normaal, toch?

Edit: Nu ik ook wat muziek heb beluisterd ('voorbeeldmuziek' van Vista), valt het me op dat het geluid behoorlijk resoneert bij middelhoge tonen (vrouwelijke stemmen/trompet/piano enz.). Natuurlijk verwacht ik brakke geluidskwaliteit, maar iets zegt me dat het resoneren toch niet hoort. Hebben meerderen hier last van?

Rubeneo wijzigde dit bericht 05-05-2008 16:57 (11%)

Dell XPS 1530 Tuxedo Black T9300, 4GB, 1440x900, 320GB 5400rpm, 6-cell + 9-cell

quote:
Rubeneo schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:37:
Volgens mij heb ik geen bolling in mijn toetsenbord. Wel zie ik dat de achterste toetsen (vanaf cijfers en F-toetsen) iets hoger staan dan de rijen daaronder (van opzij gezien), maar dat lijkt mij normaal, toch?
Als ik met mijn oog bij rand kijk (zijkant en voorkant) zie ik 1 groot vlak toetsenbord zonder hoogteverschillen. Dus nee, dat is niet normaal ;)

Of het dan slecht/storend is, is het volgende punt/probleem :P

Tralapo wijzigde dit bericht 05-05-2008 16:43 (6%)

Reg. datum: 02 december 2007

Het is misschien al een paar paginas geleden geweest maar hoe kan ik zien welk type beelscherm ik bij mn m1530 heb, heb het sinds vanmorgen binnen en ben benieuwd :)

quote:
Pim1987 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:40:
Het is misschien al een paar paginas geleden geweest maar hoe kan ik zien welk type beelscherm ik bij mn m1530 heb, heb het sinds vanmorgen binnen en ben benieuwd :)
Computer-->Properties-->Device Manager-->Monitors-->Generic PnP Monitor-->Properties-->Details-->Hardware Ids

Al een paar keer gezegd ;)

Reg. datum: 02 december 2007

Ja stom had het toch al gevonden heb de samsung ,maar niet korrelig ofzo en hij werkt heerlijk

Heb mijn xps 1530 ook vandaag binnen gekregen maar ben niet zo kapot van het beeldscherm..(SEC3157). Vind het met name bij een witte en/of egale achtergrond behoorlijk grainy.
Je ziet dat er kleine vlekjes blijven staan zeg maar als je een venster heen en weer sleept.

Daarnaast heb ik een kras in de behuizing, boven de touchpad.. de kras loopt evenwijdig met de borsteling van het aluminium... weet iemand trouwens of dat geborstelde aluminium te vervangen is door de Dell monteur?

Ik heb overigens ook geen oordopjes, cdmapje, doekje e.d. ontvangen..
Ohja en ik heb cd's ontvangen die voor de 1330 enz bestemd en niet voor de 1530..

De laptop ziet er wel goed uit moet ik zeggen. Voor de rest heb ik de laptop nog niet getest.. meer info volgt later.

Rubeneo, Wie anders?
Reg. datum: 30 november 2004

quote:
RelaXXinG schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:09:
Heb mijn xps 1530 ook vandaag binnen gekregen maar ben niet zo kapot van het beeldscherm..(SEC3157). Vind het met name bij een witte en/of egale achtergrond behoorlijk grainy.
Je ziet dat er kleine vlekjes blijven staan zeg maar als je een venster heen en weer sleept.
Ik heb overigens ook geen oordopjes, cdmapje, doekje e.d. ontvangen..
Ohja en ik heb cd's ontvangen die voor de 1330 enz bestemd en niet voor de 1530..
Die vlekjes ervaar ik ook zo, dus toch grainy. Ook ik heb de cd's voor de 1330/1710/1730/2010 ontvangen en kan nu dus nog niet bezig gaan met formatteren en herinstalleren van Vista ;(

Ik krijg na het invoeren van mijn servicetag op de supportsite een lijst van 37 drivers, maar zo te zien heb ik ze niet allemaal nodig. Kunnen jullie me vertellen welke ik moet downloaden en installeren na een clean install? Ik wil gewoon weer de MediaDirect functie met de knop kunnen gebruiken en een recoverty partitie behouden/aanmaken. Het gaat dus alleen om een clean install met een aparte data-partitie, los van de OS-partitie.

Dell XPS 1530 Tuxedo Black T9300, 4GB, 1440x900, 320GB 5400rpm, 6-cell + 9-cell

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws