Btw, bij het uitwerpen van een cd blijft hij zelfs in de bios hangen, dat is dus wel iets met de bios/hardware.
Btw, bij het uitwerpen van een cd blijft hij zelfs in de bios hangen, dat is dus wel iets met de bios/hardware.
Reg. datum: 08 februari 2008
Gewoon oud kaartje eruit schroeven, nieuw erin, antennes vast, dichtschroeven en windows starten. Ik moest qua software helemaal niets aanpassen, vista herkende hem direct en installeerde alles zelf ^^
De snelheid was eerst beperkt tot 54mpbs, nu is dit 130
Atrox wijzigde dit bericht 01-05-2008 16:37 (6%)
Reg. datum: 21 april 2008
Is er een bepaalde fix, voor het bevriezen van de XPS M 1530 tegen te gaan als je op de uitwerp knop van de cd/dvd drukt.
Ik heb hier soms last van wel erg vervelend.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
XPS M 1530: 2,4 GHZ 3GB 8600 M GT BLACK!
Verder nog ff gekeken naar de 2e M1530 die ik als vervanging had gekregen voor de eerste met bol tobo en verbogen hoekje. De nieuwe heeft een ander toetsenbord en andere speakertjes die heel iets meer laag geven. Nog niet om over naar huis te schrijven, maar de "punch" valt net wat beter waar te nemen. De vorm van het bultje in het midden van de conus is iets minder lang gerekt en als je de accu er af haalt kan je aan de onderkant een rond magneetje/stukje ferriet aan de onderkant van de speaker zien, in plaats van een langwerpig stukje.
De nieuwe gaat vandaag retour in plaats van de eerste, ivm het scherm. Ben maar zo vrij geweest zelf het toetsenbord en afdekplaatje om te wisselen.
Reg. datum: 07 november 2006
Doe je hem terug ivm samsung scherm? wel balen dat je hem nu weer kwijt bent...quote:Comp-Freak schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:15:
De nieuwe gaat vandaag retour in plaats van de eerste, ivm het scherm. Ben maar zo vrij geweest zelf het toetsenbord en afdekplaatje om te wisselen.
Dell XPS M1530 Tuxedo Black, T9300, 8600M GT 256 GDDR3, 4GB RAM, 1440x900, 320GB 5400rpm, Vista HP 64-bit & XP Pro 64-bit
Reg. datum: 25 september 2006
Je hebt gelijk! Bedankt voor de tip!quote:RelaXXinG schreef op woensdag 30 april 2008 @ 21:42:
[...]
kijk eens op je bon, als het goed is heb je gewoon 1 jaar premium hardware support.
Ik heb inmiddels de klantenservice gebeld. De lederen hoes, doekje en oordopjes schijnt een introductieaanbieding geweest te zijn en worden dus niet meer geleverd. Hebben anderen een zelfde reactie gekregen of kregen die hem wel?
Ik heb ook een poging gewaagd voor het melden van een slecht scherm. Heb het Samsung/LG-verhaal niet gemeld en mijn klacht beschreven als grijzige gloed/korreligheid op witte achtergronden en lichtlekkage. Er werd, zoals al eerder gemeld is in dit draadje, gevraagd om foto's te mailen. Dat ga ik zeker doen, en dan meteen vergelijken met de laptop van mijn pa, die dit probleem niet heeft. Zal jullie op de hoogte houden!
Iemand anders met het SEC 3157 scherm die een nieuw scherm heeft kunnen krijgen? En zo ja, wat voor scherm was dat?
Reg. datum: 19 oktober 2004
er zijn mensen die een nieuw scherm kregen hoewel je geen garantie hebt dat het een lg wordt, het kan een LG zijn aar het kan ook een nieuwe samsung SEC 3157 zijnquote:Ersatz-o-Rama schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:30:
[...]
Je hebt gelijk! Bedankt voor de tip!
Ik heb inmiddels de klantenservice gebeld. De lederen hoes, doekje en oordopjes schijnt een introductieaanbieding geweest te zijn en worden dus niet meer geleverd. Hebben anderen een zelfde reactie gekregen of kregen die hem wel?
Ik heb ook een poging gewaagd voor het melden van een slecht scherm. Heb het Samsung/LG-verhaal niet gemeld en mijn klacht beschreven als grijzige gloed/korreligheid op witte achtergronden en lichtlekkage. Er werd, zoals al eerder gemeld is in dit draadje, gevraagd om foto's te mailen. Dat ga ik zeker doen, en dan meteen vergelijken met de laptop van mijn pa, die dit probleem niet heeft. Zal jullie op de hoogte houden!
Iemand anders met het SEC 3157 scherm die een nieuw scherm heeft kunnen krijgen? En zo ja, wat voor scherm was dat?
Reg. datum: 27 februari 2008
En om deze post toch nog een beetje nuttig te maken:
Heeft iemand dit al geprobeerd of er ervaring mee?
quote:Jardjee schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:45:
Op youtube kwam ik iemand tegen die de 8600 gt m op zijn xps m1530 overklokte:
Part 1
Part 2
Dit ziet er allemaal leuk uit, zeker als je kijkt wat de winst ervan is!
maar 80 Graden klinkt ook heel hoog, zou dit nog goed gaan en wat is de maximale temperatuur die de videokaart aan kan? we willen natuurlijk geen doorgebrande videokaart![]()
Misschien zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben?
Ps; misschien iets voor in de TS?
Dell XPS 1530specs: T8300 | 3 GB | 320GB 5400 rpm | 1440*900 (lg)scherm | 6 Cells | 8600m GT | Wifi N-Doe mee aan Whatpulse! En help GoT aan de top!
't Zou niet kloppen wanneer Dell nu zegt dat het slechts een introductieaanbieding was. Ik zou dan ook blijven bellen met Dell wanneer ik a.s. maandag erachter kom dat ze er bij mij niet bij zitten. Er zijn veel mensen, waaronder ik, die afgaande op de goede reviews (waarbij alle extra goodies worden vermeld) deze laptop aanschaffen vanwege de goede deal die Dell kan maken. Daar horen ook deze accesoires bij. Helaas staan ze nooit vermeld op de pakbon, dus heb je in principe geen poot om op te staan, maar erg netjes is het niet natuurlijkquote:Ersatz-o-Rama schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:30:
[...]
Dell XPS 1530 Tuxedo Black T9300, 4GB, 1440x900, 320GB 5400rpm, 6-cell + 9-cell
Reg. datum: 18 juni 2001
Ik kreeg vandaag dezelfde reactie, maar het wordt nog wel even nagevraagd. Daarbij, de oordopjes stonden op het moment dat ik mijn order plaatste op een plaatje bovenin het scherm, met een lijntje met uitleg erbij.quote:Rubeneo schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:33:
[...]
't Zou niet kloppen wanneer Dell nu zegt dat het slechts een introductieaanbieding was. Ik zou dan ook blijven bellen met Dell wanneer ik a.s. maandag erachter kom dat ze er bij mij niet bij zitten. Er zijn veel mensen, waaronder ik, die afgaande op de goede reviews (waarbij alle extra goodies worden vermeld) deze laptop aanschaffen vanwege de goede deal die Dell kan maken. Daar horen ook deze accesoires bij. Helaas staan ze nooit vermeld op de pakbon, dus heb je in principe geen poot om op te staan, maar erg netjes is het niet natuurlijk
Vind het ook niet echt netjes als Dell deze onderdelen niet meer leverd, mag wel wat duidelijk gecommuniceerd worden in dat geval.
Edit: Zit nog eens goed te kijken op de site van Dell.nl en het staat er nog steeds op. Als je op deze link klinkt en vervolgens in de afbeelding rechts boven op het plusteken kun je een aantal foto's bekijken van de M1530. Als je op de laatste afbeelding klikt, zie je alle items er nog bij staan.
tm030614 wijzigde dit bericht 02-05-2008 22:48 (17%)
Ja, draait hier prima met rivatuner op GPU 620Mhz Mem 777Mhzquote:Jardjee schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:45:
ff een niet heel erg belangrijke vraag: Is de accu opgeladen als de laptop aankomt?
En om deze post toch nog een beetje nuttig te maken:
Heeft iemand dit al geprobeerd of er ervaring mee?
[...]
Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury
Reg. datum: 25 september 2006
Je hebt gelijk! In de banner wordt 2 keer verwezen naar de oordopjes en op de laatste foto staan idd de accessoires afgebeeld. Dat wordt dus nogmaals bellen dan! (Heb er toch voor betaald hè..quote:tm030614 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:42:
[...]
Edit: Zit nog eens goed te kijken op de site van Dell.nl en het staat er nog steeds op. Als je op deze link klinkt en vervolgens in de afbeelding rechts boven op het plusteken kun je een aantal foto's bekijken van de M1530. Als je op de laatste afbeelding klikt, zie je alle items er nog bij staan.
Reg. datum: 27 februari 2008
Welke temperatuur haal je als je een uur( of langer) een zware game speelt?quote:JC Ken schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 00:43:
[...]
Ja, draait hier prima met rivatuner op GPU 620Mhz Mem 777Mhz
Dell XPS 1530specs: T8300 | 3 GB | 320GB 5400 rpm | 1440*900 (lg)scherm | 6 Cells | 8600m GT | Wifi N-Doe mee aan Whatpulse! En help GoT aan de top!
Reg. datum: 11 oktober 2007
Compal FL92 - Intel Core 2 Duo T9300 (2 x 2,50GHz) - Intel® 965PM - 4Gb DDR2 667Mhz (2x 2Gb) - 160GB 7200 rpm - 15,4 inch WSXGA+ (res. 1680x1050) - Nvidia Geforce 8600GT 512 Mb - 9-cell Batterij
Reg. datum: 23 juli 2004
Reg. datum: 22 februari 2008
Er is wel aardig wat over bekend maar dan kan je alles terug gaan zoeken.quote:Remy-k schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:18:
He jongens, wie van jullie heeft er hier de XPS 1530 op XP draaien? Zie in de topic start dat dit gewoon mogelijk is, maar loop ik misschien nog tegen dingetjes aan waar ik op moet letten? Heb alle drivers in ieder geval al gedownload!
Ik vind het toch echt tijd voor een nieuw deel waarin even al de nieuwe informatie(Wat erg veel is!) weer samengevat wordt in de beginpost. Als iedereen gewoon alle handige info die hij/zij heeft of heeft gepost(Drivers, problemen, oplossingen enz.) dan naar degene stuurt die deel 3 maakt, want het is best wel veel werk om heel deel 2 weer na te lezen. Dus puur die info die handig is voor in de beginpost.
Eventueel een topic aanmaken genaamd "Beginpost informatie [Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3) Waar je handige info voor in de beginpost kan dumpen?
Pcmedic? Of iemand anders die graag wilt...
P.S. Als echt niemand wilt dan kan ik het misschien deze week wel doen, maandag komt me m1530 en het wordt lekker weer
dieselb0y wijzigde dit bericht 03-05-2008 13:24 (5%)
Dell XPS 1530 Tuxedo Black T9300, 4GB, 1440x900, 200GB 7200rpm, 9-cell
Reg. datum: 14 december 2004
waar heb je hem gekocht? Ik heb last van weg vallende verbinding en de AGN versie zou dit niet moeten hebben...quote:Atrox schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:29:
Diegenen die de 3945ABG Wlan kaart hebben: je kunt voor zo'n 25¤ de AGN kopen en deze installeren.
Reg. datum: 19 oktober 2004
als je gewoon op google zoekt...quote:pipo1000 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:50:
[...]
waar heb je hem gekocht? Ik heb last van weg vallende verbinding en de AGN versie zou dit niet moeten hebben...
waar ik beniewd naar ben is of de mensen die 4 GB geheugen hebben een hogere prestatie index hebben dan de mensen met 3 gb geheugen.
de reden dat ik dit vraag is dat ik wil weten of de echte dualchannel sneller is dan de flex versie.
dus als iedereen met 4 gb even zijn prestatie index zou willen geven van het gegeugen.
mijn prestatie index van het geheugen is 5,1 dit is tevens ook de laagste.
Paul1987 wijzigde dit bericht 03-05-2008 23:30 (36%)
Hmmz, hier komt dus m'n sig
*** We want YOU for GoT Whatpulse team ! ***
Reg. datum: 15 juli 2006
Same here.quote:Gwannoes schreef op zondag 04 mei 2008 @ 09:46:
hey, da's niet eerlijk. Ik heb ook 4 GB, maar bij mij geeft hij 5.0 aan voor het geheugen.
Reg. datum: 20 mei 2004
maar volgens mij komt dit niet door geheugen hoor. ik had eerst 1 gb en nu 2,5 gb erin
en er zit geen verschil in.
Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury
Dit topic is gesloten. ![]()