Gathering of Tweakers

Quicksearch
Heb mijn laptop nu een week in bezit. Ben erg tevreden over de laptop.
Het AU Optronic scherm is erg mooi en helder. Geen dode pixels. Heb af en toe last van tintelingen.

Vraag mij af hoe de laptop bij de anderen geleverd is? ik las eerder namelijk verhalen over stikkertjes over de mediatoetsen e.d. Deze heb ik helemaal niet op mijn laptop aangetroffen. Hoop niet dat ik 2e-hands bezitter ben geworden.. :S

XPS M1530: T5550, 3Mb intern, 8600M GT 256Mb, 1440x900 black, 160GB 5400rpm

Over mijn laptop zat één grote doorzichtige "sticker" ter bescherming. Het toetsenbord en mousepad waren onbedekt maar de rest niet.

Vraagje: op mijn bijgeleverde "Drivers and utilities" dvd staat dat het voor de M1330, M1710, M1730 en M2010 is. De M1530 staat er dus niet bij. Heb ik de verkeerde dvd gekregen?

Heb mn nieuwe M1530 vandaag binnen gekregen. Nog niet goed bekeken, maar toetsenbord is iig vlak. Scherm is een Samsung, terwijl de M1530 waar ik nu op typ, een LG heeft. Zal die 2 dus eens goed vergelijken. (reso is 1440*900)

Overigens hadden beide laptops geen plakker over de media toetsen zitten. Lijkt me dus normaal.
en zaten de accu's bij jou ook al in de laptops, en de laptop in de hoes?

XPS M1530: T5550, 3Mb intern, 8600M GT 256Mb, 1440x900 black, 160GB 5400rpm

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

Bij mij zat er ook geen plakker over me media toetsen ;)

Ik heb BTW mijn antwoord gevonden http://www.hardwarezone.c...=2256&cid=14&pg=8
test waarbij Ready Boost wordt vergelijken met Ready Drive, ik denk dta ik mijn module maar voor laatse instelt.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

quote:
Holgersson schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:39:
Vraagje: op mijn bijgeleverde "Drivers and utilities" dvd staat dat het voor de M1330, M1710, M1730 en M2010 is. De M1530 staat er dus niet bij. Heb ik de verkeerde dvd gekregen?
Ja, je hebt de verkeerde gekregen.
Maar zoals je misschien gelezen hebt gebruiken we voor de helft de M1330 drivers, dus is alleen maar handig :P
Je kunt Dell natuurlijk gewoon vragen om de goede, maar je kunt ze ook gewoon downloaden als je daar geen zin in hebt.
quote:
maarten_1985 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:14:
Vraag mij af hoe de laptop bij de anderen geleverd is? ik las eerder namelijk verhalen over stikkertjes over de mediatoetsen e.d. Deze heb ik helemaal niet op mijn laptop aangetroffen. Hoop niet dat ik 2e-hands bezitter ben geworden.. :S
Nee, over de Mediatoetsen zat niks. Over het alu zat wel een grote sticker.
quote:
maarten_1985 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:51:
en zaten de accu's bij jou ook al in de laptops, en de laptop in de hoes?
Ja, dat zit ook allemaal zo standaard ingepakt.
Dus waarom zou het een 2-de hands zijn?? 8)7

-------

Vandaag trouwens voor het eerst even echt bijgehouden hoe lang de accu het volhoud (6-cell).
Moet zeggen, was zeer tevreden!! 8)

Heb het "getest" met msn'en en internetten (wat ik meestal doe :P ), en de brightness op 50%, wat hij automatisch doet als ik hem op de accu gebruik.

Om 13.13 uur van de accu gehaald, om 15.22 uur heb ik hem uitgezet, toen gaf de accu nog 8%/10 min aan. 2 uur dus. Was zeer tevreden! :)

Heb nu wat beter naar beide laptops gekeken, allereerst het scherm. De LG (LPLDF00) heeft naar mijn idee een iets betere kijkhoek en is mariginaal helderder. De Samsung (SEC3157) is inderdaad "korrellig" bij lichte kleuren, een beetje het effect van als je er vet/vocht op hebt zitten, maar dan iets minder extreem. De LG is daardoor wel veel rustiger aan de ogen, dus daar ga ik zeker nog achteraan. Mezelf kennende ga ik me daar toch aan storen ;) Dit allemaal op de helderste stand; op de laagste helderheid is de LG ook nog steeds helderder en minder "korrellig".

Voor de rest heeft de nieuwe laptop wel de nieuwste bios af fabriek er op, maar geen SP1. De dvd drives verschillen ook, mn eerste M1530 heeft een Matshita DVD+-RW UJ-875S terwijl de nieuwe een Optiarc DVD+-RW AD-7640A heeft. Hangen bij uitwerpen is echter nog steeds aan de orde. Hdd is wel hetzelfde, een Samsung HM320JI. Klein dingetje wat me opviel is dat bij de nieuwe het klepje van de hardeschijf wel beter vast zit. Van de eerste laptop kan je die een beetje heen en weer bewegen.

Laptops worden idd standaard met accu er in (opgeladen) en in de hoes geleverd.

[Edit] @hierboven:

Scheelt toch wel aardig dan zon 9 cell accu, denk dat ik toch flink richting de 4 uur ga met vergelijkbaar gebruik. (met scherm op 65%)

Comp-Freak wijzigde dit bericht 29-04-2008 17:34 (6%)

quote:
Corvo schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 08:52:
In de review van Anandtech.com staat dat je de vinkvakjes van de Intel-console moet zien als een status en eigenlijk niet moet gebruiken. (brakke software? :X )
Ik geloof er niks van: als ik de console start (en joh, ik wist niet eens dat dat programmaatje in m'n computer zat na het installeren van de Turbo Memory driver!) dan zie ik:

ParameterValue
Windows ReadyBoost*      Disabled
Windows ReadyDrive*Enabled
Total Cache Size1 GB

Set the cache policy you want to enable
   [ ] Enable Windows ReadyBoost
   [v] Enable Windows ReadyDrive

Als ik hierboven (bij Enable) een vinkje zet, of weghaal, krijg ik een popup:
You must restart your computer to change these settings. Do you want to restart?

Lijkt me dus niet een infoboxje maar een echt werkend ding.
quote:
Als je Vista opstart en meteen de console opent, dan zie je dat 1 van die twee vakjes niet is aangevinkt.
...als je dan eventjes wacht totdat alles netjes is opgestart e.d. en dan weer de console opent, zul je zien dat wel beide opties zijn aangevinkt.
Dus: Niet gebruiken... het is blijkbaar puur ter info. |:(
Mijn laptop staat al een hele tijd aan, maar enkel het 2e vinkje was aangekruist. En zo te zien aan de resultaten van HardwareZone kan ik het beter maar zo laten als dat het is (dus alleen ReadyDrive aan).

Dell XPS M1530 (Red) | Intel Core 2 Duo T9300 | 1680*1050 | Vista Ultimate SP1
Medion Akoya E1210 | Intel Atom N270 | 1024*600 | Leopard / XP SP3
Asus EeePC 701 8G | Intel Celeron-M ULV 353 | 800*480 | XP

Ik zag vanmiddag dat de 1920x1200 schermen ook weer leverbaar zijn voor de M1530 (tenminste, voor de (Product) RED -- verder heb ik niet gekeken).
Nu had m'n Inspiron 8600 een dergelijke hoge resolutie maar ik moet zeggen dat voor m'n gevoel er weinig verschil is met die resolutie en waar ik nu mee werk (1680x1050). Het is allebei gewoon erg klein :P

Dell XPS M1530 (Red) | Intel Core 2 Duo T9300 | 1680*1050 | Vista Ultimate SP1
Medion Akoya E1210 | Intel Atom N270 | 1024*600 | Leopard / XP SP3
Asus EeePC 701 8G | Intel Celeron-M ULV 353 | 800*480 | XP

Catdog Fanart.

:j ik denk dat je idd aan ready drive meest heb, en eventueel snelle SD kaartje voor ready boost. Brakke software, volgens mij gebruikte hun toen 1 van eerste drivers van intel of de deden iets fout.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

Mijn M1530 is inmiddels ook geleverd. (T9300, 3GB, 1680x1050, black). Op 14 april besteld en dus vandaag 29 april geleverd. Netjes dus.

Eerste indruk zeer goed, scherm is echt subliem (heb een LG :P ) en is echt smullen geblazen.
Kom van een Macbook Pro af en de Dell bevalt me tot nu toe echt stukken beter!

Heb alleen nog wat moeite met de vingerprint reader, maar kwestie van oefenen.

Jammer is alleen dat ik er nu achter kom dat de Dlink Dir-655 niet op 300Mbps kan met de M1530, maar dat schijnt een probleem dat zijn met van de Intel Wifi kaart 4965AGN :'(

Hoe dan ook, tot dusver verder erg tevreden.

Edit: Yes Mr. Bill B, its realy my post.

tm030614 wijzigde dit bericht 16-05-2008 22:47 (4%)

quote:
tm030614 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:06:
Jammer is alleen dat ik er nu achter kom dat de Dlink Dir-655 niet op 300Mbps kan met de M1530, maar dat schijnt een probleem dat zijn met van de Intel Wifi kaart 4965AGN :'(
Ja die kaart zorgt voor een hoop problemen. Verbindingen die steeds weg vallen... blabla 8)7
Maar ik geloof dat de kaart gewoon niet goed matcht met Vista.

Toen ik vorige week de Vista Upgrade Advisor gebruikte, gaf hij ook een hardware error voor die kaart en dat die waarschijnlijk niet goed ging werken onder Vista. Nou, dat schijnt dus wel te kloppen... :o

Catdog Fanart.

Download dan gewoon ff nieuwste drivers van intel en probleem is opgelost :)
Vint zelf geweldige Wifi kaart.

quote:
Comp-Freak schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:32:
Heb nu wat beter naar beide laptops gekeken, allereerst het scherm. De LG (LPLDF00) heeft naar mijn idee een iets betere kijkhoek en is mariginaal helderder. De Samsung (SEC3157) is inderdaad "korrellig" bij lichte kleuren, een beetje het effect van als je er vet/vocht op hebt zitten, maar dan iets minder extreem. De LG is daardoor wel veel rustiger aan de ogen, dus daar ga ik zeker nog achteraan. Mezelf kennende ga ik me daar toch aan storen ;) Dit allemaal op de helderste stand; op de laagste helderheid is de LG ook nog steeds helderder en minder "korrellig".
Ben gelukkig niet de enige die zich zich ergert aan dat Samsung scherm dus. Ik krijg er gewoon koppijn van.
Net ff vergeleken met de cheapass Acer laptop van de buurman en die heeft een veel beter en rustiger scherm. Ik ga ook maar even bij de Dell aan de telfoon hangen om een ander scherm. Onbergrijpelijk dat ze zulke schermen nog leveren in deze tijd.

Verder heb ik gelukkig totaal geen tinteling of bol toetsenbord.
Wel heb ik dat ie zo nu en dan totaal niet reageerd. Wat dat is zoek ik later wel eens uit. Misschien een clean install doen.

Ook heb ik het idee dat de cpu niet terugklokt als ie idle staat.

Wat betreft het touchpad. Iemand die "gestures" aan de gang heeft gekregen hierop?
Bij mijn oude laptop kon ik hem zo instellen dat als ik in de hoeken van de touchpad tikte ik daar commando's aan toe kon wijzen. Maar dat was een Synaptics en dit een Alp.

Edit; Zaten er eerst geen oordopjes bij de M1530? Ik heb ze iig niet erbij gekregen
quote:
tm030614 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:06:
Mijn M1530 is inmiddels ook geleverd. (T9300, 3GB, 1680x1050, black). Op 14 april besteld en dus vandaag 29 april geleverd. Netjes dus.

Eerste indruk zeer goed, scherm is echt subliem (heb een LG :P ) en is echt smullen geblazen.
Kom van een Macbook Pro af en de Dell bevalt me tot nu toe echt stukken beter!

Heb alleen nog wat moeite met de vingerprint reader, maar kwestie van oefenen.

Hoe dan ook, tot dusver verder erg tevreden.
wat beviel je niet aan de mac?

quote:
Liquid schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:43:
[...]

wat beviel je niet aan de mac?
Kort verhaal lang, 14 exemplaren versleten in 19 maanden tijd van compleet defecte units bij levering tot zeer slechte beeldschermen en niet werkende audio out aansluitingen. Noemt het en ik heb het gehad, zelfs een unit waar rook onder het toetsenbord vandaan kwam --> volledig doorgefikt. Daarboven op nog de meest brakke service die ik ooit heb ervaren bij een bedrijf. De arrogantie van Apple is echt enorm om nog maar niet te spreken over de enorme berg fouten die ze keer op keer blijven maken.

Heb echt enorm spijt dat ik niet eerder voor Dell ben gegaan. Tot op heden stukken meer tevreden dan bij Apple.

quote:
Tralapo schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:51:
[...]

Ja die kaart zorgt voor een hoop problemen. Verbindingen die steeds weg vallen... blabla 8)7
Maar ik geloof dat de kaart gewoon niet goed matcht met Vista.

Toen ik vorige week de Vista Upgrade Advisor gebruikte, gaf hij ook een hardware error voor die kaart en dat die waarschijnlijk niet goed ging werken onder Vista. Nou, dat schijnt dus wel te kloppen... :o
Deze problemen ervaar ik tot op heden niet. Het enige dat niet werkt is de 300Mbps snelheid, maar dit komt doordat de kaart alleen channel bonding ondersteund op 5Ghz en niet op 2.4Ghz. Zie o.a. deze site van Intel voor wat meer uitleg.

tm030614 wijzigde dit bericht 30-04-2008 00:13 (7%)

quote:
fryskmantsje schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:35:
[...]
Edit; Zaten er eerst geen oordopjes bij de M1530? Ik heb ze iig niet erbij gekregen
Zaten er bij mijn M1530 gewoon bij (één week geleden geleverd).

quote:
Holgersson schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:15:
[...]

Zaten er bij mijn M1530 gewoon bij (één week geleden geleverd).
Nu je het zegt... ik heb ze ook niet... -O-

Iemand die lederen CD map gekregen? Ik niet namelijk (gisteren een m1530 ontvangen). Ik heb ook geen oordopjes. Ook merkte ik dat de accu al een wearlevel had van 2%.......

Reg. datum: 08 februari 2008

Die wearlevel is normaal denk ik, hangt af van je instellingen en de omgeving. De mijne staat op zo'n 4%.

Wat betreft die accessoires: ik heb dat microvezeldoekje er niet bijgekregen. Ik had toen Dell gemaild waarom ik ze niet had ontvangen en zij zeiden dat deze niet meer leverbaar was (toch niet op dat moment). Mss is dit ook het geval bij jullie?
Hebben jullie trouwens die microvezeldoek ontvangen? Ik zou er graag eentje willen :p

@silmaril: toch een nieuwe ontvangen?

Atrox wijzigde dit bericht 30-04-2008 07:39 (4%)

Ik heb hem nu bijna 2 maanden geleden gekregen geloof ik, toen leverden ze er ook al geen doekjes meer bij dus dat is vrij normaal.
Hoe dat met de oordopjes zit weet ik niet.

Mn eerste M1530 had zowel oordopjes als doekje er bij zitten. Deze heb ik 8 april ofzo ontvangen. Gisteren een nieuwe ontvangen, nu gelijk maar ff gekeken en daar zit alleen de afstandbediening en een oplader bij (en die notebook sleeve). Geen mapje dus en ook geen oordopjes en doekje.
Reg. datum: 27 februari 2008

quote:
Comp-Freak schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:02:
Mn eerste M1530 had zowel oordopjes als doekje er bij zitten. Deze heb ik 8 april ofzo ontvangen. Gisteren een nieuwe ontvangen, nu gelijk maar ff gekeken en daar zit alleen de afstandbediening en een oplader bij (en die notebook sleeve). Geen mapje dus en ook geen oordopjes en doekje.
Ik hoop dat ik ze wel krijg :|
Van wat ik heb gezien op reviews zijn het echt mooie accesoires die je er bij krijgt!
Als ik ze niet krijg ga ik gewoon net zo lang bellen totdat ik ze toegestuurd krijg :P

Toch jammer dat dit nu zo is ;(

Dell XPS 1530specs: T8300 | 3 GB | 320GB 5400 rpm | 1440*900 (lg)scherm | 6 Cells | 8600m GT | Wifi N-Doe mee aan Whatpulse! En help GoT aan de top!

Reg. datum: 27 februari 2008

Op youtube kwam ik iemand tegen die de 8600 gt m op zijn xps m1530 overklokte:

Part 1

Part 2

Dit ziet er allemaal leuk uit, zeker als je kijkt wat de winst ervan is!
maar 80 Graden klinkt ook heel hoog, zou dit nog goed gaan en wat is de maximale temperatuur die de videokaart aan kan? we willen natuurlijk geen doorgebrande videokaart :9

Misschien zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben?

Ps; misschien iets voor in de TS?

Dell XPS 1530specs: T8300 | 3 GB | 320GB 5400 rpm | 1440*900 (lg)scherm | 6 Cells | 8600m GT | Wifi N-Doe mee aan Whatpulse! En help GoT aan de top!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws