Dell XPS M1530 - T9300 - 8600M GT - WSXGA+ - 200GB 7200rpm - 3GB RAM - 9 cell
LCD cleaner vloeistof met microvezel doekje 
Reg. datum: 18 januari 2008
Beetje zoeken.....quote:Kammo schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:40:
Wat gebruiken jullie nou om het aluminium gedeete schoon te maken?
Het begint aardig vies te worden, en de linkerkant (waar me handpalm zit) is al helemaal wit verkleurd
Meer mensen die daar last van hebben? en is dat iets om dell te bellen? het lijkt wel goedkoop chinees speelgoed.
Was er trouwens al wat bekend voor een Nederlandse xps support?
quote:Tralapo schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:30:
[...]
Maak het scherm altijd schoon met simpele brillendoekjes, werkt geweldig.
Verder pak ik één keer in de week een klein beetje warm washandje (onder warme kraan houden, dan helemaal uitknijpen zodat ie nog beetje warm maar zeker niet nat is) die haal ik dan één keer over de bovenkant en de rest van de laptop en hij glimt je weer tegemoet!
Reg. datum: 24 februari 2005
Reg. datum: 24 februari 2005
Hoop dat ik dat hier "mag" vragen, maar weet iemand waarom deze laptops (en andere Dell laptops trouwens ook) geen 800Mhz geheugen hebben? Vind dat echt vreemd, kost paar cent meer ofzo en dan is het tenminste in sync met front side bus...
Of heb ik het helemaal mis?
Of heb ik het helemaal mis?
http://www.intel.com/products/chipsets/pm965/index.htm
Chipset ondersteunt maximaal 667 Mhz geheugen. 800 Mhz geheugen heeft dus geen zin om die reden. Waarom die chipset geen 800Mhz geheugen bus mogelijkheid heeft is keuze van Intel. Schijnt vrijwel geen performance winst op te leveren. Blijf het echter jammer vinden. Alle beetjes zijn meegenomen...
Chipset ondersteunt maximaal 667 Mhz geheugen. 800 Mhz geheugen heeft dus geen zin om die reden. Waarom die chipset geen 800Mhz geheugen bus mogelijkheid heeft is keuze van Intel. Schijnt vrijwel geen performance winst op te leveren. Blijf het echter jammer vinden. Alle beetjes zijn meegenomen...
Dell XPS 1530 (Red) met T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 LG | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N
Zoals Terror al zei: 800mhz geheugen zal altijd draaien op 667mhz snelheid en is dus net zo snel als normaal 667mhz geheugen.
Een marketing truc...Dus al die laptopfabrikanten die adverteren met het feit dat ze 800mhz modules gebruiken (oa BTO, Zepto) "misleiden" je hiermee. En hopen dus dat je hun laptop koopt omdat het dan lijkt alsof zij sneller geheugen gebruiken. Wat dus niet klopt
Een marketing truc...Dus al die laptopfabrikanten die adverteren met het feit dat ze 800mhz modules gebruiken (oa BTO, Zepto) "misleiden" je hiermee. En hopen dus dat je hun laptop koopt omdat het dan lijkt alsof zij sneller geheugen gebruiken. Wat dus niet klopt
Ik heb deze laptop al een tijdje, en ben er zeer over te spreken.
Het enige wat bij mij eigenlijk mis gaat is dat als ik een VPN start ik constant blauwe schermen krijg en dat mijn WiFi verbinding er vaak een half uur over doet om te werken.
Als ik dan de driver opnieuw installeer werkt het weer voor een paar dagen en na een paar dagen weer hetzelfde.
Aangezien ik voor het werk (laptop is gekocht voor het werk, alhoewel er ook prima op te gamen valt
) met Vista niet helemaal uit de voeten kan, ga ik XP installeren, omdat ik nu pas tijd er voor heb, en hier toevallig een link zie staan naar de drivers.
Al met al een prima laptop, de Accu (9 cel) gaat op High Performance en met alles in gebruik (bluetooth & WiFi) gaat echt geen 3.5 uur mee. Trek daar maar een uur van af.
edit: Die schoonmaak tip hier een paar posts boven is de manier om het ding in nieuwstaat te houden!
Het enige wat bij mij eigenlijk mis gaat is dat als ik een VPN start ik constant blauwe schermen krijg en dat mijn WiFi verbinding er vaak een half uur over doet om te werken.
Als ik dan de driver opnieuw installeer werkt het weer voor een paar dagen en na een paar dagen weer hetzelfde.
Aangezien ik voor het werk (laptop is gekocht voor het werk, alhoewel er ook prima op te gamen valt
Al met al een prima laptop, de Accu (9 cel) gaat op High Performance en met alles in gebruik (bluetooth & WiFi) gaat echt geen 3.5 uur mee. Trek daar maar een uur van af.
edit: Die schoonmaak tip hier een paar posts boven is de manier om het ding in nieuwstaat te houden!
KrewZial wijzigde dit bericht 26-04-2008 09:13 (8%)
King Kong aint got shit on me!
Reg. datum: 08 februari 2008
Ik denk dat ik de oorzaak van mijn BSOD's heb gevonden. Met de diagnostics tool van Dell kreeg ik volgende error code:
"Error code 2000-0333
Graphics test waiting for user input. blablabla"
Zou dus aan mijn graka liggen. Iemand van notebookreviews zei dat hij ook ongeveer dezelfde symptomen als mij had en dat het bij hem ook de graka was.
Ik hoop alleszins dat het dit is.
Straks eens bellen naar XPS support.
Wat ik wel vreemd vind, is dat in de online manual niets wordt verteld over de graka, wel de processor etc ... of zie ik iets over het hoofd?
"Error code 2000-0333
Graphics test waiting for user input. blablabla"
Zou dus aan mijn graka liggen. Iemand van notebookreviews zei dat hij ook ongeveer dezelfde symptomen als mij had en dat het bij hem ook de graka was.
Ik hoop alleszins dat het dit is.
Wat ik wel vreemd vind, is dat in de online manual niets wordt verteld over de graka, wel de processor etc ... of zie ik iets over het hoofd?
Atrox wijzigde dit bericht 26-04-2008 13:52 (14%)
Reg. datum: 20 mei 2004
Ik heb een rare bug, sinds gisteravond.
wanneer ik stroom eruit trek wordt het beeld net als altijd wat donkerder. de brightness kan je dan aanpassen door Fn + pijltjes omhoog.
Nu geeft de computer aan dat het brighter wordt (zonnetje met zonnebril), maar het wordt voor mij niet brighter.
Wanneer ik de stroomkabel erin doe, dan is het weer gewoon maximaal bright, maar ik kan NIET de brightness verlagen.
ligt dit nou aan het scherm of aan de instellingen? (ik heb niets veranderd gisteren)
kaisz
wanneer ik stroom eruit trek wordt het beeld net als altijd wat donkerder. de brightness kan je dan aanpassen door Fn + pijltjes omhoog.
Nu geeft de computer aan dat het brighter wordt (zonnetje met zonnebril), maar het wordt voor mij niet brighter.
Wanneer ik de stroomkabel erin doe, dan is het weer gewoon maximaal bright, maar ik kan NIET de brightness verlagen.
ligt dit nou aan het scherm of aan de instellingen? (ik heb niets veranderd gisteren)
kaisz
Als ik jou was, zou ik in de dell bios aangeven dat brightness altijd op 100% moet. Je hebt maar 1 paar ogen 
ja het gekke hiervan is dat ik het al eerder had gedaan. Na aanschaf zette ik dat zonder of met adapter hij altij op 100% moet staan, maar gek genoeg doet hij dat niet. Hierdoor dacht ik dat er altijd een verschil moet zitten tusen MET adapter en Zonder adapter.
misschien moet ik maar een dell gaan bellen.
kaisz
misschien moet ik maar een dell gaan bellen.
kaisz
ja dat staat onder bios toch?
daar kan je namelijk instellen hoeveel % brightness hij moet hebben met en zonder adapter.
of eentje onder windows?
----edit----
ook onder windows staat alles op maximum (wanneer op accu dus ook)
daar kan je namelijk instellen hoeveel % brightness hij moet hebben met en zonder adapter.
of eentje onder windows?
----edit----
ook onder windows staat alles op maximum (wanneer op accu dus ook)
kaisz wijzigde dit bericht 26-04-2008 16:08 (21%)
een bios update van 05 naar 08 heeft het inderdaad opgelost, raar probleem.... komt opeens.
maar ged hardstikke bedankt, ik was al bang dat ik naar Dell moest bellen en zo een saiie tuthola in het engels kreeg
!
maar ged hardstikke bedankt, ik was al bang dat ik naar Dell moest bellen en zo een saiie tuthola in het engels kreeg
!
Reg. datum: 19 oktober 2004
dell heeft sinds deze week een nederlandse XPS helpdeskquote:kaisz schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:08:
een bios update van 05 naar 08 heeft het inderdaad opgelost, raar probleem.... komt opeens.
!
Reg. datum: 26 juni 2000
Reg. datum: 26 juni 2000
Heeft iemand hier geprobeerd een XPS zonder TrueLife te krijgen via de telefoon?
Nummer?quote:Paul1987 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:47:
[...]
dell heeft sinds deze week een nederlandse XPS helpdesk
Ik vind het namelijk nergens op hun site, zowel .be als .nl niet
Dell bellen en dan wordt je vanzelf doorverbonden met de XPS helpdesk....quote:Atrox schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:58:
[...]
Nummer?
Ik vind het namelijk nergens op hun site, zowel .be als .nl niet
inderdaad toen ik donderdag belde, kreeg ik direct een nederlands sprekende helpdesk medewerker aan de telefoon, dit was trouwens gewoon het nummer wat op de site bij XPS support staat.quote:silmaril8 schreef op zondag 27 april 2008 @ 00:40:
[...]
Dell bellen en dan wordt je vanzelf doorverbonden met de XPS helpdesk....
Heb je dit al geprobeerd, en zo ja, hoe ging het?quote:Mudi schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:50:
Edit: ik heb hier nog een ander vista business OEM van dell liggen, ik ga eens in de loop van de week eens testen als het mogelijk is om het te activeren met dezelfde key. Als dit mogelijk is, dan hoeft men niet meer Ultimate te kopen, gewoon van iemand lenen die het al heeft en dan heb je ook een ultimate.
Reg. datum: 18 november 2007
Reg. datum: 18 november 2007
Nog geen tijd gehad mss vandaag nog anders in de loop van de weekquote:Tralapo schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:45:
[...]
Heb je dit al geprobeerd, en zo ja, hoe ging het?
En waarom zou je dat willen als ik vragen mag?quote:Blisterin_Bull schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 22:39:
Heeft iemand hier geprobeerd een XPS zonder TrueLife te krijgen via de telefoon?
Met truelife heb je wel een veel mooier beeld.quote:kaisz schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:42:
dan zie je niet je eigen hoofd als de zon schijnt.
Oh, is dat TrueLifequote:kaisz schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:42:
dan zie je niet je eigen hoofd als de zon schijnt.
Naja, moet zeggen dat ik niet echt last heb van spiegeling of wat.
Je krijgt er wel een stuk mooier beeld van, dus dan maar niet in de volle zon zitten, toch te warm.... vooral met dat zwart
Tralapo wijzigde dit bericht 27-04-2008 14:08 (3%)
Dit topic is gesloten. ![]()