Hoofdcategorieën

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Het iriver E100 ervaringentopic
http://tweakers.net/ext/f/kf6BTyS777KKRE8SXVV4zkmO/full.jpg
Inhoudsopgave
Inleiding
Specs
Pics en video's
Reviews
Links
Overige
Inleiding
Ook iriver komt nu met een portrait-mode PMD. Hiermee zal de strijd aangeggaan moeten worden met onder andere de Samsung P2, Sony A820 en de iPods van Apple. Zoals gewend van iriver ziet deze speler er gelikt uit, en zit het qua specs ook wel goed. Er wordt een hele rits codecs ondersteund en daarnaast kun je gebruik maken van het Micro-SDHC-slot wat op de speler zit. Dit is geen overbodige feature, gezien het feit dat de speler maximaal in 8GB uitgeleverd wordt. Daarnaast maakt de speler gebruik van het bekende D-clicksysteem van iriver. Ook heeft de speler ingebouwde speakers, al zal daar niet veel van verwacht moeten worden. De E100 is vrij gunstig geprijsd en kan hierdoor goed mee met de concurrentie. Gezien de naam die iriver heeft en het gelikte uiterlijk gecombineerd met goede specs doet vermoeden dat we in dit segment er een speler bij hebben die de concurrentie bevorderd.
Specs
- Capacity : 2G / 4G / 8G
- External Storage type: Max. 8G Micro SD
- Continuous Playback Time: About 17H (128kbps, MP3, Vol 20~32, EQ Normal, LCD Off), About 5H (Video MPEG4 SP QVGA 30fps)
- Equalizer: SRS WOW HD / User EQ (5 Band) / Preset EQ (8 Band)
- Voice Recording: Yes (WMA)
- FM Recording: Yes (WMA)
- External MIC Recording: Yes (WMA)
- Direct Audio Encoding: Yes (WMA)
- Audio Line In/Out: Audio Line In / External MIC In
- Speaker: Built-in Stereo Speaker (1W x 2)
:. Display
- Type: 2.4" TFT LCD
- Resolution: QVGA (320x240)
- Color Depth: 262K Color
Power
- AC Adaptor: N/A (USB Charge)
- Battery: 700~730mAh Li-Polymer
- Charging Time: 3.5H
:.Tuner
- Frequency Range: FM 76.0MHz ~ 108MHz
- Region: KOREA / US / JAPAN / EU
- Antenna: Headphone / Earphone Cord ANT.
:. Audio
- Decoder: MP3 / WMA / OGG / ASF / FLAC
- Encoder: WMA
- Tag: ID3 V1 Tag / ID3 V2 2.0 / ID3 V2 3.0
:. Video
- Video Codec supported: MPEG4 SP / WMV9 SP / XVID SP
- Audio Codec supported: MP3(MPEG4) / WMA(WMV)
- Frame Rate (FPS): 30fps
:. Document
- File Type: JPEG / BMP / PNG / GIF / TXT
:. Dimensions :
- Height:92.8mm
- Width: 47.8mm
- Depth:11.3mm
- Weight:59.3g
Pics en video's
Pics

http://tweakers.net/ext/f/0OtqhsrTiybP4pArDxDI74n1/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/gm0272ZI95jDsmoecYTDTeQn/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/DF6cArkY5gdBSINW2q2lSDrm/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/OE9SYRomMzjj1GwWYwztC02d/full.jpg

Zie ook Mandrake466 in "[Flash] Het iriver E100 ervaringentopic" voor een leuke fotoshoot.
Reviews
Akihabara News
Pocketables
Anythingbutipod
Links
Guidelines for prolonging battery life
Video coderen voor je PMD: Tips en trucs
Nog aan te vullen
Overige
Voor aan- of opmerkingen mag gemailed worden naar http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/123426/FFFFFF/000000 of doe even een DM.
Deze topicstart is gemaakt door RoD

RoD wijzigde dit bericht 16-03-2008 16:08 (3%)

Beetje magere TS, maar dat komt omdat iriver niet echt een ster is in het verstrekken van informatie. Ik heb bijvoorbeeld vooralsnog geen goede productpage kunnen vinden.
De speler is al wel te krijgen :)

Reg. datum: 02 november 2006

Dit lijkt me een zeer leuke speler voor een zeer leuke prijs.

Stop global warming: become a pirate

De prijs is zeker interessant, inderdaad. Wat dat betreft kan het ding goed concurreren met Cowon's "basic" speler, de U5. Die vond ik al goedkoop, maar deze is zelfs goedkoper :)

Reg. datum: 05 november 2003

Ik heb sinds 2 dagen een Iaudio U5, maar pure ellende dat ding. Ga hem ook terugsturen

Maar goed, even ontopic: Waar is de E100 dan bijvoorbeeld al te koop?

quote:
roelieboelie schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:10:
Ik heb sinds 2 dagen een Iaudio U5, maar pure ellende dat ding. Ga hem ook terugsturen
Daar wil ik graag meer over horen. Als je dat even in het U5-topic zou willen posten?
quote:
Maar goed, even ontopic: Waar is de E100 dan bijvoorbeeld al te koop?
Bijvoorbeeld bij dé iriver/Cowon-winkel: www.mp3spelers.nl Nee, ik heb er geen aandelen, het is slechts een constatering

Reg. datum: 05 november 2003

Helemaal overeen gekeken ja! 8)7 Bedankt!

En heb mijn ervaring van de u5 in het andere topic geplaatst.

Reg. datum: 09 september 2006

Er staat bij mp3spelers.nl uidelijk dat hij "binnenkort leverbaar" is, volgens anythingbutipod word er gemikt op een release in maart.

BUH

Gelukkig is het al maart :P Ik denk dus dat we snel de eerste ervaringen cq. reviews zullen krijgen.

kjhkjh
Reg. datum: 27 juli 2002

damn! eindelijk weer een klasseplayer met opnamefunctiemogelijkheid (external mic in!)

haihoitoitoi

Woosh-begone

2 dingen vallen me op: Ingebouwde speaker en een 16GB variant. Volgens mp3spelers.nl komt er namelijk ook een 16Gb versie, en kan je dus 24GB flash van iRiver hebben. Plus, hij is inderdaad spotgoedkoop. Leuk ding! FM radio ook ingebouwd? Nog leuker. En de renders zien er best leuk uit.

En wat is het vroeg.

Q6600 - 8800GT - P5N32-E SLI Plus - 4 GB PC5300 - Thermalright/Nexus/Antec

Ik zie anders nergens een 16GB-versie staan. Ook op andere plaatsen geen 16GB-versie gevonden. Het zou wel goed zijn als iriver met een 16GB versie kwam, want met 8GB kun je tegenwoordig niet echt meer meekomen.. Echter, ik vind het niet terug.

Reg. datum: 21 april 2004

Doordat mijn zeeer geliefde iaudio U3 spoorloos is verdwenen, viel mijn oog op dit voordelige spelertje. Ik kan me alleen niet voorstellen dat de afmetingen die mp3spelers.nl doorgeeft kloppen, namelijk: 40 (b) x 32 (H) x 9.6 (D) mm. Lijkt me erg aan de kleine kant incl. 2.4 inch scherm.....
Hebben jullie ook enig idee of ik er erg op achteruit zou gaan qua geluidskwaliteit en power?

Reg. datum: 02 november 2006

De afmetingen staan gewoon in de ts, en hoe het zit met de geluiskwaliteit en power is pas bekend als de eerste reviews verschijnen.

Stop global warming: become a pirate

Waar zitten de speakers eigenlijk? Niet dat ik ze nodig heb, maar het is toch fijn om te weten waar die dingen zitten :p. Ziet er trouwens een ZEER knappe speler uit. Nu begin ik te twijfelen, een clix2 of deze E100. K hoop enkel dat ze bij deze de sd integratie beter doen dan creative.

Reg. datum: 21 april 2004

Excuses, niet gezien. Wat betreft geluidskwaliteit en power begrijp ik dat het wachten op de reviews is, maar was iets algemener gericht op iaudio vs iriver.

Reg. datum: 04 oktober 2000

Is het zo dat tegenwoordig Iriver alleen nog maar MTP ondersteunt? Als MSC bestandsuitwisseling icm met ID3 tag navifatie ondersteunt wordt lijkt het best een interessant spelertje.

Reg. datum: 23 februari 2007

Ik vind de afmetingen wel iets aan de grote kant. Zulke afmetingen passen alleen bij hdd spelers en echt niet meer bij flash spelers. Wel jammer vind ik

De batterij is ook aan de zwakke kant.

Reg. datum: 23 oktober 2006

quote:
wilcoholic schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:44:
Ik vind de afmetingen wel iets aan de grote kant. Zulke afmetingen passen alleen bij hdd spelers en echt niet meer bij flash spelers. Wel jammer vind ik

De batterij is ook aan de zwakke kant.
groot?
Dit dingetje is nog geen 10 cm hoog en ook nog is geen 5 cm breed, ik heb um hier in me handen en het is een perfect maatje, batterij gaat rond de 25 uur mee dus dat is ook mooi.

quote:
gareregistratie schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:03:
[...]

groot?
Dit dingetje is nog geen 10 cm hoog en ook nog is geen 5 cm breed, ik heb um hier in me handen en het is een perfect maatje, batterij gaat rond de 25 uur mee dus dat is ook mooi.
Als ik hem vergelijk met een ipod nano en met mijn oude iaudio x5 dan vind ik hem redelijk groot. En als de batterij echt 25 uur lang mee dan valt het inderdaad mee. Maar ik las ergens anders dat hij maar 18 uur mee zou gaan.

Een iPod Nano heeft dan ook geen 2,4" scherm. Als je een mini-speler wilt moet je deze gewoon niet hebben. Echter, deze past wel met het grootste gemak in je broekzak.. en van mij hoeft het eigenlijk niet kleiner omdat het dan gewoon té klein wordt om gemakkelijk mee te werken.

Nee maar ik twijfel omdat deze gewoon een erg hoog "bang for buck"-gehalte heeft. Vooral de prijs en een extra SD expansion vind ik wel aardig. Dat heeft de sansa clip, een ander apparaat die ik overweeg, bijvoorbeeld niet.

Maar ik verschil gewoon van mening over de grootte. Ik heb hem even vergeleken met de afmetingen van de concurrentie en daar legt hij het gewoon mee af. Ik heb hem alleen nog niet in het echt gezien

Hoe is trouwens de geluidskwaliteit met een beetje goeie oordoppies?

wilcoholic wijzigde dit bericht 04-03-2008 20:48 (7%)

quote:
wilcoholic schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:39:
Nee maar ik twijfel omdat deze gewoon een erg hoog "bang for buck"-gehalte heeft. Vooral de prijs en een extra SD expansion vind ik wel aardig. Dat heeft de sansa clip, een ander apparaat die ik overweeg, bijvoorbeeld niet.
De Sansa Clip is een echte mini-DAP, deze speler zit in een ander segment.
quote:
Maar ik verschil gewoon van mening over de grootte. Ik heb hem even vergeleken met de afmetingen van de concurrentie en daar legt hij het gewoon mee af. Ik heb hem alleen nog niet in het echt gezien
Je mag em best groot vinden, maar imo zijn de iPod Nano en z'n vriendjes (Zen Stone, Sansa Clip) niet degenen die met deze speler de concurrentie aan moeten gaan. Dat zijn bijvoorbeeld de Cowon iAudio U5, Sony A820 en de Samsung P2.. waarbij deze speler geplaatst is als goedkoop alternatief op deze 3. Tenminste, zo zie ik het.
Deze speler is iets meer gericht op de midden-grootte spelers. Het is geen mini-DAP, maar ook geen high-end PVP.
quote:
Hoe is trouwens de geluidskwaliteit met een beetje goeie oordoppies?
Zoals, al eerder gezegd, het ding is nog niet uit.. dus daar valt weinig zinnigs over te zeggen.. behalve het feit dat het een iriver is.

Reg. datum: 23 oktober 2006

quote:
RoD schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:58:
[...]

De Sansa Clip is een echte mini-DAP, deze speler zit in een ander segment.

[...]

Je mag em best groot vinden, maar imo zijn de iPod Nano en z'n vriendjes (Zen Stone, Sansa Clip) niet degenen die met deze speler de concurrentie aan moeten gaan. Dat zijn bijvoorbeeld de Cowon iAudio U5, Sony A820 en de Samsung P2.. waarbij deze speler geplaatst is als goedkoop alternatief op deze 3. Tenminste, zo zie ik het.
Deze speler is iets meer gericht op de midden-grootte spelers. Het is geen mini-DAP, maar ook geen high-end PVP.

[...]

Zoals, al eerder gezegd, het ding is nog niet uit.. dus daar valt weinig zinnigs over te zeggen.. behalve het feit dat het een iriver is.
"Het ding is nog niet uit" ueh...waarom heb ik um dan zaterdag besteld bij mp3spelers.nl, en vandaag binnen gekregen?

Ik praat weer eens onzin :P Er zijn dus nog geen ervaringen te vinden. Daar is het wachten nu een beetje op.. dus... vertel eens ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: