Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Dat zie je ook niet. Volgens mij had ie zo'n 3 uur nodig om te laden als we er van uitgaan dat ie helemaal leeg is gezogen.Anoniem: 258728 schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:35:
Hallo, weet iemand hoe je kan zien dat de E100 is opgeladen?
Ik heb geen idee, als ik m aanzet dan is hij bezig met charge en data en daarna alleen nog maar usb connected. De data transfer is volgens mij al klaar maar ik zie niet hoe lang er nog geladen moet worden.
Alvast bedankt!
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Anoniem: 156530
Ow op de speler zelf dusMandrake466 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 06:45:
[...]
Lol
Je hebt de folders music, video, radio zo heb je ook setting (zie foto pag 3 van deze thread)

Ok, heb het gevonden. Mijn connection type staat op UMS, dus iriverplus3 zou moeten werken... ?
Anoniem: 259344
Wat ik raar vind en niet voor elkaar krijg, is dat de lijsten (artists, albums etc) niet op alfabet staan. Ook in iRiver Plus heb ik 't nog niet gevonden..
Iemand enig idee?
• Behuizing van aluminium in plaats van plastic.
• Beter (helderder) scherm.
• De speaker gaat weg zodat de speler wat dunner wordt.
Anoniem: 156530
Het is vooral met klassiek dat ik er last van heb, een piano klinkt bijvoorbeeld erg blikkerig.
Iemand anders dit probleem ook?
edit: ik had hem op soft staan, daardoor ontstond dat gekraak. Het probleem is nu verholpen. Wel zoek ik nog naar een manier om mijn muziek te sorteren of in te delen op de speler zelf en/of dat via iriverplus te kunnen doen. Ik heb de nieuwe firmware nog steeds niet kunnen installeren.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 156530 op 25-04-2008 22:57 ]
Wordt het wel herkend door iriver plus software?Anoniem: 156530 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:38:
knip
Ik heb de nieuwe firmware nog steeds niet kunnen installeren.
Jammer dat hij in verhouding nog zo lang op zich laat wachten. Ik ben van de week mijn mp3 speler kwijtgeraakt.... Dus ik moet weer een nieuwe want kan niet te lang zonder. Heb nu een Sony NW-105. Die ook een lekker geluid heeftmaster007 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 17:35:
Er komt een nieuwe versie van de E100 en die gaat E150 of E200 heten. De verandering zijn:
• Behuizing van aluminium in plaats van plastic.
• Beter (helderder) scherm.
• De speaker gaat weg zodat de speler wat dunner wordt.

Heb vandaag geluisterd heel eventjes in de Mediamarkt en vond de E100 zeer aangenaam klinken met mijn AKG K324P. Wil er dit keer niet zoveel geld aan uitgeven als dat ik de vorige keer aan mijn Samsung heb uitgegeven( minder dan 150 Euro, wat die van mij toen koste. Meer dan een Nano toen...) Persoonlijk zouden met deze versie alle minpunten zijn opgelost zijn( al vind ik de matzwarte en zelfs de bruine ook heel mooi
Maar ja het is de enige met goeie geluidskwaliteit en groot scherm die in mijn budget vallen. Maar nu ik dit lees dan begin ik toch te twijfelen. Want de E100 is nog niet zo lang uit...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ikzelf vond dat ook. Maar toch lees ik ook op meer plekken dat hij over het algemeen afgedaan word als slechte speler. Maar ja ik denk dat het ook komt dat hij niet aan zijn gelijken word vergeleken maar direct met de veel duurdere spelers. Waar hij niet thuis hoort imo. Het is idd een budget speler. Maar idd voor het geld een goeie speler. Ik begin wel behoorlijk te twijfelen nuRoD schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:50:
Wat maakt het uit hoe lang de E100 uit is? Je weet wat je aan de speler hebt als je de reviews/ervaringen en de specs bekijkt, toch?Verder vind ik helemaal niet dat het zo erg gesteld is met de E100. Op ABI wordt er wel vrij negatief over gedaan, maar persoonlijk vind ik dat er wel erg gehamerd wordt op de minpunten. Ik vind dit een best aardig spelertje voor de prijs.
Zit er ook aan te denken om een 4GB sony spelers te kijken. Andere klasse maar de geluidskwaliteit en bediening hebben zich bij mij in vorige modellen wel goed bewezen. Voor de rest is bij mij het echt een pre dat het scherm goed afleesbaar is en hij vanuit mijn zak te bedienen is. Hoef hem niet als ik met 25 tot 30 kilometer fiets uit mijn zak te pakken om eventjes een nummer te verwisselen waar ik niet zin in heb op de fiets...
Maar ja ik ben nu voordelen tegen nadelen aan het opwegen en ik kom er nog niet uit... Eventjes verder gaan met zoeken want met mijn eisen is het zeer moeilijk om iets te vinden wat daar binnen past....
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Als je kijkt wat de nadelen van de iriver E100 zijn, volgens ABI vind ik dat ze enorm zwaar tillen aan wat nadelen die imo helemaal niet zo zwaar tillen. De primaire functie van het apparaat is gewoon goed. Zie bijvoorbeeld deze nieuwspost.Touchdomex schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:01:
[...]
Ikzelf vond dat ook. Maar toch lees ik ook op meer plekken dat hij over het algemeen afgedaan word als slechte speler. Maar ja ik denk dat het ook komt dat hij niet aan zijn gelijken word vergeleken maar direct met de veel duurdere spelers. Waar hij niet thuis hoort imo. Het is idd een budget speler. Maar idd voor het geld een goeie speler. Ik begin wel behoorlijk te twijfelen nu
De E100 heeft een vrij gemakkelijk D-clicksysteem (helaas niet in het scherm, maargoed) wat intuïtief bedienen toch geen onmogelijke klus zou moeten makenZit er ook aan te denken om een 4GB sony spelers te kijken. Andere klasse maar de geluidskwaliteit en bediening hebben zich bij mij in vorige modellen wel goed bewezen. Voor de rest is bij mij het echt een pre dat het scherm goed afleesbaar is en hij vanuit mijn zak te bedienen is. Hoef hem niet als ik met 25 tot 30 kilometer fiets uit mijn zak te pakken om eventjes een nummer te verwisselen waar ik niet zin in heb op de fiets...
Maar ja ik ben nu voordelen tegen nadelen aan het opwegen en ik kom er nog niet uit... Eventjes verder gaan met zoeken want met mijn eisen is het zeer moeilijk om iets te vinden wat daar binnen past....
Dat is idd wel zo. Ook als je idd kijkt naar wat ze gaan upgraden. Ik hecht niet zoveel dingen aan dat word toegevoegd. Behalve alu behuizing dan. Is wel een goeie stevige toevoeging. Heb het nu namelijk ook en het bevalt mij zeerRoD schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:33:
[...]
Als je kijkt wat de nadelen van de iriver E100 zijn, volgens ABI vind ik dat ze enorm zwaar tillen aan wat nadelen die imo helemaal niet zo zwaar tillen. De primaire functie van het apparaat is gewoon goed. Zie bijvoorbeeld deze nieuwspost.
Na idd eventjes met het systeem gewerkt te hebben was het behoorlijk makkelijk. Persoonlijk heb ik van die lag die ze noemen overal niets gemerkt. Het werkt gewoon lekker aangenaam en niet te gehaast. Het enige wat ik nadelig vond was de fade in fade out. Maar dat is gewoon uit te zetten hoop ik[...]
De E100 heeft een vrij gemakkelijk D-clicksysteem (helaas niet in het scherm, maargoed) wat intuïtief bedienen toch geen onmogelijke klus zou moeten maken

Het enige wat wel grappig was dat ik in de Mediamarkt ermee gespeeld heb en na 2 minuten had ik het al voormekaar om dat ding vast te laten lopen en moest ik naar de verkoper met het bericht dat de MP3 speler er mee opgehouden was. Hij kon hem niet resetten en moest hem laten leeglopen. Maar nog eventjes 2 weken wachten en na wat afwegen word de E100 hem wel. Mede vanwege de prijs opslag en ook vooral toch om de bediening die ik makkelijk en begrijpelijk vond en ook vanuit mijn zak goed te doen is( al is het mijn binnenzak)
Toen ik afgelopen week begon te zoeken naar reviews over dir apparaatje, dacht ik:"shit die reviews zien er niet goed uit", maar toch zei mn gevoel dat ik hem moest kopen (ook omdat je hem online bijna gratis krijgt, bij de MM is hij trouwens 40 euro duurder dan op internet).
Als ik nu zie dat met de laatste 3 updates de meeste bugs en onaangenaamheden zijn verwijderd, vind ik het wel het kopen waard.
Voor zover de plus punten:
- Prijs (zeer cheap)
- MicroSD sleuf (de één zegt tot 8GB extra en de ander zegt 32GB)
- Playlists (nu wel, al gebruik ik het zelf nooit)
- Redelijk tot goed geluid (zo wordt gezegd)
- Veel codec ondersteuningen (als geen ander mp3/mp4 speler)
- Ziet er spiffy uit
Min punten:
- Vastlopers zonder de juiste firmware (vind mister leek niet zo fijn)
- Gescheiden MicroSD en intern geheugen bereikbaarheid
- Analfabetisch mappen/muziek systeempje
Dat is voor mij toch wel het overwegen waard. Ik zal nog wel even een review geven als ik vanmiddag de speler krijg.
Ga eens wat vaker op kraamvisite!
Toen hij binnen was eigenlijk direct de nieuwste firmware geinstalleerd (1.05), want waarom zou ik willen weten of hij op de oude (1.02) inderdaad al die fouten zou geven. Dat is hetzelfde als een auto kopen waar je van weet dat hij vanuit de fabriek een brakke benzine toevoer heeft en je dat dan eerst gaat testen alvorens je hem gratis laat maken (of is dat een raar voorbeeld?).
Opzich vind ik de gescheiden geheugen bereikbaarheid niet eens heel storend, al vind ik het wel jammer dat al de muziek op je microSD kaartje niet in het muziek segment laadt, zodat je eerst naar bestandsbeheer moet gaan om daar je mp3('s) aan te klikken.
De niet op alfabet staande mp3 muziek vind ik zelf ook niet storend.
De SRS WOW en al die enhancements zijn JUIST heel vet, ik heb zelf nog geen betere gehoord, al lees je in bijna alle reviews het tegendeel. Je kan de sterkte met factoren van 10 op heel veel gebieden de enhancements aanpassen, waardoor je een te sterk gevoel van levendigheid kan reduceren of produceren naar smaak. Hij klinkt echt stukken beter dan mijn vorige 2 MP3 spelers: een Creative MuVo achtige (ben de naam even kwijt, deze klonk naar een kreperende bever) en de San Disk Sansa, waar alle muziek op kraakte en hij mijn dopjes (Sony EX71sl) en koptelefoon (Sennheiser HD437 cheapass) niet aankon.
Een goed ding dus voor 75 euro op internet ipv 115 bij de MM(is toch weer 40 eu)!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 259344 op 15-05-2008 12:29 ]
Iemand tips hoe ik dat kan doen?
Anoniem: 156750
Ja ik ook, was meteen verkocht eigenlijk, als je hem vergelijkt met mijn Irivier H10.Anoniem: 156750 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:00:
Ik heb dat dingetje in het echt gezien, en ik moet zeggen dat het echt een mooi dingetje is.
Heb vandaag een hele film erop gekeken (Streetkings) en was goed te doen. Soms heb ik het idee dat ie nét iets te veel terugkaatst van het licht. Maar de film was goed te doen, zeker aanrader voor lange busrijs of gwoon als je net als ik, geen surround set en tv etc op je kamer hebt staan gewoon rustig in je bed kijken.
Ondersteund de E100 trouwens ook gapless playback?
Hoe werkt de bookmark functie precies? Bij mijn huidige speler (Rio Carbon) wordt onthouden welke nummers er in de playlist staan en wat de positie is in het huidig af te spelen nummer. Als je een bookmark laadt, kom je dus exact terug waar je gebleven bent.
Zit er nu een resume functie op?
Wat is nu de grootste SD(HC) die je kunt gebruiken? Volgens de manual is dat slechts 4 GB. Is al aangetoond dat groter ook werkt?
Ik weet niet wat er nieuw aan is, iemand wel?
Dat weten ze wel bij iRiverrCk schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:33:
Firmware 1.07 uit, als dit nog niet was opgemerkt.
Ik weet niet wat er nieuw aan is, iemand wel?
http://www.iriver.com/sup...goryIdx=&tmpSearchString=
Nog iemand die mijn vragen hierboven kan beantwoorden?
[ Voor 0% gewijzigd door ginkgo op 13-06-2008 17:26 . Reden: typo ]
Ik heb vandaag m'n bestelde 8GB versie eindelijk binnen gekregen

Verder vind ik het wel raar dat de speler de nummers en artiesten niet gewoon op alfabet sorteert. Ongeveer iedere MP3-speler kan dit toch wel?
Edit:
Nou ben erachter gekomen hoe je de nummers/artiesten op alfabet kan ordenen. Dit kan alleen niet automatisch maar via de bijgeleverde software, iRiver Plus 3. Via rechtermuis > 'Change Play Order'. Niet echt praktisch

[ Voor 11% gewijzigd door Xelle op 16-06-2008 21:54 ]
Anoniem: 265620
Dit wijzigt bij mij enkel de volgorde van de dir lijst, de lijst op bestandsnaam dus. Heeft er al iemand een manier gevonden om ook de Taglijsten (Artists, Albums, ... ) alfabetisch gesorteerd te krijgen?Xelle schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:40:
Nou ben erachter gekomen hoe je de nummers/artiesten op alfabet kan ordenen. Dit kan alleen niet automatisch maar via de bijgeleverde software, iRiver Plus 3. Via rechtermuis > 'Change Play Order'. Niet echt praktisch
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
De bediening vind ik ook echt drama. Heel vaak reageren de toetsen niet als ik erop druk. Verder stoor ik me aan de manier waarop de speler de artiesten en albums weergeeft. Heel veel artiesten worden onbekende artiesten.
Ik gebruik iTunes op mijn PC om mijn muziek bibliotheek te importeren. Puur omdat ik de mappenstructuur prettig vind. Hier blijft op de E100 niets van over. Dit is één van de weinige apparaten waarbij ik daadwerkelijk de handleiding heb moeten lezen omdat ik er niet uit kwam
Ik heb ook nog steeds niet kunnen ontdekken hoe ik een filmpje op de E100 terug kan laten springen naar het begin.
Voordat ik de speler had aangeschaft had ik best goeie dingen over de speler gelezen. Ik twijfel om toch maar een nano of iets dergelijks aan te schaffen.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Anoniem: 140398
Ik denk dat als ze een goed apparaat met goeie kwaliteit in het budget klassement kunnen zetten ze meer mensen aanspreken dan een high-end speeltje, ook al is er in het high-end op dit moment niet echt veel keuze meerRoD schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:05:
Zo, daarmee komt de E100 echt in het budgetsegment. Leuk voor de mensen die een goedkope iriver willen. Ik hoop echter dat ze zich nu weer wat meer op de high-end markt gaan richten.
Imo dan hè.
Ik kwam dus vandaag thuis, lag het pakket binnen, dus ik denk even de handleiding lezen... is het in het Japans.
Ik zal straks wel even een pdfje ergens vandaan vissen.
Over het algemeen vind ik de speler goed doen waar ik hem voor aangeschaft heb, nl. mp3's spelen
Alleen die oortjes vind ik niks, heb nu creative ep-630's besteld.
En jammer vind ik dat er niet duidelijk staat omschreven waar ik de equalizer moet vinden, maar dat komt nog allemaal.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Ik had die van mij ook bij iBood besteld, maar nog niet binnen...
Anoniem: 243552
Als je bij een liedje zit, de knop naar rechts ingedrukt houden, dan kun je afspeelmodus, EQ etc aanpassen
@^
de speakers gaan behoorlijk hard, licht natuurlijk ook aan het liedje maar je hoort genoeg en ook nog redelijke kwaliteit
Anoniem: 277702
En dat terwijl ik de speler vanaf het eerste gebruik gewoon eerst heb laten leeglopen en toen pas opgeladen.
25 uur? Red nog geen 12,5 ermee!
Anoniem: 119722
FYI, laatste firmware 1.22
Op onderstaande link zie je wat er veranderd is sinds 1.07-1.22
Wikipedia: iriver E100
Valt me op dat ik niets gelezen heb over de tijdinstelling die ik niet in 24-uurs ingesteld krijg.
Overigens wordt bij mij wel op alphabet gesorteert.
Prima spelertje dat ik vandaag van iemand overnam voor weinig