Hoofdcategorieën
Topicacties

[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
quote:
F e r o x schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:07:
Mijn Mac wil niet meer opstarten (besturingssysteem bestanden zijn beschadigd geraakt tijdens update). Hoe ga ik nu best te werk om mijn documenten-folder te back-uppen? Via schijfbeheer (opgestart vanaf installatie-cd's) lukt het enkel om de volledige schijf over te zetten, maar dit is niet nodig. Enkel mijn eigen bestanden heb ik nodig, geen systeem-instellingen/programma's/...
Je kunt het beste de installatie-DVD gebruiken en bij installatie kiezen voor Archive & Install. Dan krijg je een schone installatie met je home folder in een mapje als "previous system".
toink!
Reg. datum: 19 oktober 2002

quote:
Verbal_Kint schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:01:
[...]

Wanneer kon je dat? De laatste paar generaties kunnen namelijk wel 4 GB zien...
Vorige week dus ;)

toink!
Reg. datum: 19 oktober 2002

// dubbelpost :/

kramon wijzigde dit bericht 23-06-2008 16:55 (93%)

Reg. datum: 30 januari 2007

quote:
en waar? heb je een link... :P

O+
Reg. datum: 18 december 2005

Apple Store misschien? Yoooo, inzet.. Die 4GB moet je dus erbij bestellen, de standaard modellen gaan tot maximaal 2GB, maar je kan er wel voor kiezen. Overigens kan je het beter zelf los bestellen en zelf inzetten, véél goedkoper

The anti-sheep

quote:
Muthas schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:41:
Apple Store misschien? Yoooo, inzet..
Yooo, misschien goed eerst de vraag lezen ? :+

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

quote:
Muthas schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:41:
Apple Store misschien? Yoooo, inzet.. Die 4GB moet je dus erbij bestellen, de standaard modellen gaan tot maximaal 2GB, maar je kan er wel voor kiezen. Overigens kan je het beter zelf los bestellen en zelf inzetten, véél goedkoper
Echt wel:
http://fabio.faab.nl/temp/macmem.png
vL
Reg. datum: 26 mei 2004

quote:
Jullie bedoelen hetzelfde. Er is geen standaard model dat 4GB heeft, maar hij kan wel met 4GB door Apple geleverd worden, echter zou ik dan gewoon de 1GB bestellen en ergens 4GB Kingston kopen, zo'n setje heb je al voor iets meer dan 100 euro. Is wel ff wat anders dan de 240 euro die Apple ervoor vraagt. :)

Tevens heb je dan veel sneller je MacBook in huis, anders moet ie namelijk speciaal voor je geassembleerd worden. Terwijl standaard modellen uit het magazijn in Eindhoven komen.

-elw00d wijzigde dit bericht 23-06-2008 22:15 (15%)

Master of SOG
Reg. datum: 05 maart 2003

Idd, en let op als je accesoires koopt (de afstandsbediening bijvoorbeeld) dat je deze los erbij plukt en in je winkelwagentje gooit. Als je de AB erbij kiest in de opties van je notebook, dan wordt dit ook gezien als een assemblage en dan komt je laptop dus uit China.

Die les heb ik al geleerd.

Tjek die saait! www.cevertse.nl

Reg. datum: 31 juli 2001

quote:
Plankton schreef op maandag 23 juni 2008 @ 01:05:
Ik heb ook die scheur in mijn macbook!! Al iets van een jaar (inderdaad, ik zit er niet zo mee)

Tenzij ze bij de store de boel kostenloos repareren, maar hoe zit dat dan wanneer je de macbook een jaar en vier maanden in bezit hebt, meegenomen hebt uit de states en geen applecare (of hoet heet dat) hebt?
Ik heb het nagekeken voor ik me macbook kocht, je hebt bij apple gewoon wereldwijde garantie. Maakt niet uit waar je hem koopt, maar niet waar je garantie verhaald.

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.4

Roll on!

quote:
Je weet dat de huidige Apple toetsenborden geen 'Appeltje' meer op de command-toets hebben staan? Kortom: het is command, cmd, of ⌘ :)

"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"

Reg. datum: 27 augustus 2001

Het geluid wat mijn macbook produceert kraakt constant. Ik vraag mij af of dit onder de garantie valt (apple care)?

Audio!
Reg. datum: 11 september 2007

quote:
Whieee schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:55:
[...]

Je weet dat de huidige Apple toetsenborden geen 'Appeltje' meer op de command-toets hebben staan? Kortom: het is command, cmd, of ⌘ :)
True..
Maar ik vind het heerlijk om te zeggen! Vooral in de nabijheid van Windows-mensen, die irriteren zich er mateloos aan! Heerloos! :9

MBB 2.0Ghz 2.0Gb | Presonus FireBox | Yamaha S80

quote:
J0sTJos schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:37:
[...]

True..
Maar ik vind het heerlijk om te zeggen! Vooral in de nabijheid van Windows-mensen, die irriteren zich er mateloos aan! Heerloos! :9
En terecht! Ik heb met beiden intensief gewerkt en United States International (Windows) werkt gewoon veel intuïtiever dan de standaard Mac keyboard layout. Geen rare vingerverplaatsingen of iets dergelijks nodig. Tegenwoordig werk ik in OSX ook gewoon met VS Int: best of both worlds!

Sommige zaken in Windows zijn simpelweg beter geregeld als in OSX, al zijn het er niet veel :P

T.net profile | Foto's | Last.FM
Apple Macbook C2D T8300 2,4GHz 4GB 160GB

Weer even een update van mijn ervaring met mijn macbook! Ik heb enkele dagen geleden Time Machine geactiveerd. Is best wel een leuke feature zeg, moet ik me eindelijk geen zorgen meer maken over backups en dergelijke. Wel spijtig dat je niet kan instellen wanneer hij wel of niet mag backuppen, als Time Machine even op de achtergrond draait voel ik dat toch wel in de performance. En meer geheugen zal dit niet oplossen denk ik aangezien het vooral de HD is die belast wordt door Time Machine.

Ik heb onlangs ook Office for Mac 2008 geïnstalleerd. Om eerlijk te zijn vind ik het echt een verschrikkelijk programma, als ik een office for mac programma open heb dan happert mn mac geregeld, alsof office echt alle resources voor zich neemt, dan gebruik ik eigenlijk liever OpenOffice (3 bèta).

Verder ook nog een leuke verrassing, mijn batterij blijft maar in capaciteit stijgen, origineel was hij 5020 mAH maar nu zit ik al aan 5128 mAH. Ik ben nieuwsgierig hoe lang dit nog door kan gaan :9

Tenslotte ook nog even over het geluid, ik gebruik mijn MB in combinatie met mijn Sennheiser HD 485. Het geluid lijkt me beter dan bij mn vorige laptop (Toshiba Tecra) maar wat ik wel minder vind is dat telkens als er een tijdje geen geluid heeft gespeeld en er wordt plots wel geluid afgespeeld, dat hij dan wat ruis geeft (zelfs met een fade-in :? ) alsof hij na een tijdje de geluidschip uitschakelt en hij dan even terug 'op gang' moet komen.

Maar dus nog steeds tevreden met mn Macbook, ik vind vooral Spaces echt enorm handig, gaat echt lekker O+

[edit]
Ow ja, het gaat intussen ook al stukken beter met de shortcuts, is vooral een kwestie van wennen natuurlijk.

deef_Vg wijzigde dit bericht 24-06-2008 09:14 (3%)

Still dreaming of my quad-core, 8 GB, 1 TB HDD, dual SLI, ... system - Hey, that's just a Mac Pro :-D

Reg. datum: 11 mei 2007

Hooo.. wat ben ik lomp
Ik heb in de finder op 1 of andere manier de map aan de linkerkant verwijdert
en ik krijg het echt neit voor elkaar om hem terug te krijgen!
En ik heb ook uit mijn dok het pictogram van spaces verwijdert(erop geklikt en perongeluk naar bureablad gesleept!), en die krijg ik nu ook echt niet terug!

Wie kan mij helpen?

Danku!

Reg. datum: 10 juni 2003

Voor de map aan de linkerkant moet je even op het balkje rechts boven in een finder venster klikken. En voor spaces ga je naar Applications, daar staat ie gewoon bij, spaces naar dock slepen, en klaar is bennyyy

MacBook C2D 2.2 Ghz 4GB Ram

Master of SOG

Hoe meet je de capaciteit dan? En temperatuur en fan speeds enzo, hoe kom je daar achter?

Ik zoek hier een goed programmaatje voor, die het liefst alle 3 bovenstaande dingen kan testen.

quote:
_Christiaan_ schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:32:
Hoe meet je de capaciteit dan? En temperatuur en fan speeds enzo, hoe kom je daar achter?

Ik zoek hier een goed programmaatje voor, die het liefst alle 3 bovenstaande dingen kan testen.
iStat Pro, te downloaden vanaf http://www.islayer.com/

MacBook 2.1Ghz | iPod Classic 80GB

quote:
Chriztiaan schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:03:
Voor de map aan de linkerkant moet je even op het balkje rechts boven in een finder venster klikken. En voor spaces ga je naar Applications, daar staat ie gewoon bij, spaces naar dock slepen, en klaar is bennyyy
Super, dankje!

Master of SOG

quote:
Tnx mate, en nog freeware ook :)

Het valt me trouwens vaak op dat freeware beter aan mijn eisen voldoet dan shareware/payware.

als ik via internet een aflevering van gtst probeer te kijken dan krijg ik deze fout:

De pagina 'Goede Tijden, Slechte Tijden (16-06-2008)' bevat materiaal met het MIME-type 'application/x-oleobject'. Er is geen plugin geïnstalleerd voor dit MIME-type, waardoor het materiaal niet kan worden weergegeven.

Wat kan ik hier aan doen?

Volgens mij kun je dit soort vragen beter in een apart topic stellen. Daarnaast bestaat er een topic waar allerlei handige Mac OS tooltjes worden besproken. Dit topic gaat over ervaringen met de MacBook.

MacBook 2.1Ghz | iPod Classic 80GB

Reg. datum: 05 februari 2007

quote:
Bennyyy schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:10:
als ik via internet een aflevering van gtst probeer te kijken dan krijg ik deze fout:

De pagina 'Goede Tijden, Slechte Tijden (16-06-2008)' bevat materiaal met het MIME-type 'application/x-oleobject'. Er is geen plugin geïnstalleerd voor dit MIME-type, waardoor het materiaal niet kan worden weergegeven.

Flip4mac installeren...

Reg. datum: 29 augustus 2003

quote:
Bennyyy schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:10:

Ik neem aan dat je Safari gebruikt? Flip4Mac kun je dan gebruiken, werkt prima :)

--> http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/wmcomponents.mspx

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: