Hoofdcategorieën
Topicacties

[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 oktober 2005

quote:
J0sTJos schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:57:
Verwijderen van applicatie gaat indd gewoon door het icoontje in Programma's (Applications) te verwijderen danwel naar de Prullenbak te slepen.
Al kan het bij sommige programma's zijn dat preferences achterblijven. Je kunt beter AppZapper ($12,95) of het gratis AppDelete of AppCleaner gebruiken.

Why don't you go poke the plant for a while.

Keep trying

Laten we wel ontopic blijven :) Dit topic gaat nog steeds over de MacBook en moet geen beginnerscursus Mac OS X worden. Kijk anders 'ns rond op websites als macmiep.nl, Apple Support, Mac 101, Switch 101, My First Mac, X vs. XP en onze eigen FAQ: Overstappers.

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 212 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Reg. datum: 11 mei 2007

Dank jullie wel, ik ga me erin verdiepen!

Keihard de lekkerste!

Ik ga morgen even op hoge poten terug naar de macwinkel! :(

Van mijn net een maand oude MacBook is een stukje van de topcasing afgescheurd. Rechts naast de touchpad boven 't lampje en de IR sensor. Gewoon een scheur ineens.

Hij is niet gevallen, heb er geen gekke dingen mee gedaan. Maar 't viel mij vanmorgen op toen ik mijn pols terug trok van de Macbook af. :'( :'(
Ik ga 'm echt niet een maand of zo inleveren zoals ze dat met mijn iBook toen ook wilde doen. Regel maar een nieuwe topcase of zo, 't valt gewoon binnen de garantie van NL dit :'(
Ben benieuwd wat ze zeggen en hoelang ik moet wachten...

sept '08 Boarden @ Landgraaf | sept. '08 Antwerpen | dec. '08 Chillen @ Berlijn | febr. '09 boarden @ Oostenrijk | maa/apr. '09 Boarden @ Val Thorens
Bachelor of Communication! Nu student aan Universiteit Antwerpen

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
zwahiel schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:42:
Ik ga morgen even op hoge poten terug naar de macwinkel! :(

Van mijn net een maand oude MacBook is een stukje van de topcasing afgescheurd. Rechts naast de touchpad boven 't lampje en de IR sensor. Gewoon een scheur ineens.

Hij is niet gevallen, heb er geen gekke dingen mee gedaan. Maar 't viel mij vanmorgen op toen ik mijn pols terug trok van de Macbook af. :'( :'(
Ik ga 'm echt niet een maand of zo inleveren zoals ze dat met mijn iBook toen ook wilde doen. Regel maar een nieuwe topcase of zo, 't valt gewoon binnen de garantie van NL dit :'(
Ben benieuwd wat ze zeggen en hoelang ik moet wachten...
Dat kan nou eenmaal gebeuren. Je kunt ook rustig naar de Apple store, hem voor reparatie aanbieden, en vragen of er misschien iets geregeld kan worden waardoor je de Macbook niet al te lang kwijt bent. :)

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Keihard de lekkerste!

Ben erg benieuwd, geen zin om afgescheept te worden met 6 weken wachttijd...

//edit

http://moblog.nl/conv/org/mob461e76f89ffc3.jpg

Plaatje gepikt van iemand anders met 't zelfde probleem. Vreemd want op i-net spreekt men van de eerste generatie macbooks die dit probleem hebben, maar ik heb de een-na-laatste. Vreemd...

zwahiel wijzigde dit bericht 22-06-2008 14:58 (81%)

sept '08 Boarden @ Landgraaf | sept. '08 Antwerpen | dec. '08 Chillen @ Berlijn | febr. '09 boarden @ Oostenrijk | maa/apr. '09 Boarden @ Val Thorens

Reg. datum: 14 februari 2008

Haha nu je het zegt. Ik net op mijn macbook en wat zie ik, een klein scheurtje op precies dezelfde plek. Ik heb ook de een-na-laatste van eind 2007, en blijkbaar is het niet iets van de eerste generatie.

Maar even naar de MacMe een dezer dagen. Benieuwd hoelang ik hem kwijt ben.

www.shrien.nl
Reg. datum: 29 januari 2006

quote:
Buccket schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:13:
Haha nu je het zegt. Ik net op mijn macbook en wat zie ik, een klein scheurtje op precies dezelfde plek. Ik heb ook de een-na-laatste van eind 2007, en blijkbaar is het niet iets van de eerste generatie.

Maar even naar de MacMe een dezer dagen. Benieuwd hoelang ik hem kwijt ben.
Onderdeel moet besteld worden, dit kan 1 tot 2 dagen duren, daarna is de reparatie in een half uurtje gedaan.

http://www.shrien.nl

Reg. datum: 20 juli 2006

Bij de mensen waar dit is gebeurd.
Gooien jullie misschien je scherm zo hard naar beneden om hem te sluiten?
Ik hou hem namelijk altijd tegen, zodat hij door de aantrekking van de magneet niet te hard dicht klapt.

Reg. datum: 10 juni 2003

quote:
Svennos_1990 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:40:
Ik hou hem namelijk altijd tegen, zodat hij door de aantrekking van de magneet niet te hard dicht klapt.
Ik hou hem ook altijd een beetje tegen, de klap waarmee hij anders dicht gaan vind ik toch iets te hard..En inderdaad ook met oog op de zwakke plekken daar, liever iets voorzichtiger, dan toch per ongeluk een scheur erin rammen!

MacBook C2D 2.2 Ghz 4GB Ram

quote:
Serenity schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:02:
[...]

Al kan het bij sommige programma's zijn dat preferences achterblijven. Je kunt beter AppZapper ($12,95) of het gratis AppDelete of AppCleaner gebruiken.
Als die dingen dan al achterblijven kan je ze gewoon zelf weghalen, aangezien die preferences/settings/etc altijd in /Library/Application Support/ staan of in /Users/user/Library/Application Support...

quote:
Svennos_1990 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:40:
Valt wel mee, in ieder geval voor mijn gevoel niet zó hard dat de rand ervan zou moeten gaan scheuren. Misschien heeft het er wel mee te maken, maar zijn het gewoon té zwakke plekken waar je ook nog eens met je polsen op rust.

Nog iets, staat de 'klep' bij jullie ook scheef op de onderkant, ongeveer 2 milimeter? Ik hoor namelijk telkens een 'knak' geluid als ik hem open of dicht doe, waarschijnlijk is dat ook niet helemaal zoals het hoort.

Master of SOG
Reg. datum: 05 maart 2003

Heb ik ook, het kan geen kwaad denk ik (hoewel ik niet weet hoe hard die knak bij jou klinkt). Als ik het scherm aan de andere kant dichtduw dan hoor ik het niet.

Ik plof m'n scherm regelmatig dicht, moet-ie tegen kunnen hoor. Kom op, Apple staat toch bekend om z'n goede ontwerp, ik mag aannemen dat het scherm met een normale gang dicht kan worden gedaan. Nergens is te lezen dat je je scherm tegen moet houden oid als je em dichtdoet.

Tjek die saait! www.cevertse.nl

Reg. datum: 07 juli 2003

Ik heb net een nieuwe macbook en wil hier meer geheugen en een grotere hdd in zetten. Ik zit zelf aan de 320GB scorpio te denken. Ik kan mij echter wat nieuwsberichten over een 500gb 5400tpm en een 7200tpm 320GB schijf herinneren.
Weet iemand hier meer over? Ik twijfel er over of ik de scorpio moet kopen of even wachten tot nieuwere schijven.

Audio!
Reg. datum: 11 september 2007

Wat is het maximaal aantal gb aan werkgeheugen dat in een Macbook (Black) uit eind 2006, 2,0ghz, 80 gb hdd kan? 3 of 4?
Lees tegenstrijdige berichten.. Iemand ervaring?

MBB 2.0Ghz 2.0Gb | Presonus FireBox | Yamaha S80

Reg. datum: 27 april 2004

Ik heb ook die scheur in mijn macbook!! Al iets van een jaar (inderdaad, ik zit er niet zo mee)

Tenzij ze bij de store de boel kostenloos repareren, maar hoe zit dat dan wanneer je de macbook een jaar en vier maanden in bezit hebt, meegenomen hebt uit de states en geen applecare (of hoet heet dat) hebt?

quote:
Plankton schreef op maandag 23 juni 2008 @ 01:05:
Ik heb ook die scheur in mijn macbook!! Al iets van een jaar (inderdaad, ik zit er niet zo mee)

Tenzij ze bij de store de boel kostenloos repareren, maar hoe zit dat dan wanneer je de macbook een jaar en vier maanden in bezit hebt, meegenomen hebt uit de states en geen applecare (of hoet heet dat) hebt?
Product moet zo lang meegaan als je er van zou mogen verwachten. En na 1 jaar en 4 maanden zou je nog gewoon geholpen moeten worden, je mag sowieso verwachten dat ze het kosteloos repareren. En omdat het om een veel voorkomend probleem is dat scheurtje, mag je helemaal verwachten dat ze je gewoon helpen.

Applecare zorgt er eigenlijk alleen voor dat je geen gezeik krijgt met onwetende winkeliers in de Applestore maar dat je gelijk geholpen wordt. Ik vind Applecare een beetje (veel) weggegooid geld En garantie is volgens mij gewoon wereldwijd.

Gewoon naar een APR en het verhaal uitleggen, dan repareren ze het wel. Helemaal dat scheurtje, daar zijn ze vast mee bekend.

Keihard de lekkerste!

Even een noot tussendoor, ik kom van mijn trouwe oerdegelijke iBook af, en vind mijn MacBook toch wat fragiel overkomen. Om nog maar niet te spreken van de scherpe randen her en der. Die scheur komt schijnbaar idd door het dichtklappen van het scherm. Ja dat gaat niet altijd even subtiel, maar hij moet daar tegen kunnen. Ook opvallend dat de kant waarop ik 'm niet dicht duw nog in takt is (duw 'm meestal met links dicht en de scheur zit rechts) Denk overigens wel dat ik even een paar van die dunne rubberstrips ga scoren en die gewoon op de klep plak. Zodat ie niet volledig dicht kan klappen zonder iets er tussen in.

quote:
J0sTJos schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:24:
Wat is het maximaal aantal gb aan werkgeheugen dat in een Macbook (Black) uit eind 2006, 2,0ghz, 80 gb hdd kan? 3 of 4?
Lees tegenstrijdige berichten.. Iemand ervaring?
3 GB? Dat zou een raar totaal zijn.
Waarom kijk je niet gewoon op de specs pagina van Apple?
Daar staat heel netjes:
quote:
1GB (two 512MB SO-DIMMs) or 2GB (two 1GB SO-DIMMs) of 667MHz DDR2 SDRAM; two SO-DIMM slots support up to 4GB
Reg. datum: 05 november 2007

Dat geldt toch alleen voor de nieuwere versies? Volgens mij kan eind 2006 MB idd. 3GB aan. Je kan er wel 2x2GB insteken en die herkent 'ie ook, maar er zal dan slechts 3GB in totaal gebruikt kunnen worden.

O+
Reg. datum: 18 december 2005

quote:
TimmieN schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:17:
Dat geldt toch alleen voor de nieuwere versies? Volgens mij kan eind 2006 MB idd. 3GB aan. Je kan er wel 2x2GB insteken en die herkent 'ie ook, maar er zal dan slechts 3GB in totaal gebruikt kunnen worden.
Klopt helemaal :)

Audio!
Reg. datum: 11 september 2007

quote:
TimmieN schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:17:
quote:
Thanks! Dat bedoel ik.. Daar is enige onduidelijkheid over.

Niet zo voorbarig met je oordeel Fabio..

MBB 2.0Ghz 2.0Gb | Presonus FireBox | Yamaha S80

toink!
Reg. datum: 19 oktober 2002

Ik kon bij Apple een macbook met 4 GB bestellen. Het lijkt me sterk dat er dan maar 3 wordt gebruikt.

quote:
kramon schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:02:
Ik kon bij Apple een macbook met 4 GB bestellen. Het lijkt me sterk dat er dan maar 3 wordt gebruikt.
Wanneer kon je dat? De laatste paar generaties kunnen namelijk wel 4 GB zien...

Laptop: Apple MacBook Wit, 2.2 Ghz 120 GB Phone: SE W910i Camera: Fuji F30

Reg. datum: 16 mei 2006

Mijn Mac wil niet meer opstarten (besturingssysteem bestanden zijn beschadigd geraakt tijdens update). Hoe ga ik nu best te werk om mijn documenten-folder te back-uppen? Via schijfbeheer (opgestart vanaf installatie-cd's) lukt het enkel om de volledige schijf over te zetten, maar dit is niet nodig. Enkel mijn eigen bestanden heb ik nodig, geen systeem-instellingen/programma's/...

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: