Hoofdcategorieën
Topicacties

[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Facinerend

quote:
duncanvdlinden schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:22:
ondersteund geen implicit ssl, en nog een eis die ik vergeten was, er moet een transcript window en een mogelijkheid om een raw command door te voeren inzitten.
Zover ik met Google er uit kon komen ondersteund Filezilla je in al je eisen :)

Desktop - 2,13 GHz C2D, 3GB RAM, 320GB, 256MB Nvidia 8600 GT, Windows XP Professional SP3
Macbook Pro - 2,2 GHz C2D, 2GB RAM, 120GB, 128MB Nvidia 8600M GT, Mac OS X 10.5.5

Ik kon het niet meer houden, ik kon niet meer wachten, ik heb mijn Macbook gekocht in de Switch Store in Antwerpen! Ik ben er zo blij mee :) Ik zal de komende dagen/weken mijn ervaringen posten!

Still dreaming of my quad-core, 8 GB, 1 TB HDD, dual SLI, ... system - Hey, that's just a Mac Pro :-D

Reg. datum: 04 april 2007

Transmission rules, maar is shareware
Katjang Manis
Reg. datum: 23 januari 2003

27/12/2007 ging ik terug met m'n MacBookvanwege een scheur in de toplaag. Keurig netjes vervangen en binnen een dag weer terug thuis. Vorige week, weer een barst precies op dezelfde plek!
Alleen, nu is de garantie verlopen!
Weer naar iCentre Uitgeest gebracht. Krijg natuurlijk meteen te horen dat ik geen garantie meer heb (duh! ouder dan een jaar) en dat een nieuwe toplaag zo'n ¤ 170,- kan kosten....
Na 4 dagen is ie klaar, ik heb gewoon een compleet nieuwe behuizing gekregen en hij ziet er weer als nieuw uit!
Het mooiste van dit alles is dat het me niks heeft gekost!

Apple en icentre Uitgeest _/-\o_

Reg. datum: 15 december 2002

Vind't wel enorm dom dat het probleem dus nog steeds voorkomt en apple er niets aan doet buiten de topcase vervangen. Dus mag ik veronderstellen dat het probleem bij de huidige toestellen ook nog steeds voorkomt. Zucht

Edit: had ik dit eerder tegengekomen was ik wss voor de Macbook Pro gegaan maarja.

spookske wijzigde dit bericht 16-06-2008 16:54 (16%)

Audio!
Reg. datum: 11 september 2007

Over service gesproken:
Heb eindelijk mijn accu binnen. Duurde ff. En zat een week zonder accu. Maar nu heb ik een kakelverse volledig gezonde zwarte accu in mn macbookje zitten..
Nice!

Service en Apple _/-\o_

MBB 2.0Ghz 2.0Gb | Presonus FireBox | Yamaha S80

Katjang Manis
Reg. datum: 23 januari 2003

quote:
spookske schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:53:
Vind't wel enorm dom dat het probleem dus nog steeds voorkomt en apple er niets aan doet buiten de topcase vervangen. Dus mag ik veronderstellen dat het probleem bij de huidige toestellen ook nog steeds voorkomt. Zucht

Edit: had ik dit eerder tegengekomen was ik wss voor de Macbook Pro gegaan maarja.
Waar lees jij dan dat dit nog steeds voorkomt en dat ze dan alleen de topcase vervangen :?
Mijn MacBook is andehalf jaar uit en dus buiten de garantie en ze hebben de COMPLETE buitenkant ook nog eens vervangen.

Reg. datum: 21 oktober 2006

quote:
medendo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:08:
[...]

Waar lees jij dan dat dit nog steeds voorkomt en dat ze dan alleen de topcase vervangen :?
Mijn MacBook is andehalf jaar uit en dus buiten de garantie en ze hebben de COMPLETE buitenkant ook nog eens vervangen.
Hij doelt er waarschijnlijk op dat ze het design / de constructie niet verbeteren op dat punt.

Appeltjes en Fototjes

Op't forum 9lives is er een draadje gestart van iemand die een 3maand oude Macbook heeft en dit probleem dus heeft.

Waar ik lees van enkel de topcase?, in google vind je immers sites genoeg met het probleem en met wat ze vervangen hebben dan.

Dus wat ik niet snap is dat ze het liever repareren dan dat ze het materiaal aanpassen of het probleem oplossen.

Mijn Macbook is 4 maand oud, en heeft ook al een barstje.
[garantie] Macbook Crack
T'zou leuk zijn moesten ze alles vervangen, dan ziet ie weer als nieuw uit.
Het is echt wel een leuk beestje.
Reg. datum: 24 oktober 2007

Was nog benieuwd hoe je nou precies de taal kan omzetten van Mac OSX Leopard aangezien ik hier verder niet bekend mee ben. Hoe kan je precies zorgen dat die van engels helemaal nederlands wordt?

Systeemvoorkeuren->landinstellingen->Gewenste taal bovenaan plaatsen

je krijgt een melding dat je de finder opniew moet opstarten, dit kan uiteraard zonder opnieuw in te loggen, met taakbeheer

Meeste programma's houden zich aan je voorkeur, tenzij ze geen vertaling hebben in jou voorkeurstaal, dan vallen ze terug op de 2de, 3de,4de keus.

Mka, als je engels als 2 hebt, dan kun je vrijzeker zijn dat alles ofwel engels, ofwel nederlands is.

g4wx3 wijzigde dit bericht 16-06-2008 20:49 (73%)

quote:
g4wx3 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:29:
Mijn Macbook is 4 maand oud, en heeft ook al een barstje.
[garantie] Macbook Crack
T'zou leuk zijn moesten ze alles vervangen, dan ziet ie weer als nieuw uit.
Het is echt wel een leuk beestje.
Ik ga proberen om een Macbook Pro vast te krijgen mits opleg, het toestel is immers pas van zaterdag en hoop dat de winkel een beetje wil meewerken, ik ga morgen eens informeren.

Reg. datum: 25 juli 2005

Ik krijg binnenkort voor mijn eindexamen een laptop, en natuurlijk zit ik al lange tijd naar zo'n mooie macbook te kijken. Nu is het hoogstwaarschijnlijk goed mogelijk dat een kennis van ons (is stewardess) er eentje uit amerika kan meebrengen. Dit zou dan ongeveer 980E kosten incl. 8% tax voor een zwarte macbook. Nu moet ik nog even in de winkel kijken of ik nou die witte of zwarte mooier vindt. Het enige waarvoor je extra betaalt is toch de kleur en een 90Gig extra schijf?

Was mijn vraag eigenlijk hoe het zit met garantie. Ik heb al een keer een ipod gekocht in Amerika waar ik gelukkig geen problemen mee heb gehad. Nu werd mij daar ook verteld dat het meestal ook wel lukt om hier in NL een nieuwe ipod te regelen mocht dat nodig zijn. Verder schiet mij het stekkergebeuren ineens te binnen. Ik mag aannemen dat zoals bij de meeste adapters tegenwoordig een dubbele functie is ingebouwd? Dus zowel 230 als 110.

Heeft iemand ervaring met bovenstaande dingen? Dan hoor ik het graag. Het scheelt toch even goed 500E nl mocht dit lukken.

AMD 3500+ Winchester, Gigabyte 6600GT (passief), 1,5 GB Ram, A8N SLI Deluxe, 160GB Seagate SATA, 40GB Seagate IDE, NEC 3500

quote:
Clox schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 02:23:
Ik krijg binnenkort voor mijn eindexamen een laptop, en natuurlijk zit ik al lange tijd naar zo'n mooie macbook te kijken. Nu is het hoogstwaarschijnlijk goed mogelijk dat een kennis van ons (is stewardess) er eentje uit amerika kan meebrengen. Dit zou dan ongeveer 980E kosten incl. 8% tax voor een zwarte macbook. Nu moet ik nog even in de winkel kijken of ik nou die witte of zwarte mooier vindt. Het enige waarvoor je extra betaalt is toch de kleur en een 90Gig extra schijf?

Was mijn vraag eigenlijk hoe het zit met garantie. Ik heb al een keer een ipod gekocht in Amerika waar ik gelukkig geen problemen mee heb gehad. Nu werd mij daar ook verteld dat het meestal ook wel lukt om hier in NL een nieuwe ipod te regelen mocht dat nodig zijn. Verder schiet mij het stekkergebeuren ineens te binnen. Ik mag aannemen dat zoals bij de meeste adapters tegenwoordig een dubbele functie is ingebouwd? Dus zowel 230 als 110.

Heeft iemand ervaring met bovenstaande dingen? Dan hoor ik het graag. Het scheelt toch even goed 500E nl mocht dit lukken.
Sowieso is deze kennis haar baan kwijt als ze gepakt wordt, dus ik betwijfel of ze er 1 voor je meeneemt, en als ze dat wel doet is ze eigenlijk heel erg dom.

Anyway, de adapter bestaat uit 2 delen, de adapter en daaraan het snoer naar de Macbook, en het losse netsnoer. Het losse netsnoer is voor een paar euro in Europese versie te krijgen, en voor 20 cent heb je bij de plaatselijke elektraboer een Europese stekker die je er gewoon zo op kan zetten.

Zoals te lezen valt in dit document:
http://images.apple.com/legal/warranty/docs/cpuwarranty.pdf
zijn er geen landsbeperkingen voor de garantiebepalingen, of dat ook betekent dat je met een Amerikaanse Apple bij een Europese dealer terecht kan weet ik niet. Daar is het een beetje te laat voor. ;)
.
Reg. datum: 09 mei 2000

quote:
fabio-c schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 02:42:
Anyway, de adapter bestaat uit 2 delen, de adapter en daaraan het snoer naar de Macbook, en het losse netsnoer. Het losse netsnoer is voor een paar euro in Europese versie te krijgen, en voor 20 cent heb je bij de plaatselijke elektraboer een Europese stekker die je er gewoon zo op kan zetten.
Netsnoer OK, is een minder mooie oplossing (en niet geaard) maar kan wel.

Wat bedoel je met de stekker, een standaard verloopstuk? Dat werkt niet zo lekker aangezien de adapter toch al ver uit de muur steekt. Is dit een mooiere oplossing: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13354

|| We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity,
   and it was not meant that we should voyage far. ||

Is het jullie ook al eens opgevallen dat als je een felle lichtbron achter het Apple-logo hebt staan dat dit dan storend doorschijnt naar de "kijkzijde" van je scherm?

Het viel me het eerst op in de trein met ondergaande zon, maar ook thuis schijnt mijn bureaulamp er "doorheen" wat als gevolg heeft dat de kleuren niet meer goed weergegeven worden. Is dit normaal, of is er bij mij iets mis? :)

[edit]
Foto ter illustratie:
http://img254.imageshack.us/img254/1171/dsc00656lm1.jpg
Sorry voor de kwaliteit, het is een gsm-foto, ik neem aan dat dit het wat duidelijker aangeeft dan de tekst :)

Zegato wijzigde dit bericht 17-06-2008 14:28 (20%)

T.net profile | Foto's | Last.FM
Apple Macbook C2D T8300 2,4GHz 4GB 160GB

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

Doodnormaal. Ik vind het eigenlijk wel grappig.

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Ik heb contact opgenomen met mijn apple verdeler en kreeg het volgende antwoord ivm de topcase barsten:

Beste,

Het probleem dat u vermeldt kwam inderdaad voor in een bepaalde reeks van de Macbook, het is echter zo dat de laatste reeks een ander soort polymeer gebruikt, waardoor dit verholpen zou moeten zijn. U hoeft zich dus geen zorgen te maken.

Mocht er zich toch ooit een probleem voordoen, dient u zich aan te bieden in de winkel, en maken wij een afspraak met onze technische dienst. In het slechtste geval moet u 10 werkdagen rekenen vooraleer uw toestel hersteld is.

Nogmaals wens ik uw aandacht te vestigen dat dit probleem normaalgezien verholpen is, en indien er zich toch problemen voordoen worden deze volledig onder garantie hersteld.

Mochten er nog vragen zijn, kan u me steeds bereiken via onderstaand telefoonnummer of per reply op deze mail.
Met vriendelijke groeten

Dus voor de mensen die toch zoude twijfelen voor het eerder vermeld probleem, het zou dus blijkbaar wel degelijk opgelost moeten zijn.

www.shrien.nl
Reg. datum: 29 januari 2006

Ik heb zojuist even naar Apple en wat resellers gebeld ivm het scheurtje in mijn Macbook..
Het casenummer heb ik uiteindelijk verkregen van Apple (ik zat 13 minuten aan de telefoon(!)).

De HTR en de A-MAC (Utrecht) gebeld, de HTR doet zelf niet aan reparaties, HTR wel, maar die zei dat het meestal wel een week zou duren voordat ik mn beestje terug zou krijgen, omdat ze het onderdeel pas kunnen bestellen bij Apple zelf als ze het defecte product in handen hebben gekregen.. |:( .

Ik heb toen LJS AUTOMATISERING (Den Haag) gebeld, volgens hun duurde het een dag of 2. Omdat ik in Den Haag op school zit ga ik daar maar langs. :)

http://www.shrien.nl

quote:
Zpottr schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:18:
[...]

Netsnoer OK, is een minder mooie oplossing (en niet geaard) maar kan wel.

Wat bedoel je met de stekker, een standaard verloopstuk? Dat werkt niet zo lekker aangezien de adapter toch al ver uit de muur steekt. Is dit een mooiere oplossing: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13354
Dat kan ja, maar ik gebruik dat opzet stekkertje zelf nooit, ik gebruik er nog een netsnoer tussen.
En op het netsnoer kan je gewoon een Europese stekker zetten, je knipt de originele eraf, stript de draden, steekt ze in een EU stekker en klaar.
Ik heb mijn Macbook nu al enkele dagen en zou graag toch enkele ervaringen met jullie delen!

Ik heb het basismodel gekocht. Ik was een beetje bang dat dit te traag zou zijn met maar 1 GB RAM maar uiteindelijk is dit geen enkel probleem. De enige keer dat ik iets had van 'dit kan wel sneller' was toen iPhoto iets van een 1500 foto's aan het importeren was, ik kon toen wel verder surfen en dergelijke maar het ging toch net iets minder snappy als anders (ik had ook iTunes, OpenOffice, Azureus, Adium en Mail open (in de dock)). Ik ben gisteren ook even bezig geweest met Audacity en dat gaat echt heel vlot, geen klachten dus over de performance (integendeel O+ )

Het eerste wat mij een beetje tegenviel waren de shortcuts, ik werk heel graag met het toetsenbord ipv met de muis dus in Windows was ik een echte shortcut-maniac. Ik moet momenteel nog wennen aan alle andere shortcuts in OS X maar het grootste probleem is dat ik niet altijd alle toetsen vind die ik nodig heb voor de shortcut doordat niet alle tekens weergegeven worden op het toetsenbord.

Het scherm is echt subliem, zelfs op lage helderheid is alles nog perfect zichtbaar, 'crisp' om het zo te noemen. Van weerkaatsing heb ik geen enkel probleem (behalve als ik natuurlijk in de vlakke zon zit).

Mac OS X is echt een pareltje om mee te werken, ik moest echt even afkicken van al het prutsen en tweaken dat soms nodig is op een windows pc. Ik moet nu ook niet meer bang zijn voor virussen of adware en dergelijke waardoor ik het volledige potentieel van mijn hardware kan gebruiken doordat ik geen virusscanner heb lopen op de achtergrond. Het meest indrukwekkende aan OS X is dat alles echt zo snappy is, als ik een programma open moet ik nooit meer dan 2 seconden wachten, en als het dan in het geheugen geladen is moet ik zelfs nooit minder dan een halve seconde wachten (memory management in OS X _/-\o_ )

Ik heb momenteel nog wel het gevoel dat ik niet het maximum van de mogelijkheden haal uit OS X maar dat komt nog wel!

Kort samengevat, Deef_vg is een tevreden switcher!!!

Still dreaming of my quad-core, 8 GB, 1 TB HDD, dual SLI, ... system - Hey, that's just a Mac Pro :-D

Reg. datum: 21 oktober 2006

quote:
deef_Vg schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:03:

Kort samengevat, Deef_vg is een tevreden switcher!!!
Mooi dat het bevalt :). Ben zelf ook een paar maandjes terug geswiched en heb er nooit spijt van gehad. ( Ja, ik erger me nu kapot aan m'n vista-desktop :P )

Appeltjes en Fototjes

Dopeheid hemzelf
Reg. datum: 25 september 2005

Hoe vinden jullie het scherm van de Macbook? Ik lees overal tegenstrijdende berichten.
Heb het zelf ook wel gezien in de winkel, maar niet buiten de winkel zeg maar.
Heb met mijn huidige bijvoorbeeld enorm veel last van schitteringen door het glossy scherm, maar mss is de backlight veel brighter waardoor het niet meer opvalt?
En hoe zit het met de kwaliteit van het beeld?

Ben erg tevreden met wat ik nu heb, kleuren zijn geweldig en heb geen last van banding. Wel raar aangezien ik een cheapass Toshiba laptop heb van 2 jaar terug. Was maar 300 euro. 8)
Reg. datum: 13 juni 2007

Ik vind het scherm van mijn MacBook echt geweldig. De eerste keer dat ik mijn MacBook mee nam naar school was het eerste dat iedereen opviel dat het scherm zo ontzettend scherp is. Van schitteringen heb ik zelf eigenlijk nooit last gehad, ben erg blij met een glossy scherm, foto's spatten echt van het scherm af.

MacBook 2.0 C2D 4GB RAM

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: