Gathering of Tweakers

Quicksearch
Waarom heb je een virrus scanner nodig? Er zijn er toch geen virrussen voor. Dus ik heb er geen.
Daarnaast gaat dit topic over de MacBook en niet over virusscanners :) Als je meer wilt weten over virusscanners voor de Mac (en niet MAC, dat is nl. wat anders) zal Google je al een heel eind op weg helpen.

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 1 avatar! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Welke Mac Book Pro zal ik kopen?
Ik ben een game freak en wil aan de slag gaan met Maya en photoshop en heb veel ervaring met Final Cut. Ik hoop ooit eens tekenfilmpjes te kunnen maken. En heb een tv/communicatie opleiding achter de rug en wil nog dingen met tv/media/communicatie ook voor mijn werk later gaan doen.

Ik heb nu een half jaartje gespaard omdat ik een half jaar geleden ben afgestudeerd. ik heb nu 5000 euro op de bank rekening staan. Ook ga ik over een maand beginnen met autorijles en hoop daar snel mee klaar te zijn. De autorijles wordt voor mij betaald. Zal ik daarna een auto kopen? ik woon in amsterdam overigens...heb totaal geen verstand van autos verder..

Zal ik de MacBook Pro kopen 2.4 mhz met een 256 mb videokaart (1800 euro)? 2.5 mhz? met een 512 mb video kaart (2200 euro) of 2.6 mhz met een 512 mb video kaart (2420 euro)?

Verder ben ik er al wel uit dat ik in alle versies 4 gig geheugen zet en de snelste harde schijf...

Ik heb mischien wel wat veel info geplaatst in het begin maar dat is om jullie wat inzage te geven in mijn situatie.

DaviddeKing wijzigde dit bericht 12-06-2008 12:14 (3%)

quote:
DaviddeKing schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:09:
Welke Mac Book Pro zal ik kopen?
Ik ben een game freak en wil aan de slag gaan met Maya en photoshop en heb veel ervaring met Final Cut. Ik hoop ooit eens tekenfilmpjes te kunnen maken. En heb een tv/communicatie opleiding achter de rug en wil nog dingen met tv/media/communicatie ook voor mijn werk later gaan doen.

Ik heb nu een half jaartje gespaard omdat ik een half jaar geleden ben afgestudeerd. ik heb nu 5000 euro op de bank rekening staan. Ook ga ik over een maand beginnen met autorijles en hoop daar snel mee klaar te zijn. De autorijles wordt voor mij betaald. Zal ik daarna een auto kopen? ik woon in amsterdam overigens...heb totaal geen verstand van autos verder..

Zal ik de MacBook Pro kopen 2.4 mhz met een 256 mb videokaart (1800 euro)? 2.5 mhz? met een 512 mb video kaart (2200 euro) of 2.6 mhz met een 512 mb video kaart (2420 euro)?

Verder ben ik er al wel uit dat ik in alle versies 4 gig geheugen zet en de snelste harde schijf...

Ik heb mischien wel wat veel info geplaatst in het begin maar dat is om jullie wat inzage te geven in mijn situatie.
Ik neem aan dat je voor 15" gaat? Persoonlijk zou ik even goed nadenken voordat je 220 euro gaat uitgeven aan die 100Mhz extra. Misschien een grotere harde schijf ipv de snelle?
En die 4 gig kan je misschien beter ergens anders kopen, wat dat betreft wordt je echt afgezet door Apple.

/Michielhaisma

quote:
FTMarcella schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:43:
[...]

Ik neem aan dat je voor 15" gaat? Persoonlijk zou ik even goed nadenken voordat je 220 euro gaat uitgeven aan die 100Mhz extra. Misschien een grotere harde schijf ipv de snelle?
En die 4 gig kan je misschien beter ergens anders kopen, wat dat betreft wordt je echt afgezet door Apple.
Ja, het wordt de 15 inch.

Het is niet alleen 100 mhz het is ook een videokaart met dubbel zoveel geheugen waar ik over aan het peinzen ben.
De 2.5 mhz versie en de 2.6 mhz versie zit 220 euro verschil in. De versie van 1800 euro zou jij niet nemen?

DaviddeKing wijzigde dit bericht 12-06-2008 12:56 (26%)

Een flinke portie extra videogeheugen is wel nuttig, en het is daarom een goede optie voor de 2199 te gaan. Ook heb je dan lekker de 250GB schijf. Het is gewoon heel belangrijk of je het dat geld waard vind. Want de MBP 1799 presteert ook gewoon geweldig.

Persoonlijk weet ik niet of die extra geheugen voor de Grafische kaart echt veel uitmaakt in games/videoedditing. Je kan het beste even wat benchmarks zoeken.

/Michielhaisma

Kun je niet beter hier posten?
[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 6

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

Reg. datum: 14 februari 2008

Vraagje:

Hoe krijg ik mijn beeld op mijn externe monitor (Samsung 226BW) op de goede resolutie in synchroonweergave? Als ik hem er gewoon aanhang is de resolutie gewoon 1680x1050 en heb ik scherp beeld op de Samsung, alleen als ik wil werken op dit scherm en synchroonweergave aanzet wordt de resolutie van de MacBook overgenomen en is het beeld met 1280x800 erg onscherp en lelijk. Ook als ik in systeemvoorkeuren een andere reso selecteer voor mijn monitor wordt het er niet beter op.

Ik dacht dat de MacBook de hogere reso niet aankon, maar nu kreeg ik het vanochtend opeens voor elkaar om wel scherp beeld te krijgen op mijn externe monitor bij synchroonwergave.

Iemand enig idee?

Buccket wijzigde dit bericht 12-06-2008 18:16 (8%)

quote:
Buccket schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:15:
Vraagje:

Hoe krijg ik mijn beeld op mijn externe monitor (Samsung 226BW) op de goede resolutie in synchroonweergave? Als ik hem er gewoon aanhang is de resolutie gewoon 1680x1050 en heb ik scherp beeld op de Samsung, alleen als ik wil werken op dit scherm en synchroonweergave aanzet wordt de resolutie van de MacBook overgenomen en is het beeld met 1280x800 erg onscherp en lelijk. Ook als ik in systeemvoorkeuren een andere reso selecteer voor mijn monitor wordt het er niet beter op.

Ik dacht dat de MacBook de hogere reso niet aankon, maar nu kreeg ik het vanochtend opeens voor elkaar om wel scherp beeld te krijgen op mijn externe monitor bij synchroonwergave.

Iemand enig idee?
Dat heb ik ook inderdaad.. Dan heb je een veel te grote resolutie voor 22" :/

http://www.shrien.nl

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
Vraagje:

Iemand enig idee?
Een andere vraag; waarom wil je de synchroonweergave? Wil je andere mensen laten zien wat jij aan het doen bent ofzo? Anders zou ik dat mooi uitzetten en gewoon het laten uitbreiden. Dan weet je zeker dat het scherp is en ook daadwerkelijk wat toevoegt ;).
Reg. datum: 20 januari 2004

minder snel klikken...

Rox_NL wijzigde dit bericht 12-06-2008 20:55 (96%)
Reden: happy-click, my bad..

Reg. datum: 14 februari 2008

quote:
Rox_NL schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:54:
[...]

Een andere vraag; waarom wil je de synchroonweergave? Wil je andere mensen laten zien wat jij aan het doen bent ofzo? Anders zou ik dat mooi uitzetten en gewoon het laten uitbreiden. Dan weet je zeker dat het scherp is en ook daadwerkelijk wat toevoegt ;).
Omdat het op een groter scherm wat fijner werkt. Niet dat ik het vaak zou gaan gebruiken, alleen ik vroeg het me af waarom het er zo lelijk uitziet en of dat anders kan.

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

Simpel gezegd: De Macbook kan enkel 1280 * 800 aan, je Samsung kan enkel 1680 * 1050 aan. Als je op een andere resolutie gaat werken wordt het beeld onscherp en totaal niet fraai.

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Mijn MacBook wil eens in de zoveel tijd niet meer uit zijn slaap komen als ik hem open maak. Niets helpt dan, alleen reseten. Ik heb echt geen idee hoe het komt. Hebben jullie hier evaring mee?

Ik draai OSX Leopard 10.5.3, maar bij 10.5.2 had hij er ook wel eens last van.

MacBook 2Ghz 2GB 160GB-HDD wit, Toshiba 160GB extern, 2,5 inch 80 GB extern, Logitech Z3, iPod nano 2GB

Helemaal lijp.
Reg. datum: 18 december 2005

quote:

Iemand enig idee?
Het is onmogelijk om bij synchroonweergave 2 verschillende resoluties te gebruiken want stel je voor, een plaatje van 1280 pixels breed vult op je MacBook het hele scherm, op je TV/monitor maar driekwart. Dan zou je tweede beeldscherm dus iets extra en anders laten zien, en is het dus sowieso geen synchroonweergave.

Ik overweeg van een macbook te kopen, en ik zou deze graag af en toe aansluiten op mijn dell 24" op de -analoge- input. Ik vind op allerlei sites tegenstrijdige waarden over wat de maximale resolutie is die een macbook aankan op zijn vga output. Kan hij nou 1920x1200 aan?

Helemaal lijp.
Reg. datum: 18 december 2005

Misschien ben ik gek, maar waarom geloof je de specificaties op Apple.com niet?

quote:
Calculon schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:58:
Ik overweeg van een macbook te kopen, en ik zou deze graag af en toe aansluiten op mijn dell 24" op de -analoge- input. Ik vind op allerlei sites tegenstrijdige waarden over wat de maximale resolutie is die een macbook aankan op zijn vga output. Kan hij nou 1920x1200 aan?
Het staat niet voor niets op Apple.com..
quote:
Twee beeldschermen en synchrone weergave: gelijktijdige ondersteuning voor volledige "native" resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 1920 x 1200 pixels op een extern beeldscherm, beide met miljoenen kleuren
Let wel, een Macbook heeft GEEN VGA aansluiting, maar een mini DVI poort.
Daarop moet je een mini DVI naar VGA kabel aansluiten.
Het is niet de bedoeling om je vraag te crossposten, zeker niet in een topic dat weinig met je vraag te maken heeft.

Daedalus wijzigde dit bericht 15-06-2008 21:20 (74%)

Still dreaming of my quad-core, 8 GB, 1 TB HDD, dual SLI, ... system - Hey, that's just a Mac Pro :-D

Hallo,

Ik heb dit weekend een nieuwe macbook gekocht maar nu begon ik meer en meer te lezen over het barstprobleem...

Nu is mijn vraag of apple daar al iets aan deed bij de laatste generatie macbooks of het risico nog steeds "groot" is dat dit voorkomt.

Bijkomende vraag: heeft dit te maken met hoe je met je macbook omgaat of is't een probleem waar je niets aan kan doen?

Mvg

Master of SOG

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Tevens vroeg ik me af hoe krasbestendig de buitenkant eigenlijk is (of je er bijvoorbeeld zonder zorgen een dik boek op kan leggen, wat iemand dit weekend deed)

Tjek die saait! www.cevertse.nl

quote:
Rene59 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:49:
[...]

Wellicht nutteloos, maar ik heb vandaag mijn macbook binnen gehad en wil nu al geen windows meer :+ Serieus, dit is echt... geweldig :)
wat is nutteloos :P ?

zo na 1,5 week gespeelt te hebben met me macbook kan ik zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Ik heb de 2,4ghz 160gb 2gb ram versie. Uit Amerika was ik alles bij elkaar 938 euro kwijt inclusief een sleeve. Niet verkeert dacht ik. Kan aardig uit de voeten met OSX. Enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is een fijne ftp client. Overal zitten wel haken en ogen aan. Ik heb geprobeerd Transmit. Hij voldoet aan mijn belangrijkste eisen: implicit ssl support en FXP. Echter vind ik de wachtlijst niet handig. Het bied geen mogelijkheid flexibel te schuiven met de tranfsers (per file).
Yummy FTP heeft al een wat betere wachtrij, deze laat je zien bij welke file hij is. Wel flexibel met schuiven van transfers, echter dan moet je file voor file doen en kan maar 1 regel naar boven en naar beneden verplaatsen per klik. Leuk dus als je een hele rits transfers heb. Verder is de splitscreen in Yummy niet aan te passen qua kollommen en scrollen de 2 finders beiden tegelijk.

Weet iemand een goede ftp client die Implicit SSL ondersteund, kan fxpen, en een handige wachtrij heeft?

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.3

Audio!
Reg. datum: 11 september 2007

quote:
duncanvdlinden schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:37:
zo na 1,5 week gespeelt te hebben met me macbook kan ik zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Ik heb de 2,4ghz 160gb 2gb ram versie. Uit Amerika was ik alles bij elkaar 938 euro kwijt inclusief een sleeve. Niet verkeert dacht ik. Kan aardig uit de voeten met OSX. Enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is een fijne ftp client. Overal zitten wel haken en ogen aan. Ik heb geprobeerd Transmit. Hij voldoet aan mijn belangrijkste eisen: implicit ssl support en FXP. Echter vind ik de wachtlijst niet handig. Het bied geen mogelijkheid flexibel te schuiven met de tranfsers (per file).
Yummy FTP heeft al een wat betere wachtrij, deze laat je zien bij welke file hij is. Wel flexibel met schuiven van transfers, echter dan moet je file voor file doen en kan maar 1 regel naar boven en naar beneden verplaatsen per klik. Leuk dus als je een hele rits transfers heb. Verder is de splitscreen in Yummy niet aan te passen qua kollommen en scrollen de 2 finders beiden tegelijk.

Weet iemand een goede ftp client die Implicit SSL ondersteund, kan fxpen, en een handige wachtrij heeft?
Cyberduck??

MBB 2.0Ghz 2.0Gb | Presonus FireBox | Yamaha S80

ondersteund geen implicit ssl, en nog een eis die ik vergeten was, er moet een transcript window en een mogelijkheid om een raw command door te voeren inzitten.

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.3

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws