Gathering of Tweakers

Quicksearch
Non omnia possumus omnes

Ze kunnen ook bij een APR je geheugen upgraden, dat heb ik althans laten doen. Mijn kleine witte macbookje heeft nu 4gb intern geheugen. Dan hoef je je ook niet druk te maken over garantie.

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

Heren en dames ik zit even met een probleempje. Nu al weer een poosje een Penryn 2.4 Ghz Macbookje maar nu wil ik een nieuwe en vooral grotere HDD erin. Zijn er nog echte aanraders ik zit zelf nu te denken aan een 320GB 5400RPM Scorpio. Enige waar ik mee zit is de warmte ontwikkeling iemand daar ervaring mee?

quote:
nadd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:49:
Heren en dames ik zit even met een probleempje. Nu al weer een poosje een Penryn 2.4 Ghz Macbookje maar nu wil ik een nieuwe en vooral grotere HDD erin. Zijn er nog echte aanraders ik zit zelf nu te denken aan een 320GB 5400RPM Scorpio. Enige waar ik mee zit is de warmte ontwikkeling iemand daar ervaring mee?
Als je dit topic even doorleest dan kom je genoeg suggesties en ervaringen tegen....
quote:
Zie mijn post in [MacBook] Harde schijf vervangen voor mijn ervaringen met het vervangen van mijn harde schrijf. Ik heb destijds ook gezocht naar het verschil in warmte ontwikkeling echter heb ik daar toen niks over gevonden. Wel meer info gevonden over het stroom verbruik, wat in kan houden dat er ook meer warmte van af kan komen. (Zie de link naar Tom's Hardware)

Macbook Wit C2D 2.0Ghz, 2GB RAM, SuperDrive, 320GB 5400 rpm

quote:
dutchplanet schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:00:
[...]

Ik heb je tip verwerkt alleen kan ik nu nergens Mute, geluid zachter en harder geen actie aanvinken. Als ik herstel standaard instelling doe komt het ook niet terug.
Als je ingesteld hebt (SysPrefs -> Keyboard/mouse -? Keyboard) dat je de F toetsen voor software functies wil gebruiken, dan dien je Fn + F12 te drukken voor geluid harder (je hebt een laatste gen MacBook met het 'nieuwe toetsenbord -F3 voor exposé e.d.- neem ik aan?), en F12 voor Dashboard. En omgekeerd is het dus F12 voor geluid harder, en Fn+F12 (of F4) voor Dashboard.

"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"

quote:
martijn007 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:57:
[...]

Zie mijn post in [MacBook] Harde schijf vervangen voor mijn ervaringen met het vervangen van mijn harde schrijf. Ik heb destijds ook gezocht naar het verschil in warmte ontwikkeling echter heb ik daar toen niks over gevonden. Wel meer info gevonden over het stroom verbruik, wat in kan houden dat er ook meer warmte van af kan komen. (Zie de link naar Tom's Hardware)
Thnx, was idd benieuwd naar gebruikerservaringen en warmteontwikkeling. Volgende week maar even een bestelling plaatsen.

quote:
Enige waar ik mee zit is de warmte ontwikkeling iemand daar ervaring mee?
Scorpio:

Power Dissipation
Read/Write 2.50 Watts

Seagate Momentus 30Gbyte:

Power Dissipation
Read/Write 2.3 Watt

Wat denk je zelf? Gaat tweehonderd milliwatt meer op een totaal van vijfentwintigduizend milliwatt uitmaken? Minder dan een procent meer warmte en energie-verbruik?

I'm An Engineer!

Ik heb zopas ook een macbook, heel tevreden erover. Gisteren zat ik in het donker en ik drukte een verkeerde toetsencombinatie in. Nu spreekt een stem alles wat ik typ en wat ik aanklik uit. Hoe krijg ik dit weg? Ook mijn bovenste rij toetsen werken niet meer.. Als ik de fn-toets indruk dan lukt het wel. Dashboard en exposé knop niet.

Middels al opgelost, was even in paniek omdat ik straks een presentatie moet doen en als hij dan alles begint uit te spreken in vervormd-nederlands :+ , dus is nu opgelost gewoon simpel CMD+F5

MacCookie wijzigde dit bericht 07-06-2008 09:50 (34%)

Apple MacBook C2D 2.4Ghz, 2 GB, 160 GB HD, Leopard - Apple iPhone 8 GB

Woei heb me macbook binnen uit amerika, heb hem nederlands geinstalleerd, maar bij de timezone selectie staat alleen VS en Canada ertussen. Weet iemand hoe ik heb op de timezone van hier krijg?

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.3

jeej

quote:
duncanvdlinden schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 17:21:
Woei heb me macbook binnen uit amerika, heb hem nederlands geinstalleerd, maar bij de timezone selectie staat alleen VS en Canada ertussen. Weet iemand hoe ik heb op de timezone van hier krijg?
Je moet dat licht wat over amerika schijnt verplaatsen naar amsterdam.

hoi jongens

Verrek ik kwam er net achter, stom zeg van mij 8)7

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.3

ik heb sinds vrijdag een macbook.

Heb ik nog een antivirus nodig?

quote:
nelisb schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:07:
ik heb sinds vrijdag een macbook.

Heb ik nog een antivirus nodig?
niet nodig hoor alleen als je bootcamp gaat draaien dan is het verstadig om het op de windows partitie te installeren.

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

Je zou voor de uitgaande mail eventueel een anti-virus kunnen gebruiken. :)

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

quote:
Geqxon schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:43:
Je zou voor de uitgaande mail eventueel een anti-virus kunnen gebruiken. :)
Dat is niet mijn probleem.
Als de Windows gebruiker gewoon een scanner voor ingaande mail heeft (als je dat niet hebt op je Windows bak dan ben je gek) dan is er toch niets aan de hand. 8)
quote:
-elw00d schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:45:
[...]

Dat is niet mijn probleem.
Als de Windows gebruiker gewoon een scanner voor ingaande mail heeft (als je dat niet hebt op je Windows bak dan ben je gek) dan is er toch niets aan de hand. 8)
Voorlopig zijn virussen voor mac geen probleem nee, ik zou geen virusscanner installeren op je mac. Dat is gewoon lame :P

There is no place like 127.0.0.1

Hallo Mac gebruikers ;)

Ik ben opzoek naar een notebook en ben ook aan het overwegen een macbook te kopen.
Op mijn werk hoor ik die gene die er mee werken er ook zeer goed over praten zoals: "eenmaal een macbook wil je niet anders meer".
Dat maakt me echt aan het twijfelen en ik lees en zie ook allemaal wel goede dingen.

En trouwens het enige verschil tussen de zwarte macbook en de witte duurste macbook is toch 160 gb hdd en 250 ? is dat het enigste verschil want anders ben je toch gewoon goedkoper uit als je even wat geld bij legd voor een 250gb hdd ?

Ondertussen lees ik vast verder dit topic door:)

jeej

quote:
yorkstar schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:15:
Hallo Mac gebruikers ;)

Ik ben opzoek naar een notebook en ben ook aan het overwegen een macbook te kopen.
Op mijn werk hoor ik die gene die er mee werken er ook zeer goed over praten zoals: "eenmaal een macbook wil je niet anders meer".
Dat maakt me echt aan het twijfelen en ik lees en zie ook allemaal wel goede dingen.

En trouwens het enige verschil tussen de zwarte macbook en de witte duurste macbook is toch 160 gb hdd en 250 ? is dat het enigste verschil want anders ben je toch gewoon goedkoper uit als je even wat geld bij legd voor een 250gb hdd ?

Ja dat is het enige verschil tussen zwarte en witte op de kleur na dan. Je betaald dus gewoon voor de kleur.

hoi jongens

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
jweettoch schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:39:
[...]

Ja dat is het enige verschil tussen zwarte en witte op de kleur na dan. Je betaald dus gewoon voor de kleur.
Je betaald niet enkel voor de kleur, je betaald voor de premium.

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Reg. datum: 24 mei 2003

quote:
yorkstar schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:15:
Hallo Mac gebruikers ;)

Ja.

Audio!
Reg. datum: 11 september 2007

quote:
Geqxon schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:42:
[...]

Je betaald niet enkel voor de kleur, je betaald voor de premium.
Ja! MacBook Black FTW!

MBB 2.0Ghz 2.0Gb | Presonus FireBox | Yamaha S80

Ondersteunt de superdrive nou eigenlijk lightscribe? En zo ja, hoe brand je dit dan? Welk programma etc.

Ik kon het nergens vinden.

Mensen ik heb een vraagje. Ik ben geen apple gebruiker. Maar ik moest afgelopen week een nieuwe witte macbook configureren. Alle updates gedaan. Nu werkt alles prima. Maar zonder voeding kabel werkt de laptop niet. De batterij is 69% opgeladen en zo blijft het ook. Er staat 'batterij wordt niet opgeladen'. Nu schijnt dit een bekend probleem te zijn afgaande op forum berichten. Maar nergens staat een oplossing. Bovendien zie ik door het bomen het bos niet meer omdat er heel veel verschillende batterij problemen zijn, die heel erg op elkaar lijken.

Is dit probleem hier bij jullie ook bekend? En zijn er al oplossingen bekend?

Digital DJ - Chillism weblog: Waarom boycot idereen toch een Duits woord?

grote kans dat de accu dood is, gewoon ff langs een reseller gaan en nieuwe accu claimen, hebben ze wel vaak op voorraad. ps misschien handig eerst ff te zorgen voor een casenr via klantenservice apple.

Ackten

quote:
hardcore_bass schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:59:
Ondersteunt de superdrive nou eigenlijk lightscribe? En zo ja, hoe brand je dit dan? Welk programma etc.

Ik kon het nergens vinden.
Niet dat ik weet. Volgens mij niet dus.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws