Hoofdcategorieën
Topicacties

[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

quote:
-elw00d schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:30:
[...]

Klopt, wordt nog steeds niet goed ondersteund.
Sowieso gaat het afspelen van uitzendinggemist veel minder goed op de Mac dan op de PC.... :X
Even voor de volledigheid-- uitzendinggemist streamt ook MPEG-4 tegenwoordig, werkt perfect in QT.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

WHWWLMXP
Reg. datum: 05 februari 2003

Misschien een beetje domme vraag maar is het mogelijk om een 5.1 speakerset aan te sluiten op de MacBook?

WHWWLMXP

Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

Zolang dat ding een optische ingang heeft kan dat prima.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

vL
Reg. datum: 26 mei 2004

quote:
CyBeR schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:17:
[...]

Even voor de volledigheid-- uitzendinggemist streamt ook MPEG-4 tegenwoordig, werkt perfect in QT.
Super rlxed!
Ik heb 'm nu op QT gezet, werkt natuurlijk veel beter. Op een bepaald moment inspringen is nu geen probleem meer.
Bedankt voor de tip. 8)
O+
Reg. datum: 18 december 2005

Sinds ik een iPhone heb is het eigenlijk al zeker dat de laptop die ik ga aanschaffen voor het studeren een MacBook wordt. Maar dan, hoe en wat? Afwachten op een nieuw model, ik weet niet of ik dat wel vol hou :P In juni heeft Apple dacht ik weer dat event en als ze dan niks aankondigen is de kans op een totaal andere MacBook wel erg klein of niet? En als een product binnen twee weken na aanschaf wordt geupdate kan je bij Apple toch nog omruilen (wanneer is dat event dan precies, kan de naam niet meer vinden)?

Wegpiraat
Reg. datum: 23 mei 2007

Zal wel minstens augustus/september worden denk ik, dat is namelijk ongeveer een half jaar na de vorige.

Recent Releases
2/2008
11/2007
5/2007
11/2006
5/2006
7/2005
10/2004
4/2004
10/2003
4/2003
11/2002

Volgens lijstje op macrumors.

vL

Als je twijfelt tussen 2GB (2x 1GB -> dus een paar) of 3GB (1x 1GB + 1x 2GB -> dus géén paar) in je MacBook2,1 die max 3GB ondersteund....
Dan moet je dit artikel even lezen:

http://eshop.macsales.com...Testing/Memory_Benchmarks

Ik zat zelf namelijk te twijfelen en daar staat uitgebreid getest wat "beter" is. Als je je MacBook voornamelijk voor fotobewerking, tekstverwerken, enz. gebruikt komt 3GB beter uit de bus. Echter voor gaming (iets waar je in mijn beleving geen MacBook voor koopt!!) kun je beter voor een paar van 2GB kiezen.
En je ziet zelfs dat een paar van 4GB een lichte winst oplevert, alhoewel er nog steeds maar 3GB aangesproken zal worden.

Ik weet in ieder geval wat ik ga bestellen, de 3GB. 8)
Audio!
Reg. datum: 11 september 2007

quote:
-elw00d schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:26:
Als je twijfelt tussen 2GB (2x 1GB -> dus een paar) of 3GB (1x 1GB + 1x 2GB -> dus géén paar) in je MacBook2,1 die max 3GB ondersteund....
Dan moet je dit artikel even lezen:

http://eshop.macsales.com...Testing/Memory_Benchmarks

Ik zat zelf namelijk te twijfelen en daar staat uitgebreid getest wat "beter" is. Als je je MacBook voornamelijk voor fotobewerking, tekstverwerken, enz. gebruikt komt 3GB beter uit de bus. Echter voor gaming (iets waar je in mijn beleving geen MacBook voor koopt!!) kun je beter voor een paar van 2GB kiezen.
En je ziet zelfs dat een paar van 4GB een lichte winst oplevert, alhoewel er nog steeds maar 3GB aangesproken zal worden.

Ik weet in ieder geval wat ik ga bestellen, de 3GB. 8)
Vreemd.. Mij werd in MacHouse Amsterdam toch zwaar aangeraden om qua RAM een identiek paar qua grootte en merk te gebruiken. Ze zeiden nog net niet dat het schadelijk was, maar werd zeer zwaar afgeraden om geen identiek paar te gebruiken.
Maar dat is mijn ervaring..

MBB 2.0Ghz 2.0Gb | Presonus FireBox | Yamaha S80

Audio!
Reg. datum: 11 september 2007

quote:
Camiel R schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:11:
Zal wel minstens augustus/september worden denk ik, dat is namelijk ongeveer een half jaar na de vorige.

Recent Releases
2/2008
11/2007
5/2007
11/2006
5/2006
7/2005
10/2004
4/2004
10/2003
4/2003
11/2002

Volgens lijstje op macrumors.
Vandaar misschien ook al die Back To School aanbiedingen t/m september? Om van de laatsten der huidige versie af te komen..

MBB 2.0Ghz 2.0Gb | Presonus FireBox | Yamaha S80

vL

quote:
J0sTJos schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:49:
[...]

Vreemd.. Mij werd in MacHouse Amsterdam toch zwaar aangeraden om qua RAM een identiek paar qua grootte en merk te gebruiken. Ze zeiden nog net niet dat het schadelijk was, maar werd zeer zwaar afgeraden om geen identiek paar te gebruiken.
Maar dat is mijn ervaring..
Je ziet de resultaten. Ik geloof eerder een test met keiharde cijfers dan een Apple verkoper die denkt dat ie dr verstand van heeft. :P
Als je op de verkopers van tegenwoordig af moet gaan, dan koop je 9 van de 10 keer het verkeerde. :o
jeej
Reg. datum: 14 december 2005

Ik ben nu seizoen 1 van sopranos aan het kijken met quicktime, ik heb perian al geinstalleerd en kan alle afleveringen bekijken met geluid, op een aflevering na.

Als ik die bewuste aflevering wil zien wordt ik doorverwezen naar deze pagina:

http://www.apple.com/quic...563&csubtype=6d730161

Ik heb divx geinstalleerd maar ik heb nog steeds geen geluid voor die aflevering, welk programma van die pagina moet ik installeren?

hoi jongens

Dopeheid hemzelf
Reg. datum: 25 september 2005

Ik weet niet hoe het op de Mac zit, maar mss heb je geluk en is het hetzelfde.
Ik heb dat probleem namelijk ook gehad, dat er een paar (films in mijn geval) waren, waar het beeld het wel deed, maar ik geen geluid hoorde. Maar nadat ik AC3filter (of een soortgelijk programma) had geïnstalleerd, kreeg ik ook geluid erbij. Mss iets om te proberen?
Ik had dit probleem btw wel op een XP machine.
Reg. datum: 08 augustus 2005

Ik heb sinds kort een probleempje. Iedere keer nadat ik mijn macbook uit de standby heb gehaald, begint mijn fan te blazen. IstatPro geeft dan ook een CPU belasting aan van minimaal 50%. De Macbook uitzetten door de powerknop 10 seconden vast te houden en dan weer opnieuw op te starten lost dit probleem op, totdat ik dus weer de Macbook in standby zet en er weer uit haal. Nu blijkt dat volgens iStatPro het proces NMBD 99% processing verbruikt. Zie screenshot:
http://www.carlmegens.nl/Afbeelding3.png

Nu blijkt dit process iets met sambasharing te maken te hebben, en inderdaad wanneer ik geen netwerk heb, dan is er geen probleem. Maar ik heb niks gedeeld staan en ben niks op het netwerk aan het doen, dus wat kan dit zijn?

Ow, en Mac OS 10.5.3 is al geinstalleerd? Is dit een bug?

vL

quote:
cmegens schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:49:
Ik heb sinds kort een probleempje. Iedere keer nadat ik mijn macbook uit de standby heb gehaald, begint mijn fan te blazen. IstatPro geeft dan ook een CPU belasting aan van minimaal 50%. De Macbook uitzetten door de powerknop 10 seconden vast te houden en dan weer opnieuw op te starten lost dit probleem op, totdat ik dus weer de Macbook in standby zet en er weer uit haal. Nu blijkt dat volgens iStatPro het proces NMBD 99% processing verbruikt. Zie screenshot:
[afbeelding]

Nu blijkt dit process iets met sambasharing te maken te hebben, en inderdaad wanneer ik geen netwerk heb, dan is er geen probleem. Maar ik heb niks gedeeld staan en ben niks op het netwerk aan het doen, dus wat kan dit zijn?

Ow, en Mac OS 10.5.3 is al geinstalleerd? Is dit een bug?
Kun je niets op Google vinden over het probleem?
Als je niets gedeeld hebt, waarom staat dat proces sowieso te draaien? Je hebt dus windows-deling uit staan in systeemvoorkeuren - delen ?
Reg. datum: 08 augustus 2005

quote:
-elw00d schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:06:
[...]

Kun je niets op Google vinden over het probleem?
Als je niets gedeeld hebt, waarom staat dat proces sowieso te draaien? Je hebt dus windows-deling uit staan in systeemvoorkeuren - delen ?
Ja ik heb dit via Google kunnen vinden, waarin precies hetzelfde probleem wordt beschreven:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=206386
Nu is de oplossing die wordt aangedragen dus niet toereikend, gezien ik helemaal niets deel over het netwerk, en mijn firewall ook netjes aanstaat...
Als ik echter de netwerkkabel uit mijn Macbook haal, stopt het process en loopt de fan na een minuutje netjes terug. Ik snap er dus niks meer van....

http://www.carlmegens.nl/Afbeelding4.jpg

cmegens wijzigde dit bericht 30-05-2008 12:40 (9%)

vL

quote:
cmegens schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:39:
[...]

Ja ik heb dit via Google kunnen vinden, waarin precies hetzelfde probleem wordt beschreven:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=206386
Nu is de oplossing die wordt aangedragen dus niet toereikend, gezien ik helemaal niets deel over het netwerk, en mijn firewall ook netjes aanstaat...
Als ik echter de netwerkkabel uit mijn Macbook haal, stopt het process en loopt de fan na een minuutje netjes terug. Ik snap er dus niks meer van....

[afbeelding]
Ik zou even een nieuw topic openen en je probleem aandragen.
Wellicht kan iemand op tweakers je helpen.
Omdat je het probleem in dit algemene topic hebt geopend zullen veel minder mensen het zien.
Keihard de lekkerste!

Misschien heel stom enzo, maar ik ben sinds afgelopen weekend over gestapt van mijn trouwe iBook naar mijn nieuwe MacBook. Maar waarom zijn die knoppen verplaatst :?
Die F9, F10 enz. Ze doen 't nog wel met FN maar toch.

En waarom heeft 't ding scherpe hoeken? Dat is helemaal gek. Waar de inham zit om 't scherm te openen zitten hoekjes met die inham, die zijn scherp. De hoeken waaraan de de schermhendel zit zijn ook scherp (casing) Waarom zijn die niet net zoals voorgaande modellen iets afgerond. Heb bij 't scherm nu al 's mijn vinger open gejetst omdat die gewoon nog echt scherp waren :(

sept '08 Boarden @ Landgraaf | sept. '08 Antwerpen | dec. '08 Chillen @ Berlijn | febr. '09 boarden @ Oostenrijk | maa/apr. '09 Boarden @ Val Thorens
Bachelor of Communication! Nu student aan Universiteit Antwerpen

vL

quote:
zwahiel schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:43:
Misschien heel stom enzo, maar ik ben sinds afgelopen weekend over gestapt van mijn trouwe iBook naar mijn nieuwe MacBook. Maar waarom zijn die knoppen verplaatst :?
Die F9, F10 enz. Ze doen 't nog wel met FN maar toch.

En waarom heeft 't ding scherpe hoeken? Dat is helemaal gek. Waar de inham zit om 't scherm te openen zitten hoekjes met die inham, die zijn scherp. De hoeken waaraan de de schermhendel zit zijn ook scherp (casing) Waarom zijn die niet net zoals voorgaande modellen iets afgerond. Heb bij 't scherm nu al 's mijn vinger open gejetst omdat die gewoon nog echt scherp waren :(
Ik heb er nog nooit last van gehad!
Misschien productiefoutje?! Ik zou even kijken in de winkel of ze het daar ook hebben. Ik vind ze bij mij iig niet scherp. En hoe ik ook probeer, ik zou er nog niet eens een banaan mee in 2en kunnen snijden...

Ik heb trouwens zojuist 3GB in mn MacBook2,1 geplaatst, dus maximaal. Ipv standaard 1GB. Wat een verschil, dat je merk je al gelijk bij alles. Alle apps starten vele malen sneller, vooral Word. Dat duurde eerst nogal lang. En het opstarten van de MacBook zelf duurt nu minder dan 20 sec vanaf de **boing**. 8)

-elw00d wijzigde dit bericht 30-05-2008 16:32 (3%)

Reg. datum: 27 februari 2002

Iemand ervaring met het draaien van een }:O (b.v. de D.net of BOINC client) op een MBP ?
Het ding wordt namelijk bloedheet bij langdurige load en eigenlijk vertrouw ik het niet helemaal ...
de meeste }:O clients stressen de CPU namelijk nog een stukje harder dan "standaard 100% load".
Reg. datum: 12 februari 2001

quote:
-elw00d schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:25:
[...]

Ik heb er nog nooit last van gehad!
Misschien productiefoutje?! Ik zou even kijken in de winkel of ze het daar ook hebben. Ik vind ze bij mij iig niet scherp. En hoe ik ook probeer, ik zou er nog niet eens een banaan mee in 2en kunnen snijden...
Niet zo scherp om te snijden ;)
Maar zeker scherper dan de randen van de iBook. En dat is bij alle MB's zo zover ik weet.

vL

quote:
zwahiel schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:43:
Heb bij 't scherm nu al 's mijn vinger open gejetst omdat die gewoon nog echt scherp waren :(
Je hebt je vingers er al mee opengehaald... dat lukt me ook niet hoor, al ga ik er 10x overheen.
Reg. datum: 30 mei 2008

Ik weet niet of dit de plaats is voor mijn vraag, maar ben pas net op dit forum so correct me if i'm wrong.

Ik een paar dagen geleden een macbook aangeschaft (de witte 2,4 ghz versie, met een UK keyboard) en heb altijd met windows gewerkt dus het werken met mac is dus ff wennen om een understatement te gebruiken...

WAt ik mij afvroeg is of iemand hier misschien een lijst heeft met alle keyboard shorcuts/sneltoetsen van Leopard??

Je zou mij behoorlijk uit de brand helpen!

Alvast bedankt!

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

quote:
onnebbenno schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:22:

WAt ik mij afvroeg is of iemand hier misschien een lijst heeft met alle keyboard shorcuts/sneltoetsen van Leopard??

Alvast bedankt!
Een snelle zoektocht op Google brengt mij al op http://www.usingmac.com/2...ductivity-booster-hotkeys

Schooljaar 2008/2009: LIO stage combinatiegroep 7/8...Bijna afgestudeerd meester!!
't leven 'begint' bijna: uit huis, ergens in Nederland gaan wonen, baan zoeken, etc. -> eng :(

Reg. datum: 30 mei 2008

quote:
Thanks man!! ik zocht me kapot, maar ik zal wel niet de goede zoekterm hebben gebruikt :D

Reg. datum: 02 maart 2002

quote:
VeeGee schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:40:
[...]

Misschien is het programma Witch wel handig als je alt-tab van windows gewent bent, hiermee laat hij echt alle vensters zien die open staan, en ook vensters die geminimaliseerd zijn komen er tussen te staan. Je vindt het programma hier
Dankjewel nog voor deze tip! Ik vind het inderdaad een handig programma. Echter door tijdgebrek heb ik nog niet heel veel tijd voor mijn macje gehad.. Maar daar komt binnenkort verandering in :).
quote:
Geqxon schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:40:
[...]

Dat is omdat OS X via een ander systeem werkt. Je hebt namelijk een applicatie open staan, en binnen die applicatie heb je weer vensters open staan. Een soort van hiërarchie. Het kan ook zo zijn dat een applicatie geen vensters open heeft staan.

CMD + TAB gebruik je om tussen applicaties te switchen, CMD + ` gebruik je om binnen de applicatie weer tussen vensters te switchen.
Aah dit wist ik bijvoorbeeld ook nog niet! Dankjewel voor deze informatie iig!

Pittie wijzigde dit bericht 31-05-2008 21:51 (32%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: