Reg. datum: 01 juni 2005
Reg. datum: 01 juni 2005
Reg. datum: 04 december 2006
standaard zitten bij de se210 al aantal sleeves bij en vind alleen de zwarte foam's lekker zitten maar zou graag nog een aantal andere willen proberen zoals oranje foam's en de gele..
ooit zijn ze bij een IA/SK actie voorbij gekomen..
tijdens de laatste heb ik juist de dopjes besteld maar nog geen sleeves.
Nikon D80, Nikon MB-D80, Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD AS, Nikkor 70-300mm VR 4.5-5.6, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, Nikon SB-800, B+W UV MRC, 2x Sandisk Extreme III 2GB, Gorilla SLR Zoom, Bilora 1122, Crumpler Match Maker M, Crumpler Pretty Boy L
Reg. datum: 28 november 2004
Op de dag af dat de set 2 weken bij hen was, heb ik gebeld voor een statusupdate. 2 weken leek me wel een redelijke termijn. Ik kreeg te horen dat de persoon die de Shure garantie afhandelde net terug was van vakantie (en als hij 6 maanden gaat overwinteren, moeten mensen dan 6 maanden wachten?), en dat de set zo snel mogelijk gerepareerd of vervangen zou worden. Het zou waarschijnlijk een vervanging worden, omdat reparatie op het eerste gezicht niet mogelijk was. Ik zou waarschijnlijk een set in huis hebben binnen 2-3 werkdagen. (Verleden dinsdag.)
Woensdag was er nog niets, dus heb ik gisteren (donderdag), op de kop af 3 weken na verzending, weer gebeld. Status: "Nog niet in behandeling". Toen heb ik op een aardige manier gezegd dat ik dat niet erg leuk vond en dat het probleem na 3 weken toch wel opgepakt had mogen zijn, zeker met de toezeggingen van vorige week. Men zou er spoed achter zetten.
Vandaag had ik een nieuwe SE210 thuis liggen. Dat is wel met spoed, ja. Er zijn een paar dingen veranderd.
- De blister is vervangen door een normaal te openen doos. Een gewone schaar is genoeg, een kettingzaag en hakbijl is niet meer nodig.
- De kabel van de oordopjes voelt anders aan. Hij blijft ook beter in vorm na het over het oor leggen.
- De foam sleeves gaan er veel makkelijker op en af. Ze zitten niet meer muurvast maar zijn nu eenvoudig te vervangen. Ik zet er over een tijdje eens een setje van de versie op die ik hiervoor had (via idealsound, op eBay). Dan kan ik zien of de verandering aan de sleeves of de oordopjes ligt.
Het geluid is goed; gelijk met mijn vorige set.
Al met al is het dus goed gekomen met de garantieafhandeling al heb ik er wel een beetje onder moeten schoppen. Ach ja; dat is tegenwoordig nodig bij elk bedrijf, schijnt het.
Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.
Reg. datum: 08 februari 2002
Ik heb het geprobeerd op de hiervoor beschreven manier, met vingertoppen erachter, maar geen beweging in te krijgen. Misschien had ik verkeerd begrepen wat er staat.
De oplossing voor mij was deze: het puntje (de kant die in je oor gaat) tussen duim en wijsvinger vastknijpen en dan voorzichtig eraf draaien. Je moet niet teveel pakken, want dan knijp je de sleeve vast op het klankbuisje, maar ook niet te weinig, want dan trek je de sleeve kapot.
De sleeves worden vervormd als je erin knijpt, maar ze herstellen zich snel.
No, I’m only getting started... You’re only brave ‘til you’re scared, you’re only unique until compared.
Op mijn e4c zaten standaard de grijze middelgrote sleeves. Voor zover ik weet worden ze nooit standaard met foams geleverd?quote:Katsunami schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 18:06:
Er is echter wel een verschil tussen "een beetje strak zitten" en "bijna vastgelijmd zijn". Soms zijn de foams van Shure bijna onverwijderbaar als je pech hebt.
Hoe bedoel je dat? Bedoel je dat ze erbij zitten of bedoel je dat ze uit de verpakking op de nozzle zitten? Bij de E4C zaten bijv. ook gele foamies. Maar nu heeft Shure nieuwe foamies: zwarte Comply foamiesquote:Xander2000 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:54:
[...]
Op mijn e4c zaten standaard de grijze middelgrote sleeves. Voor zover ik weet worden ze nooit standaard met foams geleverd?
No, I’m only getting started... You’re only brave ‘til you’re scared, you’re only unique until compared.
Ik bedoel dat ze geleverd werden met de grijze sleeves op de nozzles. En de foams er los bij zaten.quote:Hoedje schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:39:
[...]
Hoe bedoel je dat? Bedoel je dat ze erbij zitten of bedoel je dat ze uit de verpakking op de nozzle zitten? Bij de E4C zaten bijv. ook gele foamies. Maar nu heeft Shure nieuwe foamies: zwarte Comply foamies.
Ik heb overigens van iemand een kledingclip van een hoofdtelefoon gekregen die hij niet gebruikt. Dat is best prettig om het gewicht van de best dikke kabel en de vrij zware connectieplug te dragen, zodat dat niet aan je oordopjes trekt.
Waar kun je clipjes zoals deze kopen? Ik heb maar één winkel gevonden, in België... edit: overigens, het lijkt alsof er een trend gaande is dat alles wat ook maar enigszins handig is, plotseling "fout" of "jaren 60" wordt genoemd... ik weet niet of dat voor een kledingclip ook geldt, maar indien wel: I don't care, so don't bitch about it
Katsunami wijzigde dit bericht 30-05-2008 00:59 (24%)
Dit zouden wel eens mijn nieuwe dopjes kunnen worden (na Shure E3, MylarOnes, Atrio M5's)
Het nadeel van de E3's vond ik de opzetdopjes die niet zo comfortabel zijn. Ook wil ik liever geen schuimpjes gebruiken. Zijn de dopjes van de SE530 comfortabeler??
En zijn ze goed 'normaal' te dragen (dus niet over the ear)? Bij de E3's viel dit ook wat tegen.
Mooooody wijzigde dit bericht 01-06-2008 13:00 (12%)
Weet je wel zeker dat dit echte Shures zjin? Er wordt meer dan een beetje namaak op eBay aangeboden. Zelf heb ik eens voor een kennis een polarisatiefilter besteld omdat hij het goedkoop wilde hebben, maar ik ben nog steeds niet ervan overtuigt dat het inderdaad dat specifieke filter is. (De mijne is steviger gebouwd en heeft betere coatings; en komt uit Nederland.)quote:Mooooody schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:30:
De SE530 zijn betaalbaar geworden door de dollarkoers, namelijk 180 euro incl. shipping (Ebay).
Dit zouden wel eens mijn nieuwe dopjes kunnen worden (na Shure E3, MylarOnes, Atrio M5's)
Je zou sleeves van Westone misschien erop kunnen zetten. Die passen iig op de e3, e4, e5. Ik weet niet of de se5xx andere nozzles hebben.quote:Mooooody schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:30:
De SE530 zijn betaalbaar geworden door de dollarkoers, namelijk 180 euro incl. shipping (Ebay).
Het nadeel van de E3's vond ik de opzetdopjes die niet zo comfortabel zijn. Ook wil ik liever geen schuimpjes gebruiken. Zijn de dopjes van de SE530 comfortabeler??
En zijn ze goed 'normaal' te dragen (dus niet over the ear)? Bij de E3's viel dit ook wat tegen.
http://cgi.ebay.com/SHURE...&_trksid=p3286.c0.m14quote:Katsunami schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:18:
[...]
Weet je wel zeker dat dit echte Shures zjin? Er wordt meer dan een beetje namaak op eBay aangeboden. Zelf heb ik eens voor een kennis een polarisatiefilter besteld omdat hij het goedkoop wilde hebben, maar ik ben nog steeds niet ervan overtuigt dat het inderdaad dat specifieke filter is. (De mijne is steviger gebouwd en heeft betere coatings; en komt uit Nederland.)
Ik neem aan dat dat een echte is.
Anders hier nog een goedkope van een betrouwbare dealer: http://cgi.ebay.com/SHURE...&_trksid=p3286.c0.m14
Mooooody wijzigde dit bericht 01-06-2008 17:06 (15%)
Katsunami wijzigde dit bericht 01-06-2008 22:13 (26%)
Klopt, hier ook en nog steeds de fijnste vind ikquote:drfruit schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:21:
Op mijn SE210 zaten de zwarte foamies.