Heb je ook een link naar een ebaystore met foamsleeves voor de SE210. Ik heb namelijk wel trek in 10 paar mediumquote:
PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8
GoT Index » Portable Media Devices » [Oordopjes] Ervaringen & Discussie over Shure
Heb je ook een link naar een ebaystore met foamsleeves voor de SE210. Ik heb namelijk wel trek in 10 paar mediumquote:Pantalaimon schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:51:
In de startpost las ik over het wassen van de foamsleeves.
Ik wil daarbij even opmerken dat er, bijvoorbeeld via ebay, makkelijk en goedkoop nieuwe foamsleeves aan te schaffen zijn. Voor 15 euro heb je al 10 paar.
Vergelijk maar eens wat foam sleeve's die je gewassen hebt enzo. Ze zijn wel bruikbaar, maar meer ook niet. De afdichting ed verminderd gewoon veels te veel. Vroegah deed ik dat ook, maar toen ik nieuwe had, wou ik dat ik dat eerder had gedaan.
Maarja, Nederlanders he
Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.
De SE210 is toch de hippe opvolger van de E2? Zoek gewoon op 'E2 foam sleeve' oid. Ik weet zeker dat je dat kan en iets vindtquote:m4yall schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:52:
[...]
Heb je ook een link naar een ebaystore met foamsleeves voor de SE210. Ik heb namelijk wel trek in 10 paar medium
Nee juist niet. De opvolger van de E3. De E2's hebben aparte foam tips die niet universeel zijn. De E3 foam sleeves passen wel. Ik heb ze gevonden. 14 dollar thuis op de deurmatquote:Pantalaimon schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:08:
[...]
De SE210 is toch de hippe opvolger van de E2? Zoek gewoon op 'E2 foam sleeve' oid. Ik weet zeker dat je dat kan en iets vindt
quote:NOT compatible with E2c, E2g, i2c, i2c-t or QuietSpot models.
being high is my total existence
Kachel nodig? Ik verkoop ze!
Imma do the things that i wanna do, I ain't got a thing to prove to you... I'll eat my candy with the pork and beans!
being high is my total existence
Kachel nodig? Ik verkoop ze!
Katsunami wijzigde dit bericht 19-04-2008 17:56 (16%)
Dat houdt dus in dat ik mijn Shures naar Amerika moet gaan sturen ofzo? Eigenlijk een beetje absurd. Ik weet niet eens hoe ik contact kan opnemen met Shure, vanuit Nederland. edit: Volgens de Shure website moet ik op "Shure Global" klikken voor ondersteuning buiten de USA. De distributeur in Nederland is Vivanco. Apple zegt dat ik contact op moet nemen met de fabrikant, de fabrikant zegt dat ik onder "Shure Global" moet kijken voor support, waar ik weer een 3de bedrijf vind... ik ga Vivanco maar eens bellen dan, al heb ik het gevoel dat die me terugsturen naar Apple.quote:Ondersteuning voor niet-Apple producten
Voor niet-Apple Producten geldt dat alle ondersteuningsverzoeken en aanspraken op garantie het best rechtstreeks bij de fabrikant kunnen worden ingediend...
Katsunami wijzigde dit bericht 22-04-2008 10:51 (37%)
Dat dacht ik ook al. Ik ga eerst eens contact opnemen met de Apple Store. Voor de rest ga ik ervan uit dat ik binnenkort mijn SE210 voor een maand kwijt ben ofzo. Ik ga wel rondbellen. (De CX300 is ook al kapot geweest en vervangen, en ik doe er niets anders mee dan erheen luisterenquote:RoD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:50:
Volgens mij mag Apple dit niet eens doen. Jij hebt een product van hen gekocht, dus zijn zij je verplicht te helpen als er iets misgaat met je gekochte producten.
Daarom zeggen ze ook het "best". Immers als je het via de Apple Store doet zit er weer een extra schakel tussen. Maar als je niet gemakkelijk direct garantie kun claimen bij Shure, dan kun je het beste even contact opnemen met de Apple Store, wat Katsunami dus ook gaat doenquote:RoD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:50:
Volgens mij mag Apple dit niet eens doen. Jij hebt een product van hen gekocht, dus zijn zij je verplicht te helpen als er iets misgaat met je gekochte producten.
Als je hier trouwens verder over door wil gaan raad ik je aan een topic te starten in het Shopping Forum
Het is bijna inherent aan oordopjes, omdat er gewoon relatief grote krachten op in werken. Het draadje blijft eens ergens achter haken, je rolt ze een keertje onzorgvuldig op etc.quote:Katsunami schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:12:
[...]
(De CX300 is ook al kapot geweest en vervangen, en ik doe er niets anders mee dan erheen luisteren)
Imma do the things that i wanna do, I ain't got a thing to prove to you... I'll eat my candy with the pork and beans!

miranon wijzigde dit bericht 27-04-2008 02:29 (15%)

Nee dat maakt niet uit.quote:Queetnie schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:46:
Hallo allemaal,
Overal op de website van Shure staan de oordoppen met het draadje over de oren gedragen. Ik zelf heb veel liever dat het draadje gewoon naar beneden hangt. De site vemeldt dat dat ook mogelijk is, maar verder wordt er geen aandacht aan besteed.
Mijn vraag is nou of het voor de geluidskwaliteit (sterkte van de bass ect) veel uitmaakt op welke manier je de doppen draagt?
Groet Queet
Ik vraag me af of dat niet heel simpel zelf te maken is met een stuk klei n je oren. Even een mal maken en ingieten met siliconen.quote:miranon schreef op zondag 27 april 2008 @ 02:24:
Weet misschien iemand waar men in Nederland goedkoop een full-custom sleeve can maken voor de Shure/andere in-ear oordopjes? (zie foto)
Ik heb een bedrijf gevonden, maar de prijs is te duur - 150 euro, terwijl men dat in de VS voor minder dan 50$ kan maken.
Xander2000 wijzigde dit bericht 27-04-2008 22:14 (90%)
Ik heb beiden geprobeerd, maar besloten om de oordopjes "gewoon" naar beneden te dragen, omdat over de oren niet prettig zit in combinatie met mijn bril.quote:Queetnie schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:46:
Hallo allemaal,
Overal op de website van Shure staan de oordoppen met het draadje over de oren gedragen. Ik zelf heb veel liever dat het draadje gewoon naar beneden hangt. De site vemeldt dat dat ook mogelijk is, maar verder wordt er geen aandacht aan besteed.
Mijn vraag is nou of het voor de geluidskwaliteit (sterkte van de bass ect) veel uitmaakt op welke manier je de doppen draagt?
Groet Queet
MacBook Core 2 Duo 2Ghz
Een ander voordeel van het draadje om je oor doen is dat het draadje niet trekt aan het dopje. Dus over het algemeen blijven ze wat beter zitten. Dat is wel belangrijk, want als je de seal verliest, dan zijn de lage tonen ook voor een groot gedeelte wegquote:Katsunami schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:27:
[...]
Zelf heb ik geen verschil in geluidskwaliteit gehoord, maar je hebt wel sneller last van microphonics: geluidjes die via de draad worden doorgegeven, zoals schuren langs de kleding. Als je de oordopjes over je oren draagt, is dat minder, omdat het geluid van buitenaf door die manier van dragen gedempt wordt voordat het via de kabel in je oordopjes terechtkomt.
Alleen de shure olive-sleevs die er standaard op zitten zijn moelijk te verwijderen. Andere gaan heel makkelijk. Probeer gewoon wat steviger te trekken, maar niet draaien!!!quote:[b][message=30037646,noline]zijn er nog mensen met dit probleem die de sleeves niet kunnen verwisselen.
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos