Gathering of Tweakers

Quicksearch
30K 06..... op naar de 33K

Leeftijd heeft hier helemaal niets mee te maken imo.

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Acties: [view][quote]

Door: HlpDsK Moderator SG/HK
quote:
Extera schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:18:
Leeftijd heeft hier helemaal niets mee te maken imo.
Ik denk toch van wel. Het zijn namelijk de voortvloeisels daaruit die effect hebben op je enthousiasme. Zoals andere prioriteiten door je carriëre en je gezin. Je financiële situatie en dus de noodzaak, kosten/baten, tijd/winst van het overklokken.

Specs | Rock | Vids | Autobahnrichtgeschwindigkeitsverordnung!

Reg. datum: 13 november 2006

quote:
Gamer schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:03:
Hoh, we worden wat ouder niet, en de jongeren onder ons hebben wat beters te doen dan hardware af te beulen.
Ik vind hardware af beulen leuk om te doen. Het enige probleem is, dast als ik er iets te hard mee beul ik mezelf een paar weken moet af beulen om nieuwe hw te kopen.

Reg. datum: 04 januari 2003

Is het beter om DOC gewoon op te heffen? NeeN
Wil ooit nog die Cascade gaan ophalen. :z
Is het beter om een andere splitsing tussen TCA en DOC te maken? ikke nie snap :?
Kunnen we andere dingen doen om DOC weer interessant te maken? zie Hardware.info

nFo wijzigde dit bericht 06-03-2008 14:42 (3%)

quote:
HlpDsK schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:23:
[...]
Ik denk toch van wel. Het zijn namelijk de voortvloeisels daaruit die effect hebben op je enthousiasme. Zoals andere prioriteiten door je carriëre en je gezin. Je financiële situatie en dus de noodzaak, kosten/baten, tijd/winst van het overklokken.
ja heb je gelijk in, maar in mindere mate kan iedereen overclocken, hoe oud je ook bent.
Dat je te weinig geld hebt voor high end hardware is heel begrijpelijk, dat heb ik zelf ook niet.
En tijd... tja, ik heb ook weinig tijd, maar ik maak wel tijd.

_0-

quote:
Extera schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:02:
[...]

ja heb je gelijk in, maar in mindere mate kan iedereen overclocken, hoe oud je ook bent.
Dat je te weinig geld hebt voor high end hardware is heel begrijpelijk, dat heb ik zelf ook niet.
En tijd... tja, ik heb ook weinig tijd, maar ik maak wel tijd.
Overklokken hoeft niet per se met de nieuwste hardware. Met 2400PRO's kan je ook een WR maken bij wijze van spreken. Het lijkt wel alsof je tegenwoordig pas meedoet als je dure spullen hebt. Kijk maar naar het gewone Core 2 topic. Helemaal dood.. iedereen zit nu in het 45nm topic ;)

huh, ik zie toch helemaal niet dat het moet met de duurste hardware?

Het is niet de leeftijd die zoiets bepaald. Dat klopt. Maar leeftijd hangt doorgaans samen met andere zaken. En die zijn meer doorslaggevend. Dus puur logische redenerend gezien is het niet leeftijd maar andere factoren. Echter die factoren komen doorgaans met leeftijd en dus is er wel een verband.

Het is geen kwestie van wel of niet kunnen, maar wel of niet willen. Als je het wilt kun je het ook al ben je 110. Maar willen is afhankelijk van wat je denkt te winnen. Voor iemand met veel tijd en weinig geld, is de balans anders dan voor iemand met veel minder tijd en wat meer geld. En laat het nou zo zijn dat je als jongetje van 15 eerder in de 1e categorie valt, dan een dertiger met een jong gezin.

Specs | Rock | Vids | Autobahnrichtgeschwindigkeitsverordnung!

_0-

quote:
Extera schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:45:
huh, ik zie toch helemaal niet dat het moet met de duurste hardware?
Ik hoor van veel mensen dat het overklokken geen zin heeft omdat er gasten zijn die er duizenden euro's tegen aan mikken. Elke keer als er nieuwe videokaarten uitkomen kopen ze die. Als je dat dus niet kan betalen val je dus buiten de boot. Alle actieve topics gaan over recente (dure) hardware. Het Quadcore topic

MaartenNforce vind ik een mooi voorbeeld van iemand die toch lekker overklokt ondanks dat hij geen superdure hardware heeft. Hij klokt een x300, 7600GT etc over. Dat is prima betaalbaar en net zo leuk als dure hardware. Een 1e plaats in 3dmark levert het je niet op. Maar je kan in je eigen klasse toch wel een record halen.

Het zou dus veel toegankelijker worden als er gewoon meer overgeklokt werd met goedkope hardware. Die contests bvb, die vond ik erg leuk om te volgens. Heb daar nog niet aan meegedaan maar dat ben ik zeker nog wel eens van plan. Dat is echte fun, gewoon allemaal hetzelfde spul en dan gaan met die banaan :) Een tube op een celeron is ook leuk, dat hoeft niet per se op een QX9650 te staan. Mijn punt is dus, je kan ook een homemade tube met droogijs op je goedkope hardware zetten. Genoeg fun voor jezelf en erg leuk om te zien. Of je superpi dan in 7 of 15 sec doet maakt niet zoveel uit imo.

Binnenkort ga ik DOC zelf wat leverder maken met mijn tube-resultaten. Ik hoop ook dat er meer zullen volgen :) Ik lees hier altijd alles maar nu kan ik zelf binnenkort ook wat leuks neerzetten :) Dus wat mij betreft mag DOC nog wel even blijven :P
Ik wou van de week ook iets gaan doen in Doc :P

Stay tuned zou ik zeggen :)

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

Peltier it is...
Reg. datum: 12 september 2007

Ben ik gelukkig niet de enige met een lopend project :D

Wallmount, Antec BluePower 650, Asus Maximus Formula, Q6600, TG Xtreem 2GB PC6400, 6600LE (Temp), Creative X-fi, 2x Samsung Spinpoint 500Gb Sata II 7200 RPM RAID 0, 2x LiteOn 20sp DL, XP x86

_0-

quote:
maGSImum schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:26:
Ben ik gelukkig niet de enige met een lopend project :D
Dit soort projectjes hebben gewoon meer tijd nodig, uiteindelijk zullen er wel meer projectjes opduiken :9
Framerate is life

quote:
lism schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:57:
Ik wou van de week ook iets gaan doen in Doc :P

Stay tuned zou ik zeggen :)
Als dat is wat ik gehoord heb, dat het is dan kun je zoiets beter niet posten.

Zijn compleet nutteloze mods namelijk die alleen maar gezeik op kunnen leveren.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

quote:
Syngrow schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:31:
[...]

Ja dat had je correct gehoord :P

Ik heb nog een vapo staan hier maar geen testmateriaal om op te proberen. M'n teergeliefde x3850 laat ik wel braafjes met rust. :P

Pick my icon!

Mja, GoT zonder DOC :? We blijven tweakers natuurlijk. Ook ik wil ooit eens aan DOC beginnen, zij het met een budget C2D.

Maar omdat er nu toevallig wat minder actieve topics zijn, hoeft heel DOC toch niet weg? Ik zie in dit topic al weer wat mensen die wat van plan zijn, dush :z

En misschien idd ook eens wat van vanuit de crew regelen ofzo, net zoals bij HW.info. De laatste keer dat dat gebeurde was een jaar geleden ofzo, dat Syngrow (als ik het me goed herinner) een dikke graka kreeg.

Pick my Icon!
Specs: Game PC
"Everything that can go wrong, will go wrong" -Murphy's Law

www.ocxtreme.org
Reg. datum: 27 oktober 2003

quote:
Syngrow schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:31:
[...]

Door dit soort reacties loopt DOC ook leeg..

--------

Maargoed, het klopt doc is dood... want ik ben gestopt :+

MCSA Messaging + Security | MCP | CCNA | ITIL F

www.ocxtreme.org

2e reden is dat mensen nu te makkelijk denken of te "arrogant" zijn ;) (hint hint)

Van alles wat ik gekregen heb of gemaakt of gepresteerd heb heb ik keihard gewerkt!
Dat is iets wat je niet zal zien gebeuren als je toch alleen maar gezeik krijgt.

En dan nog niet te bedenken over die talloze uren, wat jaren waarin ik vanuit niets naar extreme clocker ben gegaan. Dat kan niet als je alleen maar arrogante antwoordjes terug krijgt ;)
Ik kreeg namelijk wel geweldige support. Daarom werd ik gesponsort, en heb ik in die jaren talloze leuke dingen gedaan waar me hart sneller van ging kloppen.

En koen, vergeet even niet hoe alles daar bij HWI tot stand is gekomen.....

"hooge bomen vangen veel wind"

waus wijzigde dit bericht 12-03-2008 14:59 (19%)

Pas een Striker en QX9650 gekocht, misschien post ik hier nog iets :p

Inspiron 9400 - Intel Core2Duo Processor T7600ES - WUXGA+ - 4096MB 667MHz DDR2 - Nvidia Go7900 GTX512mb

Framerate is life

quote:
waus schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:48:
[...]

Niet oordelen over iets terwijl je niet weet waar het over gaat ;)

stuur maar een PM als je wil weten waar het over ging, dan leg ik het wel uit en zul je de reactie begrijpen

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

More Power, Igor!

Als Dalusje zijn pelt op zijn graka vast krijgt komt er iig nog een 6800GT die hopelijk hard wil gaan >:)

"-Currents of less than 20 amps can be considered as leakage current"

quote:
waus schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:52:
En koen, vergeet even niet hoe alles daar bij HWI tot stand is gekomen.....

"hooge bomen vangen veel wind"
Door een contest....

www.ocxtreme.org

Door een artikel dat nog aan mijn muur hangt :)

nofi koen!! maar het is ook wat anderen lezen he :)

waus wijzigde dit bericht 14-03-2008 16:42 (36%)

quote:
waus schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:48:
[...]

Hij heeft wel een punt, want wat ik doen wou is niet echt netjes ;)

En met die Athlon1200 komt het ook niet echt vooruit :/ 2 van de 3 cpu's dood. En laat ik die laatste nu net aan een donatie-systeem verkocht hebben.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws