DOC-Discussie - Intel of AMD Platform

Voorwoord
Sinds dat de Core2Duo van Intel gearriveerd is in Oc'land, zijn de meningen verschillend. De laatste tijd valt me op dat er een partij voor AMD only of Intel only kiest. Sommige prefereren beide, maar de meningen verschillen.Het is namelijk zo dat met een Intel / Core2Duo platform, er maar weinig daadkracht achter de OC zelf zit. Immers is het aanpassen van de FSB zo gebeurd en er hoeft nauwelijks een tweak op toegepast te worden. Als ik het verkeerd heb, corrigeer mij dan
AMD daarintegen is een stuk lastiger, maar wel de challenge waard. Omdat Intel nog met FSB werkt, is het vinden hiervan redelijk snel gebeurd. Bij AMD heb je immers te maken met een Wall die het stukken moeilijker maakt om te oc'en.
Even ter voorbeeld wil mijn plank geen 300MHz HTT doen op 10x MP, maar wel weer 330MHz op 8.5xMP. Het blijft een raar fenomeen, maar ik ben van mening dat de echte 'actie' nog steeds op AMD platformen zit. Immers kan je een hoop gain halen vanuit een memory-tuning, wat schijnt naar meningen, makkelijker te zijn bij Intel dan bij AMD (meer moeilijker, maar wel zoet voor de uren dat je ermee bezig bent).
Let op: Het gaat hier niet om welke proc nu het hardste oc'ed. Het gaat 'm meer om welk platform en waarom. Wat zijn jouw bevindingen hierover en welk platform heb jij liever als jij oc'ed?
Poll: Intel of AMD Platform voor een Doc?
• Intel
• AMD
• Weet ik niet
Mijn eigen opinie hierover
Ik heb me nooit beziggehouden met het oc'en van een Intel platform. Wel ooit eens voor een vriend zijn Core2Duo-setup een tik gegeven, maar gezien dat ik daar met 5 minuten mee klaar was, kan ik de meningen over menig tweaker wel begrijpen. Er zit maar weinig echte effort aan. Immers ben ik met mijn eigen systeem wel weken zoetgeweest over het uitvogelen van mijn maximale HTT-wall, en uiteindelijke oc. AMD platform (mits de goede spullen) bied een hoop meer dan een FSB naar voren zetten alleen. Het finetunen is wat het AMD-platform heel erg sterk maakt onder het oc'en. Een CD met hirens + een hoop koffie maakt een OC meer dan goed ook
Met dank aan de herinnering over het ietwat meer actief maken van Doc zelf.