Toon posts:

[Gpu] Phasechange.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SmG7zDyiKJkTm1VRtWSgbwyi/full.jpg

Dat is mijn nieuw vriendje die me gaat vergezellen in het Oc'en van de 2600pro kaart op GPU-Overclock contest HD2600PRO [Deel 2]. Nu heb ik een paar vraagjes omtrend de koeling & kaart.

Ik wil graag de beste isolatie. Ik wil het apparaat bij wijze van een uur kunnen aanzetten zonder dat er kortsluiting eventueel uit vocht zou optreden. Waar ik al rekening mee gehouden heb is het insmeren van de IC's, Chips, contacten en dergelijk met Siliconen-kit + Nagellak van m'n ex :+ De kaart is nu zo goed als 'ingeseald'.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jflcifeZdPITOIvVUt9KVF9Q/thumb.jpg

Als ik een droge run doe op de kaart dan merk ik al snel aan de achterzijde de ijsvorming erop. Kan dit kwaad? Aangezien het dichtste wat er in de buurt komt het PCI-Express-connector in mijn moederbord gaat, mijn plank ook problemen kan krijgen.

Ik heb zat fans tot m'n beschikking, heatingpadjes ( 5 watt ) om condensvorming te voorkomen etc.. Iemand tips aangezien hier wat meer gasten ook met Phasechange's werken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ziet er nice uit, dat als eerste :P

Zelf zou ik niet echt heel erg blij zijn met condens op de achterkant (ijsvorming is bevroren condens :P ) Misschien is het mogelijk van dat rubber achtige isolatie op de achterkant te plakken? Ben ff de naam kwijt :X maar lijkt op dat spul wat ik om je slangen zie zitten.. Dat als 1 grote lap op de achterkant zodat er aan de achterkant een redelijke isolatie zit ?

Maar ik roep maar wat hoor :) Zelf niets met PhaseChange gedaan tot nu toe (Op een mislukt zelfbouw project na ) :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat spul ligt hier ook, soort en ment van Foam wat je erop plakt. Enige nadeel is dat het nu nauwelijks meer wilt plakken omdat het vol met nagellak + die kit zit :P Niet echt stevige ondergrond.

Ik heb net nog een extra laagje nagellak erop geprutst:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GRoLnfl9QvQtQGECeanEdwr8/thumb.jpg
Let op ... Erg dirty :X :P Of het nog ooit schoon te krijgen is... I don't know :P Lig ook niet wakker van een kaart van 43 euro :+

Tot nu toe had ik ook het probleem dat ik op weinig manieren maar de vapochill gebruiken kon. Het is immers een kast die gemaakt was voor 24/7 CPU vapochilling. Daarom is de buis ook erg moeilijk buigbaar en moest ik iets verzinnen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lAF78OlPbjnyYzAe3NwAVsB4/thumb.jpg

Backplate waarop het moederbord rust, eruit en dan met wat doosjes ofzo de kaart + plank op de juiste hoogte brengen. Ik zal nog eens kijken naar wat ik heb aan materiaal. Van de week maar eens een proefdraai doen. Wellicht dat ik wat heatertjes rondom het PCI-express slot kan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

neopreen of celrubber gebruiken i.c.m een stuk snijplank van de blokker

zonder isolatie na half uurtje

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/usersys/large/002301-6.jpg

niet goed dus

en met isolatie na 5 uur

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/usersys/large/002301-10.jpg

achterkant helemaal niks te zien :) .

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Je bedoelt:"De achterkant is niet te zien" ?:+

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, idd :+ Ik mis een achterkant hoor :+

Naja ik snap het concept erachter wel. Er zit ook wat materiaal als je goed kijkt. Maar wat ik zeggen wil als je eenmaal een laagje van Kit + nagellak erop gedaan hebt is condensvorming toch niet zo erg meer aangezien er eerst nog een hele andere laag op hangt?

Dus de condensvorming komt op de laklaag en niet de kaart zelf, zoals je ziet op afbeelding 1.

Ik zal nog eens kijken voor dat materiaal. Wil zowiezo nog eens proefdraaien (kaal), kijken waar het 'kruipt'.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 13:45
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:27:

Naja ik snap het concept erachter wel. Er zit ook wat materiaal als je goed kijkt. Maar wat ik zeggen wil als je eenmaal een laagje van Kit + nagellak erop gedaan hebt is condensvorming toch niet zo erg meer aangezien er eerst nog een hele andere laag op hangt?

Dus de condensvorming komt op de laklaag en niet de kaart zelf, zoals je ziet op afbeelding 1.
Klopt, maar dan moet wel alles echt helemaal gevuld zijn, en met scherpe punten van soldeercontacten heb je nogal snel dat er toch ergens nog een klein contactoppervlak is.
Verder heb je natuurlijk ook nog altijd kans dat op de stukken waar de temperatuur weer wat hoger is, je toch weer smeltend ijs krijgt, en dus druppels water op de rest van je hardware.

Het beste is inderdaad neopreen (oude muismat ofzo) en anders kun je nog altijd wat doen met zuurvrije vaseline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wow, impressive dat je constructie nu toch in elkaar zit Lism :)

Heb je al verbeteringen gemerkt qua performance? Met 2.0+ volt op de GPU? :/ :P

[me=136848]moest zich écht inhouden om niet alle chocomel over het scherm te spuiten na foto 3 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:27:

Ik zal nog eens kijken voor dat materiaal. Wil zowiezo nog eens proefdraaien (kaal), kijken waar het 'kruipt'.
De condens loopt wel lekker in je PCI-e slot enzo dan ;)

Maar idd, klem een stuk neopreen/armaflex oid op de achterkant van je kaart (wel klemmen, anders heeft het geen zin) en je hebt nergens last van.

Leuk trouwens weer een topic in doc :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken voor dat spul. Wat betreft het PCI-express slot waarmee ik al eens eerder een ervaring mee had (Iets met een Swiftech MCW-60T Peltier/waterblock combo) was door de kaart geleidelijk op te warmen dmv fans. Die voorkwamen een beetje dat er condens op de kaart ging komen.

Aangezien ik nu wat tijd weer overheb ga ik er vanavond of wellicht morgen even naar kijken.

@ Jejking. 2.28V was echt het max :P Iets met geknetter... Das bijna 1.0V meer dan normaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Wat ik zelf die, is het PCI-E slot vullen met vaseline, zodat daar niets in kan lopen, op het moederbord naast de sloten doe ik een laagje cellrubber, met papieren doek erboven, en wat losse proppen papier er tussen.

Aan de achterkant van de kaart een backplate maken, met tussen de kaart en de backplate 1 of 2 laagjes 5mm cellrubber.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Pagina: 1