Heeft iemand ergens een changelog gezien?Anoniem: 5674 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:24:
En er is weer nieuwe software...
000.058.011.000
Ik heb deze versie geinstalleerd maar zie natuurlijk weer geen verschil...
Heeft iemand ergens een changelog gezien?Anoniem: 5674 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:24:
000.058.011.000
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Anoniem: 78656
Anoniem: 229792
[ Voor 97% gewijzigd door BlowFish op 26-08-2008 02:38 ]
Al iets meer over bekend , heb je ze van een andere lokatie al wel kunnen bekijken?Tekielja schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:23:
[...]
[...]
Die types, inkoopprijzen kan ik vanuit hier niet nakijken,
Het laatste wat ik erover gehoord heb is dat die plannen weer in de ijskast gezet zijn.Anoniem: 229792 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:23:
Waar blijven de 3D tv's? Die heeft philips toch ook in de maak? ik meen dat ze in november op de markt komen toch?
Is er al een site met meer info?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
[ Voor 10% gewijzigd door johanvdv op 26-08-2008 11:36 ]
Anoniem: 264726
Op http://www.hifi-forum.de/...&forum_id=152&thread=1851 staat wel een discussie over de opensource software.Anoniem: 264726 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:03:
Is er al iemand die het misschien voor elkaar heeft gekregen de digital out van de xxpfl9x03-modellen ongedowngrade audio te laten produceren? Misschien door een hack van de open-source software, o.i.d.? Ik moet voor verschillende bronnen de delay op mijn versterker aanpassen
Dit is het grootste minpunt van de Philips en daarom heb ik toch geannuleerd.Anoniem: 264726 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:03:
Is er al iemand die het misschien voor elkaar heeft gekregen de digital out van de xxpfl9x03-modellen ongedowngrade audio te laten produceren? Misschien door een hack van de open-source software, o.i.d.? Ik moet voor verschillende bronnen de delay op mijn versterker aanpassen
Jammer dat er nog geen 47pfl9803h/10 is.Anoniem: 78656 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:51:
De info van de 42pfl9803h/10 is weer online:
Map met alle info.
Zou deze 'slechts' AmbiLight Spectra 2 hebben (i.p.v. 3 op de 9703) omdat er extra rekenkracht nodig was voor het selectief dimmen van de LED-achtergrondverlichting (eigenlijk een soort monochroom Ambilight achter het scherm) ?Anoniem: 78656 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:51:
De info van de 42pfl9803h/10 is weer online:
Map met alle info.
Ik denk niet dat dit de reden is.etamboer schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:42:
[...]
Zou deze 'slechts' AmbiLight Spectra 2 hebben (i.p.v. 3 op de 9703) omdat er extra rekenkracht nodig was voor het selectief dimmen van de LED-achtergrondverlichting (eigenlijk een soort monochroom Ambilight achter het scherm) ?
Kan ik me haast niet voorstellen, ik heb de 9703 met ook Amblight boven en dat oogt echt nog veel mooier dan alleen links en rechts (zoals bij mijn zwager, dus ik kan vergelijken).Anoniem: 78656 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:52:
[...]
Ik vermoed dat ze bij Philips, los of ik daar voorstander van zou zijn of niet, redeneren dat het scherm mooier overkomt met alleen aan de zijkanten ambilight dan zijkanten + boven.
Anoniem: 264726
Dat moet toch te fiksen zijn. Heb je zulk mooi beeld, zit je te emmeren met het geluid. Moet dus kiezen voor mooi beeld of goed geluid als ik niet zwaar gefrustreerd wil raken. Waar gaat dat over!Alper587 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:22:
[...]
Dit is het grootste minpunt van de Philips en daarom heb ik toch geannuleerd.
Later vast nog wel, maar net als de Aurea verwacht ik dat ie initieel te duur zou zijn om verkoopbaar te zijn. Ik vermoed dat ze eerst een tijdje alleen 42" verkopen.DukeBox schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:42:
Komt er eigenlijk een 47" versie van de 9803 ?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het is wel te fixen, door een delay (ms) in te stellen in je dvd/bluray/ speler. Dat je dit elke keer moet doen is wel erg gaar. Daarom heb ik voor de Sony W4000 gekozen (na lang overwegen). Deze heeft het lipsync probleem TOTAAL niet.Anoniem: 264726 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:31:
[...]
Dat moet toch te fiksen zijn. Heb je zulk mooi beeld, zit je te emmeren met het geluid. Moet dus kiezen voor mooi beeld of goed geluid als ik niet zwaar gefrustreerd wil raken. Waar gaat dat over!
[ Voor 10% gewijzigd door Alper587 op 27-08-2008 23:51 ]
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
"Luie mensen worden ook moe!"
[ Voor 2% gewijzigd door bulsing op 28-08-2008 20:48 . Reden: pdf toegevoegd ]
Anoniem: 270969
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 270969 op 28-08-2008 19:00 ]
Alles beter dan die extra losse kastjes. En de Alphacrypt is het eerste wat ik ga bestellen als er daadwerkelijk een DVB-C tuner in zit....Keep my fingers crossedAnoniem: 78656 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:35:
@Pascal
Houdt er svp wel rekening mee dat je hoe dan ook in Nederland geen support op het gebruik van de DVB-C tuner zult krijgen en je dus op de Alphacrypt methode aangewezen bent met al zijn randopmerkingen.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
belachelijk dat er geen changelog op de website staat of in de zip-file....Anoniem: 5674 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:24:
000.058.011.000
Ik heb hetzelfde uiteraard bij streamen van hd movies op mijn xbox 360....wat ik zelf doe is 'persoonlijk' altijd voor de game laten, dus nat.motion uit.....en als ik een film afspeel 'standaard' profiel kiezen waarin nat.motion aan staat.....Anoniem: 90569 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:09:
Reeds enkele weken ben ik in het bezit van een 42PFL9703. Deze TV bevalt me heel erg goed. Jammer genoeg heb ik wel 1 probleem waarvan ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
Mijn probleem betreft het gebruik van de 'smart instellingen'. Hier is 1 'persoonlijk' profiel aanwezig waar je alle instellingen zelf naar wens kan instellen (contrast, helderheid, HD natural motion, ...). Verder zijn er een aantal voorgedefinieerde profielen zoals bv. Spel, Films, ... Deze profielen zijn op voorhand vastgelegd en zijn, voor zover ik weet, niet veranderbaar. Echter, omdat er slechts 1 'persoonlijk' profiel mogelijk is heb ik een probleem met mijn Playstation 3.
Allereerst gebruik ik de PS3 voor het afspelen van blu-ray discs. Hiervoor heb ik mijn 'personal' profiel ingesteld met de voor mij meest aangename instellingen (contrast, ...) waarbij ook 'HD natural motion' aanstaat. Tot hiertoe geen probleem.
Verder gebruik ik de PS3 natuurlijk ook voor gaming. Echter, bij gebruik van mijn 'persoonlijk' profiel staat 'HD natural motion' aan omdat ik dit nu eenmaal verkies bij het film kijken. En, zoals algemeen bekend, introduceert 'HD natural motion' een vertraging van ongeveer 200ms welke een erg nadelig effect heeft op de reactiesnelheid bij het spelen van games op een spelonsole. Als oplossing hiervoor stelt de Philips FAQ (zie referentie hieronder) dan ook voor om het 'spel' profiel te activeren in de 'smart instellingen'. Dit profiel deactiveert namelijk 'HD natural motion' waardoor de genoemde vertraging niet meer optreedt en de TV dus perfect kan gebruikt worden voor gaming.
In eerste instantie lijkt dit een uitstekende oplossing ; afhankelijk van het gebruik van de PS3 (blu-ray of games) activeer je ofwel het 'persoonlijk' profiel ofwel het 'games' profiel. Heel makkelijk en snel.
Jammer genoeg blijkt dat in het voorgedefinieerde 'spel' profiel enkele bijzonder ongelukkige keuzes gemaakt zijn betreffende de waarden van de instellingen. Zo staat bv. de 'scherpte' op 5 en dit heeft bijzonder negatieve gevolgen voor de beeldkwaliteit van de console (het nadelig effect is altijd duidelijk zichtbaar, maar enorm overduidelijk bij een PS3 1080p beeld met scherpe (kleine) tekst; je zal zien dat bij 0 de tekst er perfect uitziet, terwijl de tekst bij 5 van bedenkelijke kwaliteit is). En zo zijn er meerdere instellingen welke niet optimaal zijn; zo is volgens mij ruisreductie totaal niet nodig in het geval van een full HD console die via HDMI is aangesloten en dus zowiezo als een perfect ruisvrij beeld heeft.
Jammer genoeg blijkt het onmogelijk te zijn om wijzigingen aan te brengen aan de voorgedefinieerde instellingen voor het 'spel'-profiel. Kortom, de enige mogelijkheid om een optimale kijkbeleving te hebben bij zowel games als blu-ray is diep in de instellingen te gaan van het 'persoonlijk' profiel en daar onder 'perfect pixel HD' tijdelijk de 'HD natural motion' te veranderen. Maar aangezien deze instellingen zo diep verborgen ligt in de menu's is het omslachtig en frustrerend om iedere keer deze wijziging te maken.
Ik vermoed dat dit een beperking is van de huidige firmware en hoop dat men overweegt de 'smart instellingen' gebruiksvriendelijker te maken. Het kan natuurlijk ook dat ik iets over het hoofd gezien heb en dan had ik graag jullie feedback gehad. Momenteel zie ik enkel volgende oplossingen (dmv een firmware wijziging:
- Ofwel introduceert met een 2de 'personal' profiel
- Ofwel voorziet men de mogelijk om wijzigingen door te voeren aan de reeds aanwezige 'smart instellingen'. Zodoende, kan de gebruiker de benodigde wijzigingen maken aan bv. het 'spel' profiel en deze effectief ook opslaan zodat dit profiel in de toekomst makkelijk geactiveerd kan worden met de gewenste beeldinstellingen als resultaat (en dit eventueel met de mogelijkheid om een gewijzigd voorgedefinieerd profiel terug te resetten naar de default waarden).
Ook de meest recentste firmware (000.058.011.000, ongeveer 22 augustus) heeft dit probleem nog steeds.
Uit de FAQ: [Hoe kan ik vertraging op het beeld van mijn TV voorkomen wanneer ik een spel speel via een aangesloten gameconsole?]
http://www.p4c.philips.co...dct=QAC&ctn=42PFL9703D/10
Ik heb ook last gehad van flikkerend ambilight. Soms een avond niet....soms 2-5 keer op een avond. Dan kan het ambilight b.v. 2s lang flikkeren als een soort stroboscoop lamp. Toen ik de Philips helpdesk belde zei de medewerker, na ruggespraak, direct dat ze hem voor reparatie wilden ophalen. Dat heb ik niet gedaan maar ik heb hem een paar dagen later omgeruild voor een andere 37pfl9603 en het probleem niet meer gehad sindsdien.Anoniem: 264880 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 08:34:
Hier ook hetzelfde verhaal met dezelfde televisie 42pfl9703 en PS3.
Daarnaast heb ik nog steeds last van random 'flitsen' in het ambilight. Gelukkig niet zovaak dat het storend is, maar als het optreed dan valt het wel op.
Verder is het iedere keer weer een genot om tv en films te kijken op deze tv! Heb absoluut geen spijt van de aanschaf!
als er dolby-d uit de tv zou komen bij digital audio out zou dat veel problemen oplossen inderdaad. Nu moet je 3x een HD bron apart digitaal aansluiten op je receiver en hopen dat hij voldoende delay-ed.Anoniem: 264726 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:03:
Dit ligt niet aan Philips maar dit mag niet volgens HDCP content protection. Een HD tv mag geen digitaal geluid of digitaal beeld doorgeven wat binnenkomt anders is het niet HDCP compliant en kan het dus gewoon weg geen blu-rays bv. afspelen. Dit heeft dus niets te maken met techniek maar wel met politiek.Anoniem: 264726 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:31:
[...]
Dat moet toch te fiksen zijn. Heb je zulk mooi beeld, zit je te emmeren met het geluid. Moet dus kiezen voor mooi beeld of goed geluid als ik niet zwaar gefrustreerd wil raken. Waar gaat dat over!
Simpel:brutus26 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:27:
Ook vind ik dit een reden om deze philips nog niet te kopen, mischien de 42pfl9803 als
deze dit probleem niet heeft, kun je geluid niet via de computer laten lopen en dit
software matig fixen ??
quote:
Alper587 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:22:
[...]
Dit is het grootste minpunt van de Philips en daarom heb ik toch geannuleerd.
heeft deze sony ook natural motion zoals de philips of is dit minder soepel? kan me niet voorstellen dat de sony natural motion heeft en geen vertraging.Alper587 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:35:
[...]
Het is wel te fixen, door een delay (ms) in te stellen in je dvd/bluray/ speler. Dat je dit elke keer moet doen is wel erg gaar. Daarom heb ik voor de Sony W4000 gekozen (na lang overwegen). Deze heeft het lipsync probleem TOTAAL niet.
[ Voor 43% gewijzigd door Mad-X op 29-08-2008 00:07 ]
K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding
Yup, mijn receiver, dvd speler, etc. had ook geen audio delay. De tv is al niet goedkoop, maar om dan ook gelijk een nieuwe receiver erbij te kopen... nee bedankt; dan wordt het een erg duur plaatje.Alper587 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:35:
[...]
Het is wel te fixen, door een delay (ms) in te stellen in je dvd/bluray/ speler. Dat je dit elke keer moet doen is wel erg gaar. Daarom heb ik voor de Sony W4000 gekozen (na lang overwegen). Deze heeft het lipsync probleem TOTAAL niet.
wijze woorden
Anoniem: 82384
Ik denk dat dat aan je xbox ligt. Ik heb iets vergelijkbaars met mijn PC, die met integrated (intel) video op 24Hz 2x per seconde een frame dubbel (of iets langer) laat zien. Dit valt op zich niet zo erg op, maar de NM versterkt dit waardoor het wel gaat opvallen.HE1 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:59:
Ik heb trouwens het probleem dat de HD WMV movies die ik afspeel op de xbox met natural motion aan (minimum of maximum maakt niet uit), om de 5s of zo een keertje stottert, dus dat is nog irritanter dan nat.motion helemaal uit.
Sony heeft zeker wel een techniek dat gelijkend is op de ''Natural Motion'' van de Philips. Philips heeft alleen meer de neiging marketing te doen op alles wat ze in de TV stoppen. En marketing wordt dan weer verrekend in de prijs van je TV.HE1 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:29:
[...]
heeft deze sony ook natural motion zoals de philips of is dit minder soepel? kan me niet voorstellen dat de sony natural motion heeft en geen vertraging.
Anoniem: 88582
Sony heeft inderdaad een soort van NM in zijn TV zitten, echter veel minder van kwaliteit.Alper587 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:24:
[...]
Sony heeft zeker wel een techniek dat gelijkend is op de ''Natural Motion'' van de Philips. Philips heeft alleen meer de neiging marketing te doen op alles wat ze in de TV stoppen. En marketing wordt dan weer verrekend in de prijs van je TV.
Tjees, er zit ook een Nederlander in die iets probeert in het duits.. als dat mijn Duitse woordvoerder zou zijn zou ik hem meteen ontslaan, wat een gebrabbel in iets dat op Duits moet lijken.Mad-X schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:43:
Vond op youtube voor de liefhebber een leuke voorbeschouwingsvideo van de Philips highlights op de IFA. (wel in het Duits..).
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
[ Voor 99% gewijzigd door bulsing op 30-08-2008 11:10 . Reden: 'k moet beter kijken. Never mind... ]
Dat kan je in dit topic diverse keren terugvinden.P. Mekes schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:40:
Daarnaast zie ik bij sommige modellen zowel een D als een H versie. Wat is het verschil tussen deze twee letters?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 78656 op 30-08-2008 13:57 ]
K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding
Anoniem: 272840
Anoniem: 5674
pegasuspiet schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 09:37:
Een vraagje. Bezit momenteel de 42pfl9703 en kan deze tegen een mooi prijsje verkopen.
Kennis van mij die hem zag was meteen ''verkocht''
Zit nu te denken aan een maatje groter nl 47pf9703. Zit 3.5 meter van het scherm af.
Ik weet dat dit onderwerp al vaker aan de orde is geweest maar moet eerlijk bekennen nu ik zelf
de kans krijg om een groter scherm te kopen ik twijfel (is het wel verstandig.)
Heb digitale TV van UPC (dus geen HD) en met mijn 42 inch is het beeld goed. (goede scherpte en uiteraard geen ruis zoals bij analoog).
Heb de TV vanmiddag opgehaald (47 Inch).Anoniem: 5674 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 09:52:
Ik zat altijd te kijken naar 42 inch en per toeval heb ik nu een 47 inch op 3 meter afstand. Absoluut niet te groot. Sterker nog, als ik mijn computer er op aansluit en op full hd resolutie zet kan ik de tekst maar net aan lezen. Kortom, als je verder weg zit zie je de HD resolutie niet eens op 47 inch. De enige kanttekening die ik zou maken: toen ik de televisie op een kastje had staan vond ik hem een beetje te opvallend in de huiskamer maar nu hij aan de muur hangt hebben sommige mensen hem niet eens door.
[...]
Gisteren ook een aantal winkels binnengestapt en gevraagd naar levertijden:dennisjacobs schreef op donderdag 04 september 2008 @ 00:28:
Ik heb vandaag contact gehad met deze winkel over de 37PFL9903, en ze geven aan dat de levertijd hooguit maximaal 10 werkdagen is. Ik ga Philips maar eens bellen om te vragen of dit klopt
Anoniem: 232147
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 232147 op 04-09-2008 18:48 ]
Je TV is 16:9, films zijn vaak nog 'breder' waardoor je alsnog zwarte balken krijgt. Alternatief is dat iedereen lange punthoofden krijgt, wat ook niet ideaal is.Anoniem: 232147 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:46:
Ben in het bezit van een 42pfl9732 toestel. Ik heb een tweetal keer een bluray dvd afgespeeld via mijn ps3 console. Is het normaal dat ik deze niet full screen kan bekijken?
Anoniem: 257391
Heb je wel een (DVB-T) antenne aangesloten? Zonder antenne ontvang je ook de FTA kanalen niet.Sartsj schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:18:
Waar ik wel een vraag over had is de DVB-T ontvangst. [...] Is er nog iets extra's nodig om deze zenders te kunnen ontvangen of is er gewoon iets mis met mijn ontvangst?
[ Voor 52% gewijzigd door Sartsj op 06-09-2008 00:12 ]
Anoniem: 232147
Mooie uitleg. Het bizarre is dat wanneer ik mijn dvd in mijn playstation steek ik mijn beeld niet meer kan kiezen ,enkel "automatisch formaat of breedbeeld" , de andere functies zoals 16:9 etc zijn niet meer opgelicht om te selecteren. Is dit voor iemand herkenbaar?Anoniem: 257391 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:47:
dat is het zogenaamde bioscoopformaat.
Zie hier http://www.hetbesteproduc...arte_balken_in_beeld.html
Anoniem: 273330
Volgens mij niet. Zowel DVB-T signalen als kabel kunnen namelijk verschillende zenders op dezelfde frequenties zetten en dat kan dan niet meer uit elkaar gehaald worden. Je zult denk ik dus moeten kiezen: kabel of DVB-T.Sartsj schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:05:
Edit: Ik was iets te snel, want ik heb nog een vraag. Ik ga er vanuit dat ik een evt. antenne op de coaxiale antenne aansluiting aan moet sluiten; is dit te combineren met de antennekabel die ik heb voor mijn analoge tv signaal?
Dat klopt en is normaal. Omdat je PS het op HD uitstuurt zal de TV een aantal formaten schrappen omdat die 'geen zin' hebben in dat geval (of in ieder geval daar niet voor bedoeld zijn).Anoniem: 232147 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 14:13:
Mooie uitleg. Het bizarre is dat wanneer ik mijn dvd in mijn playstation steek ik mijn beeld niet meer kan kiezen ,enkel "automatisch formaat of breedbeeld" , de andere functies zoals 16:9 etc zijn niet meer opgelicht om te selecteren. Is dit voor iemand herkenbaar?
Dat kan, Niet alle films/dvds/etc. zijn op hetzelfde formaat. Als het 16:9 is past het precies, anders wordt het meestal breder en krijg je boven/onder balken (behalve bij traditioneel 4:3 tv natuurlijk, dan zitten de balken links/rechts). Vaak staat het echte formaat erg klein achterop de DVD-doos. Bijvoorbeeld 2.35:1 komt vaak voor, omgerekend is dat 16:6.8, oftewel minder hoog dan je '16:9' en dus krijg je dan zwarte balken.ik vermoed echter dat het toch aan de blu-ray dvd zelf ligt, want na verbluffende commentaar te lezen over de full-hd kwaliteit van de docu "EARTH" op blu-ray , heb ik deze afgelopen week gehuurd en kreeg ik deze wél op mijn volledig scherm te zien zonder zwarte band !
Bijna alle TVs maken volgens mij tegenwoordig wel 'wat' geluid. Zolang je er geen last van hebt maakt dat niet uit.Anoniem: 273330 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:16:
sinds een maand of 3 de 37pfl7603 in bezit, prima tv-tje. Alleen liep ik er vanochtend langs toen ie net aan stond en hoorde ineens een zacht bijgeluidje uit de achterkant komen.
Anoniem: 234095
H I E RAnoniem: 234095 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:33:
hallo Pascal,
Kun je mij de link nog een keer geven met de opgesomde problemen van de Aurea.
Ik heb gezocht maar ik kon het niet meer vinden.
Thanks
[ Voor 13% gewijzigd door bulsing op 06-09-2008 20:09 ]
En het panel, de 9703 heeft iets betere kleuren. Of je dit merkt moet je zien als je ze naast elkaar zet. Ik denk dat het verschil klein is, maar heb zelf geen vergelijking.igeneric schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:20:
Ik heb dit weekend de 9603 gekocht. Tijdens de demonstratie van de 9703 werd mij verteld dat alleen het ambilight verschillend is t.o.v. de 9703.
Dat zal aan de instellingen of het bronmateriaal liggen. Als je naar andere content kijkt kun je sowieso niet vergelijken. Een speciale demo disc zal altijd beter zijn dan praktijk-content (anders is het een slechte demo).Mij valt nu echter op dat ik bij de demonstratie van HD (Pearl Harbour) op de 9703 veel meer details zag (porieën in gezichten etc.) dan wanneer ik nu op de 9603 naar bijv. Discovery HD kijk.
Dat is persoonlijk, en zul je zelf moeten proberen als er ideale instellingen waren dan zou niets immers instelbaar hoeven zijn. Sommige mensen zweren bij 'alles aan', anderen vinden dat juist lelijk en zetten alles uit. Ook kan de kwaliteit van je lokale verbinding uitmaken voor wat je wel en niet aan kunt/wilt zetten (geldt vooral voor analoge TV).Verder zou het super zijn indien iemand me kan helpen aan of verwijzen naar een overzicht van ideale settings voor de 9603/9703 voor het kijken van SD uitzendingen en/of DVD's.
Voor de duidelijkheid: waarschijnlijk was de demo 1080p. Discovery HD heeft, net als alle andere HD uitzendingen via de kabel of satelliet, een resolutie van maximaal 1080i. 1080i heeft de helft (!) van het aantal beeldlijnen in vergelijking met 1080p. Detail op 1080i is dus minder. Dit even als aanvulling op bovenstaande antwoord, dat de beeldkwaliteit afhankelijk is van de bron. Het ligt dus niet aan de tv.igeneric schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:20:
Mij valt nu echter op dat ik bij de demonstratie van HD (Pearl Harbour) op de 9703 veel meer details zag (porieën in gezichten etc.) dan wanneer ik nu op de 9603 naar bijv. Discovery HD kijk.
Kan iemand mij helpen te begrijpen waar dit door kan komen?
[ Voor 6% gewijzigd door Ralphfx op 08-09-2008 11:38 ]
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Anoniem: 264875
igeneric schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:20:
Hallo!
Ik heb dit weekend de 9603 gekocht. Tijdens de demonstratie van de 9703 werd mij verteld dat alleen het ambilight verschillend is t.o.v. de 9703.
Mij valt nu echter op dat ik bij de demonstratie van HD (Pearl Harbour) op de 9703 veel meer details zag (porieën in gezichten etc.) dan wanneer ik nu op de 9603 naar bijv. Discovery HD kijk.
Kan iemand mij helpen te begrijpen waar dit door kan komen?
Ik kan deze week de 9603 nog omruilen voor een 9703, maar wil dit alleen doen als het beeld er nog echt door verbetert, dus niet alleen voor de extra lamp (wel mooi..).
Verder viel me op dat bij het bekijken van gewoon tv beeld en dvd's (bijv. 24), veel scenes nogal onnatuurlijk overkomen. Weet niet helemaal goed hoe dit uit te leggen, maar het is heel duidelijk dat het in een studio is opgenomen (belichting etc.), terwijl ik dat voorheen op de oude tv nooit zo beleefd heb.
Verder zou het super zijn indien iemand me kan helpen aan of verwijzen naar een overzicht van ideale settings voor de 9603/9703 voor het kijken van SD uitzendingen en/of DVD's.
Alvast bedankt
Daarnaast zitten veel HD TV zenders met maar zo'n 9Mbit/s mpeg4 op de satteliet terwijl ik Blu-ray's heb die 30Mbit mpeg4 doen. Dat scheelt veel meer details dan i vs p.Ralphfx schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:36:
[...]
Voor de duidelijkheid: waarschijnlijk was de demo 1080p. Discovery HD heeft, net als alle andere HD uitzendingen via de kabel of satelliet, een resolutie van maximaal 1080i. 1080i heeft de helft (!) van het aantal beeldlijnen in vergelijking met 1080p. Detail op 1080i is dus minder. Dit even als aanvulling op bovenstaande antwoord, dat de beeldkwaliteit afhankelijk is van de bron. Het ligt dus niet aan de tv.
Anoniem: 273330
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq