Hoofdcategorieën
Topicacties

Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series

Pagina: 1 2 3 4 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 80 81 82 83 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 mei 2008

quote:
Calvin_Hobbes schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:40:
[...]

De Philips HTS 335W beschikt over een Coaxiaal SPDIF ingang, aldus het spec blad van Philips.
(Dit ziet er uit als een enkele tulp stekker bus, meestal zwart of oranje.)
De Humax heeft een optische digitale out. Deze twee kun je met een converter als deze aan elkaar verbinden.
Enige dat kan zijn is dat het geluid iets voor loopt op je beeld, dan dien je (mits mogelijk) in de HTS audio delay in te stellen.
Sorry ging wat mis, maar heb nog een vraagje. Een kennis beweert dat je met een cinch-kabel een audio verbinding kan maken tussen de 9703 (digital audio out) en de HTS335W (Coaxiaal SPDIF ingang) en zo dus ook je digitaleTV op de boxen kan horen! Stond juist op het punt de converter en de daarbij behorende kabeltjes te bestellen !!!

Reg. datum: 14 februari 2003

Ja je kunt op die manier je tv aan je receiver koppelen. Bij mijn weten wordt echter via SCART geen digitaal audio geluid naar je tv gestuurd. Je krijgt dus alleen 2.0 uit je tv. Nu moet ik wel zeggen dat er maar zeer weinig zenders DD en al helemaal weinig uitzendingen DD 5.1 zijn maar die krijg je dus op de loop via de tv dus niet. (Zover mij bekend).

Voordeel van de loop is wel dat het geluid gesynct wordt.

Calvin_Hobbes wijzigde dit bericht 04-07-2008 07:59 (7%)

Reg. datum: 16 september 2005

-verwijderd-

alphonss wijzigde dit bericht 04-07-2008 12:59 (91%)

Reg. datum: 29 september 2006

quote:
Calvin_Hobbes schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 07:59:
Ja je kunt op die manier je tv aan je receiver koppelen. Bij mijn weten wordt echter via SCART geen digitaal audio geluid naar je tv gestuurd. Je krijgt dus alleen 2.0 uit je tv. Nu moet ik wel zeggen dat er maar zeer weinig zenders DD en al helemaal weinig uitzendingen DD 5.1 zijn maar die krijg je dus op de loop via de tv dus niet. (Zover mij bekend).

Voordeel van de loop is wel dat het geluid gesynct wordt.
Scart is idd analoog dus niet digitaal.

Renews wijzigde dit bericht 04-07-2008 14:36 (10%)

Reg. datum: 09 juni 2008

quote:
Calvin_Hobbes schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:01:
[...]

Het aantal verbindingen zal het denk ik net zijn.

De instelling gaat niet over een dvd maar over je dvd-speler zelf.
Bij de meeste dvd speler kun je via het menu van de speler zelf allerlei zaken instellen, zo ook het soort tv dat aangesloten is. Hier dien je dus 16:9 te kiezen, en mogelijk kun je daar ook aangven of je het beeld wil upscalen naar bijv. 1080p.
Bij veel spelers kom je in dit menu door GEEN dvd in de speler te stoppen en dan op het knopje menu te drukken.
Anders doet de handleiding van je dvd speler wonderen.
(Wat is het merk en type van je speler?)
Het ging inderdaad om een instelling van de dvd speler (een Pioneer DV400). Die stond nog op 4:3. Inmiddels ziet het er, in combinatie met enkele andere beeldinstellingen van de TV, een stuk natuurlijker uit. Overigens stond de Samsung decoder (Versatel/ Tele2) ook nog verkeerd, dus die heb ik ook meteen maar aangepast. Bedankt voor het duwtje in de goede richting.

Reg. datum: 24 juni 2007

Weer wat gevonden over de Aurea 2!!!!

Aantal specs:

42PFL9903

Flat TV with Perfect Pixel HD Engine and Ambilight Spectra
42" LCD Full HD 1080p
Specifications
Picture/Display

Aspect ratio: Widescreen
•Brightness: 500 cd/m²
•Dynamic screen contrast: 30000:1
•Response time (typical): 2 (BEW equiv.) ms
•Viewing angle: 176º (H) / 176º (V)
•Diagonal screen size: 42 inch / 107 cm
•Display screen type: LCD Full HD W-UXGA Act. matrix
•Panel resolution: 1920x1080p
•Color processing: 2250 trillion colors 17bit RGB
•Picture enhancement: Perfect Natural Motion, Perfect Colors, Perfect Contrast, Perfect Pixel HD Engine, 1080p 50/60Hz processing, 1080p 24/25/30Hz processing, 3/2 - 2/2 motion pull down, 3D Combfilter, Active Control + Light sensor, Jagged Line Suppression, Progressive Scan, 100Hz Clear LCD

•Screen enhancement: Anti-Reflection coated screen

Mochten jullie nog wat vinden zie ik dat ook graag terug.

Reg. datum: 29 september 2007

quote:
kurgan1 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:04:
Weer wat gevonden over de Aurea 2!!!!

Aantal specs:
... + Light sensor,
Mochten jullie nog wat vinden zie ik dat ook graag terug.
'k zou hier maar niet vanuit gaan. Huidige zou het ook hebben, maar bleek dus uiteindelijk niet mogelijk te zijn en het dus ook niet toegepast is. Active frame zou de regeling in de war schoppen...

Vind het wel jammer omdat overdag het contrast best wel flink hoger mag zijn en 's avonds wel weer een stuk mag dimmen...Nu moet je dat altijd handmatig doen.

Reg. datum: 05 december 2007

Inmiddels mijn 37pfl9603 binnen (als vervanging van de 37pfl9632). Eerste indrukken zijn goed. Vind het zelf een mooier design. Ik kan nog niet zeggen of het beeld heel veel beter is, maar ik was dan ook al tevreden over het beeld van de voorganger. De ronddraaiende cirkel van de afstandsbedining is natuurlijk een enomre miskleun, lijkt erop of ze dat voordat ze gingen produceren niet getest hebben....

Maar ik heb een vraag over de instellingen van het beeldformaat. Ik heb dat nu op auto staan (net zoals ik dat bij mijn vorige TV had) alleen het beeld past zich ongeveer om de paar seconden aan, erg irritant is dat. Ik heb al aardig wat instellingen geprobeerd, maar ben er nog niet uit. Iemand een oplossing of hetzelfde ook ervaren?

quote:
pascalbulsing schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:01:
[...]

'k zou hier maar niet vanuit gaan. Huidige zou het ook hebben, maar bleek dus uiteindelijk niet mogelijk te zijn en het dus ook niet toegepast is. Active frame zou de regeling in de war schoppen...

Vind het wel jammer omdat overdag het contrast best wel flink hoger mag zijn en 's avonds wel weer een stuk mag dimmen...Nu moet je dat altijd handmatig doen.
Weet jij al wat meer dan?

Reg. datum: 29 september 2007

quote:
kurgan1 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:21:
[...]
Weet jij al wat meer dan?
Jammer genoeg niet... 't blijft ook akelig stil. Ik hou het maar op stilte voor de storm.
Enige wat ik wel zeker weet is dàt ik er een krijg... (nou ja krijg; omruiling dan)

Reg. datum: 02 mei 2008

Wie kan mij helpen ? 8)7

Ik sinds een tijdje in het bezit van de 32pfl9603 en een humax decoder van Ziggo. Het beeld is best scherp maar ik ben nog niet helemaal tevreden.

Heeft iemand wat tips om het beeld zo optimaal mogelijk te krijgen.

Alvast super bedankt voor de reply.

Moh, ik zie echt door de bomen het bos niet meer. En dan heb ik mij tot nu toe alleen gefocussed op Philips LCD's. De ene roept Clear LCD, de andere 100Hz, weer een ander 100Hz Full HD en de volgende 100Hz Clear LCD. Om maar met wat termen te smijten. Ondertussen zit er wel weer een verschil van enkele honderen euro's tussen. ;)

Enfin, m'n pa wordt binnenkort 60 en nu willen wij hem eens een LCD TV cadeau doen. Hij kijkt het meeste TV hier (ik ben eigenlijk die enige die nog met enige regelmaat een DVD'tje op zet) en hij mag het niet weten, laat staan inbreng hebben. Anders koopt ie toch weer zo'n klein goedkoop dingetje onder het motto "is toch goed genoeg". ;)

Dus, ik ga met een budget van 1200 tot 1500 euro een TV zoeken, bij voorkeur een Philips aangezien ik als Philips werknemer aardige kortingen kan krijgen (bij de Philips winkel dan, mocht die verhoudingsgewijs dan nog te duur zijn kan ik alsnog uitwijken).

Ambilight hoeft niet persé, goed geluid daarentegen wel (komt geen losse speakerset aan vooralsnog). Hij komt aan de settopbox van UPC digitale TV te hangen als dat nog uit maakt. Wat is voor dit geld zo'n beetje de beste koop, of wat zijn juist de punten waar ik op moet letten en de marketingkreten die ik moet negeren?

Indien een vraag als deze niet gewenst is hier laat het me even weten en doe maar alsof ik niet gepost heb. ;)

|| Division Brabant || Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker. || Specs ||

Reg. datum: 22 maart 2008

quote:
The Realone schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:31:

Ambilight hoeft niet persé, goed geluid daarentegen wel (komt geen losse speakerset aan vooralsnog). Hij komt aan de settopbox van UPC digitale TV te hangen als dat nog uit maakt. Wat is voor dit geld zo'n beetje de beste koop, of wat zijn juist de punten waar ik op moet letten en de marketingkreten die ik moet negeren?

Indien een vraag als deze niet gewenst is hier laat het me even weten en doe maar alsof ik niet gepost heb. ;)
42pfl7403 of de 42pfl5603

100 hz is wel te merken, maar dat zag ik zelf niet meteen. De ene vind het niet lekker kijken de ander wel, dat ook persoons gebonden. Als je niet gebruikt zonde van het geld zou ik zeggen.

Of er kwalitatief of alleen softwarematig tussen deze 2 schermen een verschil is weet ik niet.

Zelf bekijken in de winkels is het beste.

Reg. datum: 07 juli 2008

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe LCD en mijn oog is gevallen op de 42PFL9703.

Nu heb ik gelezen over de lipsync problemen wanneer de DVD (of ander apparaat) voor Video aan de TV hangt en audio via de surroundset. Dit is op te lossen met een eventuele A/V delay setting.

Het is ook mogelijk om het geluid door de te lussen via de HDMI en digital audio out op de TV naar de surroundset maar dan krijg je de downscaling van het geluid naar 2.0 wat de film beleving niet ten goede komt.

Nu heeft mijn versterker geen A/V Delay setting en ik wilde hem nog niet vervangen. Maar ik las dat bij de oude serie (9732) wanneer HDMI 3 gebruikt wordt, wel DTS/DD doorgeeft ipv 2.0.

Is hierover al iets (of dit nog steeds werkt) bekend op de 9703??

quote:
sjacie040 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:15:
..Maar ik las dat bij de oude serie (9732) wanneer HDMI 3 gebruikt wordt, wel DTS/DD doorgeeft ipv 2.0.
Zovver ik het via het forum meegekregen had werkte dit alleen voor DD, DTS werkte niet...

Reg. datum: 24 juni 2008

Ik ben sinds zaterdag in bezit van de 37PFL9603 en ik had ook die sync-problemen en mijn versterker kan ik niet anders instellen kwa delay. Wat ik uiteindelijk gevonden heb is de instelling "Natural Motion" in de beeldinstellingen van de TV. Als je die uitzet loopt het geluid zo goed als synchroon! Ik zie overigens ook niet veel verschil met Natural Motion aan of uit! Wanneer je een versterker hebt waar je het delay in kan stellen is dat natuurlijk nog beter, maar dit was voor mij de snelste oplossing. Overigens heb ik deze oplossing ook in dit forum teruggevonden hoor!

patrique70 wijzigde dit bericht 08-07-2008 11:27 (6%)

quote:
alteclansing schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:54:
42pfl7403 of de 42pfl5603

100 hz is wel te merken, maar dat zag ik zelf niet meteen. De ene vind het niet lekker kijken de ander wel, dat ook persoons gebonden. Als je niet gebruikt zonde van het geld zou ik zeggen.

Of er kwalitatief of alleen softwarematig tussen deze 2 schermen een verschil is weet ik niet.

Zelf bekijken in de winkels is het beste.
Bedankt voor je reactie. Ik ga ze sowieso bekijken in de winkel. Mogelijk dat we ons budget nog een beetje op gaan krikken mocht het nodig zijn. Ik zit eigenlijk nog te twijfelen tussen wel of geen Ambilight, dat is namelijk ook weer zo'n feature die nogal wat impact heeft op de keuzemogelijkheden. Mij lijkt het ook alleen nuttig bij films bijvoorbeeld, niet voor de gemiddelde sportuitzending, documentaire of het nieuws. Aangezien het toch vooral een sfeermaker moet zijn.

Nouja, misschien ook maar iets wat je in de winkel moet gaan bekijken. Als het daar enigzins tot z'n recht komt tenminste.

|| Division Brabant || Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker. || Specs ||

quote:
pascalbulsing schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:23:
[...]

Jammer genoeg niet... 't blijft ook akelig stil. Ik hou het maar op stilte voor de storm.
Enige wat ik wel zeker weet is dàt ik er een krijg... (nou ja krijg; omruiling dan)
Ja van die ruiling vertelde je al eerder. Misschien laten ze aan jou wat eerder wat los omdat je veel pech hebt gehad met de oude Aurea...

Reg. datum: 09 juli 2008

Hoi,
Ik heb hier een site gevonden die de Philips AUREA verkoopt voor 1799,00. Zou dat kunnen of zou er sprake kunnen zijn van oplichting. www.shop.bulkverkoop.net.

En op marktplaats vind ik weer iemand die hem voor 2250,00 aan kan bieden. (komt uit duitsland)

Wat denken jullie ?

Reg. datum: 23 september 2004

quote:
hoekie38 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:09:
Hoi,
Ik heb hier een site gevonden die de Philips AUREA verkoopt voor 1799,00. Zou dat kunnen of zou er sprake kunnen zijn van oplichting. www.shop.bulkverkoop.net.

En op marktplaats vind ik weer iemand die hem voor 2250,00 aan kan bieden. (komt uit duitsland)

Wat denken jullie ?
De site voelt me niet echt lekker (persoonlijk hoor). Voorral omdat er bijvoorbeeld bij contact geen gegeven staat maar een Mailform.....Liever zie ik een adres. Maar ze hebben een KVK nummer dus misschien kan iemand hem natrekken

Ik zie ook dat die veel scripts verkoopt, Anders moet je hem bellen :+

rg-mohwa wijzigde dit bericht 09-07-2008 22:19 (5%)

Mooi wit is niet lelijk

Eindelijk heb ik mijn 42pfl9703 binnen. Welliswaar na de EK actie van Philips, echter navraag bij Philips leert dat de actie tot 17 juli verlengd is.

Eerste indruk van TV is super !! Prachtig beeld en ook de spectra 3 is zeer mooi.
De Blueray film EARTH spat bijna van het beeld, ook games op de PS3 zien er zeer strak en kleurrijk uit..

Iets wat me stoort, en wat ik overigens ook bij Philips gemeld heb is het volgende:
Ik heb een samsung HDTV tuner, welke ik via component en/of HDMI kan aansluiten. Beide opties heb ik gedaan. Het beeld is bij beide opties goed, maar de HDMI is voor mijn gevoel net iets scherper. Echter helaas worden nog veel uitzendingen (o.a. alle muziekzenders) nog in SD 4:3 uitgezonden, wat bij HDMI resulteert in 'prachtige' zwarte balken links en rechts. Via component wordt het signaal na een paar seconden zeer netjes en acceptabel opgerekt (zoom) tot een zo beeldvullend mogelijk resultaat. De beeld instellingen die dit regelen staan bij beide ingangen gelijk ingesteld.

Zijn er meer mensen met dit probleem, of betreft dit een bug in de tv (Philips zoekt het uit, maar wist niet 1 2 3 het antwoord er op). Kortom de 16:9 kijk ik met HDMI en de 4:3 met Component, welke overigens op extern 3 geprogrammeerd is, op zich niet erg waare het niet dat de VGA ingang ook gekoppeld is aan Extern 3, dus als mijn ' oude' mediacenter met (nu nog) VGA only aanstaat, krijgen de signalen ruzie, in het voordeel van Component, however zorgt het wel voor wat storingen her en der. Ook de plug & play van de tv richting de pc (ultimate 64bit) loopt niet ideaal daar deze als standaard monitor met slechts een paar slechte resoluties aangegeven wordt.

Tot slot nog het geluid, de TV levert zelf een prima geluid op echter ik laat dit liever door de surroundset doen, de TV levert stereo via tulpjes en 2.1 via digitaal coaxiaal. Dat laatste is eigenlijk dieptriest daar je er prachtig signaal invoert en dit wel zo door Philips aangeraden wordt dit zo aan te sluiten. Dit ook bij Philips aangekaart echter e.e.a schijnen we te danken te hebben aan de entertainment industrie met copieerbeveiligingen die liever niet een al te hoogwaardig signaal de tv zien uit komen, ze willen wel dat we hun dure Blueray en DVD's kopen, maar er optimaal van kunnen genieten, dat dan weer niet. Uiteraard heb ik het geluid inmiddels ook optisch lopen van de HDTV tuner en de PS3, echter dit levert zoals al eerder hier gesteld een vette delay op (130 tot 200ms). Laat ik nou net een Pioneer 1016V hebben die daar niets aan kan verhelpen. (Ai nog meer uitgeven)

Kortom een vette TV met werkelijk prachtig beeld (op een incidentele halo na), maar nog wel een paar iritaties welke ik ten dele zelf op kan lossen en anderzijds design danwel firmware foutjes zijn.

De TV zelf maar dat weten we is werkelijk een lust voor het oog zowel uit als aan. Momenteel staat deze nog op zijn overigens mooie poot, maar binnenkort komt ie aan de muur waarvoor ik eerst nog wat aanpassingen moet verrichten, t.z.t. post ik wel wat foto's en/of een filmpje en kom ik nog wel terug op wat meer features van de tv.

Reg. datum: 08 februari 2002

quote:
rg-mohwa schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:15:
[...]

De site voelt me niet echt lekker (persoonlijk hoor). Voorral omdat er bijvoorbeeld bij contact geen gegeven staat maar een Mailform.....Liever zie ik een adres. Maar ze hebben een KVK nummer dus misschien kan iemand hem natrekken

Ik zie ook dat die veel scripts verkoopt, Anders moet je hem bellen :+
Elke webshop is verplicht uitgebreide bedrijfsgegevens te vermelden, waar uiteraard een adres en telefoonnummer bij hoort.

Informatieplicht
Ondernemers zijn verplicht om begrijpelijke en ondubbelzinnige informatie te geven. Uw website moet volledige duidelijkheid geven over de identiteit van uw bedrijf. Daarom moet u uw handelsregisternummer en uitgebreide bedrijfsgegevens vermelden. Daarnaast moet u de klant informeren over de prijs, kenmerken van het product, betalingswijze en -termijnen en levering.

Bron: KvK

quote:
Renews schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:46:
...helaas worden nog veel uitzendingen (o.a. alle muziekzenders) nog in SD 4:3 uitgezonden...
Dit "ligt" aan de decoder in combinatie met HDMI.

Via HDMI is de "afspraak" om altijd een 16"9 resolutie uit te sturen. Als de box nu 4:3 content krijgt plaatst de decoder balken aan weerzijden, of rekt het geheel de breedte in (kun je doen door de knop p.size links onder op de ab van de decoder). Dit beeld wordt dan naar de tv gestuurd die hard geprogrammeerd is dat HDMI altijd die vaste resolutie is en dat daar niet aan gemorreld moet worden. Hierdoor worden de balken niet gedetecteerd en bljf je dus de balken zien.
Persoonlijk heeft dit overigens mijn voorkeur ipv (smart)zoomen.

Nadeel is echter bijv. de themakanalen van NPO. Hier wordt vaak 16:9 context letterboxed in 4:3 doorgegeven. Dan krijg je dus helemaal rond om een kader die je bij HDMI niet wegkrijgt. Met dank in dat geval dus aan NPO.

Reg. datum: 02 oktober 2001

quote:
Renews schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:46:
Eindelijk heb ik mijn 42pfl9703 binnen. Welliswaar na de EK actie van Philips, echter navraag bij Philips leert dat de actie tot 17 juli verlengd is.

Eerste indruk van TV is super !! Prachtig beeld en ook de spectra 3 is zeer mooi.
De Blueray film EARTH spat bijna van het beeld, ook games op de PS3 zien er zeer strak en kleurrijk uit..

Iets wat me stoort, en wat ik overigens ook bij Philips gemeld heb is het volgende:
Ik heb een samsung HDTV tuner, welke ik via component en/of HDMI kan aansluiten. Beide opties heb ik gedaan. Het beeld is bij beide opties goed, maar de HDMI is voor mijn gevoel net iets scherper. Echter helaas worden nog veel uitzendingen (o.a. alle muziekzenders) nog in SD 4:3 uitgezonden, wat bij HDMI resulteert in 'prachtige' zwarte balken links en rechts. Via component wordt het signaal na een paar seconden zeer netjes en acceptabel opgerekt (zoom) tot een zo beeldvullend mogelijk resultaat. De beeld instellingen die dit regelen staan bij beide ingangen gelijk ingesteld.

Zijn er meer mensen met dit probleem, of betreft dit een bug in de tv (Philips zoekt het uit, maar wist niet 1 2 3 het antwoord er op). Kortom de 16:9 kijk ik met HDMI en de 4:3 met Component, welke overigens op extern 3 geprogrammeerd is, op zich niet erg waare het niet dat de VGA ingang ook gekoppeld is aan Extern 3, dus als mijn ' oude' mediacenter met (nu nog) VGA only aanstaat, krijgen de signalen ruzie, in het voordeel van Component, however zorgt het wel voor wat storingen her en der. Ook de plug & play van de tv richting de pc (ultimate 64bit) loopt niet ideaal daar deze als standaard monitor met slechts een paar slechte resoluties aangegeven wordt.

Tot slot nog het geluid, de TV levert zelf een prima geluid op echter ik laat dit liever door de surroundset doen, de TV levert stereo via tulpjes en 2.1 via digitaal coaxiaal. Dat laatste is eigenlijk dieptriest daar je er prachtig signaal invoert en dit wel zo door Philips aangeraden wordt dit zo aan te sluiten. Dit ook bij Philips aangekaart echter e.e.a schijnen we te danken te hebben aan de entertainment industrie met copieerbeveiligingen die liever niet een al te hoogwaardig signaal de tv zien uit komen, ze willen wel dat we hun dure Blueray en DVD's kopen, maar er optimaal van kunnen genieten, dat dan weer niet. Uiteraard heb ik het geluid inmiddels ook optisch lopen van de HDTV tuner en de PS3, echter dit levert zoals al eerder hier gesteld een vette delay op (130 tot 200ms). Laat ik nou net een Pioneer 1016V hebben die daar niets aan kan verhelpen. (Ai nog meer uitgeven)

Kortom een vette TV met werkelijk prachtig beeld (op een incidentele halo na), maar nog wel een paar iritaties welke ik ten dele zelf op kan lossen en anderzijds design danwel firmware foutjes zijn.

De TV zelf maar dat weten we is werkelijk een lust voor het oog zowel uit als aan. Momenteel staat deze nog op zijn overigens mooie poot, maar binnenkort komt ie aan de muur waarvoor ik eerst nog wat aanpassingen moet verrichten, t.z.t. post ik wel wat foto's en/of een filmpje en kom ik nog wel terug op wat meer features van de tv.
Ik ben van plan om de 37pfl9603 te kopen, met een onkyo 606. De onkyo kan een maximale delay aan van 100ms. Heb jij die delay van 200ms zelfgemeten? Want ik heb getallen gehoord tot 130ms.
Want als ik dan een delay van 200ms heb dan hou ik nog steeds een delay over van 100ms.

quote:
vanderP schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:10:
[...]

Ik ben van plan om de 37pfl9603 te kopen, met een onkyo 606. De onkyo kan een maximale delay aan van 100ms. Heb jij die delay van 200ms zelfgemeten? Want ik heb getallen gehoord tot 130ms.
Want als ik dan een delay van 200ms heb dan hou ik nog steeds een delay over van 100ms.
Op het oog is het een behoorlijke delay, ook ik had die 130ms gelezen. Dus ik gisteren bellen met Philips helpdesk (aardige gast overigens). En melde mijn ervaringen, o.a. een delay van wel 130ms, toen werd mij verteld dat het niet bij 130 hoeft te blijven kan afhankelijk van de source en de diverse perfectpixel features aan of uit wel oplopen tot 200ms. Niet iets om blij van te worden, echter dit probleem krijg je met het verder perfectioneren van het beeld (kost tijd :( ). Blijf er overigens bij dat een tv die voor die vertraging zorgt ook moet zorgen dat er volwaardige geluidsstream (dus niet 2.1) met vertraging naar je receiver moet sturen. Kan me zo ergeren aan de entertainment industrie met al haar beperkende regeltjes. Ik koop blueray schijfjes om naast perfect beeld ook strak geluid te krijgen en niet geknepen op 2.1. (Toch maar meer downloaden, moet die hardware ergens van betalen ;) )

Nu moet je dus naast een dure tv ook nog weer investeren in een dure receiver, ik heb mijn pioneer 1016v nog maar 1.5 jaar. Zit nu te denken de pioneer 1018 (deze doet aan lipsync 0-200ms). Heb nu zijn oudere broertje 1016 in silver en geluid is zeer goed (7x 120 watt continu bij 8 ohm). De 1018 neem ik dan in zwart zodat deze mooi bij de de zwarte TV, PS3 en Samsung HDTVtuner past, het oog wil ook wat.

Maar het blijft erg iritant dat als je een behoorlijke surround set (Harman Kardon) heb staan en je vervolgens voor geluid zonder delay naar het geluid van je tv moet luisteren (op zich vrij goed geluid, maar ja geen dreunend surround). Beeld en design van de tv JUMMIE JUMMIE. !!

Pagina: 1 2 3 4 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 80 81 82 83 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: