Philips nieuwe 2008 LCD's 7600, 7400, 5000 en 3000 series
Pagina: 1 2 3 4 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... 80 81 82 83 last
Nieuw TopicBerichten: 304
Reg. datum: 29 september 2007
Reg. datum: 29 september 2007
Op het duitse hifi-forum.de zag ik dat de 9900 bij de MM voor 2250 weggaat. Voor die prijs word het toch een stuk interessanter om voor zo'n dergelijk toestel te kijken.quote:Renews schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:31:
Zag vanmiddag bij BCC de 'oude' aurora 42pfl9900 nu voor 2999,- hangen. Kortom Philips is met 'dumpen' begonnen.
Verdiep je even in de werking van een TV en je zult begrijpen dat een 'betere' kabel hier absoluut niks aan gaat veranderen.quote:MathijsP schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:31:
Hoop morgen mn HDMI kabel van monster te krijgen en ben benieuwd of dat iets helpt, heb nu de kabel erin zitten die bij het kastje zat.
Reg. datum: 05 december 2007
Ik heb nu een 37pfl9632 en heb daar geen last van. Nu ruil ik deze om voor een 37pfl9603, zou toch jammer zijn dat het nieuwe model hier dan wel last van heeft...quote:Mooooody schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:43:
[...]
Die verschijning heet 'halovorming' en is het zwakke punt van de 9xxx serie. (volgens eigen ervaring en meerdere reviews). De 2ms is puur marketing en zal in het meest gunstige geval zijn, waarschijnlijk icm blu-ray en dus niet via een tv signaal)
Je overprijste monsterkabel zal hier absoluut geen verandering in brengen
Tot zover de realiteit
Of zie ik het nu gewoon niet, en dus dadelijk ook niet
Reg. datum: 10 juni 2008
Ik heb mn tv nu bij smart instellingen op SPEL staat en moet zeggen dat het minder is geworden.quote:Sjefke_koning schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:44:
[...]
Ik heb nu een 37pfl9632 en heb daar geen last van. Nu ruil ik deze om voor een 37pfl9603, zou toch jammer zijn dat het nieuwe model hier dan wel last van heeft...
Of zie ik het nu gewoon niet, en dus dadelijk ook niet?
Hoe dit kan weet ik niet.
Omdat bij spel alle beeld verbeteraars worden uitgezet zodat je geen lag hebt bij het spelen.
De image processing is in de nieuwe modellen beter, dus als je er voorheen geen last van had zul je er nu zeker geen last van krijgen.quote:Sjefke_koning schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:44:
Ik heb nu een 37pfl9632 en heb daar geen last van. Nu ruil ik deze om voor een 37pfl9603, zou toch jammer zijn dat het nieuwe model hier dan wel last van heeft...
Of zie ik het nu gewoon niet, en dus dadelijk ook niet?
Reg. datum: 26 augustus 2006
Reg. datum: 26 augustus 2006
Goede verkoper....Canal Digitaal is een schotel aanbieder en dat heeft dus geen hol met DVB-C te maken!quote:MathijsP schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:26:
...
We kregen nog een discusie over de DVB-C tuner van philips en deze was, zei hij, via de reguliere kanalen niet leverbaar. Was nog maar de vraag of de DVB-C tuner werkte met de huidige techniek van de aanbieders. Sony heeft ze ook in hun tv's zitten maar geeft geen garantie dat het werkt.
"Bij Loewe werkt het wel" zei ik, maar dit kwam omdat Loewe een contract heeft gesloten met Canaal Digitaal (volgens de verkoper).
...
Heb hier absoluut geen last van. Wel de instellingen iets veranderd en ik ontvang via de schotel. Dus even met de instellingen aan de gang. Gebruik een gewoon HDMI kabeltje en niks geen 45 euro ding.quote:MathijsP schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:31:
Heb nu een paar dagen de 37pfl9603 in bezit. Alles is top, geluid en beeld.
Gisteren voor het eerst voetbal gekeken in HD. Alleen jammer dat je een streepje zag als de bal hard werd geschoten. Terwijl dit een 2 ms LCD is.
Hoop morgen mn HDMI kabel van monster te krijgen en ben benieuwd of dat iets helpt, heb nu de kabel erin zitten die bij het kastje zat.
Het HD gebeuren van NLD1 HD is wel het minst van alle HD zenders. Kijk eens naar BBC HD die zend nu Wimbledon uit. Loei scherp en geen streepje te zien. Zoals ik als eerder schreef dit scherm verdient top signaal!
Nu ik er de blu ray home cinema van Samsung (HT-BD2 aan heb hangen is het echt te gek. Is net of ik tussen het publiek zit, alleen het gekreun van die dames is nu
Reg. datum: 29 september 2006
Reg. datum: 29 september 2006
Ik verwacht volgende week mijn 42pfl9703 te krijgen, echter welke muurbeugel ? Bij BCC adviseren ze er een vast vast model voor 149,-bij te doen of een beweegbare van 259,-. Lijkt me eigenlijk wat duur. Wat zijn jullie ervaringen met de diverse beugels voor de 42" philips LCD'squote:Drexciyan schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:05:
Ophangen dat ding!
Nee serieus, ik heb een 42PFL9603 aan de muur hangen. Ook een witte muur.
Ziet er mooi uit en het Ambilight komt goed tot z'n recht.
Voor 80 euro heb je er eentje die je een klein beetje naar boven/onderen kunt kantelen. De prijzen voor dit soort accesoires zijn bij veel winkels belachelijk.quote:Renews schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:08:
Wat zijn jullie ervaringen met de diverse beugels voor de 42" philips LCD's
Reg. datum: 22 maart 2008
Reg. datum: 22 maart 2008
weet iemand wanneer wel lcd schermen met led backlight verkocht worden?
Of is dat een techniek waarvan je niet heel veel van hoeft te verwachten?
Of is dat een techniek waarvan je niet heel veel van hoeft te verwachten?
le52f96 van Samsung.
Onlangs nog gezien bij Saturn, toch wel erg mooi hoor.
Onlangs nog gezien bij Saturn, toch wel erg mooi hoor.
Reg. datum: 06 januari 2007
Reg. datum: 06 januari 2007
Mijn tv hangt aan een vaste beugel van Vivanco.quote:Renews schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:08:
[...]
Ik verwacht volgende week mijn 42pfl9703 te krijgen, echter welke muurbeugel ? Bij BCC adviseren ze er een vast vast model voor 149,-bij te doen of een beweegbare van 259,-. Lijkt me eigenlijk wat duur. Wat zijn jullie ervaringen met de diverse beugels voor de 42" philips LCD's
Voorkeur ging ook uit naar een vaste beugel zodat de tv zo dicht mogelijk tegen de muur hangt.
Hangt perfect. Kostte 149. Best veel voor een simpele beugel, maar je wil ook geen waaiboomknakhouten ding dat als je een keer thuiskomt je Philips op je vloer ligt.
Mocht je vaak kabels wisselen dan kan je beter een beugel nemen die een klein beetje kan draaien/kantelen zodat je niet telkens de tv van de beugel hoeft te tillen.
Reg. datum: 18 april 2000
Mijn 47PFL9603 exemplaar is eindelijk binnen. Hij hangt aan de VFW 065 beugel. Mijn ervaringen:
- De zilveren rand van de 9632 is verdwenen, dat scheelt wat spiegeling.
- Ik heb het vermoeden dat het analoge beeld van de 9632 iets beter was maar die had ik 6 weken geleden dus misschien dat ik het verkeerd heb.
- Prachtig beeld bij kijken DVD
- Perfect beeld aangesloten op laptop 1080P. Dit in tegenstelling tot de 9632 waar interlacing te zien was.
- Geluid is uitstekend. De speakers zitten aan de achterkant maar het lijkt net of het geluid van voren komt. Zit zelfs wat bas in.
- Ambilight zit echt aan de achterkant dus vanaf de zijkant kijk je niet meer in de lampen.
- Een echte blunder van Philips zijn de aansluitingen aan de achterkant. Ze zitten niet meer in het midden waardoor ik langere kabels nodig heb EN de aansluitingen zijn nu naar achteren gericht waardoor de stekkers van de aansluitingen tegen de muur leunen als je een beugel hebt waarbij de televisie redelijk dicht tegen de muur hangt. Echt oliedom. Dingen aansluiten terwijl de televisie al hangt is nu echt onmogelijk. Dit kon bij de 9632 wel goed vanaf de onderkant.
- Draaiwiel op de afstandsbediening is kansloos. Verder is de afstandsbediening simpel en duidelijk.
- Geen piep tijdens standby (in tegenstelling tot de 9632).
Als iemand vragen heeft, roep maar.
- Ik heb het vermoeden dat het analoge beeld van de 9632 iets beter was maar die had ik 6 weken geleden dus misschien dat ik het verkeerd heb.
- Perfect beeld aangesloten op laptop 1080P. Dit in tegenstelling tot de 9632 waar interlacing te zien was.
- Geluid is uitstekend. De speakers zitten aan de achterkant maar het lijkt net of het geluid van voren komt. Zit zelfs wat bas in.
- Ambilight zit echt aan de achterkant dus vanaf de zijkant kijk je niet meer in de lampen.
- Een echte blunder van Philips zijn de aansluitingen aan de achterkant. Ze zitten niet meer in het midden waardoor ik langere kabels nodig heb EN de aansluitingen zijn nu naar achteren gericht waardoor de stekkers van de aansluitingen tegen de muur leunen als je een beugel hebt waarbij de televisie redelijk dicht tegen de muur hangt. Echt oliedom. Dingen aansluiten terwijl de televisie al hangt is nu echt onmogelijk. Dit kon bij de 9632 wel goed vanaf de onderkant.
- Draaiwiel op de afstandsbediening is kansloos. Verder is de afstandsbediening simpel en duidelijk.
Canon
Thanks voor deze update! Ik was al benieuwd naar de ervaringen van iemand die van een 9632 naar een 9603 ging. Mijn 9632 wordt ook omgeruild tegen een 9603.quote:Kurzweil schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:59:
Mijn 47PFL9603 exemplaar is eindelijk binnen. Hij hangt aan de VFW 065 beugel. Mijn ervaringen:
Overal is de verbetering van de beeldkwaliteit dus goed te noemen, of is het maar een marginale verbetering?
Zonde inderdaad van die aansluitingen aan de achterkant... Hoeveel ruimte heb jij met die beugel aan de achterkant gelaten?
Reg. datum: 05 juni 2008
Reg. datum: 05 juni 2008
Kurzweil,
Ik overweeg ook mijn 9632 te vervangen door een 42 of 47pfl9603. De 9632 is 32", maar sinds ik HD uitzendingen kan ontvangen, wil ik absoluut groter.
Heb jij ervaringen met HD uitzendingen?
Ik overweeg ook mijn 9632 te vervangen door een 42 of 47pfl9603. De 9632 is 32", maar sinds ik HD uitzendingen kan ontvangen, wil ik absoluut groter.
quote:Kurzweil schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:59:
Je monteert twee balken aan de tv, die zijn 4 cm dik. Die balken hang je op aan een horizontale balk. De onderkanten van de twee verticale balken leunen daarom tegen de muur. Er zit daar dus exact de dikte van de balken aan ruimte. Sommige aansluitingen van de televisie zitten wat verdiepter dan anderen maar over het algemeen is het gewoon te weining ruimte.
Naast het feit dat deze televisie nu wel progressive 1080 aan kan en het vage gevoel dat het analoge beeld iets slechter is zie ik verder geen verschil in beeldkwaliteit. Ik vond het al uitstekend.
Over het algemeen ben ik enorm tevreden over de televisie. Ik kom vast nog wel wat software bugjes tegen maar die lossen ze vast wel op.
Naast het feit dat deze televisie nu wel progressive 1080 aan kan en het vage gevoel dat het analoge beeld iets slechter is zie ik verder geen verschil in beeldkwaliteit. Ik vond het al uitstekend.
Over het algemeen ben ik enorm tevreden over de televisie. Ik kom vast nog wel wat software bugjes tegen maar die lossen ze vast wel op.
quote:Sjefke_koning schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:25:
[...]
Thanks voor deze update! Ik was al benieuwd naar de ervaringen van iemand die van een 9632 naar een 9603 ging. Mijn 9632 wordt ook omgeruild tegen een 9603.
Overal is de verbetering van de beeldkwaliteit dus goed te noemen, of is het maar een marginale verbetering?
Zonde inderdaad van die aansluitingen aan de achterkant... Hoeveel ruimte heb jij met die beugel aan de achterkant gelaten?
Canon
Ik heb geen ervaringen met HD televisie uitzendingen. Wel met enkele 1080p films. Dat ziet er geweldig uit.
Mijn tip is: als je budget het toelaat en je de televisie ophangt, neem dan altijd een maatje groter dan je in eerste instantie van plan was. Ik was ooit de 37 inch van plan te kopen maar toen was ineens de 47 inch in de aanbieding. Toen ik hem op een kast had staan leek hij erg groot maar nu hij aan de muur hangt kan het niet groot genoeg zijn.
Mijn tip is: als je budget het toelaat en je de televisie ophangt, neem dan altijd een maatje groter dan je in eerste instantie van plan was. Ik was ooit de 37 inch van plan te kopen maar toen was ineens de 47 inch in de aanbieding. Toen ik hem op een kast had staan leek hij erg groot maar nu hij aan de muur hangt kan het niet groot genoeg zijn.
quote:Bakerstreet schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:50:
Kurzweil,
[...]
Kurzweil wijzigde dit bericht 29-06-2008 14:40 (28%)
Canon
Reg. datum: 22 juni 2004
Reg. datum: 22 juni 2004
Hey allemaal, ik ben van plan om een nieuwe LCD-tv te kopen. Mijn oog is gevallen op de 32pfl7603, heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt..
Bericht veranderd, ik bedoelde 7603
Bericht veranderd, ik bedoelde 7603
klaasgier wijzigde dit bericht 29-06-2008 18:55 (12%)
^ dat model bestaat niet, vermoedelijk bedoel je de 32pfl7903, daarnaast.. misschien handig om het topic te lezen i.p.v. je vraag hier neer te plempen zonder ook maar enige moeite te doen.
Ik heb een vraag voor de 9603/9703 bezitters. Ik speel momenteel 1080p content af via mijn PC (want heb geen andere apparatuur waarmee dat gaat). Ik kan de PC op 24Hz instellen, wat overeen zou moeten komen met de framerate van de films (die zijn ook 1080p24).
Echter merk ik dat toch ongeveer 1x per seconde het beeld een heel klein hikje maakt, alsof er een enkel frame gedropped wordt, of juist een dubbel getoond wordt.
Ik zou graag een manier vinden om deze HD content af te spelen zonder dat dit hinderlijke gedrag plaatsvindt. Ik zoek dus eigenlijk ervaringen met afspelen van x264 content (wmvhd hoeft niet per se) langs verschillende wegen. Liefst van iemand die via de PC hetzelfde probleem heeft (en dus kritisch genoeg is om dit te kunnen herkennen) en via een alternatieve manier al wel opgelost heeft.
Overigens is mijn PC snel genoeg om te kunnen decoden (gemiddeld CPU verbruik 25% bij een 'zware' encoding, dus dat moet uitschieters goed kunnen opvangen) dus daar ligt het niet aan vermoed ik. Interessant is misschien wel dat de mode (WinXP) als '24Hz geinterlinieerd' in het controlpanel wordt getoond, terwijl het volgens mij gewoon 24p is en niet 24i (als dat al kan).
Opties zijn wellicht:
* Andere afspeelsoftware die de framesync goed kan doen? Ik heb diverse players geprobeerd (Windows Media Player, Zoom Player) zonder verschil te merken
* Koop een goede videokaart die betere framesync zou kunnen doen (gebruik nu een onboard Intel g35, werkt op zich wel goed met beeld+geluid over HDMI)
* Koop een PS3 die dit soort content kan afspelen (met de juiste framesync? ook voor dit soort 'encodings' en niet alleen voor originele Blu-ray discs?)
* Koop een andere soort standalone player die dit kan (Popcorn-hour achtige dingen?)
* Nog meer?
Helaas ben ik niet in de mogelijkheid met bovenstaande opties te testen (zou een duur grapje worden)...
Echter merk ik dat toch ongeveer 1x per seconde het beeld een heel klein hikje maakt, alsof er een enkel frame gedropped wordt, of juist een dubbel getoond wordt.
Ik zou graag een manier vinden om deze HD content af te spelen zonder dat dit hinderlijke gedrag plaatsvindt. Ik zoek dus eigenlijk ervaringen met afspelen van x264 content (wmvhd hoeft niet per se) langs verschillende wegen. Liefst van iemand die via de PC hetzelfde probleem heeft (en dus kritisch genoeg is om dit te kunnen herkennen) en via een alternatieve manier al wel opgelost heeft.
Overigens is mijn PC snel genoeg om te kunnen decoden (gemiddeld CPU verbruik 25% bij een 'zware' encoding, dus dat moet uitschieters goed kunnen opvangen) dus daar ligt het niet aan vermoed ik. Interessant is misschien wel dat de mode (WinXP) als '24Hz geinterlinieerd' in het controlpanel wordt getoond, terwijl het volgens mij gewoon 24p is en niet 24i (als dat al kan).
Opties zijn wellicht:
* Andere afspeelsoftware die de framesync goed kan doen? Ik heb diverse players geprobeerd (Windows Media Player, Zoom Player) zonder verschil te merken
* Koop een goede videokaart die betere framesync zou kunnen doen (gebruik nu een onboard Intel g35, werkt op zich wel goed met beeld+geluid over HDMI)
* Koop een PS3 die dit soort content kan afspelen (met de juiste framesync? ook voor dit soort 'encodings' en niet alleen voor originele Blu-ray discs?)
* Koop een andere soort standalone player die dit kan (Popcorn-hour achtige dingen?)
* Nog meer?
Helaas ben ik niet in de mogelijkheid met bovenstaande opties te testen (zou een duur grapje worden)...
Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.elmerproductions.com/igor en http://www.genexis.eu
Probeer eens VLC player.
b.t.w. wat meer specs maakt her ook wel makkelijker.
Ja, VLC ook geprobeerd, alle drie spelers precies hetzelfde resultaat. Net nog even getimed. Het is heel regelmatig en steeds na ca 0.6 seconden blijft het beeld steeds even staan (ik vermoed 1 frame dubbel). Meetonnauwkeurigheid (6 seconde gemeten met stopwatch) is ongeveer 0.5 seconde, dus het zou tussen 0.55 en 0.65 seconde moeten liggen... Dat zou betekenen dat er 1 frame extra is per 0.55-0.65 seconden beeld, oftewel 1 frame per 13.2-15.6 frames. De video zou dan komen op 22.3 fps (bij precies 24fps beeld), of de beeldfrequentie op 25.6 Hz (bij precies 24 fps video). Dit lijkt me een veel te grote afwijking ten opzichte van hoe nauwkeurig de A/V klokken aangedreven moeten kunnen worden (en zelfs voor 25Hz/half PAL frequentie als dat er wat mee te maken zou hebben).quote:DukeBox schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:00:
Probeer eens VLC player.
Specs voor zover relevant (ik verwacht dat het alleen met een standalone soort player is op te lossen, maar misschien is dat een te snelle conclusie) Asus P5E-VM moederbord (G35 integrated video) met E8400 chip, onboard sound (Realtek chip, weet niet precies welke), en output dus audio+video samen via HDMI naar de TV (42pfl9703). Windows XP incl laatste updates.
TV laat '1080p' zien bij de info, niet de framerate, maar het is duidelijk anders dan de andere opties die ik in het control panel kan kiezen (50Hz en 60Hz) dus dat het (ongeveer) 24Hz is geloof ik op zich wel.
(edit: media informatie laat overigens zien dat het materiaal op 24.0 Hz wordt afgespeeld, en dat geen frames gedropped worden; geprobeerd met een aantal verschillende films. Het is het meest duidelijk te zien bij pans met een scherp beeld en gemiddelde snelheid: bij te langzame of te snelle pans valt het niet meer op)
_ep wijzigde dit bericht 29-06-2008 22:12 (9%)
Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.elmerproductions.com/igor en http://www.genexis.eu
Hoe dan ook zou ik een appart topic starten, maar je pc zou het wel moeten redden. Eventueel zou je een andere videokaart kunnen proberen.
Pagina: 1 2 3 4 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... 80 81 82 83 last
Dit topic is gesloten.