Ben sinds kort verhuisd, en sinds dien is het slecht gesteld met de kwaliteit van mijn digitale tv (upc royaal pakket). In het vorige huis was de kabel gewoon erg slecht aangelegd, versterker in de meterkast, lange kabel naar zolder (daar sliep ik eerst), vanaf daar weer verlengd en door het plafond naar beneden (1e verdieping), en daar stond de mediabox
Maargoed, dat werkte dus prima, alles werkte, inclusief on-demand zaken, enzovoort.
Nu ben ik verhuisd naar een nieuwbouwappartement. De kabel komt binnen in de meterkast en wordt daar door een verdeler (geen versterker) doorgezonden naar 3 outlets in het appartement. Op 1 van de outlets zit de mediabox nu (met een verlengsnoer van ong. 4 meter)
Een aantal kanalen (de meesten eigenlijk wel) werken prima. Beeldkwaliteit is prima, geen stotteringen.. maar bij een aantal kanelen (pakweg 20) stottert het beeld (als in; 1 of 2 frames per seconde, maar wel met goed geluid), of krijg ik zwart beeld.. In de diagnostiek pagina van mijn mediabox staat een goede signaalsterkte (~90%), maar een slechte signaalkwaliteit (30-40%)
Wat kan ik doen om dit te verbeteren?