Hoofdcategorieën
Topicacties

UPC Digital TV - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Fueled By ASUS
Reg. datum: 26 augustus 2004

quote:
DaTiezl schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:09:
Vraagje ik heb momenteel de volgende set-up:
code:
1
2
3
4
Wandcontact--->versterker/splitter--->mediabox--->TV1
                      |
                      V
                     TV2

Nu merkte ik onlangs dat mijn On-Demand niet werkt, de alom bekende 'service niet beschikbaar' blijft opkomen. Nu gebruik ik OD niet zo vaak dus weet ik niet of dit probleem optreed sinds het installeren van de versterker. Voorheen heeft het wel gewerkt in ieder geval.

Mijn vraag is nu kan OD uberhaupt wel werken met een versterker. Volgens mij is het zo dat OD two-way werkt dus ook singnalen over de lijn moet sturen naar UPC (zoals het opvragen van een film/programma), klopt dit? En kan een versterker two-way opereren?

Tevens is de vraag of het verstandiger om mijn setup zo in te delen:
code:
1
2
3
4
Wandcontact--->mediabox--->versterker/splitter--->TV1
                                          |
                                          V
                                          TV2

Je hebt idd een 2-way versterker nodig voor on-demand..

Asus P5K-EPU, Core2Duo E6550, Corsair CMX2-2048C4, ASUS 8600GT 512MB, Western Digital 2x250GB RAID0

nBrew
Reg. datum: 24 april 2000

Na al het gezeik over mn ondemand (zie paar posts eerder) heb ik zelf een supervisor voorgesteld me kosteloos een tijdje te upgraden naar HDTV DVR en een vriendelijke vrouw van klantbehoud is daar mee akkoord gegaan :) Krijg 6 maanden gratis HDTV DVDR + 4 maanden Film1 erbij. Mooi opgelost zo imo, hoewel het jammer blijft dat mn probleem niet gewoon opgelost kon worden....

Ben sinds kort verhuisd, en sinds dien is het slecht gesteld met de kwaliteit van mijn digitale tv (upc royaal pakket). In het vorige huis was de kabel gewoon erg slecht aangelegd, versterker in de meterkast, lange kabel naar zolder (daar sliep ik eerst), vanaf daar weer verlengd en door het plafond naar beneden (1e verdieping), en daar stond de mediabox :+
Maargoed, dat werkte dus prima, alles werkte, inclusief on-demand zaken, enzovoort.
Nu ben ik verhuisd naar een nieuwbouwappartement. De kabel komt binnen in de meterkast en wordt daar door een verdeler (geen versterker) doorgezonden naar 3 outlets in het appartement. Op 1 van de outlets zit de mediabox nu (met een verlengsnoer van ong. 4 meter)

Een aantal kanalen (de meesten eigenlijk wel) werken prima. Beeldkwaliteit is prima, geen stotteringen.. maar bij een aantal kanelen (pakweg 20) stottert het beeld (als in; 1 of 2 frames per seconde, maar wel met goed geluid), of krijg ik zwart beeld.. In de diagnostiek pagina van mijn mediabox staat een goede signaalsterkte (~90%), maar een slechte signaalkwaliteit (30-40%)

Wat kan ik doen om dit te verbeteren?

Parttime Nerd 8-)

Kun je ook vertellen op welke zenders je storing ervaart? Aan de hand van die gegevens kun je vervolgens met een transportstreamlijst nakijken of deze zenders allemaal op een bepaalde transportstream zitten.

Reg. datum: 14 november 2002

quote:
Intrepidity schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:33:
Nu ben ik verhuisd naar een nieuwbouwappartement. De kabel komt binnen in de meterkast en wordt daar door een verdeler (geen versterker) doorgezonden naar 3 outlets in het appartement. Op 1 van de outlets zit de mediabox nu (met een verlengsnoer van ong. 4 meter)

Een aantal kanalen (de meesten eigenlijk wel) werken prima. Beeldkwaliteit is prima, geen stotteringen.. maar bij een aantal kanelen (pakweg 20) stottert het beeld (als in; 1 of 2 frames per seconde, maar wel met goed geluid), of krijg ik zwart beeld.. In de diagnostiek pagina van mijn mediabox staat een goede signaalsterkte (~90%), maar een slechte signaalkwaliteit (30-40%)

Vervang die verdeler in de meterkast door een fatsoenlijke retourgeschikte versterker (Hirschmann, geen Gamma zooi gebruiken!) met meerdere outputs. Dit soort versterkers heeft meestal één retourgeschikte aansluiting. Hier sluit je dan uiteraard de outlet aan waar de mediabox op zit.

Ik had vergelijkbare problemen en ben jaren aan het rotzooien geweest met goedkope versterkers en verdeelblokjes maar het werd nooi echt goed. Ook analoog was het meestal niet om aan te zien. Uiteindelijk iets meer uitgegeven voor een goede Hirschmann en alle probelemen waren over. Wat trouwens ook wel belangrijk is is om goede bekabeling te hebben en fatsoenlijke einddozen, maar ik mag hopen dat dit in een nieuwbouwappartement wel in orde is.

Reg. datum: 28 september 2006

quote:
Intrepidity schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:33:
Ben sinds kort verhuisd, en sinds dien is het slecht gesteld met de kwaliteit van mijn digitale tv (upc royaal pakket). In het vorige huis was de kabel gewoon erg slecht aangelegd, versterker in de meterkast, lange kabel naar zolder (daar sliep ik eerst), vanaf daar weer verlengd en door het plafond naar beneden (1e verdieping), en daar stond de mediabox :+
Maargoed, dat werkte dus prima, alles werkte, inclusief on-demand zaken, enzovoort.

Maak de WandContactDoos open en controleer of de aarding ervan goed gedaan is.
Haal de splitter er even tussen uit en check het signaal even zonder.
Veel elektriciens hebben nog te weinig benul van het effect bij splitters van retoursignalen en letten nog te weinig op aarding van de bekabeling. Voor analoog was dat namelijk nooit belangrijk.

Parttime Nerd 8-)

Nog beter is om de Mediabox tijdelijk direct op het AOP in de meterkast aan te sluiten. Als de beeldkwaliteit dan goed is, dan ligt het dus aan je binnenhuisinstallatie (de verdeler, de kabel tussen de verdeler en de wandcontactdoos in de woonkamer of de wandcontactdoos zelf).

Is de beeldkwaliteit dan nog steeds belabberd, dan kun je ervan uitgaan dat het binnenkomende signaal brak is, mits je een goede aansluitkabel hebt gebruikt.

Mijn lieve sexy vrouw!
Reg. datum: 18 februari 2003

Gisteren bezig geweest met het verplaatsen van het modem naar de meterkast. We hebben sinds een week de DVR (non-HD), maar ik heb wel al een paar keer gehad dat deze tijdens een opname is vastgelopen. Een volle reset fixt hem dan wel.
Daarnaast één keer gehad dat ik links een gekleurde balk had en daarnaast soort van doorzichtig achtige balken over het hele scherm heen. Dit was in de middag wel weer weg.
Ik heb niks kunnen vinden over dat vastlopen van de DVR, maar ga ook nog wel even verder zoeken. Neem aan dat het forceren van een update op dezelfde manier gaat als met de gewone box?
Reg. datum: 27 juli 2000

Ik heb perfecte kwaliteit behalve echt precies dit blokje kanalen op allemaal dezelfde stream
frapant, wat doe ik nu?

vanmorgen versterker gekocht bij upc maar dat maakte niets uit.
ook al nieuwe kabel getrokken die direct upc box ingaat vanaf meterkast ipv via een wand contactdoosje.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2056                                               498,75      498,75      514,75      314,75      314,75      314,75      268,00
                                                 64/6,900    64/6,900    64/6,900    64/6,900    64/6,900    64/6,900    64/6,900
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Veronica                        1       12161           9           9           9           9           9           9           9
TMF                             1       12162         601         601         601         601         601         601         601
CNN                             1       12164         401         401         401         401         401         401         401
MGM                             1       12165         107         107         107         107         107         107         107
TVBS                            1       12166         908         908         908         908         908         908         908
Travel Channel                  1       12167         313         313         313         313         313         313         313
=================================================================================================================================

Silverstone LC17, Antec 500W, Asus P5B DL, Core2Duo E8400@4300 (8x538), Arctic Freezer 7 pro, 2Gb Ballistix PC6400@1076/C5, WD RE 250+250GB (RAID0), Sapphire HD3870, 20" LG 2010P, LG GSA-H10L, Vista Ultimate 32bit SP1

Graag zou ik weten hoe snel daadwerkelijk het ZAPPEN gaat. Aantal seconden per kanaal, of om van kanaal 1 naar 10 te geraken. En ik weet niet of het nog verschil maakt of je de normale of de Dvd versie van de Mediabox hebt. Ik heb vooralsnog geen interesse in HDTV.

Ik zit nu nog analoog bij UPC, maar met een trage Samsung LCD TV. Net even getest lijkt het me 2 tot 3 seconden per kanaal te kosten om te zappen. Heel irritant. Vooral ook omdat je pas kan doorzappen nadat het nieuwe kanaal gestabiliseerd is. Klik je te vroeg, dan reageert ie niet. Echt hopeloos.

Als de mediabox daadwerkelijk veel sneller is, en beter reageert, dan kan dat een extra reden betekenen om UPC Digital TV aan te schaffen, naast de extra kanalen natuurlijk.

Hopelijk wil iemand de moeite nemen om het even te testen... _/-\o_

Dit is geen signature...

Reg. datum: 15 augustus 2000

Het zappen van zender naar zender duurt nog geen seconde, het gaat in ieder geval heel veel sneller dan bij digitenne.

Gamertag => Macer NL / Nikon D80

Las noches de Diciembre
Reg. datum: 15 februari 2001

Wat is HD Royaal toch duur :( Je krijgt maar 3 kanalen in HD, en de rest is hetzelfde zoals bij gewone digitale TV. En dat kost dan E18 per maand. :'(

ASUS A7SV - XBox360 (Private Guido) - Alfa 147

Reg. datum: 11 oktober 2007

quote:
VonFoX schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 09:55:
Wat is HD Royaal toch duur :( Je krijgt maar 3 kanalen in HD, en de rest is hetzelfde zoals bij gewone digitale TV. En dat kost dan E18 per maand. :'(
Het is inderdaad duur, maar je krijgt wel wat meer kanalen dan jij vermeldt; momenteel worden er vijf kanalen in HD uitgezonden, waarvan één (Nederland1HD) echter enkel met grote sportevenementen HD-opnames toont.
quote:
BraveWorld schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 06:46:
Graag zou ik weten hoe snel daadwerkelijk het ZAPPEN gaat. Aantal seconden per kanaal, of om van kanaal 1 naar 10 te geraken. En ik weet niet of het nog verschil maakt of je de normale of de Dvd versie van de Mediabox hebt. Ik heb vooralsnog geen interesse in HDTV. Ook ziet digitaal er op een LCD dikwijls een stuk beter uit (zeker als je LCD groter dan 32" is), dus ik raad het je zeker aan om digitale TV te proberen.

Ik zit nu nog analoog bij UPC, maar met een trage Samsung LCD TV. Net even getest lijkt het me 2 tot 3 seconden per kanaal te kosten om te zappen. Heel irritant. Vooral ook omdat je pas kan doorzappen nadat het nieuwe kanaal gestabiliseerd is. Klik je te vroeg, dan reageert ie niet. Echt hopeloos.

Als de mediabox daadwerkelijk veel sneller is, en beter reageert, dan kan dat een extra reden betekenen om UPC Digital TV aan te schaffen, naast de extra kanalen natuurlijk.

Hopelijk wil iemand de moeite nemen om het even te testen... _/-\o_
Ik schat het zappen op 1,5 seconde; het is ongetwijfeld wel sneller dan de analoge zapsnelheid van een Samsung. Tevens kun je nu met een minigids onder in beeld héél snel bekijken wat er op de rest van de kanalen draait, waarna je met één druk op de knop naar dat andere kanaal kunt overschakelen.

Tevens ziet digitale TV er op een LCD dikwijls een stuk beter uit dan analoge TV, al helemaal als je scherm groter dan 32" is. Ik raad je ieg zeker aan om digitaal simpelweg te proberen.

Ngamer wijzigde dit bericht 26-07-2008 12:49 (64%)

nBrew
Reg. datum: 24 april 2000

Heb sinds een paar weken HD royal pakket en t bevalt opzich goed. Alleen soms dan wil ik de uitzending pauzeren (timeshiften) en dan zie ik wel het pauze-icoontje maar dan gebeurt er gewoon niks. Als ik de box uit zet en weer aan dan werkt het wel weer. Bekend probleem :?

XTRËËM|RåGË
Reg. datum: 25 april 2003

quote:
BraveWorld schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 06:46:
Graag zou ik weten hoe snel daadwerkelijk het ZAPPEN gaat. Aantal seconden per kanaal, of om van kanaal 1 naar 10 te geraken. En ik weet niet of het nog verschil maakt of je de normale of de Dvd versie van de Mediabox hebt. Ik heb vooralsnog geen interesse in HDTV.
quote:
M@cer schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 08:18:
Het zappen van zender naar zender duurt nog geen seconde, het gaat in ieder geval heel veel sneller dan bij digitenne.
Helaas heb ik een ander ervaring dan M@cer!
Voordat ik de nieuwe upc box binnen had, had ik een zwarte upc box en deze werkte geweldig!! Vooral met het zappen. Nu heb ik een nieuwe box waar ik HDTV kan bekijken, leuk en aardig....maar....ik ben echt niet te spreken over de nieuwe HDTV box. Ik moet niet meer dan 2 meter van de box zitten anders pikt haast geen signaal op van de afstandbediening! En de box is al vervangen + de zapper. Maar nee hoor, nog steeds dezelfde sh*t.

Gebeld met de helpdesk en ik moest ff alles weer correct instellen en pikte toen wel de signaal op verder dan 2m. Maar niet geweldig, ik moest soms wel 10x op een knop drukken voordat de box het oppikte. Er werd beloofd dat zij een nieuwe afstandbediening zouden opsturen. Maar tot nu toe heb ik het nog niet binnen en dat was 5 weekjes geleden. Nu wil de huidige zapper het geluid van de TV niet eens aanroepen!

bah! morgen ff bellen en als ze niet mee willen werken dan zeg ik het op. Ik heb er genoeg van!

Nog een vreemd ding: Ik wilde vandaag een film bestellen via ondemand, dus ff kijken welke film het zou worden en m'n vrouw zag een leuke film: Atonement. Toen ik hier meer info van wilde zien viel m'n upc box uit en werd herstart ?!!?! Hebben meerdere dat gehad bij het bekijken van de info van de film Atonement? Want als ik de info wil zien van een ander film: American Gangster dan gaat het wel goed.

Btw de film heb ik niet kunnen zien en het was geen pr0n ofz, het had zo moeten zijn waarschijnlijk :P

edit--
is dit waar?! UPC blokkeerd usenet toegang volledig??
Want ik ben aan het nadenken om over te stappen van m'n huidige provider!

XTREEMRaGE wijzigde dit bericht 28-07-2008 23:38 (4%)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Parttime Nerd 8-)

quote:
XTREEMRaGE schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:32:
[...]

[...]

Helaas heb ik een ander ervaring dan M@cer!
Voordat ik de nieuwe upc box binnen had, had ik een zwarte upc box en deze werkte geweldig!! Vooral met het zappen. Nu heb ik een nieuwe box waar ik HDTV kan bekijken, leuk en aardig....maar....ik ben echt niet te spreken over de nieuwe HDTV box. Ik moet niet meer dan 2 meter van de box zitten anders pikt haast geen signaal op van de afstandbediening! En de box is al vervangen + de zapper. Maar nee hoor, nog steeds dezelfde sh*t.
Dit lijkt op het bekende IR-issue. Zet je tv voor de grap eens uit, en probeer dan eens te zappen. Gaat het dan wel goed?
quote:
Nu wil de huidige zapper het geluid van de TV niet eens aanroepen!
Het lijkt erop dat je afstandsbediening simpelweg (opnieuw) ingesteld moet worden.
Klik hier voor de handleiding. Klik hier voor de instelcodes.
quote:
is dit waar?! UPC blokkeerd usenet toegang volledig??
Want ik ben aan het nadenken om over te stappen van m'n huidige provider!
Wat heeft dit te maken met UPC Digital TV als ik vragen mag? En nee, dat is niet waar. Ik heb hier beschikking over een een UPC Internetverbinding, en ik kan vrolijk gebruik maken van usenet.

XTRËËM|RåGË
Reg. datum: 25 april 2003

quote:
sylvesterrr schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 07:31:
[...]

Dit lijkt op het bekende IR-issue. Zet je tv voor de grap eens uit, en probeer dan eens te zappen. Gaat het dan wel goed?
Ook al geprobeerd werkte ook niet ;)
quote:
[...]

Het lijkt erop dat je afstandsbediening simpelweg (opnieuw) ingesteld moet worden.
Klik hier voor de handleiding. Klik hier voor de instelcodes.
Dat heb ik ook al gedaan, dat wordt altijd gelijk voorgesteld door de helpdesk. Maar werkt wederom niet!
quote:
[...]

Wat heeft dit te maken met UPC Digital TV als ik vragen mag? En nee, dat is niet waar. Ik heb hier beschikking over een een UPC Internetverbinding, en ik kan vrolijk gebruik maken van usenet.
Ik wilde graag een alles in 1 pakket aanschaffen vandaar!
Zo ff bellen met de helpdesk, want ik krijg het gevoel dat de box gewoon f*cked up is!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Fueled By ASUS
Reg. datum: 26 augustus 2004

Er staat een verkeerde default setting in de afstandbediening van HDTV DVR. Hierdoor wordt bij gebruik van de Volume toetsen - en/of + het volume van de mediabox bediend i.p.v. het volume van de TV.
Oplossing:

Druk OK + de rode knop op de afstandsbediening tegelijk in en wacht tot de UPC knop verlichting 2 maal knippert
Toets nu 993: de UPC toets verlichting knippert 2 maal
Toets nu op de TV knop en de TV knop verlichting knippert 2 maal
de default setting is nu veranderd in de UPC default setting

Asus P5K-EPU, Core2Duo E6550, Corsair CMX2-2048C4, ASUS 8600GT 512MB, Western Digital 2x250GB RAID0

Reg. datum: 27 juli 2000

quote:
sylvesterrr schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:34:
Kun je ook vertellen op welke zenders je storing ervaart? Aan de hand van die gegevens kun je vervolgens met een transportstreamlijst nakijken of deze zenders allemaal op een bepaalde transportstream zitten.
Sylvesterrr: jij begint dat hele verhaal over transportstream en ik denk Eureka dat klopt precies bij mij maar wat nu? what is next step? ik snap niet wat ik met deze nieuwe kennis nu opschiet :)

zie voor details mijn berichtje 9 hierboven

Tonton wijzigde dit bericht 31-07-2008 13:05 (3%)

Silverstone LC17, Antec 500W, Asus P5B DL, Core2Duo E8400@4300 (8x538), Arctic Freezer 7 pro, 2Gb Ballistix PC6400@1076/C5, WD RE 250+250GB (RAID0), Sapphire HD3870, 20" LG 2010P, LG GSA-H10L, Vista Ultimate 32bit SP1

Dus...
Reg. datum: 24 maart 2000

quote:
Tonton schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:04:
[...]

Sylvesterrr: jij begint dat hele verhaal over transportstream en ik denk Eureka dat klopt precies bij mij maar wat nu? what is next step? ik snap niet wat ik met deze nieuwe kennis nu opschiet :)

zie voor details mijn berichtje 9 hierboven
Ik heb dus ook al een tijdje last met bepaalde kanalen. Ook deze zitten allemaal op dezelfde transportstream. (RTL zenders).
er is al twee keer een monteur langs geweest en heeft alles doorgemeten. Daarna als extra een versterker geplaatst. Helaas zijn de zenders nog niet goed, werkt ondemand niet en valt internet/telefonie regelmatig uit.

Wat nu? Wat is er te doen aan die slechte transportstream?

*** Vicksburg ***

Reg. datum: 27 juli 2008

vraageje......mijn ouders zijn 6 weken op vakantie geweest en hebben nu opeens geen film 1 en sport 1 meer op hun tv......wel betaald en upc is al langsgekomen om het signaal te meten en dat blijkt goed te zijn....wat is er loos.....kan het aan de mediabox liggen...upc zegt van niet...ze kunnen d overige digitale zenders wel ontvangen alleen film 1 en sport 1 niet

A gadget freak Bounty

quote:
jojajoja schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:34:
vraageje......mijn ouders zijn 6 weken op vakantie geweest en hebben nu opeens geen film 1 en sport 1 meer op hun tv......wel betaald en upc is al langsgekomen om het signaal te meten en dat blijkt goed te zijn....wat is er loos.....kan het aan de mediabox liggen...upc zegt van niet...ze kunnen d overige digitale zenders wel ontvangen alleen film 1 en sport 1 niet
Heb je gebeld met de helpdeks om te kijken als het pakket geactiveerd is? Zo niet moeten ze hem ff snel re-activeren.
Dus...
Reg. datum: 24 maart 2000

quote:
DeeJee schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:13:
[...]

Ik heb dus ook al een tijdje last met bepaalde kanalen. Ook deze zitten allemaal op dezelfde transportstream. (RTL zenders).
er is al twee keer een monteur langs geweest en heeft alles doorgemeten. Daarna als extra een versterker geplaatst. Helaas zijn de zenders nog niet goed, werkt ondemand niet en valt internet/telefonie regelmatig uit.

Wat nu? Wat is er te doen aan die slechte transportstream?
Wel grappig, nu werken alle zenders weer op veronica na.
Ik blijf toch steeds rare problemen houden.
Ik denk toch maar dat er weer iemand langs moet komen. (voor de 3de keer :()

*** Vicksburg ***

Never..Existed!!
Reg. datum: 20 maart 2000

Ik ben nu ook in het bezit van UPC HDTV Royal, maar ik heb het zelfde geeikel met die AB de ene keer werkt dat ding prima de andere keer totaal niet gewoon een drama, maargoed verder heb ik al vanaf het begin issues met Histroy HD het kanaal hapert, geen blokjes ofzo maar telkens schiet het beeld een seconde of 1 a 2 terug en gaat dan weer verder, ben er nog niet echt achter wat het probleem is, volgens de decoder is het signaal goed. Iemand hier toevallig ook last van gehad?

Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is Mystery | Nadine lev 70 Warlock

Reg. datum: 11 oktober 2007

Hier werkt History Channel en de AB van de HDTV-decoder (zonder DVR-mogelijkheden) perfect.

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: