Hoofdcategorieën
Topicacties

UPC Digital TV - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Le Mans LMP2 winner 2008

quote:
BMK schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:28:
Zet vandaag de tv aan en ga zappen en ik denk, er is iets anders.
Ze hebben het menu wat aangepaste n die balk die bij het zappen onderin het beeld staat.
vind het er beter uitzien dan het oude menu.
Vond bij het oude menu die gele balk die aangaf waar je was in het menu verschrikkelijk, nu is die mooi lichtblauw..
Is dat niet al maanden geleden veranderd ? :?
Reg. datum: 01 maart 2004

Alleen regio Flevoland was geupdate, vandaag zijn Gelderland en Rotterdam er bij gekomen. De rest volgt nog. DVR that is.

Vanaf vandaag is voor de regio´s Gelderland en Rotterdam de nieuwe softwareversie (3.5) voor de Thomson Mediabox DVR beschikbaar. Deze versie was reeds beschikbaar in de regio Flevoland. De uitrol voor de overige regio´s staat op korte termijn gepland.

Verbeteringen Thomson DVR
- Aanpassing van de menu's, UPC logo en kleuren aangepast
- Problemen met verkeerde serienummers op de diagnostiek pagina opgelost
- Probleem tikkend geluid bij fastforward is verholpen

uploader26 wijzigde dit bericht 19-06-2008 18:45 (67%)

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Reg. datum: 19 januari 2005

Ik vind het in ieder geval een hele verbetering!

Twisted Pairs
Reg. datum: 28 juni 2005

Wegens onophoudelijk gezeik met upc stap ik binnenkort over, waarschijnlijk op interactieve tv van kpn. (Toch wel jammer want de laatste tijd heb ik niet echt meer te klagen over de stabiliteit, continuïteit en kwaliteit van upc digital tv). Laatst hadden ze bijvoorbeeld bij upc 'per ongeluk' mijn dvr-extra channel pakket opgezegd. Omdat de extra channels het ineens niet meer deden hing ik dus maar aan de telefoon.

Het eerste contact bracht de mededeling dat alles hersteld zou worden met de bijbehorende excuses tussen vrijwel elke zin. Maar de eerst volgende factuur liet zien dat ik ineens abonnee was geworden van het royaal pakket met de daarbij behorende kosten. Nu is het verschil in prijs tussen beide abonnementen niet schokkend maar toch ben ik het hier uiteraard niet mee eens.

Weer aan de telefoon de vele excuses later was de mededeling dat de factuur een foutje was en dat ik ter compensatie eerst mocht genieten van 3 maanden gratis royaal tv en dat ik daarna weer terug gezet zou worden naar extra-channel pakket.

Zowaar kreeg ik een nieuwe factuur met daarop creditering van de eerdere factuur. Echter drie maanden later kwam toch weer de royaal pakket factuur en was ik dus niet terug gezet naar het extra channel pakket. Ik wachtte maar even met betalen en hoopte dat de aangepaste factuur vanzelf zou volgen.

Maar de factuur daarop was hetzelfde als de vorige maar nu dus dubbel omdat de vorige nog niet betaald was... Ik dus weer aan de telefoon... Helaas was er een foutje opgelopen en wanneer ik de factuur netjes zou betalen zou het teveel betaalde weer terug gestort worden, was de reactie van upc. Ik heb dus netjes betaald. Eerst nog lopen zeuren dat ik toch ook een aangepaste factuur toegestuurd zou kunnen krijgen, maar dat was kennelijk te moeilijk voor ofwel de medewerker of de administratie software... Maar een maand later wéér een foutieve factuur en nog niets terug gestort op mijn rekening....

Weer aan de telefoon... Kreeg ik toen even te horen dat ik niet terug gezet kan worden naar het extra channel pakket. "Dit kan gewoon weg niet in de administratie" was het excuus. En "maar ik had toch 3 maanden gratis gekregen als compensatie???" kreeg ik te horen. Nou breekt mijn klomp... (of beter gezegd: nu pas breekt mijn klomp) Ik gaf als antwoord dat het mij hoogst onwaarschijnlijk lijkt dat iemand niet terug gezet kan worden naar een bestaand abonnement. De reactie was dat ik niet een bestaand abonnement maar een nieuw abonnement had... !!! What the @#$%. Upc was zelf de boosdoener om ineens mijn abonnement af te sluiten zonder enig bericht en uiteraard zonder mijn opdracht... Tja, dat was dan pech voor mij en daarom dus die 3 maanden compensatie...

Ik probeerde me medewerker duidelijk te maken dat ik vanaf nu elke maand een paar euro teveel zou moeten betalen en dat 'die compensatie' dus uiteindelijk veel te weinig zou zijn. En dan reken ik nog niet eens de telefoonkosten mee die ik 'noodgedwongen' heb moeten maken...

Ik mocht een klacht indienen, schriftelijk ergens in lelystad ofzo...

Als ik al iets schriftelijk ga doen dan is het wel aan een consumenten organisatie of aan een advocaat ofzo... Maar ja, dat heeft toch uiteindelijk ook weinig zin en zou me alleen maar extra kosten opleveren... Opstappen dus naar de kpn...

Of heeft iemand een andere tip voor mij, Tele2 ofzo... Maar daar is het zenderaanbod niet echt aantrekkelijk vind ik...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Le Mans LMP2 winner 2008

quote:
uploader26 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:44:
Alleen regio Flevoland was geupdate, vandaag zijn Gelderland en Rotterdam er bij gekomen. De rest volgt nog. DVR that is.

Vanaf vandaag is voor de regio´s Gelderland en Rotterdam de nieuwe softwareversie (3.5) voor de Thomson Mediabox DVR beschikbaar. Deze versie was reeds beschikbaar in de regio Flevoland. De uitrol voor de overige regio´s staat op korte termijn gepland.

Verbeteringen Thomson DVR
- Aanpassing van de menu's, UPC logo en kleuren aangepast
- Problemen met verkeerde serienummers op de diagnostiek pagina opgelost
- Probleem tikkend geluid bij fastforward is verholpen
Hmm, ik woon al m'n leven lang in Gelderland. Vaag, want mijn geel/blauwe menu is al een hele tijd weg, ook bij mijn moeder thuis. Zij heeft een gewone decoder, ik heb een HDTV-decoder. :?
@ FOK!
Reg. datum: 25 maart 2001

Eindelijk na 3 maanden gezever heb ik 39 euro van UPC gecrediteerd gekregen.. Nu maar hopen dat het vanaf nu alleen maar goed gaat.

Over de dienst zelf heb ik namelijk weinig klagen, maar die facturatie af en toe daar :{

Reg. datum: 08 augustus 2006

quote:
SeatRider schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:33:
[...]
Meh. Vind jij een DVD speler zonder HDMI dan ook analoog?
Ik bedoelde dus dat met digitale TV aanbiedt, maar niet als zodanig aan kunt sluiten. Dat is toch te gek voor woorden, zeker nu de mogelijkheden wijd verspreid zijn. In wezen blijft elke vorm van digitaal beeld dat via SCART aangesloten wordt analoog. Dat wil niet zeggen dat het dat dan ook is.

stiekum toch CivicRider

quote:
JoostF schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:15:
[...]

Ik bedoelde dus dat met digitale TV aanbiedt, maar niet als zodanig aan kunt sluiten. Dat is toch te gek voor woorden, zeker nu de mogelijkheden wijd verspreid zijn. In wezen blijft elke vorm van digitaal beeld dat via SCART aangesloten wordt analoog. Dat wil niet zeggen dat het dat dan ook is.
Niet dat ik niet snap wat je bedoelt hoor. Maar strict genomen ook al gaat het via HDMI, zodra jij het op je scherm ziet is het alsnog analoog. Zoals ik al zei, DVD spelers en HDD recorders hebben ook zelden HDMI, sterker nog, mijn receiver kan analoog signaal omzetten naar 720p maar ik vind het analoog mooier :). Kan ook komen door een crappy upscaler in mijn Yamaha natuurlijk.

Nederlands is makkelijker als je denkt!

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
Ejorne schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:57:

[UPC medewerkers voegen verkeerd pakket toe of op de verkeerde wijze]
Normaal gesproken kan een UPC medewerker via de simpele weg alleen nieuwe abbo's toevoegen en dus geen oude alsnog opvoeren. De beter geïnformeerde medewerker kan dat wel, zoals die bijvoorbeeld standaard bij de afdeling Retention zitten.

Dus als jij nogmaals met UPC zou bellen, zeg meteen dat je op wilt zeggen en dat je dus met Retention wilt spreken. Indien per brief, stuur een klacht t.a.v. Retention of Marco Vianen.

Daarbij laat niet onverlet dat medewerkers blijkbaar logs niet goed lezen en niet navragen bij iemand met meer verstand.

PcDealer wijzigde dit bericht 20-06-2008 15:31 (9%)

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Reg. datum: 01 december 2003

Is het al mogelijk om digitale tv van UPC aan te sluiten op een mediacenter?

Mijn lieve sexy vrouw!
Reg. datum: 18 februari 2003

quote:
Mastadont schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:54:
Is het al mogelijk om digitale tv van UPC aan te sluiten op een mediacenter?
Nee. Het is alleen mogelijk om de uitgang van de box aan te sluiten op de ingang van je televisiekaart. Anders niet.

Ik ben net bij de UPC winkel geweest voor het 3=2 pakket ivm overstappen van Orange naar UPC.
Ik moest mijn oude D-tv box meenemen om daarna om te ruilen voor de DVR. Nu ben ik alleen vergeten te vragen of ik nog de doos mee moest nemen of dat ik het gewoon in een willekeurige doos kon doen om hem in te leveren. De originele doos heb ik namelijk al lang niet meer.
Reg. datum: 05 december 2001

Doos inleveren is niet nodig... wel ab, scartkabel en voedingskabel mee inleveren.

PSN ID: Heraz | PS3 games: Fifa 2009, Buzz, R&C ToD, Motorstorm, Singstar, 1942:JS

Mijn lieve sexy vrouw!

Oh ok, ze verwachten dus niet de doos terug.
Volgens mij zat er ook nog een coax kabel bij, dus die zal ik allemaal wel meenemen dan. Toch maar iets zoeken om het in te doen.

Thanks in iedergeval!
\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook de update op mijn box draaien. Vrijdagavond nog prima TV gekeken, maar de programma informatie was wel wat van slag. Zaterdagavond kreeg ik spontaan geen beeld meer. Na de standaard procedures als herstellen van fabrieksinstellingen en de stekker er 20 seconden uit met de knop met het symbool van het linker pijltje erop tot 'ie weer firmware binnenhaalt gedaan, maar helaas. Ik zie wel beeld bij de UPC kanalen, en bij zowel de diagnostiek als de testrun op het testkanaal (999) krijg ik alles op 'OK'. De extra channels doen het wel, Film 1 en alles wat daar boven zit ook. De reguliere kanalen echter geven de melding 'signaal verlies, controleer uw kabels'

Heeft dit met de update te maken, of heeft verder niemand last van dit verschijnsel / probleem ?

Mijn lieve sexy vrouw!

Wij hadden afgelopen vrijdag ook dat de programma informatie van slag was. Stond om 22.00 uur nog op 20.00 uur. Dit was later wel weer goed. Voor de rest geen problemen gehad.

Vanmiddag maar weer naar de UPC-store, want ik heb nu de box in een tas bij me. Hopelijk dat met de DVR ook meteen het probleem van het dubbel zappen e.d. verdwenen is bij mijn Harmony.

Arunia wijzigde dit bericht 01-07-2008 08:21 (35%)

Reg. datum: 23 september 2004

heb nu al 2 dagen zitten zoeken,kijken en proberen. Maar ik kom er niet uit.
Ik heb gewoon de Thompson mediabox en wil daar me xbox op aansluiten.
dus heb ik de xbox aangesloten op de 2de Scart aansluiting van de UPC doos. Als ik dan de xbox aanzet en dan op de afstandsbediening op het knopje dvdr druk zie ik een halve seconde de xbox en daarna gaat het beeld op zwart. Geluid van de xbox hoor ik wel door de TV ...wie weet de oplossing ???

Mooi wit is niet lelijk

JayGTeam (213177)
Reg. datum: 07 februari 2001

Wat moet je xbox met je digitale ontvanger? Je kunt toch geen tv kijken via de xbox of wel?

Die xbox zou ik gewoon op tv of tuner aansluiten.
Reg. datum: 23 september 2004

quote:
AaroN schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:31:
Wat moet je xbox met je digitale ontvanger? Je kunt toch geen tv kijken via de xbox of wel?

Die xbox zou ik gewoon op tv of tuner aansluiten.
Dat is dus het probleem. ik heb een xbox elite en geen optisch geluid op me versterker. Ik dacht sluit de xbox aan op en upc en die staat doorgelust naar me versterker.
Anders is er geen probleem maar weet iemand misschien hoe ik beeld krijg ?

Mooi wit is niet lelijk

Mijn lieve sexy vrouw!

De 2e poort is een doorlus poort. Dus het zou gewoon moeten werken. Ikzelf heb de PS2 zo aangesloten om een aansluiting op de tv te besparen. En dat werkt gewoon zonder problemen.
Reg. datum: 01 december 2003

quote:
Arunia schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:33:
[...]

Nee. Het is alleen mogelijk om de uitgang van de box aan te sluiten op de ingang van je televisiekaart. Anders niet.
Dus is het wel mogelijk?:) Als ik die box zou aanschaffen en doorlussen naar mijn tvkaart in m'n mediacenter zou het moeten werken...
Dan is natuurlijk de 2e vraag.. Moet het een digitale tunerkaart in m'n pc zijn.... of voldoet mijn analoge tvkaart..
De 3e vraag volgt al snel... Als de analoge tvkaart zou werken... zou de kwaliteit dan beter zijn dan normale analoge tv?

Acties: [view][quote]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

Digitale tunerkaart heb je verdraaid weinig aan aangezien de mediabox analoge outputs heeft (of je moet een HD box hebben en een kaart met HDMI in). Wel is het een pre om een kaart te vinden die RGB-in ondersteunt, wat een zeldzaamheid is, maar beduidend beter beeld geeft dan over composite.

Verder is het exact dezelfde output als bij je TV (duh...). Als je in beide gevallen RGB gebruikt zou kwaliteit hetzelfde moeten zijn, muv verschillen in je schermen zelf.

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

Toet-toet
Reg. datum: 05 februari 2000

quote:
rg-mohwa schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:50:
heb nu al 2 dagen zitten zoeken,kijken en proberen. Maar ik kom er niet uit.
Ik heb gewoon de Thompson mediabox en wil daar me xbox op aansluiten.
dus heb ik de xbox aangesloten op de 2de Scart aansluiting van de UPC doos. Als ik dan de xbox aanzet en dan op de afstandsbediening op het knopje dvdr druk zie ik een halve seconde de xbox en daarna gaat het beeld op zwart. Geluid van de xbox hoor ik wel door de TV ...wie weet de oplossing ???
Je moet je Thomsonbox op standby zetten en daarna je xbox aanzetten. Moet werken want ik heb exact het zelfde hierstaan. Als je ze allebei tegelijk aanzet, dan gaat dat niet goed.

Dit kan niet als je een HD-box hebt en deze is aangesloten met HDMI op de TV. Maar goed lijkt mij logisch.

Iemand trouwens in bezit van de UPC Slingbox? Kan deze zijn verhaal vertellen over in combi met HD-box.

Falcon wijzigde dit bericht 04-07-2008 09:20 (11%)

Mijn lieve sexy vrouw!

Het is mogelijk, maar je moet de box aan laten staan op de zender. Overigens wat ik zo weet schakelt de box tegenwoordig zelf over naar het juiste kanaal. Dus met een beetje slim denken kun je het redelijk automatiseren.
De kwaliteit is zo goed als de bron en de tvkaart bij elkaar.
Je moet gewoon een analoge kaart gebruiken. Digitaal schiet niet op omdat je het toch via de scart oid door gaat lussen. Je moet even kijken naar de soort aansluitingen die je hebt en wat er op je kaart zit. Daarnaast kun je niet met de pc je mediabox besturen, maar dat begrijp je wel neem ik aan.
nBrew
Reg. datum: 24 april 2000

Vanavond maar weer bellen met UPC. Heb al 5 weken geen OnDemand meer en heb elke week zelf moeten bellen. Vorige week iemand aan de lijn die nu _echt_ een team ging inschakelen die op afstand alles kon checken, die zouden me begin deze week bellen. Weer niks gebeurd. Ik kots zo onderand op de helpdesk van UPC, belachelijk dat dit al 5(!) weken moet duren... het is dat ik geen schotel kan hangen aan mn appartement, anders had ik dit direct gedaan en de UPC opgezegd.

Zo. Nu eerst een Bavaria!
Reg. datum: 30 januari 2004

Vraagje ik heb momenteel de volgende set-up:
code:
1
2
3
4
Wandcontact--->versterker/splitter--->mediabox--->TV1
                      |
                      V
                     TV2

Nu merkte ik onlangs dat mijn On-Demand niet werkt, de alom bekende 'service niet beschikbaar' blijft opkomen. Nu gebruik ik OD niet zo vaak dus weet ik niet of dit probleem optreed sinds het installeren van de versterker. Voorheen heeft het wel gewerkt in ieder geval.

Mijn vraag is nu kan OD uberhaupt wel werken met een versterker. Volgens mij is het zo dat OD two-way werkt dus ook singnalen over de lijn moet sturen naar UPC (zoals het opvragen van een film/programma), klopt dit? En kan een versterker two-way opereren?

Tevens is de vraag of het verstandiger om mijn setup zo in te delen:
code:
1
2
3
4
Wandcontact--->mediabox--->versterker/splitter--->TV1
                                          |
                                          V
                                          TV2

DaTiezl wijzigde dit bericht 04-07-2008 16:15 (19%)

[P4 3000@3600 mhz][H2O: DD Maze 4 - DD Z-Chip - Eheim 1048 - Coolplex 25 - Airplex Evo 120] Join het DPC Whatpulse team

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: