Hoofdcategorieën
Topicacties

Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #10

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 25 september 2002

Zeker omdat het spel nu nog zo klein is. Je hebt nu 2550 mensen nodig om alles goed door te laten te stromen. met zulke kleine aantallen mensen is het idd beter om een andere opbouw van classes te hebben. Betere doorstroming van goede rijders in de hogere classes. nu is de competitie pas echt stevig vanaf c2, uitzonderingen daargelaten.
mss leuk om een poll op F1T forum te knallen.

I've Spoken Deal with it :D

FC Strijen
Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
Marzman schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:21:
[...]

Op zich is dat vrij simpel aan te passen door maar een persoon te laten promoveren. Alleen voor C4 -> C3 is drie mensen wel nodig denk ik om een beetje actieve mensen in C3 te houden.
Nouja, met een ander systeem (we noemden het toen Factor 4 (huidig systeem), Factor 3, Factor 2) zouden er nu dus C5/C6-en zijn. Dat zou een inactivity probleem mee kunnen brengen, maar dat kan opgelost worden door het sneller opruimen van mensen.

Er waren ook voorstellen om minder mensen in C1 te laten rijden (zeg 22 ofzo) en in C4/5 zo'n 40 man. Daarvan is dan de helft inactief en hou je alsnog "maar" een groep van 20 man over.

F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)

Reg. datum: 09 augustus 2005

Als je nou gewoon doet 1 C1 groep, 2 C2 groepen, 4 C3 groepen, 8 C4 groepen, 16 C5 groepen, 32 C6 groepen.

is (32 + 16 + 8 + 4 + 2 +1) * 30 rijders = 1890 rijders totaal

Dat is genoeg om iedereen een plekje te geven. Je hebt dan maar dat er 6 uit elke groep degraderen dus dat is een hele verbetering. En ook nog en dat vind ik zelf ook een heel belangrijk punt, het is moeilijker om in de top te komen. Nu hoef je maar 2x in de top 3 te eindigen (C4 en C3) en je rijdt 'bij de top' (even er vanuit gaan dat C2 ook bij de top hoort). Met dit systeem krijg je een veel competetiever veld en heb je zelfs ook nog meer kans op overleven ;)

Ik zou een total reset niet zo erg vinden. Als men dan maar wel de huidige statistieken van overwinningen enzo bewaart ben ik er niet op tegen.

F1Time - Wesley Jonker (CLASS 1)

Moge de kracht met je zijn...

Kijk, ik zie hier prima een prima alternatieve discussie...
Mss leuk om deze zaken ook op F1Time in de discussie te smijten...?!

www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C2G3 * Golf? Het 2008 GoT Open

FC Strijen

quote:
Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:56:
Kijk, ik zie hier prima een prima alternatieve discussie...
Mss leuk om deze zaken ook op F1Time in de discussie te smijten...?!
Ik heb het ballonnetje op laten gaan in de driver aids discussie, maar voorlopig is er nog niet echt op gereageerd. Van mij mag er best een ander topic voor worden aangemaakt als het zometeen echt teveel afwijkt van de driver discussie :P

C1 1 groep 20 rijders 4 degraderen
C2 2 groepen 25 rijders 2 promoveren 6 degraderen
C3 4 groepen 30 rijders 3 promoveren 6 degraderen
C4 8 groepen 35 rijders 3 promoveren 6 degraderen
C5 16 groepen 40 rijders 3 promoveren 12 degraderen
C6 32 groepen 40 rijders 6 promoveren

Ik ben nog is wezen nadenken. Misschien dat dit ook wel werkt. Uit C6 is het niet al te moeilijk om te promoveren omdat er 6 doorgaan. C5 is wat het huidige C3 nu is alleen dan iets meer rijders om te zorgen dat elke groep nog wat actieve rijders overhoud want velen haken nu na C4 alsnog af ook al zijn ze gepromoveerd. Vanaf C4 tot C2 degraderen er nog maar 6 om de overlevingskansen te vergroten en bij elke klasse hoger 5 rijders minder om de groep competetiever te maken. C1 moet de echte top worden met een zeer goede competitie tussen de rijders door de slechts 20 rijders, dus ook minder mensen die uit C2 promoveren, maar ook grote overlevings kansen doordat er maar 4 degraderen, dit vergroot ook gelijk weer de kansen in de C2 dat je naar C1 kan en niet zoek gereden wordt door een ex-C1er.

Reg. datum: 21 januari 2008

Hoi, ik heb een vraagje:
Ik heb mijn eerste practice en warmup gedaan en ik wil nu mijn auto repareren.
Moet ik dat in een keer doen, of kan ik eerst een paar uur aan een onderdeel spenderen en vervolgens nog eens een paar uur aan een ander?

F1Time - C3G1 - Team Racing for Holland | Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Reg. datum: 25 september 2002

je kan ieder uur los bepalen. dus je hoeft niet alles in 1 keer te doen.

I've Spoken Deal with it :D

FC Strijen

quote:
kieknwatwort schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:28:
Hoi, ik heb een vraagje:
Ik heb mijn eerste practice en warmup gedaan en ik wil nu mijn auto repareren.
Moet ik dat in een keer doen, of kan ik eerst een paar uur aan een onderdeel spenderen en vervolgens nog eens een paar uur aan een ander?
Hoeft niet in één keer. Wel is het zo dat je na je eerst kwalificatie-rondje niet meer kan reparen. Maar voor die tijd je kan zo vaak onderdelen wisselen als je wilt en in zoveel stappen als je wilt jouw uren gebruiken.

mooi, dan kan ik rustig kijken hoeveel effect die reparatie heeft.
Overigens sta ik bij practice 11e van de 18 en bij warmup 4e van de 15. Lijkt me niet slecht voor een beginner 8)

F1Time - C3G1 - Team Racing for Holland | Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

FC Strijen

quote:
kieknwatwort schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:52:
mooi, dan kan ik rustig kijken hoeveel effect die reparatie heeft.
Overigens sta ik bij practice 11e van de 18 en bij warmup 4e van de 15. Lijkt me niet slecht voor een beginner 8)
Ga eens na, hoeveel geld kan je winnen in de practice danwel warmup? ;)

F1Time C3G6

quote:
Joss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:21:
Da's maar net hoe je het bekijkt toch ?
Daar bepaal je wel je DQP/DRP en je strategie, die je uiteindelijk 't geld moeten opleveren ;)
Natuurlijk zegt de plaats die je in P en WU haalt op zich helemaal niks

Sleepie wijzigde dit bericht 26-01-2008 01:45 (11%)

Turalyon: Brabonian (lvl70 Mage) | Sleepie (lvl70 Rogue) | Hfuhruhurr (lvl70 Paladin) | Aelisha (lvl70 Priest)

Reg. datum: 24 mei 2007

Ligt er ook aan hoe je de practice en warmup hebt gereden natuurlijk... Met 90% revs of 100% revs... en de warmup met 10 liter of 80 liter...

F1Time - Ronnie de Lang (C3G12) | Hattrick - TDL (VIII.2006)

quote:
Joss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:21:
[...]

Heh, laat mij nou even trots op mezelf zijn ;)

FC Strijen

quote:
kieknwatwort schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:15:
[...]

Heh, laat mij nou even trots op mezelf zijn ;)
Tuurlijk, gefeliciteerd, maar verspil je krachten (lees: wear/schade) niet in sessies waar niet te verdienen valt. Presteren moet je in de kwalificatie en in de race :)

Reg. datum: 11 september 2001

Ik sta eigenlijk iedere P en W minimaal 5 plaatsen lager dan tijdens de Q omdat ik dan met verouderde onderdelen en slechts 90 revs rijd, dus idd staar je niet blind op die resultaten. Maar wel gefeliciteerd ;)

and I was like...whatever!

Reg. datum: 06 april 2007

Hmmm heb toch maar weer suppliers gekozen zonder een financieel plaatje in elkaar te steken :). Tot nu toe nog steeds me makkelijk (financieel) kunnen redden en heb nog 60+ million over dus ECHT fout kan het niet gaan. Daartegen denk ik ook dat als je eenmaal teveel gaat inschikken met je suppliers dat je jezelf dan alleen maar in een hoek drukt... wat weer resulteert in minder inkomsten/resultaten (= frustraties :P).

Ik ga er dus gewoon tegenaan met vrij behoorlijke suppliers, nu maar hopen dat ik zo rond de 10e plek kan eindigen.. Sta tot nu toe in ieder geval 2e van de 10 in de Quali dus dat is in ieder geval hoopvol. Natuurlijk rijden de 'snelleren' vaak wat later, maar ik heb wel goede hoop op een top 12-15 startplaats.

F1Time: Jan-Willem Wisgerhof (Class 2 - Group 1)

quote:
Joss schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:53:
[...]

Tuurlijk, gefeliciteerd, maar verspil je krachten (lees: wear/schade) niet in sessies waar niet te verdienen valt. Presteren moet je in de kwalificatie en in de race :)
Nou vooruit dan: 6e in de qualificatie, met 19 rijders gequalificeerd :9~

Moge de kracht met je zijn...

quote:
jwisgerhof schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:32:
Ik ga er dus gewoon tegenaan met vrij behoorlijke suppliers, nu maar hopen dat ik zo rond de 10e plek kan eindigen.. Sta tot nu toe in ieder geval 2e van de 10 in de Quali dus dat is in ieder geval hoopvol. Natuurlijk rijden de 'snelleren' vaak wat later, maar ik heb wel goede hoop op een top 12-15 startplaats.
Zie dat jullie groep ook op Interlagos rijdt...
Wat zijn de omstandigheden bij jullie Q en race? Wel even grappig om te vergelijken...

Bij ons iig 35C en 16mm bij de Q
en de race 31/32/29C en geen regen...

www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C2G3 * Golf? Het 2008 GoT Open

Reg. datum: 06 april 2007

quote:
Luuk_Luchtloper schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:40:
[...]

Zie dat jullie groep ook op Interlagos rijdt...
Wat zijn de omstandigheden bij jullie Q en race? Wel even grappig om te vergelijken...

Bij ons iig 35C en 16mm bij de Q
en de race 31/32/29C en geen regen...
voila:

Time: Start - 00:20:00
Temp.: 25° C
Rain: 0 mm

Time: 00:20:00 - 01:03:00
Temp.: 27° C

Time: 01:03:00 - End
Temp.: 32° C

edit: oh en P/W/Q was droog en rond de 25 graden elke keer :).

jwisgerhof wijzigde dit bericht 26-01-2008 13:44 (7%)

F1Time: Jan-Willem Wisgerhof (Class 2 - Group 1)

quote:
jwisgerhof schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:32:
Hmmm heb toch maar weer suppliers gekozen zonder een financieel plaatje in elkaar te steken :). Tot nu toe nog steeds me makkelijk (financieel) kunnen redden en heb nog 60+ million over dus ECHT fout kan het niet gaan. Daartegen denk ik ook dat als je eenmaal teveel gaat inschikken met je suppliers dat je jezelf dan alleen maar in een hoek drukt... wat weer resulteert in minder inkomsten/resultaten (= frustraties :P).

Ik rijd ook altijd laat maar als ik zo naar mn P kijk ben ik iet echt snel :P

Ik vind het trouwens knap dat je op dit moment 2e staat. Denk dat je ongeveer rond P10 kan uitkomen met die tijd en het zou me zelfs niet verbazen als je gewoon top 8 staat straks.

Time: Start - 00:27:00
Temp.: 26°C
Rain: 5 mm.

Time: 00:27:00 - 01:20:00
Temp.: 29°C
Rain 11 mm.

Time: 01:20:00 - End
Temp.: 35°C
Rain: 10 mm.

Is weer een moeilijke beslissing tussen wets of inters...
Blij dat mijn teamm8 heeft bijgehouden welke banden het beste zijn anders had ik de verkeerde gekozen 8)7

BTW.... Sinds wanneer is er een To Do List op f1time? onder Community... Nog niet eerder gezien.

Kroketje wijzigde dit bericht 26-01-2008 22:11 (33%)

FC Strijen

quote:
Kroketje schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:05:
BTW.... Sinds wanneer is er een To Do List op f1time? onder Community... Nog niet eerder gezien.
Een weekje geleden geplaatst.

Reg. datum: 01 juli 2001

Hmm, voorlopig de laatste plaats in de quali ... dat belooft weinig goeds voor dit seizoen :(

F1Time C2G2

FC Strijen

Eerste (GP)rondje van het seizoen en we beginnen met... 97% DQP op Monaco. Data van vorig seizoen is zo makkelijk te gebruiken O-)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: