Hoofdcategorieën
Topicacties

Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #10

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Doet weer iets met vezels...
Reg. datum: 19 mei 2000

Ja, da's toch ook het idee? Ik heb ook zo'n seizoen gehad hoor, waarin ik amper rond kwam en bijna degradeerde naar C4 (heel fijn zo'n random driver). Ik had toen nota bene een driver die maar 0.3M per race kostte, maar dan wel met goede suppliers. Het zou toch ook te gek voor woorden zijn als je met p20-finishes 1M per race zou verdienen ofzo? 8)7

Imitation is the sincerest form of flattery

Reg. datum: 24 december 2000

quote:
Angeloonie schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 07:47:
[...]
Misschien draai jij winst als je telkens wint of op het podium staat, maar als je rond plek 15-20 finished kan je gewoon amper rondkomen :P
Dan weet ik niet wat ik verkeerd doe hoor. Hoogste Finish was 11e, maar nog altijd geen verlies gemaakt (sta net als begin van het seizoen op 25M). En dat met (bijna) elke race ook te testen!

Wel heb ik niet de duurste suppliers, maar 15M verlies op 1 seizoen, lijkt me wel erg veel!
f1time C1
Reg. datum: 16 april 2004

Ik vind het totaal niet vreemd dat er in C3 zoveel managers in de financiele problemen zitten. Renault/Mercedes-motor is daar de standaard (er zijn zelfs managers met Ferrari :X ) en ook bij de andere suppliers neemt iedereen het duurste.In het begin van dit topic staan wat balance spreadsheets van C3-managers en daar bleek al uit dat je gewoon aan de top mee moet rijden om met zo'n team en een beetje leuke staff en elke race testen uit de kosten te komen.

Op zich denk ik niet dat dit komt doordat C3 financieel te zwaar is, maar met name omdat sommige managers totaal niet op geld letten. Kijk voor de grap eens in de driver market wie er aan het bieden is op de top-drivers die >4mln vragen? Daar zitten verdacht veel managers bij die in C3/C4 in de onderste helft meerijden met 10-20mln op de bank, die vragen er gewoon om om failliet te gaan.

FC Strijen
Reg. datum: 01 augustus 2002

Lekker laat aan de Q begonnen (en nee, ik kijk geen strategieën af, kan mij aan m'n reet roesten wat mijn tegenstanders doen :P ), teamgenoot liet erg lang op zich wachten met zijn visie op de strategie. Sterker nog, heb nu nog geen reactie van hem, dus gewoon maar gegaan :P

Het zal geen verassing meer zijn dat ik op een baan met medium (of hoger) overtaking weer eens een klote quali heb :P Echt vaag dat het zo inherent is aan overtaking, althans, zo lijkt het. Sta 10e (!) in de Q op 0.3s (!!!) van de #1 (totaal 17 op 1.8s nu trouwens). Dat wordt een blockfest tijdens de race dus :P

F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)

Zelfde probleem hier hoor. Ik sta op 0.5s van de nr1 op p7 en ik zou niet weten waar het aan ligt. Ik denk dat er een paar een engine upgrade hebben gedaan, want anders kan ik dit niet verklaren. Ik zal 's kijken of dat aan het gemak/de moeite van overtaking ligt, heb nog nooit een dergelijke relatie gezocht :)

f1time C1
Reg. datum: 16 april 2004

Ik heb ff gekeken en die relatie tussen makkelijk inhalen en q-tijd lijkt aanwezig. Mijn 3 beste q's waren op makkelijke banen (p3-5) en op moeilijke banen scoor ik veel slechter >p12.

Het lijkt erop dat je op een moeilijke baan dus meer afhankelijk bent van je pole skill (een van de mindere eigenschappen van m'n driver). Je moet het zo zien dat je op een moeilijke inhaalbaan (bv. Monaco) meer kans hebt om je rondje te verprutsen dan op een makkelijke en dat je pole skill aangeeft in welke mate je een perfecte ronde kan rijden. Op makkelijke banen heb ik bijna altijd wel een perfecte q-lap.

FC Strijen

Dat zou zo maar eens kunnen, aangezien mijn poleskill nogsteeds dramatisch is :P

Ja, maar mijn pole skill is helemaal niet dramatisch. Overtaking ook niet echt heel erg, hoewel het wel een van de minste skills is... *zucht* Ik baal er gewoon van, want dit gaat me weer veel tijd kosten :/

Biertje ???
Reg. datum: 16 januari 2001

Dat je zo ver naar achter staat ligt denk aan de strategie van de overige managers.
Managers die ik de vorige race op een volle seconde reed tijdens de vorige qual staan nu opeens heel dicht bij eentje is 0.1s sneller en de ander is 0.028s langzamer :(

Ze willen blijkbaar iets gaan proberen engine upgrade levert wel aardig wat op maar niet genoeg om opeens dat gat te dichten.

Intel E6600 - Asus P5B-E - 2 GB pc6400 - 2x 320GB Seagate - Nvidia 7900 GT
F1time - C2G3
GPRO.SE - Rookie - G69
F1competition.com - Top Division
f1competitie.nl - D2G16

Ik denk dat ze gewoon dankzij onze vorige race weten wat er met hun banden mogelijk is... Ik verwacht ook wel wat Michelin-rijders naar voren, deze race.

Reg. datum: 11 september 2001

Ik had de voorlopige pole maar nu duikt er iemand met 0,002 seconden onder... :( Hopen dat hij mij niet ophoudt gedurende de race want ik sta juist op een langere eerste stint...

and I was like...whatever!

Biertje ???
Reg. datum: 16 januari 2001

Naar aanleiding van het verhaal over kosten enzo eens gekeken naar wat ik betaalde voor supliers
wel grappig om te zien dat in S27 een c3 top combinatie(renault, bmw, bridgestone) 2.M kost en dat deze nu 3.7M kost.

Als je dat narekend ben je dus per seizoen 30M extra kwijt.
Daarnaast zijn de prijzen voor goede rijders ook omhoog gegaan.

Als je dan nagaat de sponsors tegenwoordig minder per overwinning/punt betalen en het prijzen geld toch flink verminderd is, pole was vorig seizoen 2.5M, nu 1.33M.
Als compensatie krijg je wel tegenwoordig 4M startgeld per race(was 3M in s28)

Het is dus tegenwoordig erg simpel om te veel uit te geven, met dank aan C1 die loopt te huilen dat managers met veel geld te competatief zijn :(

Intel E6600 - Asus P5B-E - 2 GB pc6400 - 2x 320GB Seagate - Nvidia 7900 GT
F1time - C2G3
GPRO.SE - Rookie - G69
F1competition.com - Top Division
f1competitie.nl - D2G16

Moge de kracht met je zijn...

quote:
brid schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:53:
Naar aanleiding van het verhaal over kosten enzo eens gekeken naar wat ik betaalde voor supliers
wel grappig om te zien dat in S27 een c3 top combinatie(renault, bmw, bridgestone) 2.M kost en dat deze nu 3.7M kost.

Als je dat narekend ben je dus per seizoen 30M extra kwijt.
Daarnaast zijn de prijzen voor goede rijders ook omhoog gegaan.

Als je dan nagaat de sponsors tegenwoordig minder per overwinning/punt betalen en het prijzen geld toch flink verminderd is, pole was vorig seizoen 2.5M, nu 1.33M.
Als compensatie krijg je wel tegenwoordig 4M startgeld per race(was 3M in s28)

Het is dus tegenwoordig erg simpel om te veel uit te geven, met dank aan C1 die loopt te huilen dat managers met veel geld te competatief zijn :(
Post eens op 't F1Time forum in die discussie...
Misschien zien ze dan eens in dat er vooral in C4 harder opgetreden moet worden...

www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C2G3 * Golf? Het 2008 GoT Open

En dan heeft Tadas de race bonus ook nog eens gehalveerd een tijd terug, toch? Of de point bonus... Er was iets veranderd iig in de sponsorbedragen. Niet dat dat werkte, want het leek eenmalig te zijn 8)7

FC Strijen

quote:
Grrrrrene schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:59:
En dan heeft Tadas de race bonus ook nog eens gehalveerd een tijd terug, toch? Of de point bonus... Er was iets veranderd iig in de sponsorbedragen. Niet dat dat werkte, want het leek eenmalig te zijn 8)7
Volgensmij was het dat je niet meer 10 points money kreeg bij winst, maar alleen win bonus. Daarvoor zou de winbonus 50% hoger worden, maar dat was al snel weer weg geloof ik.

Moge de kracht met je zijn...

Snap iig geen donder meer van het gezeik, maar goed laat maar lekker :s

Ik ga iig nog even werken, in de trein de live-race bekijken en dan heerlijk een weekje skiën (jaja, het leven is vervelend). Gelukkig heb ik aan Panther een prima teammate om m'n account te sitten de komende week...

www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C2G3 * Golf? Het 2008 GoT Open

@Joss: Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb niet EEN aanbod gekregen van een sponsor waarbij de win bonus hoger was dan 10x de point bonus :X Inmiddels hebben al mijn sponsoren een dermate scheve verdeling dat ik beter 2e kan worden dan 1e :( Slaat IMO echt nergens op.

FC Strijen

quote:
Grrrrrene schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:32:
@Joss: Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb niet EEN aanbod gekregen van een sponsor waarbij de win bonus hoger was dan 10x de point bonus :X Inmiddels hebben al mijn sponsoren een dermate scheve verdeling dat ik beter 2e kan worden dan 1e :( Slaat IMO echt nergens op.
Zelfde verhaal hier, qua sponsors dan. De extra bonus van winst trekt dat wel weer recht.

Ohja, 1 sponsor hoger dan 10*points. 4 sponsoren waarbij 8*points = hoger dan winst.

Joss wijzigde dit bericht 29-02-2008 15:39 (8%)

Reg. datum: 06 april 2007

Wesley vergeet jij niet te rijden? : < 20 mins tot office dichtgaat.

F1Time: Jan-Willem Wisgerhof (Class 2 - Group 1)

@Joss: Heb er maar ff een bugtopic over geopend.

FC Strijen

quote:
jwisgerhof schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:40:
Wesley vergeet jij niet te rijden? : < 20 mins tot office dichtgaat.
Last login 2008-02-29 16:39:26
Zo te zien gaat ie nu aan de gang. Poeh, dat is nog eens druk op jezelf en je driver! :D

Kijken of hij het haalt :P
Edit: Damn, wesley, 26 laps in 4 minuten? :?

Joss wijzigde dit bericht 29-02-2008 15:47 (6%)

Met de voorgestelde regels over laat Q'en zou hij maar 1 Q-rondje krijgen :D Sowieso: DQP zoeken in 20 minuten en dan ook nog 's foutloos race orders zetten... Ik weet niet of ik dat red :o

Reg. datum: 06 april 2007

quote:
Joss schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:43:
[...]

Last login 2008-02-29 16:39:26
Zo te zien gaat ie nu aan de gang. Poeh, dat is nog eens druk op jezelf en je driver! :D

Kijken of hij het haalt :P
Edit: Damn, wesley, 26 laps in 4 minuten? :?
Tja, hij staat dan ook 17e op de grid... wel wat beneden zijn niveau :+. Iig start ik op pole deze race en rijd ik een gewone strategie (misschien wel meer stops dan een aantal zelfs)... We zien wel wat het word :)

F1Time: Jan-Willem Wisgerhof (Class 2 - Group 1)

FC Strijen

quote:
jwisgerhof schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:57:
[...]
(misschien wel meer stops dan een aantal zelfs)
Wat bedoel je daarmee? Het klinkt alsof je "minder" wilde zeggen, anders snap ik de constructie niet echt :P

Ja, of 'zelfs' hoort er niet bij? :P

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: