Imitation is the sincerest form of flattery
Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #10
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicDan weet ik niet wat ik verkeerd doe hoor. Hoogste Finish was 11e, maar nog altijd geen verlies gemaakt (sta net als begin van het seizoen op 25M). En dat met (bijna) elke race ook te testen!quote:Angeloonie schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 07:47:
[...]
Misschien draai jij winst als je telkens wint of op het podium staat, maar als je rond plek 15-20 finished kan je gewoon amper rondkomen
Wel heb ik niet de duurste suppliers, maar 15M verlies op 1 seizoen, lijkt me wel erg veel!
Op zich denk ik niet dat dit komt doordat C3 financieel te zwaar is, maar met name omdat sommige managers totaal niet op geld letten. Kijk voor de grap eens in de driver market wie er aan het bieden is op de top-drivers die >4mln vragen? Daar zitten verdacht veel managers bij die in C3/C4 in de onderste helft meerijden met 10-20mln op de bank, die vragen er gewoon om om failliet te gaan.
Het zal geen verassing meer zijn dat ik op een baan met medium (of hoger) overtaking weer eens een klote quali heb
F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)
Het lijkt erop dat je op een moeilijke baan dus meer afhankelijk bent van je pole skill (een van de mindere eigenschappen van m'n driver). Je moet het zo zien dat je op een moeilijke inhaalbaan (bv. Monaco) meer kans hebt om je rondje te verprutsen dan op een makkelijke en dat je pole skill aangeeft in welke mate je een perfecte ronde kan rijden. Op makkelijke banen heb ik bijna altijd wel een perfecte q-lap.
Managers die ik de vorige race op een volle seconde reed tijdens de vorige qual staan nu opeens heel dicht bij eentje is 0.1s sneller en de ander is 0.028s langzamer
Ze willen blijkbaar iets gaan proberen engine upgrade levert wel aardig wat op maar niet genoeg om opeens dat gat te dichten.
Intel E6600 - Asus P5B-E - 2 GB pc6400 - 2x 320GB Seagate - Nvidia 7900 GT
F1time - C2G3
GPRO.SE - Rookie - G69
F1competition.com - Top Division
f1competitie.nl - D2G16
and I was like...whatever!
wel grappig om te zien dat in S27 een c3 top combinatie(renault, bmw, bridgestone) 2.M kost en dat deze nu 3.7M kost.
Als je dat narekend ben je dus per seizoen 30M extra kwijt.
Daarnaast zijn de prijzen voor goede rijders ook omhoog gegaan.
Als je dan nagaat de sponsors tegenwoordig minder per overwinning/punt betalen en het prijzen geld toch flink verminderd is, pole was vorig seizoen 2.5M, nu 1.33M.
Als compensatie krijg je wel tegenwoordig 4M startgeld per race(was 3M in s28)
Het is dus tegenwoordig erg simpel om te veel uit te geven, met dank aan C1 die loopt te huilen dat managers met veel geld te competatief zijn
Intel E6600 - Asus P5B-E - 2 GB pc6400 - 2x 320GB Seagate - Nvidia 7900 GT
F1time - C2G3
GPRO.SE - Rookie - G69
F1competition.com - Top Division
f1competitie.nl - D2G16
Post eens op 't F1Time forum in die discussie...quote:brid schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:53:
Naar aanleiding van het verhaal over kosten enzo eens gekeken naar wat ik betaalde voor supliers
wel grappig om te zien dat in S27 een c3 top combinatie(renault, bmw, bridgestone) 2.M kost en dat deze nu 3.7M kost.
Als je dat narekend ben je dus per seizoen 30M extra kwijt.
Daarnaast zijn de prijzen voor goede rijders ook omhoog gegaan.
Als je dan nagaat de sponsors tegenwoordig minder per overwinning/punt betalen en het prijzen geld toch flink verminderd is, pole was vorig seizoen 2.5M, nu 1.33M.
Als compensatie krijg je wel tegenwoordig 4M startgeld per race(was 3M in s28)
Het is dus tegenwoordig erg simpel om te veel uit te geven, met dank aan C1 die loopt te huilen dat managers met veel geld te competatief zijn
Misschien zien ze dan eens in dat er vooral in C4 harder opgetreden moet worden...
www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C2G3 * Golf? Het 2008 GoT Open
Volgensmij was het dat je niet meer 10 points money kreeg bij winst, maar alleen win bonus. Daarvoor zou de winbonus 50% hoger worden, maar dat was al snel weer weg geloof ik.quote:Grrrrrene schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:59:
En dan heeft Tadas de race bonus ook nog eens gehalveerd een tijd terug, toch? Of de point bonus... Er was iets veranderd iig in de sponsorbedragen. Niet dat dat werkte, want het leek eenmalig te zijn
Ik ga iig nog even werken, in de trein de live-race bekijken en dan heerlijk een weekje skiën (jaja, het leven is vervelend). Gelukkig heb ik aan Panther een prima teammate om m'n account te sitten de komende week...
www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C2G3 * Golf? Het 2008 GoT Open
Zelfde verhaal hier, qua sponsors dan. De extra bonus van winst trekt dat wel weer recht.quote:Grrrrrene schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:32:
@Joss: Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb niet EEN aanbod gekregen van een sponsor waarbij de win bonus hoger was dan 10x de point bonusInmiddels hebben al mijn sponsoren een dermate scheve verdeling dat ik beter 2e kan worden dan 1e
Slaat IMO echt nergens op.
Ohja, 1 sponsor hoger dan 10*points. 4 sponsoren waarbij 8*points = hoger dan winst.
Joss wijzigde dit bericht 29-02-2008 15:39 (8%)
F1Time: Jan-Willem Wisgerhof (Class 2 - Group 1)
Last login 2008-02-29 16:39:26quote:jwisgerhof schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:40:
Wesley vergeet jij niet te rijden? : < 20 mins tot office dichtgaat.
Zo te zien gaat ie nu aan de gang. Poeh, dat is nog eens druk op jezelf en je driver!
Kijken of hij het haalt
Edit: Damn, wesley, 26 laps in 4 minuten?
Joss wijzigde dit bericht 29-02-2008 15:47 (6%)
Tja, hij staat dan ook 17e op de grid... wel wat beneden zijn niveauquote:Joss schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:43:
[...]
Last login 2008-02-29 16:39:26
Zo te zien gaat ie nu aan de gang. Poeh, dat is nog eens druk op jezelf en je driver!![]()
Kijken of hij het haalt
Edit: Damn, wesley, 26 laps in 4 minuten?
F1Time: Jan-Willem Wisgerhof (Class 2 - Group 1)
Wat bedoel je daarmee? Het klinkt alsof je "minder" wilde zeggen, anders snap ik de constructie niet echtquote:jwisgerhof schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:57:
[...]
(misschien wel meer stops dan een aantal zelfs)
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.