En daarom is het huidige market systeem zo ongelooflijk dom. Op het moment dat 3 manager negotiaten met een staff heeft iemand buiten die 3 managers gewoon geen schijn van kans.Grrrrrene schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:31:
[...]
Nou, die melding krijg je volgens mijn gegevens ook als je een eerste bod uitbrengt, terwijl anderen al in negotiation waren en een van die biedingen is geaccepteerd
Wow, eerste 20 binnen een seconde, hele veld binnen 1.4s
1e Pole dit jaar
Na een 2e plek afgelopen race ziet het er weer goed uit, ook voor teamgenoot Sempy. Ook qua designers en C directors ben ik geslaagd, ik heb de beste Designer en CD van heel m'n f1time carrière, dus het kan vanaf nu alleen maar beter gaan!
Damn, bij ons zit tussen nr 1 en nr 6 al een dikke secondeJoss schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:51:
Wow, eerste 20 binnen een seconde, hele veld binnen 1.4s

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Tjah René... C2 is dan ook voor echte managersGrrrrrene schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:04:
[...]
Damn, bij ons zit tussen nr 1 en nr 6 al een dikke secondeTussen nummer 1 en 26 zit zelfs 5,4 seconde
![]()
Maar da's een vertekend beeld, want die nr 26 heeft een gemiddelde DRP van 30 ofzo
Nummer 25 ligt 3,5s achter op brid
damn, dat had ik al heel lang willen zeggen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 12:10 ]
Ben onderweg hoor
Doe m'n best. Het beeld vertekent nogal door mensen zoals die kerel met een DRP van 30 die promoveren uit C4 omdat er gewoon maar 7 mensen in 1 groep zaten

Heb me ook maar aangemeld, het doet me denken aan de goede (gratis
)dagen van Planetarion
Nu nog even wachten tot het alle registratie er doorheen is. Ik ga me maar even storten op de FAQ, kijken wat nou beter is zelf een team maken of een team joinen.
Dat zeg ik....
Ik zou een team vormen als je in een inactieve groep terecht komt. En dan het liefst met iemand die van plan is actief te blijven. Je pakt ws. zoveel punten t.o.v. je tegenstanders dat je flink kunt cashen
Zozo blue, gelijk praatjes
Zullen eens zien hoe het word als Rene en ik Gezellig bij je in de groep komen
Heb trouwens de data ff terug gekeken. In het firestone seizoen van Blue en mij, waren we niet veel sneller dan de laatste van nu. Gelukkig is dat alweer 2 seizoenen geleden.
Heb trouwens de data ff terug gekeken. In het firestone seizoen van Blue en mij, waren we niet veel sneller dan de laatste van nu. Gelukkig is dat alweer 2 seizoenen geleden.
Verwijderd
Dat was echt een drama seizoen, ook een duur geintje, had ons zo 10mln kunnen schelen, en dan ben ik nog mild. maargoed ook daarvan hebben we geleerd.brid schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:38:
Kom maarrrr, dan weten jullie na zo'n seizoen heerschen ook weer wat het is om zoekgereden te worden...brid schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:38:
Het gaat weer helemaal niks worden volgend seizoen... Heb op de 3 goede designers de boot gemist (de topper gaat er uiteindelijk uit voor 2,1M
) waardoor ik nu een designer van 74 heb voor 1,4M en qua commerce moet ik zelfs nog een binnen zien te halen, wordt slechts 67 max...
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
hehe, beste designer die ik in 3 seizoenen C2 gehad heb was 74.... Heb er nu eentje van 56 en zelfs daarmee is het gelukt om op het podium te komen. Met een designer van 74 zit je gewoon in de middenmoot qua designers en zal het aan jou liggen hoe goed je dat gebruikt.
Klopt, maar ik wil volgend seizoen in C2 juist ijzersterk zijn en blijven, en helaas gaat dat dus niet lukken, commerce gaat helemaal een ramp worden...
Wat een onzin zeg. Omdat je een 74 (!) designer hebt gaat dat niet lukken? Een slechte designer merk je pas na een seizoen, bovendien is 74 verre van slecht (ik had er voor getekend).SanderF1 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:26:
Klopt, maar ik wil volgend seizoen in C2 juist ijzersterk zijn en blijven, en helaas gaat dat dus niet lukken, commerce gaat helemaal een ramp worden...
Sterker nog met een 71 designer merkte ik dat ik alleen maar beter werd naarmate het seizoen vorderde.
Jaja de rest van het seizoen staat in het teken de auto voor te bereiden op C2. Lekker schaven en schuren en eff omhoog knallen.
Jaja de rest van het seizoen staat in het teken de auto voor te bereiden op C2. Lekker schaven en schuren en eff omhoog knallen.
Excuse, een verwarring van mijn kant, ik heb een commerce van 74 en nog geen designer, die ik het BESTE geval dus uit gaat komen op 67...Joss schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:29:
[...]
Wat een onzin zeg. Omdat je een 74 (!) designer hebt gaat dat niet lukken? Een slechte designer merk je pas na een seizoen, bovendien is 74 verre van slecht (ik had er voor getekend).
Een designer van 74 is overigens best prima, dat zeker, maar het is geen TOP en als ik volgend seizoen serieus mee wil doen in C2 om eventueel te promoveren naar C1 dan moeten alle factoren top zijn om het seizoen erna in C1 goed mee te komen. Nu ga ik dus in het beste geval een designer van 67 "strikken" terwijl anderen 20 punten meer uit te delen hebben per race, dat heeft toch impact.
[ Voor 13% gewijzigd door Sanderrr op 26-02-2008 16:36 ]
Dan nog heeft je komende designer weinig invloed op je resultaten van volgend seizoen, je designers is meer iets wat je op de langere termijn merkt. We zullen het wel zien.
De kans is voor mij groot dat ik naar C1 ga en dan zal ik het moeten doen met een 56 designer.

1 seizoen valt wel mee hoor. Ik heb nu sinds dit seizoen een designer van 90 en ik ga nu niet opeens tig harder dan de rest... daar doe je wat langer over (daarom heb ik hem ook voor 3 seizoenen gestriktSanderF1 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:35:
[...]Nu ga ik dus in het beste geval een designer van 67 "strikken" terwijl anderen 20 punten meer uit te delen hebben per race, dat heeft toch impact.
Hangt er ook nog maar vanaf hoe je de punten verdeeld... extreem of verdeeld, wat de voorkeur maar is...
Edit: Wat die etter boven me weer eens net eerder weet te melden dus...
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 26-02-2008 16:43 ]
Ik heb het inderdaad over het volgend volgend seizoen waar ik dan het nadeel zal ondervinden, en natuurlijk kan ik volgend seizoen minder hard op onderdelen ontwikkelen gedurende het seizoen wat misschien op het einde ook een nadeel kan zijn als het erg close wordt.
@Joss: Succes
Ik ben al iets minder ongelukkig met mijn 67 designer die ik hopelijk ga krijgen voor niet al teveel geld
Je maakt m'n humeur weer gedeeltelijk goed
@Joss: Succes
[ Voor 5% gewijzigd door Sanderrr op 26-02-2008 16:43 ]
Hmmm, vertrekken vanaf P14 straks..... bah
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Op een haar na m'n 2e winst gemist. Door de slechte Q heel mn eerste stint geblokt, veel tijd verloren die uiteindelijk belangrijk bleken. 0.2s achter de #1 geeindigd die me in de laatste 3 rondjes blokte. Jammer
Weer gewonnen maar het verschil met de concurrentie is veel kleiner geworden, denk dat sommigen al een 2e engine upgrade gedaan hebben.
Ben je lekker op weg naar een paar punten, krijg je de volgende leuke melding:
The team has asked the driver to turn down the revs and nurse the car. That is something a driver never wants to hear.
Kost je gelijk 5 seconde per rondje en dan nog 13e worden....
The team has asked the driver to turn down the revs and nurse the car. That is something a driver never wants to hear.
Kost je gelijk 5 seconde per rondje en dan nog 13e worden....
Bah ik baal, komende race is mn complete auto nauwelijks gerepareerd, stom stom stom dat ik geen nieuwe onderdelen besteld heb, dacht echt dat ik het gedaan had maar dan zal ik de babysit account gedaan hebben en daarna de mijne vergeten...
Babysit account van rkamp heb ik op een nette P2 laten finishen.
Het is
geworden.
Banden hielden het netjes zoals aangegeven door rene.
Thanx rene voor mij overtuigen op een 2 stopper te blijven.
Rene
Rene haalde zelf nog nipt de 2 de plaats binnen, waardoor we als team weer een super resultaat neer hebben gezet met de volle 18 punten en in de CUP alweer een voordeel hebben van 1 overwinning.
Nu er nog 1 aan plakken en we zijn door naar de volgende ronde.
@sander.....problemen als je een babysit account hebt klinkt me niet onbekend, zelf ook gehad, gelukkig vergat ik toen te reparerenen bij me babysit account, helaas wel met beide account een keer de fout ingegaan met testen, test gedaan met het ene account en daar inloggen met het volgende account en dan practice doen en vergeten te testen.

Banden hielden het netjes zoals aangegeven door rene.
Thanx rene voor mij overtuigen op een 2 stopper te blijven.
Rene haalde zelf nog nipt de 2 de plaats binnen, waardoor we als team weer een super resultaat neer hebben gezet met de volle 18 punten en in de CUP alweer een voordeel hebben van 1 overwinning.
Nu er nog 1 aan plakken en we zijn door naar de volgende ronde.
@sander.....problemen als je een babysit account hebt klinkt me niet onbekend, zelf ook gehad, gelukkig vergat ik toen te reparerenen bij me babysit account, helaas wel met beide account een keer de fout ingegaan met testen, test gedaan met het ene account en daar inloggen met het volgende account en dan practice doen en vergeten te testen.
[ Voor 25% gewijzigd door brid op 26-02-2008 20:48 ]
Weer is glansrijk de overwinning binnen gehaald, ik had een 3stopper outqualified. En ik reed ruim 53s sneller 
Saev is ondanks een engine problem toch nog 7e geworden
Dus het andere team loopt maar 2 punten in.
Op naar de volgende race, ik heb goede hoop
Saev is ondanks een engine problem toch nog 7e geworden
Op naar de volgende race, ik heb goede hoop
Nou, brid heeft het al wel gezegd. Ik krijg meer en meer vertrouwen in m'n Excel-sheet met bandeninfo en vandaag was een spannende race voor me (ons). Ik had gezegd dat een 2-stopper _net_ zou kunnen, maar dat zou afhangen van het behaalde DRP. Bij brid was dat aanvankelijk wat laag in P/WU, maar hij heeft het helemaal voor elkaar gekregen in de race.
En we hebben weer waardevolle data erbij, hebben een tactiek gereden die onze directe concurrenten niet aandurften en daarmee de overwinning gepakt. Als team weer 18 punten erbij, waarmee we nu echt mijlenver voor staan op de nummer 2. Ook in het kampioenschap begint het verschil tussen p1/p2 en de nummer 3 op te lopen. Geeft toch weer vertrouwen, maar zoals altijd: de onbetrouwbaarheid kan zomaar ineens toeslaan, maar ik denk dat we wel kunnen zeggen dat Daniel en ik gaan promoveren naar C2. Aan de reacties op ons groepsforum zijn ze blij ons daar te ontvangen
En we hebben weer waardevolle data erbij, hebben een tactiek gereden die onze directe concurrenten niet aandurften en daarmee de overwinning gepakt. Als team weer 18 punten erbij, waarmee we nu echt mijlenver voor staan op de nummer 2. Ook in het kampioenschap begint het verschil tussen p1/p2 en de nummer 3 op te lopen. Geeft toch weer vertrouwen, maar zoals altijd: de onbetrouwbaarheid kan zomaar ineens toeslaan, maar ik denk dat we wel kunnen zeggen dat Daniel en ik gaan promoveren naar C2. Aan de reacties op ons groepsforum zijn ze blij ons daar te ontvangen
Hier 88 punten uit 9 races
met de nummer twee op 45 punten achterstand
Nu rustig podiums blijven rijden (aangezien de rest een tweede engine upgrade heeft gedaan/gaat doen en ik aero aan het testen ben en de tweede engine upgrade niet ga gebruiken, verwacht ik niet dat ik mijn huidige resultaten zo makkelijk kan blijven rijden) en dan zien we elkaar volgend seizoen in C2 
Nu pilsjes drinken...
Nu pilsjes drinken...
[ Voor 18% gewijzigd door Sanderrr op 26-02-2008 22:50 ]
waar heb jij pilsjes gedronken dan ik heb je niet op de kroeg gezien!SanderF1 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:48:
Hier 88 punten uit 9 racesmet de nummer twee op 45 punten achterstand
Nu rustig podiums blijven rijden (aangezien de rest een tweede engine upgrade heeft gedaan/gaat doen en ik aero aan het testen ben en de tweede engine upgrade niet ga gebruiken, verwacht ik niet dat ik mijn huidige resultaten zo makkelijk kan blijven rijden) en dan zien we elkaar volgend seizoen in C2
Nu pilsjes drinken...
Nu maar hopen dat die gasten de 2e engine upgrade verneuken zou wel leuk zijn
Ik heb een designer van 65 volgens mij en ik kan me prima handhaven in C2. (Ik zeg maar niets over afgelopen race, want dat was niet zo'n beste).SanderF1 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:35:
[...]
Excuse, een verwarring van mijn kant, ik heb een commerce van 74 en nog geen designer, die ik het BESTE geval dus uit gaat komen op 67...
Een designer van 74 is overigens best prima, dat zeker, maar het is geen TOP en als ik volgend seizoen serieus mee wil doen in C2 om eventueel te promoveren naar C1 dan moeten alle factoren top zijn om het seizoen erna in C1 goed mee te komen. Nu ga ik dus in het beste geval een designer van 67 "strikken" terwijl anderen 20 punten meer uit te delen hebben per race, dat heeft toch impact.
Verwijderd
Ja, dat was heel goed te merken. Ik heb dit seizoen nog geen engine upgrade gedaan, op een circuit als Interlagos doet je dat de das om. Maar ach, 6e geeft ook punten.SanderF1 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:48:
Hier 88 punten uit 9 racesmet de nummer twee op 45 punten achterstand
Nu pilsjes drinken...
Ik had nog geen antwoord op mijn vraag van een paar dagen geleden, maar ik ben toch wel benieuwd, dus vraag ik het nog maar een keer:
quote:
C.director Moronobu Rindt [1698] rejected offer from manager Mantas Urbonas, initial offer (sal:372000) was lower than what c.director has asked for (sal:490000).
Even om vergissingen te voorkomen: het is voor directors en designers toch mogelijk om lager te bieden dan ze vragen? Of wijzen ze het bod dan altijd af?
Ik ben in onderhandeling met een paar designers. en c. directors, en ik heb (fors) lager geboden dan ze vroegen. Ik ben echter wel de enige met wie ze onderhandelen. Krijg ik nou sowieso mijn eerste keuze (als er geen ander mee gaat bieden) of kunnen ze mijn bod alsnog afwijzen?
quote:
C.director Moronobu Rindt [1698] rejected offer from manager Mantas Urbonas, initial offer (sal:372000) was lower than what c.director has asked for (sal:490000).
Even om vergissingen te voorkomen: het is voor directors en designers toch mogelijk om lager te bieden dan ze vragen? Of wijzen ze het bod dan altijd af?
Ik ben in onderhandeling met een paar designers. en c. directors, en ik heb (fors) lager geboden dan ze vroegen. Ik ben echter wel de enige met wie ze onderhandelen. Krijg ik nou sowieso mijn eerste keuze (als er geen ander mee gaat bieden) of kunnen ze mijn bod alsnog afwijzen?
Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool
Verwijderd
Ik heb een CD voor 510K per race vraagprijs was 1M. Ik bood voor de gein toen 10K en kreeg die melding met 10K is less then the requeted 500K dus 510K geboden en was de enige met een bod op deze dame en voila.
Dat antwoord al je vragen denk ik.
Preuverij, 2 Heeren, Alla, een mooi rijtjeDauthi schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 02:50:
[...]
waar heb jij pilsjes gedronken dan ik heb je niet op de kroeg gezien!
Nu maar hopen dat die gasten de 2e engine upgrade verneuken zou wel leuk zijn
Als jij wilt promoveren zou ik snel een upgrade doen want Spaans en Sifonis zijn snel, vooral Spaans.Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:45:
[...]
Ja, dat was heel goed te merken. Ik heb dit seizoen nog geen engine upgrade gedaan, op een circuit als Interlagos doet je dat de das om. Maar ach, 6e geeft ook punten.
ooooh practice in 3mm bij 26 graden.
wat een zalige practice voor de data zeg
meteen zeer belangrijke en cruciale info binnen weten te slepen
wat een zalige practice voor de data zeg

meteen zeer belangrijke en cruciale info binnen weten te slepen
Verwijderd
Als ik promoveer is het ook prima hoor, maar ik ben er niet op uit. Volgend seizoen zou ik er in ieder geval wel vol voor gaan. Ik kijk wel even hoe een en ander loopt, ik wil de ontwikkeling van mijn auto niet teveel remmen door aan de motor te klooien.SanderF1 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:33:
[...]
Als jij wilt promoveren zou ik snel een upgrade doen want Spaans en Sifonis zijn snel, vooral Spaans.
Begrijpelijk maar met EEN engine upgrade sta je meteen een stuk verder naar voren. Kijkend naar hoe jij in het begin van het seizoen eigenlijk de enige was die mij bij kon houden zou ik een engine upgrade doen en voor de promotie gaan, een keer power en een keer efficiency testen kan al genoeg zijn, 10 pk erbij en 5 kilo eraf...
Hm, ik dacht kort voor 6 uur nog even mijn boden aan te passen, blijkt dat het 6 uur server time was...Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:33:
Ik heb een CD voor 510K per race vraagprijs was 1M. Ik bood voor de gein toen 10K en kreeg die melding met 10K is less then the requeted 500K dus 510K geboden en was de enige met een bod op deze dame en voila.
Maar ik heb alles binnen wat ik wilde, voor C director en designer in ieder geval een mooie prijs.
Wel vreemd dat in het info centre staat:
":F1T reporter 2008-02-27 18:06:59
Running a profitable team has never been easy in F1TIME business and Sjaak Lagewaard knows that very well. But for team owner job just got a little easier as Lagewaard signed new commerce manager Veiko Ferguson to a 1 year deal. Both parties are very happy with a deal they have finalized today. Who got a better end of it we will know only if we can find out if 800.000 salary is worth the investment.:
"
Zo goedkoop was hij nou ook weer niet...
Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool
Ben helemaal nieuw in het F1time gebeuren, heb nu een paar races gereden en moet zeggen dat het een erg geinig opgezet spel is. Ik vermaak me iig prima mee.
Maar nu loop ik echter tegen het volgende probleem aan:
Tot nu toe was het zo dat ik bij iedere practice-sessie bovenin het scherm precies kon volgen wat de kwaliteit van alle onderdelen incl motor etc (of beter gezegd de durability) was na iedere gereden ronde. Dit was exact tot zelfs een cijfer na de komma.
En helaas is dit nu helemaal verdwenen om een of andere reden. Bij de repair-pagina kan ik nog wel zien wat de huidige toestand is maar dus zonder de engine en gearbox durabilitys en in hele procenten ipv tot achter de komma.
Is dit iets wat je kunt aanpassen of is dit gewoon helemaal uit het spel gehaald voor iedereen?
Tot nu toe was het zo dat ik bij iedere practice-sessie bovenin het scherm precies kon volgen wat de kwaliteit van alle onderdelen incl motor etc (of beter gezegd de durability) was na iedere gereden ronde. Dit was exact tot zelfs een cijfer na de komma.
En helaas is dit nu helemaal verdwenen om een of andere reden. Bij de repair-pagina kan ik nog wel zien wat de huidige toestand is maar dus zonder de engine en gearbox durabilitys en in hele procenten ipv tot achter de komma.
Is dit iets wat je kunt aanpassen of is dit gewoon helemaal uit het spel gehaald voor iedereen?
Als je pas begint met het spel krijg je enkele weken gratis toegang tot de "supporter functies" (kleine extraatjes voor betalende mensen). Dit is er één van. Als je er langer van wilt genieten zal je geld moeten doneren. Deze extra's leveren je overigens geen wezenlijk voordeel op tov niet-betalers, je "moet" dus niet doneren als je hogerop wil geraken.
Als je net begint krijg je een korte periode 'Supporter' als kadotje.DWARQ schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:39:
Ben helemaal nieuw in het F1time gebeuren, heb nu een paar races gereden en moet zeggen dat het een erg geinig opgezet spel is. Ik vermaak me iig prima mee.
Dit is nu verlopen, en daardoor verlies je inderdaad dit soort dingetjes. Als je dit terug wilt zul je dus supporter aan moeten schaffen
Edit: Nr. 9 damn you
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ah bedankt voor het antwoord, echt noodzakelijk lijkt het niet idd. Alhoewel het een gerustellende gedachte was om te weten met welke toestand van je motor en gearbox je de race ingaat. Toch even bekijken of ik het echt ga missen.
Volgens mij kun je de toestand van je motor en gearbox ook zien op je repair pagina (onderaan), tot 1 cijfer na de komma
.
Damn, ik heb me net ingeschreven, even uitvogelen hoe alles in elkaar steekt.
edit: Sta nu in top 5 kwalificatie
C4G22 Harold Iedema
C4G22 Harold Iedema
[ Voor 29% gewijzigd door Justin2000 op 27-02-2008 21:45 ]
Staat de lengte van de pitstraat altijd al bij de live race viewer of is dat nieuw? Valt me nu pas op nml
Al heeeeeeel langGrrrrrene schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:15:
Staat de lengte van de pitstraat altijd al bij de live race viewer of is dat nieuw? Valt me nu pas op nml
Ik had het nog nooit gezien
Gisteravond P/W/Q maar eens gedaan.
1e ronde: 0% DQP --> 'Hmmz, das lang geleden'
2e ronde: 0% DQP --> 'Apart..'
<<snip>>
7e ronde: 0% DQP --> '*%&#* mag nu toch wel eens gaan opschieten
'
Op dit moment alle waarden naar beneden gegooit, en opnieuw begonnen, mijn normale tactiek qua DQP opbouw werkte hier dus niet bepaalde. Uiteindelijk toch nog op 95% uit gekomen, maar was toch ff schrikken die 1e paar ronden.
Zie nu wel dat OF mijn race orders gereset zijn, of dat ik gister echt vergeten ben om ze te submitten. Niet vergeten om dat vanavond thuis nog eens goed te gaan zetten
1e ronde: 0% DQP --> 'Hmmz, das lang geleden'
2e ronde: 0% DQP --> 'Apart..'
<<snip>>
7e ronde: 0% DQP --> '*%&#* mag nu toch wel eens gaan opschieten
Op dit moment alle waarden naar beneden gegooit, en opnieuw begonnen, mijn normale tactiek qua DQP opbouw werkte hier dus niet bepaalde. Uiteindelijk toch nog op 95% uit gekomen, maar was toch ff schrikken die 1e paar ronden.
Zie nu wel dat OF mijn race orders gereset zijn, of dat ik gister echt vergeten ben om ze te submitten. Niet vergeten om dat vanavond thuis nog eens goed te gaan zetten
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Die berichten in info center zijn niet betrouwbaar (net zoals nieuwsberichten in de echte f1kieknwatwort schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:17:
[...]
Wel vreemd dat in het info centre staat:
":F1T reporter 2008-02-27 18:06:59
Running a profitable team has never been easy in F1TIME business and Sjaak Lagewaard knows that very well. But for team owner job just got a little easier as Lagewaard signed new commerce manager Veiko Ferguson to a 1 year deal. Both parties are very happy with a deal they have finalized today. Who got a better end of it we will know only if we can find out if 800.000 salary is worth the investment.:
"
Zo goedkoop was hij nou ook weer niet...
Ik heb overigens een vrij snelle tijd (voorlopige pole) neergezet voor komende race, met vrij veel verschil tot managers die meestal even snel rijden. Benieuwd of ik de goede strategie heb gekozen ....
Lol net ingeschreven en slechts ingedeeld n G22, een rehaul van het class/group systeem is echt wel heel erg nodig... Op deze manier blijft het spel niet lang leuk iig.Justin2000 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:15:
Damn, ik heb me net ingeschreven, even uitvogelen hoe alles in elkaar steekt.
C4G22 Harold Iedema
GL in je eerste race.
Nou ik heb de 67 designer binnen, uiteindelijk nog slim gespeeld waardoor ik slechts 600K ervoor betaal, dus qua kosten zit dat wel prima. Helaas betaal ik wel relatief veel (1,4M) voor mn commerce van 76, zie nu in de announcements dat anderen een commerce van 82 getekend hebben voor 1,4M en de bedragen in die announcements zijn altijd hoger dan wat er werkelijk betaald wordt...
Volgensmij niet hoor?!SanderF1 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:54:
en de bedragen in die announcements zijn altijd hoger dan wat er werkelijk betaald wordt...
Bij mijn eigen contracten en wat ik hier soms gelezen heb denk ik van wel. De announcement bij mijn eigen designer van 600.000 zegt ook dat ik 740.000 betaal...
Nouja, dan zeg ik bij deze dat het niet zo isSanderF1 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:11:
Bij mijn eigen contracten en wat ik hier soms gelezen heb denk ik van wel. De announcement bij mijn eigen designer van 600.000 zegt ook dat ik 740.000 betaal...
Trouwens, 1.4 voor 82 (en volgens jou dan nog goedkoper) is wel belachelijk goedkoop zeg. Ik kon een 80 nog niet voor 1.8M strikken hier

Ik wel
En dan hield ik nog geld over ook 
Trouwens: die bedragen in info center zijn hoger _en_ lager dan werkelijk

Trouwens: die bedragen in info center zijn hoger _en_ lager dan werkelijk
Daar mag je de komende drie seizoen in C2 van genieten dan, lekker geld verdienen
Mwah, m'n staff kosten gaan met een miljoen omhoog ongeveer. Maarja, 'k krijg er een sponsor bij en verdien nu grof geld met podium finishes, dus als ik quitte speel ben ik al heel blij
Ik heb nu ook de beste suppliers gekozen aan het begin van het seizoen, dus we zullen zien in C2
Je krijgt 0.5 miljoen meer per race en 15% meer prijzengeld + 1 sponsor + goedkopere motor.Grrrrrene schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:42:
Mwah, m'n staff kosten gaan met een miljoen omhoog ongeveer. Maarja, 'k krijg er een sponsor bij en verdien nu grof geld met podium finishes, dus als ik quitte speel ben ik al heel blijIk heb nu ook de beste suppliers gekozen aan het begin van het seizoen, dus we zullen zien in C2
Dat tikt wel aan
Mijn eerste race: uitslag 14e gecrashed ergens in ronde 42. jammer van mijn mooie 4e startpositie.
Hoe kom ik er achter om juiste hoeveelheden benzine mee te nemen? Ik heb vermoedelijk gekwalificeerd met minimale benzine waardoor ik snel was maar in race 3x geplande stop had.
Ik lees terug dat ik 6x in de pit heb gestaan
Als ik het ellendige lange race verslag erbij pak zie ik dat ik pit in 51 sec, is dat niet extreem lang?
RACE RESULTS # Manager Gap Pits Fastest
1. S.Fuller 72 laps 2 1:13.405
2. K.Wilek +1 laps 2 1:14.364
3. C.Constantin +1 laps 2 1:14.877
4. C.Smith +1 laps 2 1:15.058
5. T.Pessoa +2 laps 4 1:13.926
6. C.Rojas +4 laps 3 1:15.925
7. L.Murrelli Machado +4 laps 4 1:16.769
8. J.Koortens +6 laps 3 1:16.039
9. C.Russell +7 laps 4 1:16.203
10. M.Biesma +8 laps 6 1:16.034
11. r.franchini +11 laps 5 1:17.928
12. s.conway +12 laps 6 1:18.868
13. M.Sbaro out of fuel 1 1:16.578
14. H.Iedema lost control 6 1:16.731
15. R.Reile out of fuel 0 1:15.780
16. M.Standland out of fuel 0 1:16.103
Hoe kom ik er achter om juiste hoeveelheden benzine mee te nemen? Ik heb vermoedelijk gekwalificeerd met minimale benzine waardoor ik snel was maar in race 3x geplande stop had.
Als ik het ellendige lange race verslag erbij pak zie ik dat ik pit in 51 sec, is dat niet extreem lang?
RACE RESULTS # Manager Gap Pits Fastest
1. S.Fuller 72 laps 2 1:13.405
2. K.Wilek +1 laps 2 1:14.364
3. C.Constantin +1 laps 2 1:14.877
4. C.Smith +1 laps 2 1:15.058
5. T.Pessoa +2 laps 4 1:13.926
6. C.Rojas +4 laps 3 1:15.925
7. L.Murrelli Machado +4 laps 4 1:16.769
8. J.Koortens +6 laps 3 1:16.039
9. C.Russell +7 laps 4 1:16.203
10. M.Biesma +8 laps 6 1:16.034
11. r.franchini +11 laps 5 1:17.928
12. s.conway +12 laps 6 1:18.868
13. M.Sbaro out of fuel 1 1:16.578
14. H.Iedema lost control 6 1:16.731
15. R.Reile out of fuel 0 1:15.780
16. M.Standland out of fuel 0 1:16.103
Je kunt in je raceverslag per ronde zien hoeveel fuel je aan boord had door met je muis over de lap te gaan.Justin2000 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:42:
Mijn eerste race: uitslag 14e gecrashed ergens in ronde 42. jammer van mijn mooie 4e startpositie.
Ik lees terug dat ik 6x in de pit heb gestaan![]()
51 seconde, is wat aan de lange kant, maar heb je wel staff aangenomen om je stops te doen?
Als je rijder uit moet stappen om zelf te tanken en banden te wisselen kost dat ook wat tijd eh
Xbox
Standaard heb je een paar staff leden, ik heb er 2 mechanics en een enigeer bij genomen (na mijn 1st race) verder zijn mijn onderdelen na 1 race vet veel gesleten, en ik heb dus een paar uur om te repareren (of krijg je na een aantal uren/dag meer?) ik heb alvast wat nieuwe onderdelen gekocht. Of moet ik een gehele auto qua onderdelen kopen? ga me eerst wel effe verder verdieping in dit spel. ( heel wat door gelezen op GOT.
Die uren worden gewoon meteen uitgevoerd en na iedere race krijg je datzelfde aantal uren weer terug. Het valt aan te raden om maximaal aantal staff aan te nemen (10-10-20), tenzij je in geldproblemen zit.
Voor de pitstops, even wat je nodig hebt:
- 1x Lollypop
- 2x Krik (voor/achter)
- 4x Wheelgun banden los/vast zetten
- 4x Banden afhalen
- 4x Banden opzetten
- 2x Brandstof
- 2x Sidepods schoonmaken
Zit je al gauw richting de 20 (http://www.enterleisure.co.uk/0310-24-1.JPG)
Voor de pitstops, even wat je nodig hebt:
- 1x Lollypop
- 2x Krik (voor/achter)
- 4x Wheelgun banden los/vast zetten
- 4x Banden afhalen
- 4x Banden opzetten
- 2x Brandstof
- 2x Sidepods schoonmaken
Zit je al gauw richting de 20 (http://www.enterleisure.co.uk/0310-24-1.JPG)
Brandstof kan je bepalen door warmup, gewoon een x aantal rondjes en dan in het menu race weekend het verbruik aflezen en dat slim terugrekenen naar hoeveel je mee moet nemen.Justin2000 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:42:
Overigens zijn die ongeplande pitstops niet om bij te tanken, als je te weinig in de tank hebt kom je nl. out of fuel te staan. In het race log van jouw klasse zie ik dat je de nodige klapbanden hebt gehad. Dit komt doordat je DRP slechts 9% wat betekent dat je driver een setje banden binnen no time naar de knoppen helpt. In de topic start staan geloof ik wel wat tips over hoe je een goede dqp kan bepalen en vergeet ook niet een en ander om te rekenen bij je raceorders, aangezien de drp over een eigenschap minder wordt berekend.
Pitstops gaan op basis van pitcrew en daar moet je er heel wat van hebben, denk maar eens hoeveel er in de echte f1 om een auto heen staan om alles in een seconde of 7-8 te doen.Justin2000 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:32:
Standaard heb je een paar staff leden, ik heb er 2 mechanics en een enigeer bij genomen (na mijn 1st race) verder zijn mijn onderdelen na 1 race vet veel gesleten, en ik heb dus een paar uur om te repareren (of krijg je na een aantal uren/dag meer?) ik heb alvast wat nieuwe onderdelen gekocht. Of moet ik een gehele auto qua onderdelen kopen? ga me eerst wel effe verder verdieping in dit spel. ( heel wat door gelezen op GOT.
Sommige onderdelen slijten harder dan anderen, dure onderdelen als chasis/monocoque etc. kunnen gerust meerdere races mee, goedkopere onderdelen als brakes slijten veel harder en zijn het repareren in feite niet waard. Als je mechanics veel ervaring opdoen (>100) dan krijg je extra repair uren te besteden.
Net even practice gedaan voor de nieuwe race. Om maar een goeie basis afstelling te maken.
30 rondjes wat aanpassen, echt bagger. snap niet hoe mensen op dpq van rond 80 % komen (zie mijn 28%)
GP of Sakhir - Bahrain
Tijd 1:28.805
edit op verzoek
30 rondjes wat aanpassen, echt bagger. snap niet hoe mensen op dpq van rond 80 % komen (zie mijn 28%)
GP of Sakhir - Bahrain
Tijd 1:28.805
edit op verzoek
[ Voor 43% gewijzigd door Justin2000 op 28-02-2008 22:04 ]
Wil je aub je post editen ivm al die instellingen, het is nl. de bedoeling dat iedereen dat zelf (of met z'n teamgenoot) uitpuzzelt.
Eerst alle punten gelijkmatig verdelen (hou er wat over om mee te testen) en dan een testlap rijden.Probeer dan steeds slechts een eigenschap te verhogen of te verlagen en kijk wat het effect is. Stijgt je % dan zit je goed en kan je eventueel nog wat meer verhogen/verlagen. Gaat het % omlaag dan moet je dus de andere kant op wijzigen. Zo ga je gewoon structuurmatig alle eigenschappen af. Meest gemaakte beginnersfout is denk ik dat men meerdere instellingen tegelijk wijzigt en je dus geen idee hebt waardoor het % wijzigt.
Zo moet je het echt binnen een paar races het in je vingers krijgen en rij je minimaal 75%.
Eerst alle punten gelijkmatig verdelen (hou er wat over om mee te testen) en dan een testlap rijden.Probeer dan steeds slechts een eigenschap te verhogen of te verlagen en kijk wat het effect is. Stijgt je % dan zit je goed en kan je eventueel nog wat meer verhogen/verlagen. Gaat het % omlaag dan moet je dus de andere kant op wijzigen. Zo ga je gewoon structuurmatig alle eigenschappen af. Meest gemaakte beginnersfout is denk ik dat men meerdere instellingen tegelijk wijzigt en je dus geen idee hebt waardoor het % wijzigt.
Zo moet je het echt binnen een paar races het in je vingers krijgen en rij je minimaal 75%.
[ Voor 15% gewijzigd door Sempy op 28-02-2008 21:39 ]
Hmm, ik sta deze race ook ineens in de middenmoot bij de Q terwijl ik normaal gesproken in het achterveld sta. Ik hoop maar dat mn gekozen tactiek een keertje succesvol is en ik gewoon een aantal punten bij elkaar mazzel. Ik heb echter weinig hoop omdat ik nog niet eens in de buurt ben gekomen van punten dit seizoen, mijn zeepkist is echt onderontwikkeld denk ik.Sempy schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:21:
[...]
Die berichten in info center zijn niet betrouwbaar (net zoals nieuwsberichten in de echte f1). Ik heb het in het verleden wel eens gehad dat ik volgens het info center bijna een miljoen per race meer zou betalen dan ik daadwerkelijk deed.
Ik heb overigens een vrij snelle tijd (voorlopige pole) neergezet voor komende race, met vrij veel verschil tot managers die meestal even snel rijden. Benieuwd of ik de goede strategie heb gekozen ....
Gelukkig heb ik voor volgend seizoen wel een lekkere staff vastgelegd: mn talentvolle coureur blijft, mn commerciele man gaat van 82 skill naar 85 skill voor 3 jaar en mijn designer gaat van 62 skill naar 82 skill voor 3 jaar. Ik ga er dus vanuit hooguit 1 jaar in C3 terecht te komen.
Is het jullie ook al opgevallen dat 40% van de managers in C3 met een 0 of negatief saldo staat in de balans? Wat gaat er mis?
Ik heb het idee dat C3 te duur is, toen ik door C3 scheurde kon ik ook maar net rond komen met vrijwel iedere race podium finishes. Ik ben nu wel mijn manier van parts bouwen gaan aanpassen.
In C2 is het een stuk eenvoudiger om rond te komen met het geld heb ik het idee, goede motoren zijn goedkoper dan slechte motoren in C3. Ik draai nu in C2 break-even als ik op p17 finish
Ja goed ik rij dan ook volkomen kansloos mee....
Als ik naar de balance stats pagina kijk vraag ik me af of de geld verhouding er nu wel beter op geworden is. Toen ik in C3 zat, zaten de bank saldo's een stuk dichter bij elkaar...
Ik heb het idee dat C3 te duur is, toen ik door C3 scheurde kon ik ook maar net rond komen met vrijwel iedere race podium finishes. Ik ben nu wel mijn manier van parts bouwen gaan aanpassen.
In C2 is het een stuk eenvoudiger om rond te komen met het geld heb ik het idee, goede motoren zijn goedkoper dan slechte motoren in C3. Ik draai nu in C2 break-even als ik op p17 finish
Als ik naar de balance stats pagina kijk vraag ik me af of de geld verhouding er nu wel beter op geworden is. Toen ik in C3 zat, zaten de bank saldo's een stuk dichter bij elkaar...
De enige engine om het hele seizoen echt competatief te zijn in C3 is duidelijk de Renault en die is inderdaad ERG prijzig, de kosten voor de driver zijn omhoog gegaan en mijn onderdelen zijn relatief duur (1,7M per race aan onderdelen) maar mijn C&D kosten samen slechts 2,1M dus qua kosten zit ik denk ik in totaal gemiddeld. Met een pole en overwinning maak ik net een miljoen winst...dus ik vraag me inderdaad af hoe mijn collega C3 managers daarmee omgaan...
Verwijderd
Hmmm bij ons rijden er steeds minder mensen, denk toch dat er veel al mee opgehouden zijn... De overigen rijden altijd in de laatste 12 uur pas. Nu (12 uur voor de race) hebben er pas 8 (!!) man gekwalificeerd.
Sta overigens op een 2 stops terwijl mn teamgenoot op een 4 (ja, 4 op wets lol) staat en ik ben sneller
Sta overigens op een 2 stops terwijl mn teamgenoot op een 4 (ja, 4 op wets lol) staat en ik ben sneller

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 05:07 ]
C3 is niet te duur. Ik heb er nu twee seizoenen achter elkaar grof geld verdiend en sta inmiddels op ~50M. Met alle bonussen aan het eind van het seizoen (ik zal ws. naar C2 promoveren) kom ik op ruim 60M uit... En dan zijn we pas ongeveer halverwege het seizoen
Als ik op 70M uitkom zou het me nog niet eens verbazen, aangezien m'n sterkste concurrentie van buiten het team aan het afhaken is vanwege geldproblemen. Hoe ZIJ zonder geld komen te zitten is me werkelijk een raadsel.
Ik denk dat veel C3-managers binnenkomen met veel geld en vervolgens vergeten dat je in C3 veel meer geld uit kunt geven. Die miljoenen gaan er snel doorheen, terwijl ze nooit hebben geleerd hoe je met geld om moet gaan
Ik denk dat veel C3-managers binnenkomen met veel geld en vervolgens vergeten dat je in C3 veel meer geld uit kunt geven. Die miljoenen gaan er snel doorheen, terwijl ze nooit hebben geleerd hoe je met geld om moet gaan

En de laatste race maar eens op het podium geeindigd, als de top 3 steken laat vallen ben ik er als de kippen bij om een graantje mee te pikken. Er rijden bij ons 3 man die gewoon te snel zijn om fatsoenlijk bij te houden met een mercedes motor....
Deze race sta ik tot op dit moment nog 3e op de grid, maar dat wordt zeker een 4e stek, er moet er nog 1 van de 3, dus ik verwacht dat ik nog een plekkie opschuif....
Good luck to you all!!
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Ik begon C3 met 56M op de bank, en daar is nu nog 48M van over en de forecast is 41M. Dat is dus 15M verlies.Grrrrrene schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 07:15:
C3 is niet te duur. Ik heb er nu twee seizoenen achter elkaar grof geld verdiend en sta inmiddels op ~50M. Met alle bonussen aan het eind van het seizoen (ik zal ws. naar C2 promoveren) kom ik op ruim 60M uit... En dan zijn we pas ongeveer halverwege het seizoenAls ik op 70M uitkom zou het me nog niet eens verbazen, aangezien m'n sterkste concurrentie van buiten het team aan het afhaken is vanwege geldproblemen. Hoe ZIJ zonder geld komen te zitten is me werkelijk een raadsel.
Misschien draai jij winst als je telkens wint of op het podium staat, maar als je rond plek 15-20 finished kan je gewoon amper rondkomen
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ja, da's toch ook het idee? Ik heb ook zo'n seizoen gehad hoor, waarin ik amper rond kwam en bijna degradeerde naar C4 (heel fijn zo'n random driver). Ik had toen nota bene een driver die maar 0.3M per race kostte, maar dan wel met goede suppliers. Het zou toch ook te gek voor woorden zijn als je met p20-finishes 1M per race zou verdienen ofzo?

Dan weet ik niet wat ik verkeerd doe hoor. Hoogste Finish was 11e, maar nog altijd geen verlies gemaakt (sta net als begin van het seizoen op 25M). En dat met (bijna) elke race ook te testen!Angeloonie schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 07:47:
[...]
Misschien draai jij winst als je telkens wint of op het podium staat, maar als je rond plek 15-20 finished kan je gewoon amper rondkomen
Wel heb ik niet de duurste suppliers, maar 15M verlies op 1 seizoen, lijkt me wel erg veel!
Ik vind het totaal niet vreemd dat er in C3 zoveel managers in de financiele problemen zitten. Renault/Mercedes-motor is daar de standaard (er zijn zelfs managers met Ferrari
) en ook bij de andere suppliers neemt iedereen het duurste.In het begin van dit topic staan wat balance spreadsheets van C3-managers en daar bleek al uit dat je gewoon aan de top mee moet rijden om met zo'n team en een beetje leuke staff en elke race testen uit de kosten te komen.
Op zich denk ik niet dat dit komt doordat C3 financieel te zwaar is, maar met name omdat sommige managers totaal niet op geld letten. Kijk voor de grap eens in de driver market wie er aan het bieden is op de top-drivers die >4mln vragen? Daar zitten verdacht veel managers bij die in C3/C4 in de onderste helft meerijden met 10-20mln op de bank, die vragen er gewoon om om failliet te gaan.

Op zich denk ik niet dat dit komt doordat C3 financieel te zwaar is, maar met name omdat sommige managers totaal niet op geld letten. Kijk voor de grap eens in de driver market wie er aan het bieden is op de top-drivers die >4mln vragen? Daar zitten verdacht veel managers bij die in C3/C4 in de onderste helft meerijden met 10-20mln op de bank, die vragen er gewoon om om failliet te gaan.
Lekker laat aan de Q begonnen (en nee, ik kijk geen strategieën af, kan mij aan m'n reet roesten wat mijn tegenstanders doen
), teamgenoot liet erg lang op zich wachten met zijn visie op de strategie. Sterker nog, heb nu nog geen reactie van hem, dus gewoon maar gegaan
Het zal geen verassing meer zijn dat ik op een baan met medium (of hoger) overtaking weer eens een klote quali heb
Echt vaag dat het zo inherent is aan overtaking, althans, zo lijkt het. Sta 10e (!) in de Q op 0.3s (!!!) van de #1 (totaal 17 op 1.8s nu trouwens). Dat wordt een blockfest tijdens de race dus
Het zal geen verassing meer zijn dat ik op een baan met medium (of hoger) overtaking weer eens een klote quali heb
Zelfde probleem hier hoor. Ik sta op 0.5s van de nr1 op p7 en ik zou niet weten waar het aan ligt. Ik denk dat er een paar een engine upgrade hebben gedaan, want anders kan ik dit niet verklaren. Ik zal 's kijken of dat aan het gemak/de moeite van overtaking ligt, heb nog nooit een dergelijke relatie gezocht
Ik heb ff gekeken en die relatie tussen makkelijk inhalen en q-tijd lijkt aanwezig. Mijn 3 beste q's waren op makkelijke banen (p3-5) en op moeilijke banen scoor ik veel slechter >p12.
Het lijkt erop dat je op een moeilijke baan dus meer afhankelijk bent van je pole skill (een van de mindere eigenschappen van m'n driver). Je moet het zo zien dat je op een moeilijke inhaalbaan (bv. Monaco) meer kans hebt om je rondje te verprutsen dan op een makkelijke en dat je pole skill aangeeft in welke mate je een perfecte ronde kan rijden. Op makkelijke banen heb ik bijna altijd wel een perfecte q-lap.
Het lijkt erop dat je op een moeilijke baan dus meer afhankelijk bent van je pole skill (een van de mindere eigenschappen van m'n driver). Je moet het zo zien dat je op een moeilijke inhaalbaan (bv. Monaco) meer kans hebt om je rondje te verprutsen dan op een makkelijke en dat je pole skill aangeeft in welke mate je een perfecte ronde kan rijden. Op makkelijke banen heb ik bijna altijd wel een perfecte q-lap.
Dat zou zo maar eens kunnen, aangezien mijn poleskill nogsteeds dramatisch is
Ja, maar mijn pole skill is helemaal niet dramatisch. Overtaking ook niet echt heel erg, hoewel het wel een van de minste skills is... *zucht* Ik baal er gewoon van, want dit gaat me weer veel tijd kosten

Dat je zo ver naar achter staat ligt denk aan de strategie van de overige managers.
Managers die ik de vorige race op een volle seconde reed tijdens de vorige qual staan nu opeens heel dicht bij eentje is 0.1s sneller en de ander is 0.028s langzamer
Ze willen blijkbaar iets gaan proberen engine upgrade levert wel aardig wat op maar niet genoeg om opeens dat gat te dichten.
Managers die ik de vorige race op een volle seconde reed tijdens de vorige qual staan nu opeens heel dicht bij eentje is 0.1s sneller en de ander is 0.028s langzamer
Ze willen blijkbaar iets gaan proberen engine upgrade levert wel aardig wat op maar niet genoeg om opeens dat gat te dichten.
Ik denk dat ze gewoon dankzij onze vorige race weten wat er met hun banden mogelijk is... Ik verwacht ook wel wat Michelin-rijders naar voren, deze race.
Ik had de voorlopige pole maar nu duikt er iemand met 0,002 seconden onder...
Hopen dat hij mij niet ophoudt gedurende de race want ik sta juist op een langere eerste stint...
Naar aanleiding van het verhaal over kosten enzo eens gekeken naar wat ik betaalde voor supliers
wel grappig om te zien dat in S27 een c3 top combinatie(renault, bmw, bridgestone) 2.M kost en dat deze nu 3.7M kost.
Als je dat narekend ben je dus per seizoen 30M extra kwijt.
Daarnaast zijn de prijzen voor goede rijders ook omhoog gegaan.
Als je dan nagaat de sponsors tegenwoordig minder per overwinning/punt betalen en het prijzen geld toch flink verminderd is, pole was vorig seizoen 2.5M, nu 1.33M.
Als compensatie krijg je wel tegenwoordig 4M startgeld per race(was 3M in s28)
Het is dus tegenwoordig erg simpel om te veel uit te geven, met dank aan C1 die loopt te huilen dat managers met veel geld te competatief zijn
wel grappig om te zien dat in S27 een c3 top combinatie(renault, bmw, bridgestone) 2.M kost en dat deze nu 3.7M kost.
Als je dan nagaat de sponsors tegenwoordig minder per overwinning/punt betalen en het prijzen geld toch flink verminderd is, pole was vorig seizoen 2.5M, nu 1.33M.
Het is dus tegenwoordig erg simpel om te veel uit te geven, met dank aan C1 die loopt te huilen dat managers met veel geld te competatief zijn
Post eens op 't F1Time forum in die discussie...brid schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:53:
Naar aanleiding van het verhaal over kosten enzo eens gekeken naar wat ik betaalde voor supliers
Misschien zien ze dan eens in dat er vooral in C4 harder opgetreden moet worden...
En dan heeft Tadas de race bonus ook nog eens gehalveerd een tijd terug, toch? Of de point bonus... Er was iets veranderd iig in de sponsorbedragen. Niet dat dat werkte, want het leek eenmalig te zijn

Volgensmij was het dat je niet meer 10 points money kreeg bij winst, maar alleen win bonus. Daarvoor zou de winbonus 50% hoger worden, maar dat was al snel weer weg geloof ik.Grrrrrene schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:59:
En dan heeft Tadas de race bonus ook nog eens gehalveerd een tijd terug, toch? Of de point bonus... Er was iets veranderd iig in de sponsorbedragen. Niet dat dat werkte, want het leek eenmalig te zijn
Snap iig geen donder meer van het gezeik, maar goed laat maar lekker 
Ik ga iig nog even werken, in de trein de live-race bekijken en dan heerlijk een weekje skiën (jaja, het leven is vervelend). Gelukkig heb ik aan Panther een prima teammate om m'n account te sitten de komende week...
Ik ga iig nog even werken, in de trein de live-race bekijken en dan heerlijk een weekje skiën (jaja, het leven is vervelend). Gelukkig heb ik aan Panther een prima teammate om m'n account te sitten de komende week...
@Joss: Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb niet EEN aanbod gekregen van een sponsor waarbij de win bonus hoger was dan 10x de point bonus
Inmiddels hebben al mijn sponsoren een dermate scheve verdeling dat ik beter 2e kan worden dan 1e
Slaat IMO echt nergens op.

Zelfde verhaal hier, qua sponsors dan. De extra bonus van winst trekt dat wel weer recht.Grrrrrene schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:32:
@Joss: Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb niet EEN aanbod gekregen van een sponsor waarbij de win bonus hoger was dan 10x de point bonusInmiddels hebben al mijn sponsoren een dermate scheve verdeling dat ik beter 2e kan worden dan 1e
Slaat IMO echt nergens op.
Ohja, 1 sponsor hoger dan 10*points. 4 sponsoren waarbij 8*points = hoger dan winst.
[ Voor 8% gewijzigd door Joss op 29-02-2008 15:39 ]
@Joss: Heb er maar ff een bugtopic over geopend.
Last login 2008-02-29 16:39:26Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:40:
Wesley vergeet jij niet te rijden? : < 20 mins tot office dichtgaat.
Zo te zien gaat ie nu aan de gang. Poeh, dat is nog eens druk op jezelf en je driver!
Kijken of hij het haalt
Edit: Damn, wesley, 26 laps in 4 minuten?
[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 29-02-2008 15:47 ]
Met de voorgestelde regels over laat Q'en zou hij maar 1 Q-rondje krijgen
Sowieso: DQP zoeken in 20 minuten en dan ook nog 's foutloos race orders zetten... Ik weet niet of ik dat red
Verwijderd
Tja, hij staat dan ook 17e op de grid... wel wat beneden zijn niveauJoss schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:43:
[...]
Last login 2008-02-29 16:39:26
Zo te zien gaat ie nu aan de gang. Poeh, dat is nog eens druk op jezelf en je driver!![]()
Kijken of hij het haalt
Edit: Damn, wesley, 26 laps in 4 minuten?
Wat bedoel je daarmee? Het klinkt alsof je "minder" wilde zeggen, anders snap ik de constructie niet echtVerwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:57:
[...]
(misschien wel meer stops dan een aantal zelfs)
Ja, of 'zelfs' hoort er niet bij?
Dit topic is gesloten.