Hoofdcategorieën
Topicacties

Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #10

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Burn that Metal
Reg. datum: 07 september 2001

Gisteravond P/W/Q maar eens gedaan.
1e ronde: 0% DQP --> 'Hmmz, das lang geleden'
2e ronde: 0% DQP --> 'Apart..'
<<snip>>
7e ronde: 0% DQP --> '*%&#* mag nu toch wel eens gaan opschieten :( '

Op dit moment alle waarden naar beneden gegooit, en opnieuw begonnen, mijn normale tactiek qua DQP opbouw werkte hier dus niet bepaalde. Uiteindelijk toch nog op 95% uit gekomen, maar was toch ff schrikken die 1e paar ronden.

Zie nu wel dat OF mijn race orders gereset zijn, of dat ik gister echt vergeten ben om ze te submitten. Niet vergeten om dat vanavond thuis nog eens goed te gaan zetten :o
f1time C1
Reg. datum: 16 april 2004

quote:
kieknwatwort schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:17:
[...]

Wel vreemd dat in het info centre staat:
":F1T reporter 2008-02-27 18:06:59
Running a profitable team has never been easy in F1TIME business and Sjaak Lagewaard knows that very well. But for team owner job just got a little easier as Lagewaard signed new commerce manager Veiko Ferguson to a 1 year deal. Both parties are very happy with a deal they have finalized today. Who got a better end of it we will know only if we can find out if 800.000 salary is worth the investment.:
"
Zo goedkoop was hij nou ook weer niet...
Die berichten in info center zijn niet betrouwbaar (net zoals nieuwsberichten in de echte f1 ;) ). Ik heb het in het verleden wel eens gehad dat ik volgens het info center bijna een miljoen per race meer zou betalen dan ik daadwerkelijk deed.

Ik heb overigens een vrij snelle tijd (voorlopige pole) neergezet voor komende race, met vrij veel verschil tot managers die meestal even snel rijden. Benieuwd of ik de goede strategie heb gekozen ....

Reg. datum: 25 september 2002

quote:
Justin2000 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:15:
Damn, ik heb me net ingeschreven, even uitvogelen hoe alles in elkaar steekt.

edit: Sta nu in top 5 kwalificatie :)
C4G22 Harold Iedema
Lol net ingeschreven en slechts ingedeeld n G22, een rehaul van het class/group systeem is echt wel heel erg nodig... Op deze manier blijft het spel niet lang leuk iig.

GL in je eerste race.

I've Spoken Deal with it :D

Reg. datum: 11 september 2001

Nou ik heb de 67 designer binnen, uiteindelijk nog slim gespeeld waardoor ik slechts 600K ervoor betaal, dus qua kosten zit dat wel prima. Helaas betaal ik wel relatief veel (1,4M) voor mn commerce van 76, zie nu in de announcements dat anderen een commerce van 82 getekend hebben voor 1,4M en de bedragen in die announcements zijn altijd hoger dan wat er werkelijk betaald wordt...

and I was like...whatever!

FC Strijen
Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
SanderF1 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:54:
en de bedragen in die announcements zijn altijd hoger dan wat er werkelijk betaald wordt...
Volgensmij niet hoor?!

F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)

Bij mijn eigen contracten en wat ik hier soms gelezen heb denk ik van wel. De announcement bij mijn eigen designer van 600.000 zegt ook dat ik 740.000 betaal...

FC Strijen

quote:
SanderF1 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:11:
Bij mijn eigen contracten en wat ik hier soms gelezen heb denk ik van wel. De announcement bij mijn eigen designer van 600.000 zegt ook dat ik 740.000 betaal...
Nouja, dan zeg ik bij deze dat het niet zo is :P

Trouwens, 1.4 voor 82 (en volgens jou dan nog goedkoper) is wel belachelijk goedkoop zeg. Ik kon een 80 nog niet voor 1.8M strikken hier :/

Doet weer iets met vezels...
Reg. datum: 19 mei 2000

Ik wel O-) En dan hield ik nog geld over ook :P

Trouwens: die bedragen in info center zijn hoger _en_ lager dan werkelijk :)

Imitation is the sincerest form of flattery

FC Strijen

quote:
Grrrrrene schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:24:
Ik wel O-) En dan hield ik nog geld over ook :P
Daar mag je de komende drie seizoen in C2 van genieten dan, lekker geld verdienen ;)

Mwah, m'n staff kosten gaan met een miljoen omhoog ongeveer. Maarja, 'k krijg er een sponsor bij en verdien nu grof geld met podium finishes, dus als ik quitte speel ben ik al heel blij :) Ik heb nu ook de beste suppliers gekozen aan het begin van het seizoen, dus we zullen zien in C2 :)

Reg. datum: 25 september 2002

quote:
Grrrrrene schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:42:
Mwah, m'n staff kosten gaan met een miljoen omhoog ongeveer. Maarja, 'k krijg er een sponsor bij en verdien nu grof geld met podium finishes, dus als ik quitte speel ben ik al heel blij :) Ik heb nu ook de beste suppliers gekozen aan het begin van het seizoen, dus we zullen zien in C2 :)
Je krijgt 0.5 miljoen meer per race en 15% meer prijzengeld + 1 sponsor + goedkopere motor.

Dat tikt wel aan ;)

I've Spoken Deal with it :D

Mijn eerste race: uitslag 14e gecrashed ergens in ronde 42. jammer van mijn mooie 4e startpositie.
Hoe kom ik er achter om juiste hoeveelheden benzine mee te nemen? Ik heb vermoedelijk gekwalificeerd met minimale benzine waardoor ik snel was maar in race 3x geplande stop had.
Ik lees terug dat ik 6x in de pit heb gestaan :'(

Als ik het ellendige lange race verslag erbij pak zie ik dat ik pit in 51 sec, is dat niet extreem lang?

RACE RESULTS # Manager Gap Pits Fastest
1. S.Fuller 72 laps 2 1:13.405
2. K.Wilek +1 laps 2 1:14.364
3. C.Constantin +1 laps 2 1:14.877
4. C.Smith +1 laps 2 1:15.058
5. T.Pessoa +2 laps 4 1:13.926
6. C.Rojas +4 laps 3 1:15.925
7. L.Murrelli Machado +4 laps 4 1:16.769
8. J.Koortens +6 laps 3 1:16.039
9. C.Russell +7 laps 4 1:16.203
10. M.Biesma +8 laps 6 1:16.034
11. r.franchini +11 laps 5 1:17.928
12. s.conway +12 laps 6 1:18.868
13. M.Sbaro out of fuel 1 1:16.578
14. H.Iedema lost control 6 1:16.731
15. R.Reile out of fuel 0 1:15.780
16. M.Standland out of fuel 0 1:16.103
Burn that Metal
Reg. datum: 07 september 2001

quote:
Justin2000 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:42:
Mijn eerste race: uitslag 14e gecrashed ergens in ronde 42. jammer van mijn mooie 4e startpositie.
Hoe kom ik er achter om juiste hoeveelheden benzine mee te nemen? Ik heb vermoedelijk gekwalificeerd met minimale benzine waardoor ik snel was maar in race 3x geplande stop had.

Als ik het ellendige lange race verslag erbij pak zie ik dat ik pit in 51 sec, is dat niet extreem lang?
Je kunt in je raceverslag per ronde zien hoeveel fuel je aan boord had door met je muis over de lap te gaan.

51 seconde, is wat aan de lange kant, maar heb je wel staff aangenomen om je stops te doen?
Als je rijder uit moet stappen om zelf te tanken en banden te wisselen kost dat ook wat tijd eh ;)
Standaard heb je een paar staff leden, ik heb er 2 mechanics en een enigeer bij genomen (na mijn 1st race) verder zijn mijn onderdelen na 1 race vet veel gesleten, en ik heb dus een paar uur om te repareren (of krijg je na een aantal uren/dag meer?) ik heb alvast wat nieuwe onderdelen gekocht. Of moet ik een gehele auto qua onderdelen kopen? ga me eerst wel effe verder verdieping in dit spel. ( heel wat door gelezen op GOT.
FC Strijen

Die uren worden gewoon meteen uitgevoerd en na iedere race krijg je datzelfde aantal uren weer terug. Het valt aan te raden om maximaal aantal staff aan te nemen (10-10-20), tenzij je in geldproblemen zit.

Voor de pitstops, even wat je nodig hebt:
- 1x Lollypop
- 2x Krik (voor/achter)
- 4x Wheelgun banden los/vast zetten
- 4x Banden afhalen
- 4x Banden opzetten
- 2x Brandstof
- 2x Sidepods schoonmaken

Zit je al gauw richting de 20 (http://www.enterleisure.co.uk/0310-24-1.JPG)

f1time C1

quote:
Justin2000 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:42:
Brandstof kan je bepalen door warmup, gewoon een x aantal rondjes en dan in het menu race weekend het verbruik aflezen en dat slim terugrekenen naar hoeveel je mee moet nemen.

Overigens zijn die ongeplande pitstops niet om bij te tanken, als je te weinig in de tank hebt kom je nl. out of fuel te staan. In het race log van jouw klasse zie ik dat je de nodige klapbanden hebt gehad. Dit komt doordat je DRP slechts 9% wat betekent dat je driver een setje banden binnen no time naar de knoppen helpt. In de topic start staan geloof ik wel wat tips over hoe je een goede dqp kan bepalen en vergeet ook niet een en ander om te rekenen bij je raceorders, aangezien de drp over een eigenschap minder wordt berekend.
quote:
Justin2000 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:32:
Standaard heb je een paar staff leden, ik heb er 2 mechanics en een enigeer bij genomen (na mijn 1st race) verder zijn mijn onderdelen na 1 race vet veel gesleten, en ik heb dus een paar uur om te repareren (of krijg je na een aantal uren/dag meer?) ik heb alvast wat nieuwe onderdelen gekocht. Of moet ik een gehele auto qua onderdelen kopen? ga me eerst wel effe verder verdieping in dit spel. ( heel wat door gelezen op GOT.
Pitstops gaan op basis van pitcrew en daar moet je er heel wat van hebben, denk maar eens hoeveel er in de echte f1 om een auto heen staan om alles in een seconde of 7-8 te doen. ;)

Sommige onderdelen slijten harder dan anderen, dure onderdelen als chasis/monocoque etc. kunnen gerust meerdere races mee, goedkopere onderdelen als brakes slijten veel harder en zijn het repareren in feite niet waard. Als je mechanics veel ervaring opdoen (>100) dan krijg je extra repair uren te besteden.

Net even practice gedaan voor de nieuwe race. Om maar een goeie basis afstelling te maken.
30 rondjes wat aanpassen, echt bagger. snap niet hoe mensen op dpq van rond 80 % komen (zie mijn 28%)

GP of Sakhir - Bahrain
Tijd 1:28.805

edit op verzoek :D

Justin2000 wijzigde dit bericht 28-02-2008 22:04 (43%)

f1time C1

Wil je aub je post editen ivm al die instellingen, het is nl. de bedoeling dat iedereen dat zelf (of met z'n teamgenoot) uitpuzzelt.

Eerst alle punten gelijkmatig verdelen (hou er wat over om mee te testen) en dan een testlap rijden.Probeer dan steeds slechts een eigenschap te verhogen of te verlagen en kijk wat het effect is. Stijgt je % dan zit je goed en kan je eventueel nog wat meer verhogen/verlagen. Gaat het % omlaag dan moet je dus de andere kant op wijzigen. Zo ga je gewoon structuurmatig alle eigenschappen af. Meest gemaakte beginnersfout is denk ik dat men meerdere instellingen tegelijk wijzigt en je dus geen idee hebt waardoor het % wijzigt.

Zo moet je het echt binnen een paar races het in je vingers krijgen en rij je minimaal 75%.

Sempy wijzigde dit bericht 28-02-2008 21:39 (15%)

Reg. datum: 01 juli 2001

quote:
Sempy schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:21:
[...]

Die berichten in info center zijn niet betrouwbaar (net zoals nieuwsberichten in de echte f1 ;) ). Ik heb het in het verleden wel eens gehad dat ik volgens het info center bijna een miljoen per race meer zou betalen dan ik daadwerkelijk deed.

Ik heb overigens een vrij snelle tijd (voorlopige pole) neergezet voor komende race, met vrij veel verschil tot managers die meestal even snel rijden. Benieuwd of ik de goede strategie heb gekozen ....
Hmm, ik sta deze race ook ineens in de middenmoot bij de Q terwijl ik normaal gesproken in het achterveld sta. Ik hoop maar dat mn gekozen tactiek een keertje succesvol is en ik gewoon een aantal punten bij elkaar mazzel. Ik heb echter weinig hoop omdat ik nog niet eens in de buurt ben gekomen van punten dit seizoen, mijn zeepkist is echt onderontwikkeld denk ik.

Gelukkig heb ik voor volgend seizoen wel een lekkere staff vastgelegd: mn talentvolle coureur blijft, mn commerciele man gaat van 82 skill naar 85 skill voor 3 jaar en mijn designer gaat van 62 skill naar 82 skill voor 3 jaar. Ik ga er dus vanuit hooguit 1 jaar in C3 terecht te komen.

F1Time C2G2

PrivatAir pilot
Reg. datum: 30 november 2001

Is het jullie ook al opgevallen dat 40% van de managers in C3 met een 0 of negatief saldo staat in de balans? Wat gaat er mis?

Ik heb het idee dat C3 te duur is, toen ik door C3 scheurde kon ik ook maar net rond komen met vrijwel iedere race podium finishes. Ik ben nu wel mijn manier van parts bouwen gaan aanpassen.

In C2 is het een stuk eenvoudiger om rond te komen met het geld heb ik het idee, goede motoren zijn goedkoper dan slechte motoren in C3. Ik draai nu in C2 break-even als ik op p17 finish :| Ja goed ik rij dan ook volkomen kansloos mee....

Als ik naar de balance stats pagina kijk vraag ik me af of de geld verhouding er nu wel beter op geworden is. Toen ik in C3 zat, zaten de bank saldo's een stuk dichter bij elkaar...

Sony VAIO FS315M | Audigy 2 ZS Notebook

De enige engine om het hele seizoen echt competatief te zijn in C3 is duidelijk de Renault en die is inderdaad ERG prijzig, de kosten voor de driver zijn omhoog gegaan en mijn onderdelen zijn relatief duur (1,7M per race aan onderdelen) maar mijn C&D kosten samen slechts 2,1M dus qua kosten zit ik denk ik in totaal gemiddeld. Met een pole en overwinning maak ik net een miljoen winst...dus ik vraag me inderdaad af hoe mijn collega C3 managers daarmee omgaan...

Reg. datum: 06 april 2007

Hmmm bij ons rijden er steeds minder mensen, denk toch dat er veel al mee opgehouden zijn... De overigen rijden altijd in de laatste 12 uur pas. Nu (12 uur voor de race) hebben er pas 8 (!!) man gekwalificeerd.

Sta overigens op een 2 stops terwijl mn teamgenoot op een 4 (ja, 4 op wets lol) staat en ik ben sneller :+ *O*

jwisgerhof wijzigde dit bericht 29-02-2008 05:07 (21%)

F1Time: Jan-Willem Wisgerhof (Class 2 - Group 1)

C3 is niet te duur. Ik heb er nu twee seizoenen achter elkaar grof geld verdiend en sta inmiddels op ~50M. Met alle bonussen aan het eind van het seizoen (ik zal ws. naar C2 promoveren) kom ik op ruim 60M uit... En dan zijn we pas ongeveer halverwege het seizoen :Y) Als ik op 70M uitkom zou het me nog niet eens verbazen, aangezien m'n sterkste concurrentie van buiten het team aan het afhaken is vanwege geldproblemen. Hoe ZIJ zonder geld komen te zitten is me werkelijk een raadsel.

Ik denk dat veel C3-managers binnenkomen met veel geld en vervolgens vergeten dat je in C3 veel meer geld uit kunt geven. Die miljoenen gaan er snel doorheen, terwijl ze nooit hebben geleerd hoe je met geld om moet gaan ;)

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

En de laatste race maar eens op het podium geeindigd, als de top 3 steken laat vallen ben ik er als de kippen bij om een graantje mee te pikken. Er rijden bij ons 3 man die gewoon te snel zijn om fatsoenlijk bij te houden met een mercedes motor....

Deze race sta ik tot op dit moment nog 3e op de grid, maar dat wordt zeker een 4e stek, er moet er nog 1 van de 3, dus ik verwacht dat ik nog een plekkie opschuif....

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Angelina Jolie Addict

quote:
Grrrrrene schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 07:15:
C3 is niet te duur. Ik heb er nu twee seizoenen achter elkaar grof geld verdiend en sta inmiddels op ~50M. Met alle bonussen aan het eind van het seizoen (ik zal ws. naar C2 promoveren) kom ik op ruim 60M uit... En dan zijn we pas ongeveer halverwege het seizoen :Y) Als ik op 70M uitkom zou het me nog niet eens verbazen, aangezien m'n sterkste concurrentie van buiten het team aan het afhaken is vanwege geldproblemen. Hoe ZIJ zonder geld komen te zitten is me werkelijk een raadsel.

Ik denk dat veel C3-managers binnenkomen met veel geld en vervolgens vergeten dat je in C3 veel meer geld uit kunt geven. Die miljoenen gaan er snel doorheen, terwijl ze nooit hebben geleerd hoe je met geld om moet gaan ;)
Ik begon C3 met 56M op de bank, en daar is nu nog 48M van over en de forecast is 41M. Dat is dus 15M verlies.

Misschien draai jij winst als je telkens wint of op het podium staat, maar als je rond plek 15-20 finished kan je gewoon amper rondkomen :P

Powered
by
Angelina Jolie, Xbox 360, Arsenal, TUI Nederland, XFX 8800GTX

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: