Ik zelf hou wel van lampjes maar zou ze dan bv erg zwak houden en achter mn apparaten in de kast leggen als ik het zou doen, maar de GAF ligt hier nogal laag mee, geen probleem.
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 30
Pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
eens, past bij hetzelfde publiek dat in suv's rijdt en die op zaterdag heel opzichtig gaan staan wassenquote:Grindtegel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:39:
Waarom wil iedreen tegenwoordig van die disco lights in zijn woonkamer, ik snap er echt helemaal niks van, van dat "ambilight" gebeuren. Over 5jaar lachen we er waarschijnlijk allemaal weer om, zo'n mode verschijnsel
Ik was het wel van plan maar vind het wel strak staan zo. Ben bang dat ik spijt krijg als ik er iets in laat frezen, zeker als het in het echt niet helemaal is zoals ik het bedoeld had. Denk dat het permanent zo blijftquote:zimbab schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:05:
Ga je nog een keer wat in de frontplaten van de eindbakken laten frezen? Of vind je het zo wel mooi?
Iets er in gefreest à la Array vind ik persoonlijk wel erg mooi (Array eindbak staat op zich ook wel op mijn verlanglijstje.....ook vanwege het geluid natuurlijk).
Er zijn wel meer mensen die niks van bepaalde trends snappenquote:Grindtegel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:39:
Waarom wil iedreen tegenwoordig van die disco lights in zijn woonkamer, ik snap er echt helemaal niks van, van dat "ambilight" gebeuren.
Ooit hadden we zwartwit televisies en mono audio. Tegenwoordig zijn kleurentelevisies en stereo of zelfs surround geluid redelijk ingeburgerdquote:Over 5jaar lachen we er waarschijnlijk allemaal weer om, zo'n mode verschijnsel
Volgens mij heeft het ook echt nut, ivm kijk moeheid enzo als je het beetje okee toepast.quote:Grindtegel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:39:
Waarom wil iedreen tegenwoordig van die disco lights in zijn woonkamer, ik snap er echt helemaal niks van, van dat "ambilight" gebeuren. Over 5jaar lachen we er waarschijnlijk allemaal weer om, zo'n mode verschijnsel
Gay Acceptance Factor?quote:iop tha man schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:45:
Ik vind zo'n gekleurde muur er ook erg goedkoop uitzien.
Ik zelf hou wel van lampjes maar zou ze dan bv erg zwak houden en achter mn apparaten in de kast leggen als ik het zou doen, maar de GAF ligt hier nogal laag mee, geen probleem.
Heroes never die.... They just reload
Ik weet het absoluut niet zeker, maar volgens mij is kijkmoeheid verdwenen met de komst van 100hz tv's. Vroegah knipperden de tv's niet zo snel en kon je idd last krijgen als je veel tv keek in het pikkedonker.quote:ksi schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:02:
[...]
Volgens mij heeft het ook echt nut, ivm kijk moeheid enzo als je het beetje okee toepast.
Dan vraag ik mij nog af of die dioder serie 6500K licht uitstraalt? Want dat schijnt dan het "beste" te zijn?
Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen er weg van is. Helaas is het vaak wel dat mensen dit soort zaken al afkraken/veroordelen zonder het zelf ervaren te hebben. En dan bedoel ik nie even snel in de Mediamarkt.quote:Grindtegel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:39:
I'm just taking care of business
Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!
lol, jij werkt zeker voor philips (geintje), dat is precies het kletsverhaal wat de marketing afdeling heeft bedacht. Een film kijk je in het donker zonder licht, in een bioscoop heb je toch ook geen ambilight (of je moet in Oss gaan waar de nooduitgangverlichting als ambilight fungeert).quote:
Volgens mij valt over "beter" en "kijkervaring" ook oneindig te discussiëren. Vind je het niks toevoegen? Doe het dan niet. Vind je het leuk? Doe het wel.quote:Grindtegel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:44:
[...]
Goed, over smaak valt natuurlijk niet te twisten en de een vind het mooi terwijl de ander het niks vind. Dat het "beter" voor de kijk ervaring is vind ik echter lariekoek.
5D | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24 | SB24 | PW's .:. Flickr
Dan mik je hem niet goed, ik vind fratsen achter de televisie zwaar overdreven maar wij hebben op de overloop een vide waar we weinig mee kunnen, boven heb ik zo'n philips lamp gezet wat dus voor een mooi effect zorgt in de woonkamer.quote:deepbass909 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:39:
Ik heb om die reden ook een Philips Living Color naast m'n tv staan. Wat ik alleen wel jammer vind, is dat de kleur niet helemaal goed mengt, waardoor je schaduwen krijgt met een gekleurd randje...
Philips TV's blinken uit in contrast en kleurweergave dus dat is echt onzin. Ze hebben geen Ambilight nodig om een mooi plaatje te maken. Dat JIJ de meerwaarde van verlichtingseffecten niet ziet is niet erg, maar kom dan niet met van die onzinpraatjes aan over inferieurde LCD-panels enzo.quote:Grindtegel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:27:
Ik vind ambilight meer een slimme marketing truuk om een manco van je beeldscherm (slecht zwart/contrast) te verdoezelen.
Joh elke maand blinkt er weer een ander merk uit met de weergave... m'n schoonouders kochten een jaar geleden een redelijk nieuwe philips. Vaal lelijk beeld vergeleken met een goedkope nieuwe samsung ernaast. Het zwart is eerder paars van dat ding.quote:Exirion schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:57:
[...]
Philips TV's blinken uit in contrast en kleurweergave dus dat is echt onzin. Ze hebben geen Ambilight nodig om een mooi plaatje te maken. Dat JIJ de meerwaarde van verlichtingseffecten niet ziet is niet erg, maar kom dan niet met van die onzinpraatjes aan over inferieurde LCD-panels enzo.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Elk merk heeft goeie en minder goeie modellen. Dat is niks nieuws. Modellen met Crystal Clear en Pixel Plus (2) HD moet je gewoon mijden omdat het budgetmodellen zijn. Er zijn meer goeie dan slechte modellen met Ambilight, inclusief het topmodel waar jij op doelde. Die TV's hebben echt geen Ambilight om tekortkomingen in de weergave te verdoezelen ofzo. Dat soort gelul hoor ik altijd alleen maar van mensen die eigenlijk jaloers zijn op mensen met een betere TV dan zijn, inclusief extraatjes zoals Ambilight.quote:Pixal schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:13:
Joh elke maand blinkt er weer een ander merk uit met de weergave... m'n schoonouders kochten een jaar geleden een redelijk nieuwe philips. Vaal lelijk beeld vergeleken met een goedkope nieuwe samsung ernaast. Het zwart is eerder paars van dat ding.
flauw hoor, ik ben echt niet jaloers op ambilight bezitters, ik kijk mijn filmpjes wel op iets beters dan een tv'tje.quote:Exirion schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:30:
[...]
Dat soort gelul hoor ik altijd alleen maar van mensen die eigenlijk jaloers zijn op mensen met een betere TV dan zijn, inclusief extraatjes zoals Ambilight.
Op een beamer zeker, met van dat irritante pimperig gekleurde licht op zo'n schermquote:Grindtegel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:33:
flauw hoor, ik ben echt niet jaloers op ambilight bezitters, ik kijk mijn filmpjes wel op iets beters dan een tv'tje.
Ben het er helemaal mee eens.quote:mr. TCB schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:34:
[...]
Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen er weg van is. Helaas is het vaak wel dat mensen dit soort zaken al afkraken/veroordelen zonder het zelf ervaren te hebben. En dan bedoel ik nie even snel in de Mediamarkt.
Licht roept een emotie op. Kijk maar in films hoe er gespeeld wordt met licht. Wanneer je een vergelijkbaar effect toepast in je woonkamer (zoals met goede spots, ambilight of zo'n "discobal") dan kan dat een erg positieve meerwaarde hebben op je beleving (van o.a. films/games)
Waarom heb je de SVS gekocht i.p.v. de Rel?quote:jasjenl schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:38:
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier m'n set heb gepost en aangezien ik inmiddels al een keer verhuisd ben én wat upgrades heb gedaan, is het weer eens tijd voor wat nieuwe plaatjes & specs.
Eerst maar twee foto's.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan de specs:
Surround receiver: Marantz SR7000
Eindversterkers voor front kanalen: 2x Marantz MA6100
DVD/(SA)CD speler: Denon DVD2900
Front speakers: 2x Quadral Aurum 9
Rear speakers: 2x Quadral Aurum 7
Center speaker: Quadral Base Prestige
Subwoofer: SVS PC Ultra 13
TV: Loewe Xelos 5381ZW
HDD recorder: Samsung DVD-HR735
Console: Nintendo Gamecube
Verder zie je op de foto's nog een Rel Strata 5 subwoofer staan, maar aangezien ik net een ander sub (die SVS dus, op de onderste foto links in de hoek) heb aangeschaft, gaat die Rel er waarschijnlijk binnenkort uit. Verder zit ik te overwegen om binnenkort m'n receiver te vervangen door een nieuwer model, wellicht een Onkyo 905.
Acer Aspire 5920G ---- Yamaha RX-V457 & Yamaha DVD-S557
100% No Soul Guaranteed
Hij schijnt tegen een verwarming (ik heb op die plek weinig keus), en direct daarachter ontstaat dat effect. Ik ben er trouwens sowieso nog niet helemaal uit waar ik hem uiteindelijk zet, m'n inrichting is op het moment ook nog niet definitief.quote:Pixal schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:54:
[...]
Dan mik je hem niet goed, ik vind fratsen achter de televisie zwaar overdreven maar wij hebben op de overloop een vide waar we weinig mee kunnen, boven heb ik zo'n philips lamp gezet wat dus voor een mooi effect zorgt in de woonkamer.
Als je lamp niet goed mengt staat er dus iets in de weg en kan het licht van de ene led niet mengen met het licht van de andere led (2 lichtbronnen die vanuit een andere hoek schijnen).
Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!
Kan me wel vinden in deze uitleg van ambilight.quote:deepbass909 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:46:
[...]
Wat betreft Ambilight, het is geen compleet marketing praatje. Het effect is gebasseerd op dat de overgang van beeld naar omgeving vloeiender verloopt en daardoor minder vermoeiend wordt. Het liefst heb je de tv of beamer als enige lichtbron, maar dan is het alsof je continu in een lamp zit te kijken (wat je ook eigenlijk doet). Daarom is het altijd verstandig om iets van een lichtbron, die diffuus licht geeft, in de buurt van een tv te hebben.
In een bioscoop heb je iets als ambilight niet nodig, omdat het scherm vaak zo groot is, dat het sowieso al je hele blikveld (periferie-zicht daargelaten) vult (als je tenminste niet te ver naar achter zit).
TroonStaal wijzigde dit bericht 01-02-2008 14:24 (20%)
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 30
Pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea