Gathering of Tweakers

Quicksearch
ik wou net zeggen het...
bij mij werd de koerier ook gesteld op maandag van 9 tot 5 en toch kwam hij half 8.

Weet iemand toevallig wat een beetje de maximale temperaturen zijn voor de cpu en gpu van deze laptop? Of kan iemand ze eigen bevindingen posten ter vergelijking.

Ik heb namelijk het idee dat mijn gpu te warm wordt en daarom de laatste tijd bij zware programma's ze beveiliging inschakeld.

Ik heb met everest home edition de volgende temperaturen gemeten met battlefield 2
Cpu: 32 graden
Gpu tussen de 80 en 90 graden

Met notobook hardware controle
Cpu: rond de 60 graden

Everest Home Edition (ik neem aan versie 2.20?) ondersteunt officieel geen Santa Rosa chipset; de gegevens kunnen dus niet kloppen. En waarschijnlijk klopt dat ook aangezien je cpu maar 32 graden wordt volgens Everest, en dit is nogal heel erg laag.

quote:
silmaril8 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:36:
Everest Home Edition (ik neem aan versie 2.20?) ondersteunt officieel geen Santa Rosa chipset; de gegevens kunnen dus niet kloppen. En waarschijnlijk klopt dat ook aangezien je cpu maar 32 graden wordt volgens Everest, en dit is nogal heel erg laag.
Ja klopt versie 2.20, weet je toevallig een ander programma wat wel aan deze chipset kan meten?

quote:
Yellowpete schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:05:
Ik heb met everest home edition de volgende temperaturen gemeten met battlefield 2
Cpu: 32 graden
Gpu tussen de 80 en 90 graden
Zo rond de 90 graden lijkt mij normaal, is gelijk aan mijn 1330 bij extreme belasting van de gpu.

Van Gemert Juristen - Rechtsbijstand & Incasso

quote:
Sovereign schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:01:
[...]
Zo rond de 90 graden lijkt mij normaal, is gelijk aan mijn 1330 bij extreme belasting van de gpu.
hmm dus ik begrijp dat het aan de temperatuur niet ligt, dat mijn beeldscherm uit valt? Want het lampje van dat de laptop aanstaat, brandt dan nog wel gewoon.

quote:
Yellowpete schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:13:
hmm dus ik begrijp dat het aan de temperatuur niet ligt, dat mijn beeldscherm uit valt? Want het lampje van dat de laptop aanstaat, brandt dan nog wel gewoon.
Omschrijf dat eens nader. Wanneer gebeurt dat?

Van Gemert Juristen - Rechtsbijstand & Incasso

quote:
Yellowpete schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:13:
[...]

Welke BIOS versie heb je? Ik had met A05 namelijk ook het probleem dat mijn beeldscherm soms uit viel. Dit was opgelost toen ik BIOS A06 installeerde.

quote:
Sovereign schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:15:
[...]
Omschrijf dat eens nader. Wanneer gebeurt dat?
Als ik Battlefield 2 voor ongeveer een 3 kwartier a 1 uur speel. Valt me geluid en beeld weg. Ik speel via een extern scherm en die geeft ook aan dat die geen signaal krijgt. Ik heb via de FN + F8 toets geprobeerd terug te gaan naar me laptopscherm, dit werkte niet. Ook heb ik via Ctrl + Alt + delete geprobeerd beeld te krijgen werkte ook niet, toen heb ik hem opnieuw opgestart via de aan/uit knop en toen deed alles het weer.
quote:
Bamsebjorn schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:58:
[...]

Welke BIOS versie heb je? Ik had met A05 namelijk ook het probleem dat mijn beeldscherm soms uit viel. Dit was opgelost toen ik BIOS A06 installeerde.
Ik heb versie A06 ;) Ik zal hem anders updaten naar A07, voor de zekerheid.

Heb hem eindelijk binnen, werkt prima, maar de bouwkwaliteit is zus en zo. Niets ernstig om om te ruilen, wel jammer: aan de linkerkant is er een kleine gap tussen scherm en laptop. Voorlopig geen vreemde bulten opgemerkt, ik ben benieuwd!
luitjes,
ik zoek al een tijdje ernaar maar kan het nergens vinden. Ik ben in het bezit van
xps 1330
Intel® Core™2 Duo T7500 Processor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
Legitieme Windows Vista® Home Premium - Nederlands
Tuxedo Black & camera met 0,3 megapixel voor WLED-beeldscherm
Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits) with TrueLife™
No Biometric Fingerprint Reader
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
Vast 8x DVD+/-RW-station , inclusief SW
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
Externe 56K/V90-modem (USB) inclusief kabel en adapter - Nederlands

Wat ik wil is mijn computer iets sneller maken. Ik had een begrepen (correct me if iam wrong) dat je dit het makkelijkste kunt doen door er wat geheugen bij te stoppen.
Nou vroeg ik mij af (ik wil minimaal 1024mb erbij) welke keuzes ik heb. Weet iemand ook een goeie site waar alle mogelijkheden opstaan en waarvoor ik het beste kan gaan.

Zijn er nog meer mogelijkheden me computer sneller te laten lopen?

-=PLACEBO=-

quote:
Prutje19 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:35:

Nou vroeg ik mij af (ik wil minimaal 1024mb erbij) welke keuzes ik heb. Weet iemand ook een goeie site waar alle mogelijkheden opstaan en waarvoor ik het beste kan gaan.

Euhm, deze site? Alles wat je maar wilt weten kun je hier vinden. :)

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

Ja ik geloof je graag Roamor, ik dwaal hier ook al inmiddels een tijdje rond, alleen weet niet meer waar het staat. Ik hoopte eigelijk dat iemand mij concrete informatie kan geven, hoe ik het beste mijn computer sneller kan maken en wat ook niet bizar veel geld gaat kosten.

quote:
Prutje19 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:35:
luitjes,
ik zoek al een tijdje ernaar maar kan het nergens vinden. Ik ben in het bezit van
xps 1330
Intel® Core™2 Duo T7500 Processor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
Legitieme Windows Vista® Home Premium - Nederlands
Tuxedo Black & camera met 0,3 megapixel voor WLED-beeldscherm
Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits) with TrueLife™
No Biometric Fingerprint Reader
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
Vast 8x DVD+/-RW-station , inclusief SW
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
Externe 56K/V90-modem (USB) inclusief kabel en adapter - Nederlands

Wat ik wil is mijn computer iets sneller maken. Ik had een begrepen (correct me if iam wrong) dat je dit het makkelijkste kunt doen door er wat geheugen bij te stoppen.

Qua geheugenuitbreiding weet ik niet hoe veel je er mee op schiet qua snelheid. Het verschil in snelheid tussen 2 en 3 GB zal niet bijster groot zijn tenzij je heel veel applicaties tegelijk draait.

Zelf heb ik mijn geheugen trouwens uitgebreid van 2 naar 4 GB. Dit heb ik bewust gedaan omdat ik een 64 bit installatie wilde met veel virtual machines. Ik heb dus geen spijt, maar de snelheid van mijn computer is niet bijzonder veel vooruit gegaan. Wel kan ik nu zonder problemen 2 GB toekennen aan een virtual machine, wat (voor mij) veel voordelen heeft met Visual Studio.

Als ik jou was zou ik beginnen met diverse tweak sites te bekijken om te zien wat je (softwarematig) aan Vista kan aanpassen. Er zijn een hele hoop tweaks te vinden waardoor Vista sneller gaat lopen.

Bamsebjorn, TOP!
Hier kan ik wat mee.
Heb je eventueel nog een goeie tip (link) waar ik wat kan vinden?

Ik zelf heb veel tweaks op deze site gevonden: http://www.tweakvista.eu/
Gebruik inmiddels zelf geen vista meer, maar een aantal van de tweaks op die site kwamen mij zeer goed uit.

Wat je ook kan doen is vLite downloaden. Het wordt niet door Microsoft ondersteund, maar je kan dit programma gebruiken om dingen uit Vista te slopen waardoor het (veel) sneller/stabieler gaat lopen. Je sloopt hiermee wel functionaliteit, maar in Vista zit een hoop spul dat je toch niet nodig hebt voor de meeste taken.

-=PLACEBO=-

Geheugen kun je er inderdaad bij stoppen, en een schone installatie (mocht je dat nog niet hebben gedaan) zal ook een hoop schelen.

En tweaks, genoeg te vinden via Google: http://articles.techrepub...100-10877_11-6153509.html bijvoorbeeld.

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

Reg. datum: 08 september 2002

Ik heb 1330 nu een tijdje (vanaf november 2007) en had ooit eens gepost dat ik de kwaliteit van het toetsenbord tegen vond vallen. Ik moet hier toch even op terugkomen.
Ik heb hier momenteel 4 laptops liggen (ik weet het, staat een beetje overdreven, ik ben net van baan veranderd en heb weer een nieuwe laptop gekregen)
Als ik al deze laptops naast elkaar zet, waaronder de nieuwste HP 8510W, kan ik zeggen dat ik de 1330 de fijnste laptop vind. Ondanks de veel hogere resolutie van de HP, en een betere videokaart, is het scherm van de Dell echt vele malen mooier (LED versie) en is het toetsenbord van de 1330 een stuk beter.

Het enige wat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat de afdekplaat van de palmrest aan de rechterkant wat los zit.

Maar na al die maanden ben ik zeer te spreken over dit apparaat !

Dit even ter info

Misschien handige tip voor mensen die hun m1330 willen formateren en Vista/XP opnieuw willen installeren: zorg ervoor dat bluetooth en wifi ingeschakeld zijn vooraleer je het OS opnieuw installeert, dit zal je veel last besparen!
quote:
FezzFest schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:45:
Misschien handige tip voor mensen die hun m1330 willen formateren en Vista/XP opnieuw willen installeren: zorg ervoor dat bluetooth en wifi ingeschakeld zijn vooraleer je het OS opnieuw installeert, dit zal je veel last besparen!
Ligt dit is verder toe? Ik heb buiten de standaard problemen (drivers streamen), niks anders ondervonden bij het installeren van xp.

Mijn m1330 stond vol bloatware van dell. Een reinstall van het OS was wenselijk. Daar ik enkel op batterij werkte had ik bluetooth uitgeschakeld (wifi stond aan). Format en daarna Vista opnieuw geinstalleerd. Alle drivers installeren lukte prima, alleen diegene voor bluetooth wilde niet installeren. Ik kreeg de melding "Activate bluetooth with fn+f2 or radio on/off control". Geen van beide methoden wilde bluetooth activeren (bluetooth stond aan in bios). op notebookreview.com vond ik een oplossing. Je moet naar c:\dell\bluetoothdriver gaan en in de map vista32 (naam ontgaat me even, iets in die aard) de setup uitvoeren. Zo lukte het alsnog om het bluetooth device te activeren.
Heb via HDMI mijn panasonic HDTV aangesloten. Beeld wordt netjes weergegeven en geluid loopt zonder problemen via HDMI. Bij het afspelen van een film zie ik soms horizontale lijnen: alsof het bovenste beeld al ietsjes verder zit an het onderste. Dit lijkt enkel voor te komen bij snelle camera beweging.
Is dit een vorm van ghosting of heeft het iets met de refreshrate ta maken? ik output 720p beeld.
Reg. datum: 29 januari 2005

Hoe goed is het geluid?

Ik denk er over na om de XPS1330 te gaan kopen, maar ik wil wel weten of het geluid deugt (en vooral de uitgang, niet de speakers). Heeft iemand ervaring?
  • Is er veel ruis als de volume hard zet?
  • Klinkt het goed als je goede oordopjes aansluit of een hi-fi installatie?

Met de meegeleverde (Creative) oordopjes vind ik het geluid perfect. Heb geen last van ruis, maar ik heb het volume nooit te hard staan met oordopjes in omdat het geluid dan wel erg hard klinkt.

Reg. datum: 20 februari 2008

Mijn XPS M1330 wordt morgen eindelijk geleverd! Gezien ik het op 5 februari heb besteld, vind ik 21 februari leveren nog meevallen. Nu hopen dat het ook echt morgen wordt geleverd. :)

Wat ik me wel afvraag is wat er allemaal extra meegeleverd wordt.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws