Gathering of Tweakers

Quicksearch
PSN-id: JDM8, origineel he?
Reg. datum: 26 februari 2008

Ik zat er ook al aan te denken om led fans achter het rad te doen. dus van zijkant gezien:
fans---wand voorkant case---rad. Dat dan met één draadeind. Maar dan blijf ik dus, zoals ik al zei, met die lelijke gaten zitten. Bovendien passen die fans eigelijk niet in de case omdat die nogal klein is en de HDD's op de een of adnere manier nog dwars achter het rad moeten. wat ook kan:
wand voorkant case---fans---rad. Echet zit je dan nog steeds met lelijke gaten en ziet het er van de zijkant niet erg mooi uit.

Wat me net te binnen schiet: kleine stikjes draadeind of kleine asjes met een beetje schroefdraar in de gaten draaien. Daar dan wat lijm op en de fans er gewoon op drukken (er zit waarschijnlijk toch geen voorgetapt schroefdraad in). Het nadeel hier van is dan weer dat ik de hele fan moet slopen als die er af moet.

jdm8 wijzigde dit bericht 10-06-2008 14:15 (23%)

Black Edition
Reg. datum: 08 november 2005

Zijn van die geluidsdempende fanbevestigingsdingen geen optie anders?

http://ecx.images-amazon.com/images/I/21HDvJLsryL._AA280_.jpg

AMD X2 5000+ BE - 4GB OCZ PC8000 - 1,5TB (Samsung T166 500GB - Samsung F1 1TB) - AMD 780G - Samsung 245B Intel Celeron 430 - 2GB OCZ PC12800 - 40GB - Asus P5Q3 - XFX8400GS

Kun je misschien uitleggen hoe die werken? Want ik zie het zo ff niet :$ Moeten die dingen door de fan en de behuizing getrokken worden? Want in die arctic fans zitten geen doorlopende gaten. Het duurde even voordat ik doorhad hoe je ze moet bevestigen, want ze zijn nogal anders dan gewone fans.

Bedankt voor het meedenken iig :)

jdm8 wijzigde dit bericht 10-06-2008 16:41 (64%)

Black Edition
Reg. datum: 08 november 2005

Dit moet het duidelijk maken ;)

Edit:
O ja nu zie ik het pas er zitten geen gaatjes in, dat maakt het lastiger... (kun je echt geen andere fans pakken? O-) )

bokkow wijzigde dit bericht 10-06-2008 16:44 (114%)

AMD X2 5000+ BE - 4GB OCZ PC8000 - 1,5TB (Samsung T166 500GB - Samsung F1 1TB) - AMD 780G - Samsung 245B Intel Celeron 430 - 2GB OCZ PC12800 - 40GB - Asus P5Q3 - XFX8400GS

Tuurlijk kan dat wel, maar dat staat toch niet? :p Deze zijn trouwens lekker goedkoop en toch stil : :*)

Ik denk dat lijmen de enige oplossing is. Of misschien nylon busjes maken die met schroefdraad in het rad vast zitten en dan de fans er op klemmen. Ik denk alleen dat dat neit erg vast zit en om nou elke keer je fans op te moeten rapen als je je pc verplaatst.

jdm8 wijzigde dit bericht 10-06-2008 17:32 (57%)

kan je dat plastiekje er niet afhalen en gwn de fan zelf (fangrill + rotor) aan je rad hangen mss komen de gaten dan beter uit kan het niet goed zien op de foto..

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Ook al aan gedacht, maar die gaatjes zijn veel kleiner, bovendiel komt de rotor dan tegen de red aan. (wel een idee als je de fan als gewone intake wil gebruiken)

http://www.expreview.com/img/new_product/arctic_cooling_arcticFan_12/arctic_cooling_arcticFan_12-04.jpg
http://www.expreview.com/img/new_product/arctic_cooling_arcticFan_12/arctic_cooling_arcticFan_12-06.jpg
sorry voor de grote plaatjes

jdm8 wijzigde dit bericht 10-06-2008 17:51 (50%)

jericho

deze heb ik zelf ook op mijn waterkoelings rad gehad, ik heb ze gewoon met zoon dun mogelijk dubbelzuidige tape vastgemaakt, werkte goed, deze kon mijn QX3210 op idle 40 graden houden ,en 61 full load alle 4 de cores, het betreft hier een kentsfield best een heethoofd dus,

dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 3gb corsair xms 700mhz, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360

Ik trek die dingen dus ook niet door een filter > kastwand (plexi toen) > fan heeft de aanwezigheid van een platte egal ansicht? ozid.
www.clan-beware.nl

Hallo.

Ik ben al een tijdje opzoek naar het volgende setje.

Swiftech h2o Compact 220
http://www.techpowerup.com/img/07-12-05/H20-220-compact-web.gif

Echter kan ik hem nergens in een nederlandse webshop vinden. Ik vindt het een mooi setje die mijn cpu prima zou kunnen koelen zonder dat ik een gehele installatie moet installeren.

Iemand enig idee waar deze te verkrijgen zijn?

|Asus Maximus Formula x38 | Q6600 G0 L740B @ 3.6ghz 1.298v |2x2gb Corsair pc6400 @ pc8500 | MSI 9800GX2 | X-fi ExtremeGamer | 2x 250GB WD Raid0 | Zalman 750w Modulair | Lian Li PC-7 Plus II, Zilver | LG L204WT 20" Widescreen | G15 G5 |

Als je net begint met waterkoelen is het wel een leuk instapsetje, ik weet alleen niet of het geheel zoals je op het plaatje ziet voldoet aan je verwachtingen bij deze winkel.

klik
quote:
jdm8 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:48:
Ook al aan gedacht, maar die gaatjes zijn veel kleiner, bovendiel komt de rotor dan tegen de red aan. (wel een idee als je de fan als gewone intake wil gebruiken)

[afbeelding]
[afbeelding]
sorry voor de grote plaatjes
kan je die bevestiging die nu op het eerste zicht lijkt op rubberen nippels (http://ecx.images-amazon.com/images/I/21HDvJLsryL._AA280_.jpg) niet overplaatsen op je rad op een of andere mannier? evt deze vastlijmen oid ipv je volledige fan.

Ofwel door iets van rubbers (elastiekachtig) tegen de rad gespannenn houden? Maar daarvoor staat ie waarschijnlijk iets te veel in het zicht :+ .

Kijk met plakken (en andere mogelijkheden) wel uit dat je rad niet gaat resoneren met je fan.. Als dit gebeurt kan je er net zo goed een grasmachiene inzetten ipv fan's ;)

msicaron wijzigde dit bericht 11-06-2008 17:19 (11%)

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Misschien sloop ik ook wel de hele fan, zodat alleen de bladen en de motor over is. Deze lijm ik dan op een zelf gemaakt UV reactive acryl frame. Zo is het tenminste echt uniek en die fans kosten toch geen drol (4 euro).

Nu zat ik wat rond te kijken naar een ander rad, omdat ik leiver eentje wil met rechte zijkanten. Zo kwam ik de Black ICE Radiator GTS–Lite 360 tegen bij B&G computers. Dit rad kost echt helemaal niks vergeleken met andere rads. (32 euro) Ook is hij lekker klein. Betekent dit nou dat hij voor geen meter presteert? Ik kan er helemaal geen reviews of informatie over vinden 8)7 Ik heb nog geen idee wat voor hardware ik wil gebruiken maar ik wil als proc wss een E8400 met een of andere vga die tussen mid en high end in zit. Nieuwe serie van ATI misschien als ik eentje met zwart PCB kan vinden.

http://www.bg-computers.com/images/e288_7.jpg
(als dit het goeie plaatje is, webshops zetten wel vaker een verkeerd plaatje bij dingen)

Dit word (nogal schematisch) mijn setup. de pomp en het reservoir komen naast elkaar ipv. voor elkaar en het rad is groter. Nu vraag ik mij af hoe ik de pomp het beste kan zetten. Is het beter als de pomp het water op het cpu blok blaast en dus het water, via de rad. uit het reservoir zuigt? Of gaat dit problemen geven door het en kan ik beter de pomp water uit het reservoir laten zuigen via het cpu blok, dus zodat er water het cpu blok ingezogen wordt vanuit het res. Dus, rode of gele pijl? (voor de duidelijkheid, de aansluitingen van de radiator zitten hoger als het reservoir, waardoor er waarschijnlijk lucht bovenin in de rad komt.) Of kan het misschien beter helemaal anders? (de aansluitingen van de rad kunnen alleen maar boven zitten)
http://b.imagehost.org/0999/wcsetup.png

Dit blok vanwege de kleur en de redelijke prijs van 50 euro.
http://www.techpowerup.com/img/07-08-28/sapphire_cpu_photo5.jpg

jdm8 wijzigde dit bericht 12-06-2008 16:53 (103%)

Reg. datum: 15 oktober 2002

quote:
jdm8 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:14:
Misschien sloop ik ook wel de hele fan, zodat alleen de bladen en de motor over is. Deze lijm ik dan op een zelf gemaakt UV reactive acryl frame. Zo is het tenminste echt uniek en die fans kosten toch geen drol (4 euro).

Nu zat ik wat rond te kijken naar een ander rad, omdat ik leiver eentje wil met rechte zijkanten. Zo kwam ik de Black ICE Radiator GTS–Lite 360 tegen bij B&G computers. Dit rad kost echt helemaal niks vergeleken met andere rads. (32 euro) Ook is hij lekker klein. Betekent dit nou dat hij voor geen meter presteert? Ik kan er helemaal geen reviews of informatie over vinden 8)7 Ik heb nog geen idee wat voor hardware ik wil gebruiken maar ik wil als proc wss een E8400 met een of andere vga die tussen mid en high end in zit. Nieuwe serie van ATI misschien als ik eentje met zwart PCB kan vinden.

[afbeelding]
(als dit het goeie plaatje is, webshops zetten wel vaker een verkeerd plaatje bij dingen)

Dit word (nogal schematisch) mijn setup. de pomp en het reservoir komen naast elkaar ipv. voor elkaar en het rad is groter. Nu vraag ik mij af hoe ik de pomp het beste kan zetten. Is het beter als de pomp het water op het cpu blok blaast en dus het water, via de rad. uit het reservoir zuigt? Of gaat dit problemen geven door het en kan ik beter de pomp water uit het reservoir laten zuigen via het cpu blok, dus zodat er water het cpu blok ingezogen wordt vanuit het res. Dus, rode of gele pijl? (voor de duidelijkheid, de aansluitingen van de radiator zitten hoger als het reservoir, waardoor er waarschijnlijk lucht bovenin in de rad komt.) Of kan het misschien beter helemaal anders? (de aansluitingen van de rad kunnen alleen maar boven zitten)
[afbeelding]

Dit blok vanwege de kleur en de redelijke prijs van 50 euro.
[afbeelding]
Dat Black Ice rad is gewoon een prima radiator hoor en zal jouw toekomstige setup zeker wel koel genoeg houden. Eventueel kan je ook nog voor een Black ICE Radiator GT Stealth 240 gaan. Deze zal waarschijnlijk even goed koelen.. hij is alleen 10 euro duurder. Ook het cpu blok is een goede keuze (heb hem zelf ook ;)).

Over jouw schema:
Het best is om de pomp achter het reservoir te plaatsen zodat hij het water uit het reservoir zuigt en doorpompt naar de cpu of rad. Je moet de pomp dan wel onder het reservoir plaatsen zodat er altijd water in de pomp zit (zelfs als de pomp uit staat). Doe je dit niet dan heb je kans op luchtbellen in je loop.

Gigabyte GA-8I915P Duo Pro | P4 530 @ 3,6Ghz (watercooled) | 2x1GB G-Skill 6400 | XFX 8600GT | Samsung SP1614N | Antec NeoHE 550 | 2 x Coolermaster Wavemaster Black | X-530 | M$ Ergonomic 4000 | M$ Wheel Mouse optical

quote:
_TP_ schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:14:
[...]

Dat Black Ice rad is gewoon een prima radiator hoor en zal jouw toekomstige setup zeker wel koel genoeg houden. Eventueel kan je ook nog voor een Black ICE Radiator GT Stealth 240 gaan. Deze zal waarschijnlijk even goed koelen.. hij is alleen 10 euro duurder. Ook het cpu blok is een goede keuze (heb hem zelf ook ;)).

Over jouw schema:
Het best is om de pomp achter het reservoir te plaatsen zodat hij het water uit het reservoir zuigt en doorpompt naar de cpu of rad. Je moet de pomp dan wel onder het reservoir plaatsen zodat er altijd water in de pomp zit (zelfs als de pomp uit staat). Doe je dit niet dan heb je kans op luchtbellen in je loop.
Daar was ik dus ook bang voor, voor luchtbellen. Ik had dit zo omdat het en de pomp dan naast elkaar kunnen. (staat mooier omdat er twee slangen buiten, over de bovenkant van de kast lopen en de ingangen dan naast elkaar kunnen. Ik heb al iets anders bedacht, maar dan moet ik een nogal complex resevoir zelf in elkaar gaan zetten. Het probleem is dus dat de pomp neit echt onder het reservoir kan, maar zolang de pomp maar onder het waterniveau zit is het ook goed toch?

Dit had ik in gedachte. een zelf gemaakt reservoir van RVS. . Blauw is koppeling ingang van res (van rad naar res). Rood is een buisje, gelast in het res. Het is eigelijk een soort doorgang van cpu, door het reservoir heen, naar het rad. (voor het uiterlijk) Dat zwarte is de pomp. Die rechtstreeks uit het reservoier pompt en naar de cpu toe.
http://b.imagehost.org/0467/respomp1.png
http://b.imagehost.org/0638/respomp2.png

Met deze pomp
http://www.dangerden.com/store/files/images/pumps/dd-cpx1/front_600w.jpg

Sorry voor alle vragen, maar dit is mijn eerste waterkoeling setup en het is allemaal nogal duur, zou dus zonde zijn als ik iets verkeerds bestel ;)

jdm8 wijzigde dit bericht 13-06-2008 11:22 (26%)

Na een aantal jaartjes nauwelijks meer met pc's bezig te zijn geweest door werk en ander hobbies (motoren vooral). Heb ik eindelijk het waterkoelen eens opgepakt.

Systeem komt in een CM690. Hierin heb ik in over de afgelopen paar weken al een HWLabs420 Stealth radiator in gelepeld. (weet dat de stealths n iet de best radiatoren zijn maar ik heb nogal een beperking in dikte boven in en dit was de grootste die ik kon vinden).

http://img253.imageshack.us/img253/6607/caseoutsideei4.jpg
http://img166.imageshack.us/img166/4889/dsc00408la0.jpg

Hierbij komen voorlopig waarschijnlijk de volgende spullen:

Laing D5-Pumpe 12V D5-Vario 1/2" (Swiftech MCP655 Variante
Schlauch Tygon R3603 19,1/12,7mm klar
D-Tek FuZion v2 universal
EK-Backplate LGA 775
13mm (1/2") Schlauchanschluss G1/4 mit O-Ring (High-Flow)
13mm (16/13mm = 1/2") T Schlauchverbinder (klar)
Fillport Black POM Universal
Wärmeleitpaste Silver Grease
Schlauchschelle 17 - 19mm Kunststoff

3x Sharkoon S1402515P-3 in Pull config, trekken dus lucht uit de kast. 1x 120 intake bij de schijven origineel, 1x 120 boven de cpu en 1 of 2 140's in het sidepanel.

Zit ik hier een beetje goed mee? Aan de hand hiervan ga ik bekijken of ook de 8800GTX op deze radiator komt of dat ik ook de voorkant ga vullen met een radiator. Ik wil alles wel intern houden in deze kast. Als Het waterkoelen me blijft bevallen ga ik wel eens voor een externe tripple loop oid.

Sidewinder wijzigde dit bericht 13-06-2008 19:13 (6%)

Live is to short for speed limits

Reg. datum: 04 januari 2005

Beste members,

Ik zit pas net in de waterkoeling scene maar ik kom er niet helemaal eruit. Ik heb een koolance exos II en die ben ik aan het ombouwen zodat ie heel veel betere performance gaat krijgen. Ik heb de pomp al vervangen want die was kapot en deed het dus niet meer. Deze is vervangen voor de upgrade pomp met pomp regelaar. De pomp is het zelfde als de laing DDC pomp dus. Het pomp probleem is helemaal oplost. Maar ik zit nou met een radiator probleem. Niet alle radiatoren passen erin kwa omvang. De TFC X-changer, Thermochill, Black ICe gt extreme past ook niet. Ik heb zelf al zitten zoeken welke er wel erin zouden passen. Het enige wat ik graag zou willen weten welke radiator die ik post is de beste, of het rad weinig flow restrictie heeft en in welke categorie het rad valt (waarmee het te vergelijken is. Ik heb de keuze uit:

Komen van freezinghardware.nl

Black Ice GT Xtreme Lite 240
Alphacool NexXxoS Pro II rev. 2
Black Ice GT Stealth 240
UV-radiator 240 - 1/4" (volgens mij van XSPC) (of Magicool)

Van Aquatuning.de

MagiCool SLIM DUAL 240 Radiator
MagiCool SLIM DUAL 240 Elegant Plexi Serie Radiator
Swiftech MCR220 240mm Radiator

De vraag is, welke is de beste rad van beide webshops?

Welke rad is het beste van Freezinghardware.nl
Welke rad is het beste van Aquatuning.de.

Zouden jullie de rads van goed naar slecht willen plaatsen? En welke rad heeft de minste weerstand?

Prijs is niet belangrijk. Prestaties wel.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Nog steeds gek op anime.

Ik denk dat rad vragen al meerdere keren is langs geweest, en ook welke rads de casemodders meestal nemen... Dus je zou bijna antwoord kunnen bepalen voor jezelf door even dit topic rustig door te nemen en goede opties met redenen opschrijven op papier. Na lezen van topic heb je zo overzicht op papier en kan je keuze maken.

Kijk naar casemods welke rads ze gebruiken. Het zijn vrijwel altijd goede exemplaren.

Opvouwbare DDRmat - Nieuwsgierig?

Oh waar vind ik dan een mega test van 120.2 radiatoren, ik ben er amper geen tegen gekomen. Alleen een test van 120.3 radiatoren, maar dat vind ik geen vergelijking met de 120.2 exemplaren.

En daarnaast vind ik ook niet veel over de Black Ice GT Xtreme Lite 240 dan krijg ik eventueel alleen maar antwoorden en reviews over de grote broer. Ik zit gewoon vast.....

Ik weet wel dat die swiftech MCR220 een van de betere is, maar daar houd het ook echt mee op.

Best Buy Guide Waterkoeling- discussie

Heb ik ook al bekeken, maar word er niet echt veel wijzer van.
En daarnaast denk ik dat jullie meer weten aangezien jullie veel langer in de waterkoeling scene zitten. Ik ben pas begonnen.

Zou erg stom zijn dat ik over de 500 euro aan radiatoren moet aanschaffen en ook ze nog eens zelf zou moeten testen om te zien welke de beste is, terwijl wat hulp eigenlijk me vraag al doet oplossen.. En daarnaast zoveel vraag ik toch niet van jullie? |:(

Robin4 wijzigde dit bericht 15-06-2008 12:08 (47%)

nuttig.

quote:
Robin4 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:00:
Oh waar vind ik dan een mega test van 120.2 radiatoren, ik ben er amper geen tegen gekomen. Alleen een test van 120.3 radiatoren, maar dat vind ik geen vergelijking met de 120.2 exemplaren.

En daarnaast vind ik ook niet veel over de Black Ice GT Xtreme Lite 240 dan krijg ik eventueel alleen maar antwoorden en reviews over de grote broer. Ik zit gewoon vast.....

Ik weet wel dat die swiftech MCR220 een van de betere is, maar daar houd het ook echt mee op.

Best Buy Guide Waterkoeling- discussie

Heb ik ook al bekeken, maar word er niet echt veel wijzer van.
En daarnaast denk ik dat jullie meer weten aangezien jullie veel langer in de waterkoeling scene zitten. Ik ben pas begonnen.

Zou erg stom zijn dat ik over de 500 euro aan radiatoren moet aanschaffen en ook ze nog eens zelf zou moeten testen om te zien welke de beste is, terwijl wat hulp eigenlijk me vraag al doet oplossen.. En daarnaast zoveel vraag ik toch niet van jullie? |:(
En als je een test van 120.3 radiator hebt gevonden neem je daarvan de 120.2 variant ;)
Ik zag dat je ook post had gemaakt op XS. Heb je toch genoeg antwoorden?

Zenix wijzigde dit bericht 15-06-2008 12:58 (4%)

[Zelf in te vullen]

quote:
Sidewinder schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 18:57:

[afbeelding]
[afbeelding]

Hierbij komen voorlopig waarschijnlijk de volgende spullen:

Laing D5-Pumpe 12V D5-Vario 1/2" (Swiftech MCP655 Variante
Schlauch Tygon R3603 19,1/12,7mm klar
D-Tek FuZion v2 universal
EK-Backplate LGA 775
13mm (1/2") Schlauchanschluss G1/4 mit O-Ring (High-Flow)
13mm (16/13mm = 1/2") T Schlauchverbinder (klar)
Fillport Black POM Universal
Wärmeleitpaste Silver Grease
Schlauchschelle 17 - 19mm Kunststoff

3x Sharkoon S1402515P-3 in Pull config, trekken dus lucht uit de kast. 1x 120 intake bij de schijven origineel, 1x 120 boven de cpu en 1 of 2 140's in het sidepanel.

Zit ik hier een beetje goed mee? Aan de hand hiervan ga ik bekijken of ook de 8800GTX op deze radiator komt of dat ik ook de voorkant ga vullen met een radiator. Ik wil alles wel intern houden in deze kast. Als Het waterkoelen me blijft bevallen ga ik wel eens voor een externe tripple loop oid.
Ziet er prima uit. Slangen kunnen eventueel wat kleiner maar dat is persoonlijk. Waarom die EK-backplate? Verder past dat rad. mooi in je kast zo ;)
quote:
Robin4 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:31:
Beste members,

Ik zit pas net in de waterkoeling scene maar ik kom er niet helemaal eruit. Ik heb een koolance exos II en die ben ik aan het ombouwen zodat ie heel veel betere performance gaat krijgen. Ik heb de pomp al vervangen want die was kapot en deed het dus niet meer. Deze is vervangen voor de upgrade pomp met pomp regelaar. De pomp is het zelfd
e als de laing DDC pomp dus. Het pomp probleem is helemaal oplost. Maar ik zit nou met een radiator probleem. Niet alle radiatoren passen erin kwa omvang. De TFC X-changer, Thermochill, Black ICe gt extreme past ook niet. Ik heb zelf al zitten zoeken welke er wel erin zouden passen. Het enige wat ik graag zou willen weten welke radiator die ik post is de beste, of het rad weinig flow restrictie heeft en in welke categorie het rad valt (waarmee het te vergelijken is. Ik heb de keuze uit:

Komen van freezinghardware.nl

Black Ice GT Xtreme Lite 240
Alphacool NexXxoS Pro II rev. 2
Black Ice GT Stealth 240
UV-radiator 240 - 1/4" (volgens mij van XSPC) (of Magicool)

Van Aquatuning.de

MagiCool SLIM DUAL 240 Radiator
MagiCool SLIM DUAL 240 Elegant Plexi Serie Radiator
Swiftech MCR220 240mm Radiator

De vraag is, welke is de beste rad van beide webshops?

Welke rad is het beste van Freezinghardware.nl
Welke rad is het beste van Aquatuning.de.

Zouden jullie de rads van goed naar slecht willen plaatsen? En welke rad heeft de minste weerstand?

Prijs is niet belangrijk. Prestaties wel.
Ik heb zelf ervaring met verschillende: De NexXos van Alphacool is gewoon goed. Goedkoop, presteert goed voor dat geld en geen probleem verder. BlackIce heb ik nu. De kwaliteit is wel een stukje hoger, beter afgewerkt enz. en met mijn 480 Extreme rad. draai ik passief met een Q6600 en 8800GT. Maar een triple of dualrad zal ook prima zijn. Met de overige heb ik geen ervaring.

Beste prestatie: Thermochill. Klaar. Ook een met de minste weerstand maar dat maakt opzich niet heel veel uit. Als je een Laing pompje hebt kun je dat toch wel hebben.

Overigens zou ik het anders aanpakken: Verkoop de set die je nu hebt en ga voor volledig custom. Nu ga je onderdeel voor onderdeel vervangen. Pomp heb je nu al, slangen ed. kosten geen vermogen en Alphacoolblokjes bieden een enrom goede prestatie/geld verhouding. Als geld geen probleem is kun je naar duurdere blokjes kijken. De pomp kun je vast wel intern kwijt: Een groot rad. kan achterop of bovenop. Met een grote kast ook gewoon intern.
quote:
MrDummy schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:30:
Ik denk dat rad vragen al meerdere keren is langs geweest, en ook welke rads de casemodders meestal nemen... Dus je zou bijna antwoord kunnen bepalen voor jezelf door even dit topic rustig door te nemen en goede opties met redenen opschrijven op papier. Na lezen van topic heb je zo overzicht op papier en kan je keuze maken.

Kijk naar casemods welke rads ze gebruiken. Het zijn vrijwel altijd goede exemplaren.
Dat heb ik echt nog nooit eerder als advies gezien :P Casemodders preferen vaak looks boven prestatie als ze moeten kiezen. Dus dat snap ik niet helemaal.

Wat een bagger advies word er weer gegeven.. Vind het niet erg dat je mij de Nexxos aanraad kwa prijs / prestatie. Maar ik vroeg een radiator die het beste is van die lijst die ik noem. Prijs is hier geheel niet belangrijk. Daarnaast past de Thermochill radiator niet. En daarnaast is de thermochill echt niet de beste. Volgens mij loop je nog een eeuw achter. De beste is momenteel de TFC Xchanger van feser.

Lekker advies om de exos II unit te verkopen. Ik weet niet of je een geld boom in de tuin hebt staan. Maar deze unit had ik al en kost nou verder niks. Er zit al een upgrade pomp in, dus lijkt me zoiezo al stom om hem nou te verkopen. En daarnaast gebruik ik de unit momenteel voor een OC compentitie en zit ik niet te wachten op een gehele nieuwe watersetup die ik helemaal niet nodig heb en het makkelijk af kan met de huidige spullen. Hoezo bedoel je duurdere blokjes? Ik heb al een D-tek Fuzion V2. Weet niet wat daar verkeerd aan is.

Ik bedank je voor je reactie (i.i.g dat je er nog de moeite voor genomen hebt, kan nog meer mensen van leren) Alleen wat je adviseerd kan ik me totaal niet in vinden. En ik vroeg ook alleen wat de beste radiator is van de lijst die ik opgenoemt heb. Want de rest gaat gewoon niet passen.

Wat mot je?!?

quote:
Neem de swifftech, daar heb je zekers geen miskoop aan.
Als 2e zou ik de stealth nemen...

De lite versie is geloof ik weer de cheap ass uitvoering... Dus de gewone nemen ;)
CPU blok is top!

btw, toch niet de hardware.info oc contest... Me2 ;) Met nick yozzman...

Ramius23 wijzigde dit bericht 15-06-2008 21:48 (29%)

Die stealh is volgens mij het laagste van het laagste. Leuke radiator als je alleen stilte wilt hebben in de pc. Persoonlijk zit ik nog te twijfelen tussen de swifttech MCR 220 en de BI GT Extreme Lite 240.

Ik denk dat de BI GT Extreme lite 240 het net iets beter doet, het is een kleinere versie van de 240GTX
Maar kan er kwa review er niks over vinden.

Betreft die magicool ben ik ook wel benieuwd naar hoe die presteren. Maar die schijnen alleen in duitsland verkocht te worden. Ben wel benieuwd naar de prestaties.

BTW hoi yozzman :+

Wat mot je?!?

quote:
Robin4 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:51:
Die stealh is volgens mij het laagste van het laagste. Leuke radiator als je alleen stilte wilt hebben in de pc. Persoonlijk zit ik nog te twijfelen tussen de swifttech MCR 220 en de BI GT Extreme Lite 240.

Ik denk dat de BI GT Extreme lite 240 het net iets beter doet, het is een kleinere versie van de 240GTX
Maar kan er kwa review er niks over vinden.

Betreft die magicool ben ik ook wel benieuwd naar hoe die presteren. Maar die schijnen alleen in duitsland verkocht te worden. Ben wel benieuwd naar de prestaties.

BTW hoi yozzman :+
Idd, daar is de stealth ook voor :) Voor mezelf een prima rad.

Denk dat je goed moet opletten met de GT dat je fatsoenlijke fans hebt, geen fans die niet veel druk kunnen leveren zoals bv noctua's... Nieuwe wel, oude niet...
Dit ivm met het heel dicht op elkaar zitten van de radiator fins. Heb ik namelijk gehad met mn BIX.

Swifftech rad is gewoon een rad wat zich al bewezen heeft ;)
Vandaar dat ik die ook aanraad.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws