Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Deel 2 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 23 september 2006

quote:
PilatuS schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:03:
[...]

De nieuwste Coolermaster schijnen nog wel aardig stil te zijn idd. Ik weet zelf dat zowel Zalman als Corsair voedingen echt stil zijn uit ervaring. Zalman heeft ook echt leuke voedingen met heatpipes er in en ook nog een modulair, zijn alleen wel wat duurder dan Coolermaster denk ik.

[...]

Tnx :)

Mijn vorige PC kast was wat kleiner maar daar had ik geen zin meer in met een nieuwe PC. Ik heb er op zich geen last van dat ie echt groot is maar het werkt zo enorm fijn als je met waterkoeling alle ruimte hebt ipv dat het krap is.
Mijne is krap, wilde eigenlijk een 2de radiator, maar in de antec 900 is niet echt plaats. Misschien dati k hem onder de grote koeler kan schroeven. :9

Reg. datum: 22 januari 2004

M'n moederbord is voorzien van een elegante heatpipeconstructie. Met de afmetingen van de chipjes in m'n hand ben ik op het google pad gegaan. De bedoeling was degelijke blokjes te kunnen vinden, maar is tot niets uit gelopen. Mijn plan nu is, met een spuitje wamte geleidende lijm de blokjes op de heatsinks te plakken. In mijn ogen moet dat geen bezwaar geven, behalve dan dat je een verminderend effect hebt op de feitelijk afgenomen temperatuur lijkt me. Maar hoe denken jullie hierover?
Reg. datum: 04 september 2002

quote:
Trenner schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:00:
M'n moederbord is voorzien van een elegante heatpipeconstructie. Met de afmetingen van de chipjes in m'n hand ben ik op het google pad gegaan. De bedoeling was degelijke blokjes te kunnen vinden, maar is tot niets uit gelopen. Mijn plan nu is, met een spuitje wamte geleidende lijm de blokjes op de heatsinks te plakken. In mijn ogen moet dat geen bezwaar geven, behalve dan dat je een verminderend effect hebt op de feitelijk afgenomen temperatuur lijkt me. Maar hoe denken jullie hierover?
Welk moederbord heb je dan precies ? Volgens mij is er voor elk moederbord wel iets te vinden.

Extra heatsinks op de bestaande heatsinks plakken geeft denk ik wel wat verbetering, maar ik denk dat je met airflow veel meer kan bereiken. Ook heeft veel meer koeloppervlakte niet veel zin zonder goede airflow. De warmte kan wel makkelijker weg maar als het vervolgens nog in de kast blijft hangen schiet het niet echt op.

Jaaa ik ga nu al uitbreiden, ik wil een 2de rad. Vind mijn temps nog niet echt geweldig, 30 idle..
Wil dan misschien een Thermochill PA120.1 halen maar 70 euro is nog best prijzig. Iemand nog tips :9

Als het goed is moet mijn pomp dit nog wel trekken. Hij pompt 400L/H.. mogelijk of niet? :o

http://i32.tinypic.com/21ju1b9.jpg

*Heel slecht gephotoshopt.. maar zoiets bedoel ik

tiswat wijzigde dit bericht 09-06-2008 18:34 (14%)

quote:
tiswat schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:21:
Jaaa ik ga nu al uitbreiden, ik wil een 2de rad. Vind mijn temps nog niet echt geweldig, 30 idle..
Wil dan misschien een Thermochill PA120.1 halen maar 70 euro is nog best prijzig. Iemand nog tips :9

Als het goed is moet mijn pomp dit nog wel trekken. Hij pompt 400L/H.. mogelijk of niet? :o

[afbeelding]

*Heel slecht gephotoshopt.. maar zoiets bedoel ik
30 idle is vrij normaal hoor. Ik denk niet dat het met een extra rad veel beter wordt. Als je stressed temp niet te hoog is heb je er denk ik vrij weinig aan. Ik vind 70 euro voor een 1x120mm rad trouwens erg duur. Qua pomp moet het denk ik geen probleem zijn.

Ik heb zelf laatst de volgende 1x120mm rad er bij gezet.
http://shop.freezinghardw...0003&i=5163&c=211

Scheelt toch heel veel geld en qua prestaties merk je het denk ik alleen met meer onderdelen die je waterkoeld.

Als je nou je GPU er bij gaat pakken heeft een extra rad nog wel veel nut maar nu denk ik dat je er weinig aan hebt. Misschien dat het idle 28 of 29 wordt maar veel lager zal het echt niet worden. Als je een 3x120mm rad pakt voor alleen CPU ga je misschien naar 26 idle.

PilatuS wijzigde dit bericht 09-06-2008 18:48 (10%)

Wat mot je?!?
Reg. datum: 13 januari 2005

Kan prima!

Zelf zou ik als ik jou was voor een 2x120mm rad gaan.
En die dan lekker achterop hangen en dat 1x120mm rad voorin.

quote:
Ramius23 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:47:
Kan prima!

Zelf zou ik als ik jou was voor een 2x120mm rad gaan.
En die dan lekker achterop hangen en dat 1x120mm rad voorin.
Denk je dat het qua temps echt veel verschil zal maken ? 30 idle is toch best netjes en met een kamertemp van zeg 23 is 25 idle denk ik de max. Al betwijfel is of idle 25 al te halen is.

Als de CPU stessed echt heet wordt en de rad is dan ook warm/heet dan heb je er wel wat aan.

PilatuS wijzigde dit bericht 09-06-2008 18:50 (15%)

Wat mot je?!?
Reg. datum: 13 januari 2005

Denk idd dat voor idle zowiezo niet zo heel veel uitmaakt...
Zeker als de proc niet super overgeclocked is...

Ach beter teveel dan te weinig koeling toch? ;)

Mijn CPU is draait nu op 3.5ghz (E6750) maar in de zomer word het een e8400, en een maximus formula mobo en de nieuwe Ati kaart. Dus dan natuurlijk weer zo hard mogelijk overclocken. Maar misschien pak ik dan wel die 2x 120mm achteraan :D Al had ik natuurlijk het liefst alles in de kast. Maar daar is sowieso de Antec 900 te klein voor. Mijn CPU idle is nu 32 op een kamer temp 26c.
Stressed kan ie wel is uitlopen tot 60c..

quote:
Ramius23 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:58:
Denk idd dat voor idle zowiezo niet zo heel veel uitmaakt...
Zeker als de proc niet super overgeclocked is...

Ach beter teveel dan te weinig koeling toch? ;)
Beter te veel dan te weinig idd :) Maarja 3x120mm voor alleen CPU is gewoon niet nodig en best zonde van het geld. Je weet wat ik tijden lang met 3x120mm gekoeld heb :P (Om even aan te geven waar een 3x120mm rad nog voor voldoet en dat het overkill is voor alleen CPU)
quote:
tiswat schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:01:
Mijn CPU is draait nu op 3.5ghz (E6750) maar in de zomer word het een e8400, en een maximus formula mobo en de nieuwe Ati kaart. Dus dan natuurlijk weer zo hard mogelijk overclocken. Maar misschien pak ik dan wel die 2x 120mm achteraan :D Al had ik natuurlijk het liefst alles in de kast. Maar daar is sowieso de Antec 900 te klein voor. Mijn CPU idle is nu 32 op een kamer temp 26c.
Stressed kan ie wel is uitlopen tot 60c..
Ga je dan weer alleen de CPU koelen of ook nog de videokaart/moederbord ? Als je het bij de CPU houd kan een extra nog wel prima zijn hoor, maar met meer onderdelen heb je er natuurlijk veel meer aan.

Als je CPU 60 stressed is hoe heet voelt de rad dan aan ? Daarmee kan je goed zien of het wel of geen nut heeft. Is je CPU 60 en je rad lauw schiet een extra rad niet echt op. Is je rad best warm of zelfs heet dan heb je wel wat aan een extra rad. Daar zou ik eerst een goed naar kijken voordat je iets gaat kopen.

Als je trouwens een 2x120mm rad voor in de kast zou zetten hou je nog 3 bays over als het goed is. Dan zou het moeten passen als je de HDD's boven in doet samen met de brander. Dan zou je zelfs totaal 3x120mm in de kast kunnen hebben met je huidige rad.

Met een beetje passen en meten kunnen de HDD's misschien zelfs boven de voeding achter die blauwe fan, dan moet een 2x120mm rad al helemaal zonder problemen voor in de kast passen.

Als je trouwens een rad voor in de kast zet doe de aansluitingen dan boven en niet onder zoals op het plaatje. Als je ze onder doet gaat alle lucht er boven in hangen en dat krijg je er moeilijk uit. Anders om heb je dat probleem helemaal niet.

PilatuS wijzigde dit bericht 09-06-2008 19:13 (19%)

quote:
PilatuS schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:22:
[...]

Welk moederbord heb je dan precies ? Volgens mij is er voor elk moederbord wel iets te vinden.

Extra heatsinks op de bestaande heatsinks plakken geeft denk ik wel wat verbetering, maar ik denk dat je met airflow veel meer kan bereiken. Ook heeft veel meer koeloppervlakte niet veel zin zonder goede airflow. De warmte kan wel makkelijker weg maar als het vervolgens nog in de kast blijft hangen schiet het niet echt op.
Om er even tussen te vallen, ik heb een DFI lp ut 790Fx moederbord. Op de southbridge chip kom ik niet in de problemen met een blokje, deze is universeel en dus goed passend. Het gaat me om het Nb-blokje. Tussen de mountingholes is het 50mm afstand van elkaar. (Op de foto lijkt de heatsink wat groter te zijn uitgevallen).hier zit het hem wat in, die maten kan ik niet vinden. En wat er ook bij komt is dat de Nb omringt ligt van condensatortjes waardoor het hele lichaam van een eventueel blok er last van zou kunnnen gaan hebben. Mijn idee daarom er een blokje op te plakken met lijm. Ferm heet die chip nu dus zoek ik een oplossing...

http://i25.tinypic.com/azidsj.jpg

quote:
PilatuS schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:06:
[...]

Beter te veel dan te weinig idd :) Maarja 3x120mm voor alleen CPU is gewoon niet nodig en best zonde van het geld. Je weet wat ik tijden lang met 3x120mm gekoeld heb :P (Om even aan te geven waar een 3x120mm rad nog voor voldoet en dat het overkill is voor alleen CPU)

[...]

Ga je dan weer alleen de CPU koelen of ook nog de videokaart/moederbord ? Als je het bij de CPU houd kan een extra nog wel prima zijn hoor, maar met meer onderdelen heb je er natuurlijk veel meer aan.

Als je CPU 60 stressed is hoe heet voelt de rad dan aan ? Daarmee kan je goed zien of het wel of geen nut heeft. Is je CPU 60 en je rad lauw schiet een extra rad niet echt op. Is je rad best warm of zelfs heet dan heb je wel wat aan een extra rad. Daar zou ik eerst een goed naar kijken voordat je iets gaat kopen.

Als je trouwens een 2x120mm rad voor in de kast zou zetten hou je nog 3 bays over als het goed is. Dan zou het moeten passen als je de HDD's boven in doet samen met de brander. Dan zou je zelfs totaal 3x120mm in de kast kunnen hebben met je huidige rad.

Met een beetje passen en meten kunnen de HDD's misschien zelfs boven de voeding achter die blauwe fan, dan moet een 2x120mm rad al helemaal zonder problemen voor in de kast passen.

Als je trouwens een rad voor in de kast zet doe de aansluitingen dan boven en niet onder zoals op het plaatje. Als je ze onder doet gaat alle lucht er boven in hangen en dat krijg je er moeilijk uit. Anders om heb je dat probleem helemaal niet.
Ah oke, nou het is een complete bay van de antec voor de hdd's dan zou ik opzich wel zelf wat kunnen knutselen. Nu ziet het er ongv zo uit.. *spijt van dat ik de slangen kort heb gemaakt* weet nou niet precies welke maat het is van de slang :/ 10/8 als dat kan :9 . 8 binnen, 10 buiten. Trouwens let niet op de kabels, binnen kort toch modulaire voeding en dan is alles gesleeved :)

http://i26.tinypic.com/aaawt5.jpg
http://i29.tinypic.com/2retqbb.jpg
http://i30.tinypic.com/2mh6249.jpg
http://i29.tinypic.com/2r26975.jpg

Zoals je al ziet, zijn er 7 plekken vrij. 120mm koeler heeft er dus 4 nodig, dat haalt ie dus niet :+ vandaar de 80cm.. of 2x 92mm. Ik wil dan waarschijnlijk het moederbord ook nog waterkoelen. Of ie dat haalt hmm im not sure, en anders moet het een sterker pompje worden.

tiswat wijzigde dit bericht 09-06-2008 20:21 (3%)

quote:
Trenner schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:01:
[...]

Om er even tussen te vallen, ik heb een DFI lp ut 790Fx moederbord. Op de southbridge chip kom ik niet in de problemen met een blokje, deze is universeel en dus goed passend. Het gaat me om het Nb-blokje. Tussen de mountingholes is het 50mm afstand van elkaar. (Op de foto lijkt de heatsink wat groter te zijn uitgevallen).hier zit het hem wat in, die maten kan ik niet vinden. En wat er ook bij komt is dat de Nb omringt ligt van condensatortjes waardoor het hele lichaam van een eventueel blok er last van zou kunnnen gaan hebben. Mijn idee daarom er een blokje op te plakken met lijm. Ferm heet die chip nu dus zoek ik een oplossing...

[afbeelding]
In dit geval denk ik dat een extra heatsink zeker wel wat kan helpen. Ik heb zelf een ECS K7S5A moederbord gehad met een bagger NB heatsink en daar heb ik toen ook een extra blokje op geplakt.

Hier onder de oude situatie.

http://i28.tinypic.com/1zy8yuw.jpg

En wat het geworden is.

http://i32.tinypic.com/nf01ag.jpg

Die heatsink is van een Asus moederbord die ook nu nog te vinden zijn. Ik heb het vast gemaakt met Artic Silver Thermal Adhesive.
quote:
tiswat schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:14:
[...]

Ah oke, nou het is een complete bay van de antec voor de hdd's dan zou ik opzich wel zelf wat kunnen knutselen. Nu ziet het er ongv zo uit.. *spijt van dat ik de slangen kort heb gemaakt* weet nou niet precies welke maat het is van de slang :/ Dat moet ik allemaal nog echt goed leren O-) trouwens let niet op de kabels, binnen kort toch modulaire voeding en dan is alles gesleeved :)

Zoals je al ziet, zijn er 7 plekken vrij. 120mm koeler heeft er dus 4 nodig, dat haalt ie dus niet :+ vandaar de 80cm.. of 2x 92mm. Ik wil dan waarschijnlijk het moederbord ook nog waterkoelen. Of ie dat haalt hmm im not sure, en anders moet het een sterker pompje worden.
Volgens mij heb je gewoon 8x1 slangen, dus 10mm buiten en 8mm binnendiameter.

Dat laaste wat je zegt snap ik niet helemaal. In die bays past toch wel een 120mm fan en rad ?

Edit: Ow ok, ik snap het. Een 120mm fan heeft geen 4 maar 3 plekken nodig. Een 120mm fan is minder breed dan bijvoorbeeld een DVD speler.

Een paar pagina's terug kan je zien hoe ik een 120mm rad in die bays gekregen heb. Moet je alleen wel opletten met de maten van de rad.

Een 2x120mm rad zal denk ik moeilijk worden in jouw geval ivm de HDD's en dvd speler. Hoewel 7 bays genoeg zouden moeten zijn. De rad zelf is iets meer dan 6 bays.

Edit: Als je de HDD's zou verplaatsen moet het sowieso passen. Je zou zelfs de HDD's op de zelfde plek als de rad kunnen plaatsen, dan steken ze alleen een stukje meer de kast in maar worden dan wel gekoeld door de fans van de rad. Dit heb ik wel eens vaker gezien en dat schijnt goed te werken.

Dan kan je gewoon een 2x120mm rad kwijt en je HDD's worden dan netjes gekoeld.

PilatuS wijzigde dit bericht 09-06-2008 20:35 (40%)

Had net mijn post ge-edit haha. Had het zelf al opgemeten, ik wil minimaal 2.. dus dan 2x92.. 2x 120 gaat niet. Als ik hem dan er net iets onder pak, dan past het sowieso. En dat meer met de reden dat bijv 2x120mm fan er gewoon niet past, als ik die er gewoon even neerzet. Dan haalt ie het niet ivm de brander. :)

tiswat wijzigde dit bericht 09-06-2008 20:27 (30%)

Reg. datum: 29 november 2004

Ik zoek even wat advies, na het doorlezen van dit topic ben ik al heel wat wijzer maar wil toch even graag jullie mening weten.

ik wil (wellicht) een waterkoel setje voor mijn systeem aanschaffen, maar weet nog niet wat.

de standaard dingetjes weet ik wel, alleen nog heb ik nog wat advies nodig wat betreft koelblokken voor 't mobo (north, southbridge en die dingen rond mn proc) en de 2 grafische kaarten, welke ik daar het beste voor kan aanschaffen.

Ruimte in de kast heb ik genoeg (coolermaster cosmos 1000)

waar ik ook nog over twijfel is om de hele hap in te bouwen in mijn kast (wat wellicht wat stiller is) of juist uit te bouwen (wat weer koeler is) ik heb 2 uit/in -gangen voor WC slangen in mijn kast zitten.

mijn specs:
EVGA nForce 780i SLi mobo (LGA 775)
Intel C2Q Q6600 (B3)
2x 8800 GTS 512 (G92 core) (in SLi)
Coolermaster Cosmos 1000

alvast bedankt :)

quote:
SamStar schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:27:
Ik zoek even wat advies, na het doorlezen van dit topic ben ik al heel wat wijzer maar wil toch even graag jullie mening weten.

ik wil (wellicht) een waterkoel setje voor mijn systeem aanschaffen, maar weet nog niet wat.

de standaard dingetjes weet ik wel, alleen nog heb ik nog wat advies nodig wat betreft koelblokken voor 't mobo (north, southbridge en die dingen rond mn proc) en de 2 grafische kaarten, welke ik daar het beste voor kan aanschaffen.

Ruimte in de kast heb ik genoeg (coolermaster cosmos 1000)

waar ik ook nog over twijfel is om de hele hap in te bouwen in mijn kast (wat wellicht wat stiller is) of juist uit te bouwen (wat weer koeler is) ik heb 2 uit/in -gangen voor WC slangen in mijn kast zitten.

mijn specs:
EVGA nForce 780i SLi mobo (LGA 775)
Intel C2Q Q6600 (B3)
2x 8800 GTS 512 (G92 core) (in SLi)
Coolermaster Cosmos 1000

alvast bedankt :)
Met alles dat je wilt koelen heb je sowieso 4x120mm aan rad's nodig. 3x120mm zou genoeg zijn maar die 2e videokaart doet het em. Als je het wel met 3x120mm wilt doen reken dan op behoorlijk hoge temps, zeker als je ook nog eens wilt OC'en.

Ik heb zelf een EK blok voor mijn 8800GT die past ook prima op jouw kaarten. Verder een leuke D-tek Fuzion oid voor je CPU.

Voor het moederbord zijn vast wel complete setjes te vinden met blokken voor NB/SB en mosfets. Dan nog een mooie Laing en reservoir er bij.
quote:
tiswat schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:23:
Had net mijn post ge-edit haha. Had het zelf al opgemeten, ik wil minimaal 2.. dus dan 2x92.. 2x 120 gaat niet. Als ik hem dan er net iets onder pak, dan past het sowieso. En dat meer met de reden dat bijv 2x120mm fan er gewoon niet past, als ik die er gewoon even neerzet. Dan haalt ie het niet ivm de brander. :)
Lees mijn edit nog even van de vorige post over de HDD's.

PilatuS wijzigde dit bericht 09-06-2008 20:41 (17%)

quote:
PilatuS schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:37:
[...]

Met alles dat je wilt koelen heb je sowieso 4x120mm aan rad's nodig. 3x120mm zou genoeg zijn maar die 2e videokaart doet het em. Als je het wel met 3x120mm wilt doen reken dan op behoorlijk hoge temps, zeker als je ook nog eens wilt OC'en.

Ik heb zelf een EK blok voor mijn 8800GT die past ook prima op jouw kaarten. Verder een leuke D-tek Fuzion oid voor je CPU.

Voor het moederbord zijn vast wel complete setjes te vinden met blokken voor NB/SB en mosfets. Dan nog een mooie Laing en reservoir er bij.

[...]

Lees mijn edit nog even van de vorige post over de HDD's.
Ik heb de oplossing al, jouw oplossing had ook gekunt. Maar kan ook zo'n setje kopen dat je je hd ophangt in 1 drivebay zet. Nu kunnen er 3 hardeschijven in mijn 'rack' en heb er 2 inzitten want 1 is extern. Dus dan hang ik 2 schijven dus wat hoger, brander 1 omhoog. Voila, dan heb ik 26 cm vrij. :D Bedankt voor de ideeen, het word dus een 2x120mm rad :9

Dit gaat het worden. :)

http://i25.tinypic.com/14dlssh.jpg

tiswat wijzigde dit bericht 09-06-2008 23:06 (3%)

nuttig.
Reg. datum: 07 maart 2004

quote:
tiswat schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:52:
[...]

Ik heb de oplossing al, jouw oplossing had ook gekunt. Maar kan ook zo'n setje kopen dat je je hd ophangt in 1 drivebay zet. Nu kunnen er 3 hardeschijven in mijn 'rack' en heb er 2 inzitten want 1 is extern. Dus dan hang ik 2 schijven dus wat hoger, brander 1 omhoog. Voila, dan heb ik 26 cm vrij. :D Bedankt voor de ideeen, het word dus een 2x120mm rad :9

Dit gaat het worden. :)

[afbeelding]
GEEN pur slang neem PVC tygon masterkleer.

ik ben toen eens met wat begonnen, het was niet m'n eerst setje, dat was een 1a cooler met echt heel goed materiaal...Bij een tt had je ook de indruk van memmelaaa, dat viel gewoon wat op dankzij een script inzage...ik zie dat gewoon wat terug in de huidige blokken, rond de oren soms, maar lieuwe had wel gelijk..je muil generatie!!!wel wat filterachtigs tijdens de flow in de kuipbocht...wat meer maar zo een a1 blokjezat toen toch qua bouw erg dicht bij dangerden van toen 1/2, moet je zien hoe ver je bent...

quote:
Zenix schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:48:
[...]

GEEN pur slang neem PVC tygon masterkleer.
Ja ik wist niet of die PVC goed waren en bij Freezinghardware is er geen Tygon 8x1.. anders had ik dit idd wel gedaan. ;)

Black Edition
Reg. datum: 08 november 2005

Ik vraag me af hoe jullie die mooie blauwe gloed in het water krijgen zoals hier van Roamer:
http://perso.orange.fr/deep95/PhotosPc/Watercooling/Watercooling2.jpg
Ligt dat aan de gebruikte slangen of aan het toevoegen van kleurstof?

Ik heb de volgende set-up voor ogen trouwens:
CPU: D-Tek Fuzion V2
Pomp: Eheim 1048
Rad: Aqua-Computer Airplex EVO 240
Slangen: PVC Helder
Reservoir: Simpel no-name

Ik ga hiermee proberen een CPU (45Watt) en een Pelt (170Watt) te koelen heb ik daar het vermogen voor en zal de Pelt dan nog wel nuttig zijn? Of is het slimmer om dan te gaan voor een grotere radiator of een tweede van 2x120?

AMD X2 5000+ BE - 4GB OCZ PC8000 - 1,5TB (Samsung T166 500GB - Samsung F1 1TB) - AMD 780G - Samsung 245B Intel C2Q 9450 - 2GB OCZ PC12800 - 1TB - Asus P5Q3 - Sapphire HD4870X2

PSN-id: JDM8, origineel he?
Reg. datum: 26 februari 2008

Ik wil een case mod misschien gaan waterkoelen. Het 360 rad komt dan aan de voorkant (ik heb toch genoeg aan één drive bay). Omdat hij uitsteekt moet hij zo dun mogelijk zijn. Ik hed daarom de Black Ice® GT Stealth 360 op het oog.
http://www.overclockers.co.nz/product/watercool/GTS-360BK-B.jpg
Hier wil ik dan drie keer Arctic Fan 12 op zetten.
http://www.digit-life.com/articles2/cpu/fan-massive-shootout/ac-two.jpg
Nu is het probleem dat die fan alleen aan de achterkant vast te maken is (officieel is hij alleen als outtake te gebruiken). Kan ik een draadeind dwars door deze radiator doen om de fan vast te maken? Kan ik evt. ook door de lamellen heen boren op die plek? of loopt daar net een leiding? Laatste vraagje, gaan deze fans wel werken? Of heeft het rad zo veel luchtweerstand dat alle lucht langs de fan gaat? (ipv. door de rad.)

Black Edition

Ik snap niet zo goed waarom je voor precies die fans zou willen kiezen juist om de reden die je zelf geeft: ze zuigen niet alleen lucht aan vanaf "boven" maar ook vanaf de zijkanten en aangezien dingen als lucht en water de weg van de minste weerstand kiezen zal het idd minder efficient werken als fans met een gesloten zijkant.
Dat en dan nog het nadeel dat je je radiator zal moeten bewerken om deze dingen er aan te hangen. Ik zie het niet zitten iig.
Als je de lucht door de radiator heen wil drukken zal het wel werken (zij het nog steeds minder efficient) wil je het er doorheen aanzuigen wordt het lastiger.

bokkow wijzigde dit bericht 10-06-2008 13:39 (15%)

AMD X2 5000+ BE - 4GB OCZ PC8000 - 1,5TB (Samsung T166 500GB - Samsung F1 1TB) - AMD 780G - Samsung 245B Intel C2Q 9450 - 2GB OCZ PC12800 - 1TB - Asus P5Q3 - Sapphire HD4870X2

PSN-id: JDM8, origineel he?
Reg. datum: 26 februari 2008

Ze zuigen niet aan, ze kunnen het alleen door het rad heen drukken. (ze zijn eigelijk net omgekeerd als normale fans) Waarom ik deze wil, vanwege de looks. performance alleen is ook niet alles ;) Het rad zit voorop de pc, waar normaal de drive bays ed. zitten dus. Een normale fan staat dan gewoon niet mooi naar mijn mening. Het lijkt me nest wer wreed staan als er drie eigelijk open fans voorop de case zitten. (lekker gevaalrijk als je er een andere cd in wil doen, de dvd drive komt naleijk helemaal onderin, onder het rad en de fans dus.) En natuurlijk omdat iedereen al een normale fan heeft, ik heb dit nog nooit gezien (waarschijnlijk om de redenen die jij zegt :p) Ik kan natuurlijk normale fans doen, en die er dan achter zetten (dus tussen case en rad) alleen zit ik dan met de lelijke bevestigingsgaten van eht rad die vol in het zicht staan.

jdm8 wijzigde dit bericht 10-06-2008 13:55 (46%)

Black Edition

Hmmmm daar zit iets in, het deel dan dat nooit iemand het heeft gedaan :P Haha nee als jij het mooi vind moet je dat zeker doen ik vind bijvoorbeeld alleen radiator voorop en de fans er achter eventueel met ledjes voor een leuke gloed die dan door de radiator heen valt een gaaf idee hoor. En for what it's worth: efficient :P

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: