[Ervaringen] Deel 2 - Waterkoeling en onderdelen/setjes
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicGoede dag iedereen,
Ik heb een vraagje over water cooling voor grafische kaarten.
Ik heb zelf 2 MSI NX8800GT 512MB OC videokaarten in SLI.
Deze kaarten produceren een hoop warmte in mijn kast (waardoor alles een stuk warmer word in mijn PC) omdat de stock coolers de lucht niet uit de kast blazen.
En aangezien dat beide kaarten ook aardig warm zijn/worden (60-70 idle en load weet ik atm niet
) zat ik te denken om water cooling op deze 2 kaarten te plaatsen.
Ik heb op de Thermaltake site de Tide Water Plus zien staan en dit lijkt mij precies wat ik zoek.
Alleen ik heb enorm veel problemen om bruikbare informatie over dit product te vinden, zo heb ik geen idee of ze op mijn kaarten zullen passen (ok ik bedenk mij nu terplekke dat ik ook losse blokjes voor de kaarten kan kopen), maar ook heb ik geen goed beeld kunnen vinden van de koel prestaties.
Dus kan iemand mij helpen met of eventuele extra informatie over dit product of misschien weet je wel een beter product (dat natuurlijk niet extreem veel extra geld kost).
Bij voorbaat dank,
Eon Thomassen.
Ik heb een vraagje over water cooling voor grafische kaarten.
Ik heb zelf 2 MSI NX8800GT 512MB OC videokaarten in SLI.
Deze kaarten produceren een hoop warmte in mijn kast (waardoor alles een stuk warmer word in mijn PC) omdat de stock coolers de lucht niet uit de kast blazen.
En aangezien dat beide kaarten ook aardig warm zijn/worden (60-70 idle en load weet ik atm niet
Ik heb op de Thermaltake site de Tide Water Plus zien staan en dit lijkt mij precies wat ik zoek.
Alleen ik heb enorm veel problemen om bruikbare informatie over dit product te vinden, zo heb ik geen idee of ze op mijn kaarten zullen passen (ok ik bedenk mij nu terplekke dat ik ook losse blokjes voor de kaarten kan kopen), maar ook heb ik geen goed beeld kunnen vinden van de koel prestaties.
Dus kan iemand mij helpen met of eventuele extra informatie over dit product of misschien weet je wel een beter product (dat natuurlijk niet extreem veel extra geld kost).
Bij voorbaat dank,
Eon Thomassen.
Yihaa, Hoer!
Denk omdat niemand het spul ook daadwerkelijk koopt...
Het is namelijk niet echt super spul van TT.
Bijna iedereen zal je iets anders aanraden dan TT...
Mijn advies, stel zelf een setje samen!
Koelprestaties van dit ding zullen niet super zijn, zeker niet met SLI.
Je moet voorstellen dat het kleine oppervlakte van de radiator alle hitte van beide kaarten kwijt moet.
Het is namelijk niet echt super spul van TT.
Bijna iedereen zal je iets anders aanraden dan TT...
Mijn advies, stel zelf een setje samen!
Koelprestaties van dit ding zullen niet super zijn, zeker niet met SLI.
Je moet voorstellen dat het kleine oppervlakte van de radiator alle hitte van beide kaarten kwijt moet.
Daar was ik idd. al bang voor, maar vanwegen de weinige informatie had/heb ik toch nog enige hoop. 
En aangezien ik eigenlijk geen zin heb om een aparte rad, pomp en resevoir ergens in mijn kast te proppen (ik wil de cooling gewoon in mijn PC hebben) en ook nog alle warme lucht naar buiten zien te werken zonder mijn kast (exteem) te moeten modden zou ik natuurlijk liever iets goeds in deze richting willen hebben.
En aangezien ik eigenlijk geen zin heb om een aparte rad, pomp en resevoir ergens in mijn kast te proppen (ik wil de cooling gewoon in mijn PC hebben) en ook nog alle warme lucht naar buiten zien te werken zonder mijn kast (exteem) te moeten modden zou ik natuurlijk liever iets goeds in deze richting willen hebben.
SpikyDude wijzigde dit bericht 19-05-2008 20:47 (61%)
Yihaa, Hoer!
Je kunt vrij gemakkelijk een fan in zijkant plaatsen met een duct.
Zo kom je vrij gemakkelijk van wat warmte af!
Zo kom je vrij gemakkelijk van wat warmte af!
Reg. datum: 04 oktober 2007
Waterkoeling wordt tegenwoordig een standaard, als je iets of wat een deftig systeem koopt zit er 9/10 al van de fabrikant uit een waterkoeling systeem in. TT kan je hiermee niet vergelijken laat staan de zelfsamengestelde setjes, Het is echt niet veel werk vaak is het plug and play als je het simpel houd. Je hebt echter ook setjes van zalman/koolance/innovatek... die ook goed functioneren zo heb ik ervaring met de zalman reserator en koolance exos 2 ik was over deze producten zeer te spreken voor de exos, degelijke materialen/grootkoeloppervlak... . Na enkele standaard setjes te hebbe gestest ben ik begonne met setjes zelf samen te stellen door reviews te lezen en andere tweakers te hebben gevolgd, uiteindelijk zit ik nu al aan men 2de zelfbouw en ben hier zeer over te spreken.
Even een kleine vraag tussendoor:
Ik draai nu al een hele poos waterkoeling en lig al een ig tijd de denken aan 2 lopen namelijk:
Innovatek fass-o-matic-> Liang dcc 1RT plus -> cpu -> black ice gt240 -> vga -> black ice gt240
Nu ben ik vanplan omdeze te veranderen naar :
Fass-o-matic-> Dcc 1RT plus -> Cpu -> Black ice GT240
Fass-o-matic-> Dcc 1RT plus -> Vga -> Black ice GT240
Zoude jullie dit overwegen of is het overkill?
Ik draai nu al een hele poos waterkoeling en lig al een ig tijd de denken aan 2 lopen namelijk:
Innovatek fass-o-matic-> Liang dcc 1RT plus -> cpu -> black ice gt240 -> vga -> black ice gt240
Nu ben ik vanplan omdeze te veranderen naar :
Fass-o-matic-> Dcc 1RT plus -> Cpu -> Black ice GT240
Fass-o-matic-> Dcc 1RT plus -> Vga -> Black ice GT240
Zoude jullie dit overwegen of is het overkill?
Reg. datum: 17 april 2001
Reg. datum: 17 april 2001
Het zou wel een beetje helpen, maar denk niet dat het het geld waard is (de extra pomp, want de pomp is al behoorlijk sterk).
Zou beter investeren in een goede laing pomp top als je die nog niet had.
YPSUN wijzigde dit bericht 20-05-2008 23:13 (10%)
Die heb ik nog nietquote:YPSUN schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:10:
Het zou wel een beetje helpen, maar denk niet dat het het geld waard is (de extra pomp, want de pomp is al behoorlijk sterk).
Niemand?quote:ShaquilleMoreno schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:28:
Weten jullie misschien een UV merk wat een echte rode kleur geeft. Ik heb nu Feser One kant en klaar rood erin, maar het heeft meer de kleur van oranje dan van rood![]()
edit:
Misschien even voor de duidelijkheid. Ik doel eigenlijk meer op gebruikerservaring. Want merken zijn er genoeg natuurlijk
Je moet niet dronken dat ik denken ben.
alleen dit soort fluids is echt rood, kon zo snel het merk niet vinden in dat topic, er zijn nog een paar project logs op bit-tech die dezelfde fluid gebruiken.
Ik dacht dat dit de feser one fluid is, maar volgensmij is deze niet uv reactief. uv reactieve fluids geven snel een roze of oranje kleur idd.
edit: deze ook nog gevonden, daar heeft ie het over FluidXP+ ziet er heel erg rood uit maar schijnt niet zo goed te koelen volgens de posters. hier de test van bit-tech zelf met verschillende fluids.
Ik dacht dat dit de feser one fluid is, maar volgensmij is deze niet uv reactief. uv reactieve fluids geven snel een roze of oranje kleur idd.
edit: deze ook nog gevonden, daar heeft ie het over FluidXP+ ziet er heel erg rood uit maar schijnt niet zo goed te koelen volgens de posters. hier de test van bit-tech zelf met verschillende fluids.
Flythe wijzigde dit bericht 21-05-2008 13:15 (32%)
Ik heb dit product http://shop.freezinghardw...00003&i=4930&c=93 in men setup , als deze opgelicht wordt is het knal orangje en gwn roze
Schijnbaar moeilijk te maken echt rood UV
Je moet niet dronken dat ik denken ben.
Reg. datum: 22 januari 2004
Even vermeldingswaardig, een lichtelijke gloria bij het hebben van de stock-temps.

1/2 tygon
DangerDen TDX am2
Vario D5
Thermochill pa120.3 + shroud
3 keer Scythe S-FLEX ventilatoren vol vermogen en absoluut stil en op zuigen.
Wachtend nu op een Innovatek HDM hardeschijf koeler plus het feit dat m'n micro reservoire van swiftech de deur uit gaat en ik naar een fillport ga.

1/2 tygon
DangerDen TDX am2
Vario D5
Thermochill pa120.3 + shroud
3 keer Scythe S-FLEX ventilatoren vol vermogen en absoluut stil en op zuigen.
Wachtend nu op een Innovatek HDM hardeschijf koeler plus het feit dat m'n micro reservoire van swiftech de deur uit gaat en ik naar een fillport ga.
Trenner wijzigde dit bericht 22-05-2008 17:42 (50%)
De laatste tijd toen het erg warm was kwam ik er achter dat ik toch wel wat meer radiator oppervlakte kon gebruiken. Omdat ik perse alles intern wil hebben waren er maar weinig plekken om een extra rad kwijt te kunnen. Wat ik wel over had was voldoende 5,25" bays.
Ik had nog een Lian-Li EX-34B liggen voor HDD's die ik toch niet meer gebruikte dus ben ik daar mee aan de slag gegaan.
Op de volgende foto staat die Lian-Li EX-34B zoals ie standaard is.

Vervolgens heb ik het gedeelte voor de HDD's er af gezaagd zodat er ruimte over was voor een 120mm rad.
Na wat verder modden is het volgende het resultaat.

En in de PC ingebouwd.

Wat het qua temps precies scheelt weet ik nog niet, zou ik wat verder voor moeten testen.
Ik ben er zelf erg tevreden mee. Op deze manier heb ik toch nog een extra rad er bij zonder dat deze buiten de kast hoefte te komen. Totaal heb ik nu samen met mijn andere rad 4x120mm aan oppervlakte.
Ik had nog een Lian-Li EX-34B liggen voor HDD's die ik toch niet meer gebruikte dus ben ik daar mee aan de slag gegaan.
Op de volgende foto staat die Lian-Li EX-34B zoals ie standaard is.

Vervolgens heb ik het gedeelte voor de HDD's er af gezaagd zodat er ruimte over was voor een 120mm rad.
Na wat verder modden is het volgende het resultaat.

En in de PC ingebouwd.

Wat het qua temps precies scheelt weet ik nog niet, zou ik wat verder voor moeten testen.
Ik ben er zelf erg tevreden mee. Op deze manier heb ik toch nog een extra rad er bij zonder dat deze buiten de kast hoefte te komen. Totaal heb ik nu samen met mijn andere rad 4x120mm aan oppervlakte.
Reg. datum: 28 augustus 2006
Zouden mensen wat tips kunnen geven over mijn systeem? Mijn processor wordt (veel) te warm voor het mooie.
Het spul:
NexXxoS XP vernickelt cpu blok
HW Labs ICE Radiator GT Xtreme 240 Blue 2 X 120 Mm fans
Alphacool Laing DDC Pump 12 Volt 3/8 Inch (welke versie precies weet ik niet zo... je had er 3, standaard, snellere en een ultra dacht ik. Volgens mij heb ik de 2e.)
Innovatek Graph-O-Matic rev 1of 2? vga blok
Innovatek Tank-O-Matic reservoir.
Dit alles met 9 mm slangen.
Het probleem:
cpu 6750 op 3.92 met 1.46 V wordt te warm, zelfs idle is hoog +/- 50 graden volgens speedfan. ( Hij is gevlakt! of zou dit juist verkeerd zijn gegaan........? ) Stressed max 73 graden.( Wel 100% stabiel)
Dit is naar mijn mening niet de te hoge voltage. Er zit koelpasta tussen het blok, zit er naar mijn mening goed stevig op( al paar keer opnieuw gemonteerd).
De temperatuur van het vloeistof bedraagt 37 graden onder het stressen. Het is toch een sterke pomp met maar 2 blokjes, een rad en een reservoir dat moet zorgen voor een goede, voldoende flow? Er zitten geen knikken of dergelijk in.
Makeert er iets aan het blok? flow of is dit normaal ???Het verschil tussen idle en stressed horen toch niet zo groot te zijn met waterkoeling indien het contact goed is? Bij mijn videokaart werkt dat wel zo namelijk.
alle tips en idee en welkom !. Ik kan het helaas pas van het weekend uitproberen.
Het spul:
NexXxoS XP vernickelt cpu blok
HW Labs ICE Radiator GT Xtreme 240 Blue 2 X 120 Mm fans
Alphacool Laing DDC Pump 12 Volt 3/8 Inch (welke versie precies weet ik niet zo... je had er 3, standaard, snellere en een ultra dacht ik. Volgens mij heb ik de 2e.)
Innovatek Graph-O-Matic rev 1of 2? vga blok
Innovatek Tank-O-Matic reservoir.
Dit alles met 9 mm slangen.
Het probleem:
cpu 6750 op 3.92 met 1.46 V wordt te warm, zelfs idle is hoog +/- 50 graden volgens speedfan. ( Hij is gevlakt! of zou dit juist verkeerd zijn gegaan........? ) Stressed max 73 graden.( Wel 100% stabiel)
Dit is naar mijn mening niet de te hoge voltage. Er zit koelpasta tussen het blok, zit er naar mijn mening goed stevig op( al paar keer opnieuw gemonteerd).
De temperatuur van het vloeistof bedraagt 37 graden onder het stressen. Het is toch een sterke pomp met maar 2 blokjes, een rad en een reservoir dat moet zorgen voor een goede, voldoende flow? Er zitten geen knikken of dergelijk in.
Makeert er iets aan het blok? flow of is dit normaal ???Het verschil tussen idle en stressed horen toch niet zo groot te zijn met waterkoeling indien het contact goed is? Bij mijn videokaart werkt dat wel zo namelijk.
alle tips en idee en welkom !. Ik kan het helaas pas van het weekend uitproberen.
wortelsky wijzigde dit bericht 26-05-2008 16:49 (6%)
@wortelsky.
Aangezien het water niet eens echt heet is denk ik dat het waterblok de warmte niet goed opneemt. Je draait ook wel met een behoorlijk hoog voltage. Ik denk dat als je een beter waterblok koopt het al een stuk beter is. Als het contact tussen CPU en waterblok goed is blijft eigenlijk alleen het waterblok zelf nog over.
Aan je waterflow ligt het denk ik sowieso niet. De warmte van de CPU komt gewoon weg niet in het water terecht. Dat kan maar aan 2 dingen liggen en dat is het contact of het waterblok zelf.
Aangezien het water niet eens echt heet is denk ik dat het waterblok de warmte niet goed opneemt. Je draait ook wel met een behoorlijk hoog voltage. Ik denk dat als je een beter waterblok koopt het al een stuk beter is. Als het contact tussen CPU en waterblok goed is blijft eigenlijk alleen het waterblok zelf nog over.
Aan je waterflow ligt het denk ik sowieso niet. De warmte van de CPU komt gewoon weg niet in het water terecht. Dat kan maar aan 2 dingen liggen en dat is het contact of het waterblok zelf.
PilatuS wijzigde dit bericht 26-05-2008 17:08 (22%)
Je kunt ook een gigantische luchtbel in je loop hebben staan, wanneer deze een paar centimeter is scheelt dat ook weer een aantal graden,mocht dat zo zijn en je weet het weg te halen met wat schudden aan je rad. komt er dan zeker wel een graad of 5 reducering in je loop te staan.
Ik heb het zelf namelijk gehad, ik ben toen als een hevige gaan schudden aan het rad. en de bellen dwarrelde door m'n reservoire waarna een oplossen van de bellen kwam.
Misschien een suggestie.
@Pilatus
Ik vind het nog steeds knap dat je Eheim 1048 het allemaal nog kan trekken. In de tijd dat ik met een 1a coolings-set waarin een 1048 zat kreeg ik met de artikelen wier bestonden uit een cpu, nb, gpu, ramfreezers bar slechte temps..
Ik heb het zelf namelijk gehad, ik ben toen als een hevige gaan schudden aan het rad. en de bellen dwarrelde door m'n reservoire waarna een oplossen van de bellen kwam.
Misschien een suggestie.
@Pilatus
Ik vind het nog steeds knap dat je Eheim 1048 het allemaal nog kan trekken. In de tijd dat ik met een 1a coolings-set waarin een 1048 zat kreeg ik met de artikelen wier bestonden uit een cpu, nb, gpu, ramfreezers bar slechte temps..
Ik had eigenlijk wel een beetje verwacht dat nu met deze extra 120mm rad de pomp niet meer voldoende zou zijn. Ik dacht als het niet goed werkt dan koop ik gewoon gelijk een Laing. Toch heb ik nog steeds een behoorlijke flow over. Het water in het reservoir beweegt nog behoorlijk en luchtbellen schoten door de slangen heen met het ontluchten.quote:@Pilatus
Ik vind het nog steeds knap dat je Eheim 1048 het allemaal nog kan trekken. In de tijd dat ik met een 1a coolings-set waarin een 1048 zat kreeg ik met de artikelen wier bestonden uit een cpu, nb, gpu, ramfreezers bar slechte temps
Ik denk alleen dat jouw ramfreezers veel meer de flow verpesten dan de onderdelen waar ik mee draai. Ik denk dat als ik het RAM geheugen zou waterkoelen dat echt de druppel zou zijn waardoor er vrijwel geen flow meer over is. Tot nu toe werkt het nog steeds prima.
De temps zijn trouwens aardig gedaalt met die extra rad. Stessed scheelt het toch iets van 4 graden en idle ongeveer het zelfde. Geeft toch wel aan dat die 3x120mm rad het niet meer helemaal goed aan kon.
Ik ben trouwens wel een uur aan het schudden geweest met de kast tot alle lucht er uit was. 1 uur schudden is nog niet eens overdreven. Omdat de aansluitingen van de nieuwe rad onder op zitten gaat boven in de rad toch veel lucht zitten. Ik had het HDD rek er nog niet in zitten dus flink schudden en tikken was geen probleem.
PilatuS wijzigde dit bericht 26-05-2008 17:52 (13%)
Dat met lucht klinkt goed om te proberen. De cpu zit niet als hoogste in het circuit, dat is me reservoir maar het zou best kunnen. Ik zal het proberen thuis. Toen ik eerst een stress poging deet was de temperatuur ook perfect, alleen later, na een 6 minuten ofzo was hij idle zelfs al hoger dan toen stressed....... Ik zal het proberen weg te krijgen. Bedankt
Reg. datum: 02 juli 2007
Ik heb afgelopen weekend met Wiethoofd (ook een GoTter) mijn PC en ook waterkoeling zitten fixen.
Nogmaals mijn systeem:
E6750 @ 3200Mhz @ 1.35 Vcore
Gigabyte P35-DS4 Rev. 1.0
Sapphire 2900XT @ stock
Corsair 2048MB PC6400C4
Samsung Spinpoint T166
Thermaltake Toughpower 750 watt
Thermaltake Soprano
XSPC Delta V2 Cpu Blok
Dangerden Maze 5 GPU blok (cheapass Thermaltake ram en vrm blokjes)
Eheim 1048 met 1Acooling res combo
Thermochill PA.120.3 met 3xPapst F4412/2GL
Alles met 10/8 slangen verbonden.
Onder andere de radiator bovenop gemonteerd zodat ik geen 90 graden schroefverbindingen meer hoefde te gebruiken en dat de fans met de natuurlijke "flow" meegaan (zuigen van onder naar boven).
Kast geïsoleerd met noppenschuim, op bijna alle mogelijke plaatsen voor een mooie look en geluidsisolatie.
Hardeschijf opgehangen in elastieken om vibratie- en geluidsoverdracht aan de kast te minimaliseren.
CCFLtjes geplaatst voor de looks.
Nu het belangrijke gedeelte voor de waterkoeling: CPU blok gemonteerd met kleinere schroeven en andere backplate, vleugelmoeren erop gedaan, koelpasta vervangen.
Drie van de vier 90 graden hoekverbindingen eruit gehaald, loop aangepast zodat de laatste hoekverbinding op de ingang van het reservoir zit en niet de uitgang van de pomp.
Andere gaten gemaakt in het casefan gat achterin de kast zodat de slangen zo kort mogelijk gemaakt konden worden.
Dit allemaal heeft echter wel een paar kleine en grotere problemen opgeleverd:
Ten eerste staat nu mijn GPU voor mijn CPU (geen groot probleem) waardoor de CPU denk ik iets warmer wordt maar dat is marginaal en niet goed te vergelijken als de koelpasta ook vervangen is.
Loop is nu RAD-GPU-RES-POMP-CPU-RAD. CPU liever eerst maar dit was een klein probleem wat ook moeilijk op te lossen is kwa pomp-res combo.
Een "iets" groter probleem, ik denk dat mijn pomp zo'n beetje aan zijn einde is wellicht, hij maakt al meer herrie dan eerst (hij heeft genoeg water, het hele reservoir zit al bijna vol). Maar ik denk vooral dat de pompkracht verloren is gegaan, want toen ik mijn radiator op de zijkant had heb ik het ontluchtingsgat opengedraait en gewacht tot er water uit kwam, dat spoot er met een klein straaltje uit en toen hem ik hem maar gauw dichtgemaakt. Nú echter kan ik gewoon het ontluchtingsgat open laten, er komt niks uit en als ik een beetje zuig krijg ik de koelvloeistof in mijn mond (een heel klein beetje) maar komt het er vervolgens niet uit.
Tot slot een paar foto's van voor en na:
Vóór, een beetje een troep.

Hier moesten we nog de voeding erin doen, isolatie aan de bovenkant en de radiator moest er nog op.

Na, erg bewogen en/of camera niet op goede stand

Kast dicht

Ik hoor graag jullie reacties, tips en misschien hulp bij mijn vraag.
Nogmaals mijn systeem:
E6750 @ 3200Mhz @ 1.35 Vcore
Gigabyte P35-DS4 Rev. 1.0
Sapphire 2900XT @ stock
Corsair 2048MB PC6400C4
Samsung Spinpoint T166
Thermaltake Toughpower 750 watt
Thermaltake Soprano
XSPC Delta V2 Cpu Blok
Dangerden Maze 5 GPU blok (cheapass Thermaltake ram en vrm blokjes)
Eheim 1048 met 1Acooling res combo
Thermochill PA.120.3 met 3xPapst F4412/2GL
Alles met 10/8 slangen verbonden.
Onder andere de radiator bovenop gemonteerd zodat ik geen 90 graden schroefverbindingen meer hoefde te gebruiken en dat de fans met de natuurlijke "flow" meegaan (zuigen van onder naar boven).
Kast geïsoleerd met noppenschuim, op bijna alle mogelijke plaatsen voor een mooie look en geluidsisolatie.
Hardeschijf opgehangen in elastieken om vibratie- en geluidsoverdracht aan de kast te minimaliseren.
CCFLtjes geplaatst voor de looks.
Nu het belangrijke gedeelte voor de waterkoeling: CPU blok gemonteerd met kleinere schroeven en andere backplate, vleugelmoeren erop gedaan, koelpasta vervangen.
Drie van de vier 90 graden hoekverbindingen eruit gehaald, loop aangepast zodat de laatste hoekverbinding op de ingang van het reservoir zit en niet de uitgang van de pomp.
Andere gaten gemaakt in het casefan gat achterin de kast zodat de slangen zo kort mogelijk gemaakt konden worden.
Dit allemaal heeft echter wel een paar kleine en grotere problemen opgeleverd:
Ten eerste staat nu mijn GPU voor mijn CPU (geen groot probleem) waardoor de CPU denk ik iets warmer wordt maar dat is marginaal en niet goed te vergelijken als de koelpasta ook vervangen is.
Loop is nu RAD-GPU-RES-POMP-CPU-RAD. CPU liever eerst maar dit was een klein probleem wat ook moeilijk op te lossen is kwa pomp-res combo.
Een "iets" groter probleem, ik denk dat mijn pomp zo'n beetje aan zijn einde is wellicht, hij maakt al meer herrie dan eerst (hij heeft genoeg water, het hele reservoir zit al bijna vol). Maar ik denk vooral dat de pompkracht verloren is gegaan, want toen ik mijn radiator op de zijkant had heb ik het ontluchtingsgat opengedraait en gewacht tot er water uit kwam, dat spoot er met een klein straaltje uit en toen hem ik hem maar gauw dichtgemaakt. Nú echter kan ik gewoon het ontluchtingsgat open laten, er komt niks uit en als ik een beetje zuig krijg ik de koelvloeistof in mijn mond (een heel klein beetje) maar komt het er vervolgens niet uit.
Tot slot een paar foto's van voor en na:
Vóór, een beetje een troep.

Hier moesten we nog de voeding erin doen, isolatie aan de bovenkant en de radiator moest er nog op.

Na, erg bewogen en/of camera niet op goede stand

Kast dicht

Ik hoor graag jullie reacties, tips en misschien hulp bij mijn vraag.
Ik ben nooit zo'n fan van een extern rad. maar ziet er verder prima uit 
Edit: Vragen over het hoofd gezien. De eerste vraag: je volgorde maakt geen bal uit in een normale setup. Het water stroomt te snel om verschillen in een kleine loop te hebben.
2e vraag: Je pomp is niet de sterkste maar zou het wel gewoon goed moeten doen, helemaal met zo'n setup. Als er dus bijna geen kracht achter zit en ie ratelt weet je dat er iets fout zit. Verder moet je er wel rekening mee houden dat ie geen lucht kan aanzuigen als je hem buiten de loop test.
Edit: Vragen over het hoofd gezien. De eerste vraag: je volgorde maakt geen bal uit in een normale setup. Het water stroomt te snel om verschillen in een kleine loop te hebben.
2e vraag: Je pomp is niet de sterkste maar zou het wel gewoon goed moeten doen, helemaal met zo'n setup. Als er dus bijna geen kracht achter zit en ie ratelt weet je dat er iets fout zit. Verder moet je er wel rekening mee houden dat ie geen lucht kan aanzuigen als je hem buiten de loop test.
TEAMIKKE wijzigde dit bericht 26-05-2008 19:02 (76%)
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
Liever niet natuurlijk, als eerste waterkoel set had ik een Thermaltake Rocket, mooi stil maar moeilijk te sjouwen (moest je altijd met zen 2en doen) dit is tenminste 1 ding, dat de rad uitsteekt heb je niet heel veel last van.quote:TEAMIKKE schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:59:
Ik ben nooit zo'n fan van een extern rad. maar ziet er verder prima uit
edit: Antwoord op edit
Ik heb hem dus in mijn loop getest (niet echt getest gewoon finale setup) en toen het schroefje opengedraait, kwam niks uit, hij deed het eerst wel reservoir zit helemaal vol bijna.
The_Ownman wijzigde dit bericht 26-05-2008 19:33 (20%)
Als je denkt dat ie echt snel kapot gaat zou ik em zo snel mogelijk vervangen. Als jij even een uurtje weg bent en hij stopt er mee is je videokaart zo kapot. Mijn pomp heeft ooit eens 5 min uit gestaan door iemand anders en toen was mijn 6800LE core door gebrand.
De pomp is toch het belangrijkste onderdeel van de waterkoeling, gaat ie kapot is het vrij zeker dat er onderdelen van je PC ook kapot gaan.
Persoonlijk zou ik em eens goed testen buiten de PC of ie daar wel goed werkt. Heb je al wel de Eheim teflon mod gedaan met deze pomp ? Dat zou het geluid kunnen verklaren.
De pomp is toch het belangrijkste onderdeel van de waterkoeling, gaat ie kapot is het vrij zeker dat er onderdelen van je PC ook kapot gaan.
Persoonlijk zou ik em eens goed testen buiten de PC of ie daar wel goed werkt. Heb je al wel de Eheim teflon mod gedaan met deze pomp ? Dat zou het geluid kunnen verklaren.
Mijn broer was eens vergeten de pomp aan te zetten toen dat nog mogelijk was, pc heeft zich gewoon afgesloten np. Ik houd de temp ook constant in de gaten maar er itten geen vreemde waardes bij. Nog geen teflon mod gedaan, ga misschien een Laing doen voor de flow en compactheid.quote:PilatuS schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:43:
Als je denkt dat ie echt snel kapot gaat zou ik em zo snel mogelijk vervangen. Als jij even een uurtje weg bent en hij stopt er mee is je videokaart zo kapot. Mijn pomp heeft ooit eens 5 min uit gestaan door iemand anders en toen was mijn 6800LE core door gebrand.
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last