|| [CCIP] Demission || Specs! ||
Athlon LE-1620 || 1GB DDR2 PC5300 || 250 gb 7200.10 Seagate || 17" gemollesteerd Medion tft = nu total loss!
Mmm heeft niet veel meerwaarde IMHO...quote:Zenix schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:28:
[...]
Is mooi, alleen ik zou alles 1/2 doenMet wat masterkleer 1/2 slang. Is ook goed spul, iets minder buigzaam als Tygon maar voor de rest lekker. Heb zelf nu Masterkleer gecombineerd met Tygon, tygon voor moelijke hoekjes. Masterkleer voor lange makkelijke stukken. Heb nu zelf mijn setup afgelopen week ook aangepast
van Swiftech Storm naar D-Tek FuZion.
en op mobo Swiftech MCW30 gezet. Want die NB van mijn p35 werdt wel bijhoorlijk heet vond ik.
Nu is mijn 9800GX2 ook weer blij want die werdt wat heter door de NB.En slangklemmen vind ik zoiezo zelf nooit zo handig. Gebruik liever een tiewraps,goedkoper,kleiner kan op elke slang. En kan je lekker strak doen
Zeker niet voor temps.
Heb persoonlijk liever gewoon overal dezelfde type slang dat wel lekker buigzaam is!
Zweer zelf bij 11/8 tygon
Zo'n set in elkaar zetten is met een beetje gezond verstand geen enkel probleem. Eigenlijk is het gewoon alle onderdelen met elkaar verbinden met de slangen. Goed kijken naar plaatjes van een andere setup geeft goed aan hoe het moet komen te zitten. Anders kan je altijd nog op Youtube zoeken naar installatie filmpjes. Er zijn er genoeg te vinden die precies uitleggen hoe je een set in elkaar moet zetten, oa van 3dGameMan.quote:Wackoz schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:31:
En niet eens zo duur. Ben wel iemand met anderhalf linkerhandmaar zou dat een probleem kunnen vormen voor het in elkaar zetten van zo'n set? Neem aan dat er wel gewoon een handleiding bij zal zitten. Hmz, die radiator komt buiten de kast? Dan zal ik nog een I/O bracket nodig hebben lijkt me...
Ik raad je wel aan de setup goed uit te denken voordat je uberhaupt iets koopt. Denk eens goed na over waar je alle onderdelen wilt gaan plaatsen en of je misschien problemen tegen komt. Je kan bijvoorbeeld wel een 4x120mm rad bestellen maar als je die nergens kwijt kan heb je er natuurlijk niets aan. Beetje extreem voorbeeld maar het gaat om het idee
Als je ergens echt niet uit komt kan je het altijd hier vragen, er zitten hier genoeg mensen met een boel waterkoeling ervaring.
PilatuS wijzigde dit bericht 10-05-2008 16:22 (22%)
1/2 is niet duurder. Bij die set niet, want bij meeste onderdelen zitten gewoon 1/2 fittingen dus je hoeft geen aparte fittingen te kopen enzo. En zoals je al zegt ziet het er leuker uit.quote:TEAMIKKE schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:00:
1/2'' heeft niet veel toegevoegde waarde voor zo'n set. Het ziet er wat leuker uit (persoonlijke smaak though) maar je moet er wel de ruimte en het geld voor over hebben.
Tygon is idd beste spul. Kwa buigzaamheid. Maar die masterkleer is net zo goed voor de rest, en het is veel goedkoper je hebt 3 meter masterkleer voor 1 meter tygon. En 2 soorten slangen combineren gaat prima. Ze hebben dezelfde doorvoer kwa mm dus maakt niks uit. En de temps tussen swiftech storm en d-tek fuzion zit ook niet echt verschil tussen. Maarja mijn broer gebruikte de fuzion niet meer dus vond ik keuze makkelijkquote:Ramius23 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:11:
[...]
Mmm heeft niet veel meerwaarde IMHO...
Zeker niet voor temps.
Heb persoonlijk liever gewoon overal dezelfde type slang dat wel lekker buigzaam is!
Zweer zelf bij 11/8 tygon
Zenix wijzigde dit bericht 10-05-2008 18:29 (76%)
Specs 1000 posts \o/
Reg. datum: 17 april 2001
Ben er zelf een van.
Als ik nu mijn waterkoeling setup wil gaan vernieuwen moet ik nog bedenken hoe ik het water het beste kan laten uitlopen
Gewoon ergens op een laag punt een slang los maken vind ik prima werken. Haal bij mij meestal bij de ingang van de pomp of anders bij de videokaart een slang los. Het beste is natuurlijk iets van een T-stuk helemaal onderaan voor het leeg laten lopen maar echt nodig is dat in mijn mening niet.quote:YPSUN schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:02:
wat mensen ook vaak vergeten is een punt, waar je de boel kan laten leeglopen
Ben er zelf een van.
Als ik nu mijn waterkoeling setup wil gaan vernieuwen moet ik nog bedenken hoe ik het water het beste kan laten uitlopen
Reg. datum: 22 januari 2004
Alles begon nadat ik dermate hoge temperaturen had in m'n setup en daardoor eens op inspectieronde ben gegaan.Ter sprake kwam het cpu D-tek fuzion-block wier ik als vervanger zag. Eigenlijks ook maar doordat ik eens wat anders wou proberen en omdat het een hoge flows blok is leek het een bevordering tav de Fuzion. Vervolgens ben ik de drie noctua's 800
ventilatoren wier ik als zuigerts op m'n tc 120.3 had zitten gaan bekijken en kwam tot de ontdekking dat het geheel met stoffilters te weinig was om voldoende warmte weg te voeren. Tijdens een stressronde met Prime95 q4 steeg de temp met de noctua's van m'n Phenom 9850@3200 naar een hoogte van 62C en was teveel naar mijner wens. Ik ging op onderzoek uit en kwam ook dankzij Ramius uit bij Scythe S-FLEX ventilatoren en nadat ik ze van FH vlotjes geleverd kreeg enze deedt installeren kan ik nu met recht zeggen dat het inclusief een shroud pure plempdingen zijn. Onhoorbaar op vol vermogen en koelen als den beste moet gezegd worden.
Situatie toen:
cpu idle: 31
cpu load: 61
Situatie nu:
cpu idle:29
cpu load:48
Ben dus wel weer wat voor uit gegaan..
FH heeft mooie kogelkraantjes. Wel een beetje duur vind ik zelf maar werkt echt perfectquote:PilatuS schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:03:
[...]
Gewoon ergens op een laag punt een slang los maken vind ik prima werken. Haal bij mij meestal bij de ingang van de pomp of anders bij de videokaart een slang los. Het beste is natuurlijk iets van een T-stuk helemaal onderaan voor het leeg laten lopen maar echt nodig is dat in mijn mening niet.
Kraantjes idd oplossing.quote:TEAMIKKE schreef op zondag 11 mei 2008 @ 08:10:
[...]
FH heeft mooie kogelkraantjes. Wel een beetje duur vind ik zelf maar werkt echt perfect
Y-stuk en dan 2 stukken slang daarmee verbinden om loop te sluiten.
Aan 3e aansluiting van Y-stuk een stukje slang en dan het kraantje eraan
Kraantjes zijn niet zo heeel duur gelukkig. Op de FH site kon ik die niet vinden.
Waar ik werk kosten ze iig 7,99 voor 1/2" slangen
@ Trenner:
Afgezien van de stille fans, merk jij merkbaar minder lawaai van luchtverschuiving door de Shroud?
Tis eigenlijks heel nihil, maar een klein fluit toontje wat wat door resonantie kan zijn gekomen, maar duidelijk te verwaarlozen.quote:YPSUN schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:44:
[...]
@ Trenner:
Afgezien van de stille fans, merk jij merkbaar minder lawaai van luchtverschuiving door de Shroud?
Ik moet onder de tafel kruipen om het te horen..
klik Zelfde prijs maar nu moet je nog twee koppelingen voor eraan. Werkt wel heel goedquote:YPSUN schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:44:
[...]
Kraantjes idd oplossing.
Y-stuk en dan 2 stukken slang daarmee verbinden om loop te sluiten.
Aan 3e aansluiting van Y-stuk een stukje slang en dan het kraantje eraan
Kraantjes zijn niet zo heeel duur gelukkig. Op de FH site kon ik die niet vinden.
Waar ik werk kosten ze iig 7,99 voor 1/2" slangen
Ik vind die er ook mooi uit zien en zeker handig dat je jouw eigen fittingen op kan draaien.
Die gaat ook toegevoegd worden bij ons
YPSUN, kan je aub stoppen met die verkapte reclame. Dat kan je via de PW doen.
Trenner, zeer mooi dat je temperaturen zo gedaald zijn zeg ! Ik zelf ben nu van plan om mijn mediacenter ook te gaan waterkoelen, kan jij mij de 'nieuwe' TDX aanraden ? Ik heb nu de oude, maar dan zou ik dus de oude naar mn mediacenter kunnen doen en de nieuwe naar mn Werkstation.
Ik kan het blok terdege aanbevelen..
Nu wordt het toch echt te warm met mn 125watter
Orthos rond de 50 graden stressed.
En dat met 2 nieuwe casefans die warme lucht naar buiten blazen.
X2 6400--Gigabyte MA790FX-DQ6--Asus 8800GT 700/1800/1950--4GB OCZ pc6400--2x160gb in raid0--watergekoeld
Maar bedankt, ik zal binnenkort kijken of het allemaal goed gaat passen in mn kleine kast.
Waat bestaat je waterkoeling uit?quote:boerenlater schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:39:
Ik ga denk ik maar een triplecore kopen.
Nu wordt het toch echt te warm met mn 125watter![]()
Orthos rond de 50 graden stressed.
En dat met 2 nieuwe casefans die warme lucht naar buiten blazen.
Mijn stock Q6600 sukkelt wat door op 35gr. 100% belast
Reg. datum: 12 maart 2003
Ik ben nu op zoek naar een sheet met de mounting holes rond de chipsets/mosfets erop. Ik heb deze echt nog nergens kunnen vinden met google of op de site van asus. Ik heb me echt helemaal rot gezocht. Ook heb ik asus gemaild maar daar krijg ik ook geen fatsoenlijk antwoord van.
Om te toetsen of mijn blokjes een goede performance hebben maak ik gebruik van COSMOS floworks 2008. (H) Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij het maken van eigen blokjes? Ik ga ze uit koper vervaardigen. Wat wordt meestal aangehouden voor de dikte van de plaat tussen de chip en het water?
Reg. datum: 04 mei 2005
CPU: 48C (CPU1: 48C / CPU2: 49C)
NB: 34C
GPU: 52C
Graka geheugen: 48C
Graka vrm: 47
Koeling:
CPU: CPU Water Block (uit een Thermaltake BigWater 735 set)
GPU: Aqua-Computer AquagratiX R600
Radiator: Alphacool NexXxos Xtreme Pro II (Rev.2) (2x 1200RPM fan)
Pomp: Eheim 1048
Zijn deze temperaturen normaal en niet aan de hoge kant (voor WC)?
Oke, het CPU blokje van Thermaltake is nou ook niet super, maar de videokaart is ook niet extreem koel. Wel minder warm dan de stock air koeler, maar dan nog verwacht ik betere resultaten...
Doe ik iets fout? Of hoort dit zo?
Me_Again wijzigde dit bericht 15-05-2008 17:51 (3%)
Asus P5B Deluxe--- Intel C2D E6600 @ 2.88GHz --- Sapphire HD2900PRO @ XT 512MB GDDR3 --- Corsair 4x 512MB DDR800 --- 2x WD 250GB SATAII RAID0 --- Zalman 600W
Het water moet de tijd kunnen krijgen om zijn warmte af te geven.
Cyberdyne Systems - SKYNET Division
@Me_Again. Voel eens aan de rad of die heet is en voel eens aan een slang of het water heet is. Als beide niet echt warm/heet zijn ligt het niet aan je rad maar ergens anders aan. Dat TT blokje is nou niet bepaald super dus daar zou het ook door kunnen komen.
Als die temp van je NB klopt is het water helemaal niet zo heet. Met een NB temp van 34 zit je watertemp daar sowieso onder mits de temp echt klopt. En een watertemp van zeg 32 graden is helemaal niet heet dus dan doet de rad prima zijn werk.
Als de rad en het water wel heet is kan je rad het niet aan en is een upgrade aan te raden.
Dat is niet echt waar. Omdat het een gesloten loop is maakt het niet uit hoe lang het water in de rad is. Stroomt het 2x zo snel is het er ook 2x vaker. Of het water nou langzaam of snel stroomt het is altijd even lang in de rad omdat het een loop is.quote:Het water moet de tijd kunnen krijgen om zijn warmte af te geven.
Meer radiator oppervlakte in de loop zorgt er wel voor dat het water meer in een rad is dan ergens anders waardoor de warmte beter kan worden afgegeven.
PilatuS wijzigde dit bericht 15-05-2008 18:46 (12%)
Reg. datum: 04 mei 2005
Het probleem is, dat juist de slangen, radiator en waterreservoir niet heet zijn. Het voelt lauw aan... ik gok op een graadje of 25C. De radiator kan het dan prima aan toch?
EDIT,
Maar is het verschil tussen een TT blokje, en een goede nou echt zo groot?
Me_Again wijzigde dit bericht 15-05-2008 19:10 (15%)
Asus P5B Deluxe--- Intel C2D E6600 @ 2.88GHz --- Sapphire HD2900PRO @ XT 512MB GDDR3 --- Corsair 4x 512MB DDR800 --- 2x WD 250GB SATAII RAID0 --- Zalman 600W
Als dat allemaal niet heet is heeft een grotere of extra rad ook geen zin. En ja er zit een erg groot verschil in een TT blokje of een High-End blok van bijvoorbeeld D-Tek.quote:Me_Again schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:02:
Het probleem is, dat juist de slangen, radiator en waterreservoir niet heet zijn. Het voelt lauw aan... ik gok op een graadje of 25C. De radiator kan het dan prima aan toch?
EDIT,
Maar is het verschil tussen een TT blokje, en een goede nou echt zo groot?