Gathering of Tweakers

Quicksearch
De schroefdraad formaat maakt eigenlijk niet veel uit.

De Thermochill radiator heeft bijvoorbeeld G3/8" schroefdraad, maar als je 8mm slangen gebruikt, zal die binnendiameter van de fitting ook 6-8 millimeter zijn.
Reg. datum: 25 januari 2006

quote:
aapenootjes schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:33:
Het ziet er nog veel beter uit dan op de foto's. Het enige waar ik niet tevreden over ben is de UV dye van Feser. Zoals je ziet heeft het erg weinig effect.
Hey, mooi systeempje.
Ik denk dat de UV dye niet oplicht omdat deze UV reactive is, dat houdt dus in dat het alleen oplicht onder UV licht.
Aangezien de paarse CCFL's die jij hebt alleen paars licht en geen UV licht uitzenden zal je er niet veel van zien.

Als ik jouw was zou ik één ccfl bv. de verticale vervangen door een UV licht. Hierdoor licht alleen je vloeistof op waardoor je een mooi effect krijgt.

http://shop.freezinghardw...00003&i=1202&c=49

http://blufiles.storage.live.com/y1p6Jam5lf7I0wsrIEm_n4roxhTe8gx_z1iQOjPo-WuwCuOdUQiLvG-FYGlqC9YmWi71EwXOhbuLf4

Blog E6600@4ghz, 8800GTS 320MB@631/927mhz, 2gb xms2 C4, 3D mark 06= 10.458

Kaas is de baas!

Ik heb laatst ook die Feser UV Dye genomen, maar het licht nauwelijks op, en dat terwijl ik drie UV lampen in m'n kast heb zitten. Ik neem nooit meer die Feser crap.

E8400 Q746A @ 4250MHz 1.340v | 2x1024 OCZ Flex PC2-9600 @ 1200MHz 5-4-4-9| DFI Lanparty DK P35 T2R/S | Zotac 8800 GTS 512MB 850/2000 | boulognejonkers.nl | Specs

Hmm, ik vind de feser koelvloeistoef juist best goed, ik heb dan wel de premixed. Maar deze licht wel goed op in uv licht en mn slangen worden er gelukkig ook niet dof van (tygon)
Ik had ook eerst UV dye (clear), dat spul werkte inderdaad slecht. Nu heb ik pre mixed UV blue, en dat spul werkt wel erg goed moet ik zeggen. Wel alleen in het donker, maar dat vind ik niet zo vreemd :P
Wat mot je?!?

Ik heb de groene variant van Feser, werkt uitstekend! :)
Vind de kleur best wel knallen eigenlijk! Ook zonder UV...
Heeft iemand al de nieuwe watergekoelde powersupplies van Koolance gezien? Klik Ziet er goed uit, geen externe fans nodig, misschien de eerste kans om een systeem te maken zonder fans behalve op radiator. De prijs is alleen een ander verhaal.

[Zelf in te vullen]

quote:
The_Ownman schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:21:
Heeft iemand al de nieuwe watergekoelde powersupplies van Koolance gezien? Klik Ziet er goed uit, geen externe fans nodig, misschien de eerste kans om een systeem te maken zonder fans behalve op radiator. De prijs is alleen een ander verhaal.
Dan heb je wel een serieuze radiator nodig wil je al die warmte goed afvoeren :X Ik zou eerder een leuk 500 watt gevalletje nemen, die op een 360 rad, aansluiten en gewoon passief draaien :) Scheelt je ook nog de helft van het geld.
quote:
TEAMIKKE schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:45:
[...]

Dan heb je wel een serieuze radiator nodig wil je al die warmte goed afvoeren :X Ik zou eerder een leuk 500 watt gevalletje nemen, die op een 360 rad, aansluiten en gewoon passief draaien :) Scheelt je ook nog de helft van het geld.
Ja zoiets zou ik ook zeggen maar ze hebben alleen maar die dikke dingen, en die van andere merken zijn echt troep (vooral Silentmaxxx).

Ik was van plan om hem bij mijn oom te gaan installeren, hij neemt een waterchiller die tot 4 graden gaat, dan stellen we hem in op 20 en dan moet het wel lukken. Anders denk ik dat je bij je 3x120mm rad nog wel eentje bij mag nemen, daarentegen hebben ze ook een versie met aangekoppelde radiator en die is maar 120mm dus volgens mij valt het wel mee.

Ik vind mijn Eheim 1048 nog steeds een beetje luidruchtig, ook al staat hij op sponzen en rubber. Dit komt ook omdat het snoer van de pomp tegen de zijkant van mijn kast aankomt (zit er een beetje tegenaan gedrukt.

Nu zag ik eerst op V&A iemand met een Eheim 1046 en een Silence Mod. Ik dus even googlen en kwam ik op een Duitse site terecht klik. Ik heb het een beetje doorgelezen maar begrijp het nog niet helemaal, ook weet ik niet wat dit voor een risico met zich meebrengt en wat voor een invloed het heeft op de levensduur van de pomp.

Heeft iemand ervaring met het aanbrengen/werken van deze mod?

Wat mot je?!?

Die mod is tegen het ratelen van de pomp...
Weet niet of je pomp ratelt? Niet, dan hoef je die mod niet uit te voeren ;)
Reg. datum: 04 september 2002

quote:
The_Ownman schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:19:
Ik vind mijn Eheim 1048 nog steeds een beetje luidruchtig, ook al staat hij op sponzen en rubber. Dit komt ook omdat het snoer van de pomp tegen de zijkant van mijn kast aankomt (zit er een beetje tegenaan gedrukt.

Nu zag ik eerst op V&A iemand met een Eheim 1046 en een Silence Mod. Ik dus even googlen en kwam ik op een Duitse site terecht klik. Ik heb het een beetje doorgelezen maar begrijp het nog niet helemaal, ook weet ik niet wat dit voor een risico met zich meebrengt en wat voor een invloed het heeft op de levensduur van de pomp.

Heeft iemand ervaring met het aanbrengen/werken van deze mod?
Je hebt zelf een tijdje terug gezegt dat als je de pomp op tilt het geluid weg is. Dan is het gewoon duidelijk dat het geluid door resonatie komt.

Die mod is alleen tegen het ratelen van de pomp. Ik heb die mod zelf wel gedaan maar als ie bij jou niet ratelt heeft het geen nut. Die mod heeft verder geen risico. De levensduur blijft gewoon gelijk. Enige wat anders kan zijn is dat de pomp iets moeilijker aan de gang gaat. Bij mij duurt het 2 of 3 seconden voordat ie gaat lopen met die mod en zonder is dat vrijwel direct.

PilatuS wijzigde dit bericht 08-05-2008 14:36 (10%)

Waarschijnlijk voor de pro's met water koeling een simpele vraag maar ik kan er geen antwoord over vinden bij google e.d. Ik ben van plan binnenkort een nieuw systeem te gaan bouwen en water koeling lijkt mij erg interesant. Met name de Thermaltake Big Water 760i set. Hier zit een cpu koelblok e.d bij en verder het benodigde maar als ik later mijn gfx kaart ook wil gaan koelen. Hoe ga ik dat aansluiten? Ik zie op de meeste betaalbare setjes gewoon 2 aansluitingen voor slangen zitten. Een Ingang en uitgang uiteraard maar dan lijkt het mij als noob dat er geen andere 'koeling' zoals vga koeling op aan gesloten kan worden.

Athlon LE-1620 || 1GB DDR2 PC5300 || 250 gb 7200.10 Seagate || 17" gemollesteerd Medion tft

[Zelf in te vullen]

quote:
The_Ownman schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:51:
[...]

Ja zoiets zou ik ook zeggen maar ze hebben alleen maar die dikke dingen, en die van andere merken zijn echt troep (vooral Silentmaxxx).
Heb je daar een bron/ervaring mee? Als ik zo kijk naar bijrvoorbeeld de 500 watter van Silentmaxx dan ziet die er op papier toch wel goed uit:

* Totaal 500 Watt
* +3,3 Volt: 28A
* +5 Volt: 30A
* +12 Volt: 2x22A
* -12 Volt: 0,6A

Qua afwerking vind ik em er ook goed uitzien. Kost alsnog zo'n ¤220 maar ja.
quote:
Wackoz schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:03:
Waarschijnlijk voor de pro's met water koeling een simpele vraag maar ik kan er geen antwoord over vinden bij google e.d. Ik ben van plan binnenkort een nieuw systeem te gaan bouwen en water koeling lijkt mij erg interesant. Met name de Thermaltake Big Water 760i set. Hier zit een cpu koelblok e.d bij en verder het benodigde maar als ik later mijn gfx kaart ook wil gaan koelen. Hoe ga ik dat aansluiten? Ik zie op de meeste betaalbare setjes gewoon 2 aansluitingen voor slangen zitten. Een Ingang en uitgang uiteraard maar dan lijkt het mij als noob dat er geen andere 'koeling' zoals vga koeling op aan gesloten kan worden.
Maak een mooi custom setje. Vele malen makkelijker, mooier en uitbreidbaar. Voor een euro of 150 heb je al een leuke set met een 240 rad., Leuk alphacoolblokje, een goede pomp en stille fans.

TEAMIKKE wijzigde dit bericht 09-05-2008 11:18 (43%)

Go with the Hi-flow

Bespaar jezelf wat geld & frustraties en neem een Sunbeamtech Core-Contact Freezer of Xigmatek HDT-S1283 & later een goeie heatsink voor je gfx.. Meer dan 1 component kan dat ding nl niet koelen, dus vergeet de gfx. Daarnaast kan ik me niet eens voorstellen dat dat ding in de zomer een quad kan koelen met die mini in- en outtake luchtgaten & de pomp + rad zo dicht op elkaar.

Waterkoeling wat beter koelt dan de beste luchtkoelers zoals de Sunbeamtech of Xigmatek kost je gewoon minimaal 175 euro..

Asus Maximus Formula SE - Q6600 L737A716 - 2GB OCZ FlexXLC 9200 - EVGA 8800GTS 512 @ 800/1100 - Corsair TX750W ||| Liquid: 1/2" Tygon - bowed D-Tek Fuzion - EK-FC88 GT/GTS - PA120.3 + PS120.3 - Laing D5 ||| 3DMark06: 17520

De airflow zal niet geweldig zijn op de plek waar hij komt te staan (makelijke oplossing zou zijn andere plek enz maar dat gaat gewoon niet werken), ik wil het liefst een stil systeem en dan vallen er veel lucht koelers af. Als ik goede luchtkoelers neem zoals rabor er al 2 noemt, denk ik dat de slechte airflow roet in het eten gooit, en de Q6600 welke erin komt dan ook veel te warm word. Liefst blijf ik met waterkoel setjes onder de ¤200,- omdat dit m'n eerste set is. Ben iemand die niet zo gauw iets zelf maakt (zeker niet met waterkoeling (ziet het mobo al vol water lopen)) Het is dus eigenlijk al een must om een kant-en-klaar setje te hebben. Ik ben op de site van Thermaltake aan het kijken maar weten jullie misschien nog een beetje betrouwbare merken/ webshop oid?

Athlon LE-1620 || 1GB DDR2 PC5300 || 250 gb 7200.10 Seagate || 17" gemollesteerd Medion tft

quote:
TEAMIKKE schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:17:
[...]

Heb je daar een bron/ervaring mee? Als ik zo kijk naar bijrvoorbeeld de 500 watter van Silentmaxx dan ziet die er op papier toch wel goed uit:

* Totaal 500 Watt
* +3,3 Volt: 28A
* +5 Volt: 30A
* +12 Volt: 2x22A
* -12 Volt: 0,6A

Qua afwerking vind ik em er ook goed uitzien. Kost alsnog zo'n ¤220 maar ja.
Ja ik heb ervaring met toevallig de Silentmaxxx 500 watter het stomme aan dat ding is dat hij eigenlijk niet watergekoeld is, het is een passieve voeding met een waterblok er tegenaangeplakt (er gaat dus GEEN koperere of andere metale leiding door de voeding het stroomt er eigenlijk langs), het idee is dat je aan de achterkant (buitenkant) een fan zet waardoor de hitte van je voeding door het water wordt afgevoerd.

Het is een prima voeding, ziet er kwalitatief erg goed uit, dacht ik ook, maar hij is verre van watergekoeld.

[Zelf in te vullen]

Op die manier. Maar als hij werkt lijkt het me genoeg toch? Wist niet dat het zo zat, had ook eerder verwacht dat ie erdoor zou lopen maar het is niet altijd zo als je verwacht :P Weer wat geleerd iig.
quote:
TEAMIKKE schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:06:
Op die manier. Maar als hij werkt lijkt het me genoeg toch? Wist niet dat het zo zat, had ook eerder verwacht dat ie erdoor zou lopen maar het is niet altijd zo als je verwacht :P Weer wat geleerd iig.
Ik denk dat als je hem als passief gebruikt zonder het waterkoelblok ongeveer voor 98% koelt van wat hij nu doet, de passieve versie is 100 euro en dan 100 euro bijbetalen voor een waterblok wat niet werkt is ook een beetje stom.

quote:
Wackoz schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:03:
Ik denk dat als je wilt beginnen met waterkoeling de Thermaltake set wel okee is maar het is een tryout, geen begin.

Ik zag in de pricewatch zonet deze set van XSPC lijkt een stuk meer op een echte waterkoel set en ik denk dat je daar een beetje mee kan uit breiden (de pomp is al wat beter denk ik, CPU blok nog te doen).

Ik zou eerst zoiets nemen of eventueel een Thermaltake set en dan objectief kijken wat jouw ervaring met waterkoeling heeft gemaakt (goed/slecht) en vervolgens kijken naar een echte set of toch van waterkoeling afzien.

[Zelf in te vullen]

quote:
The_Ownman schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:24:
[...]

Ik denk dat als je wilt beginnen met waterkoeling de Thermaltake set wel okee is maar het is een tryout, geen begin.

Ik zag in de pricewatch zonet deze set van XSPC lijkt een stuk meer op een echte waterkoel set en ik denk dat je daar een beetje mee kan uit breiden (de pomp is al wat beter denk ik, CPU blok nog te doen).

Ik zou eerst zoiets nemen of eventueel een Thermaltake set en dan objectief kijken wat jouw ervaring met waterkoeling heeft gemaakt (goed/slecht) en vervolgens kijken naar een echte set of toch van waterkoeling afzien.
Het is alleen wel jammer als er eerst een ¤100 uitgeeft en het je dan niet bevalt omdat het TT is. Dan kun je beter ¤150 uitgeven zodat je zeker weet dat je iig een goede set hebt. Anders kun mss eens kijken naar een 2e hands Bigwater oid.
Nu kwam ik bij azerty een aantal mooie kastjes tegen waar zelfs een waterkoeling set ingebouwd zat. http://www.thermaltake.co...er/XaserVI/vg400lbws.asp#
Het thermaltake setje wat ik eerst koos is idd niet zo krachtig, ik heb nog naar de resarators gekeken alleen komen daar volgens xbit ook niet zulke goede performance uit. Misschien verwacht ik dan teveel voor een ¤230 setje :S

In die kast die ik tegenkwam zit een krachtigere versie van mijn eerste keus.
Linkje naar de waterkoeling set los: http://www.thermaltake.co...DIY/cl-w0169/feature.html

Ben van plan om Azerty daarover te mailen met de vraag of dat setje afdoende zal zijn om een Q6600 te koelen. Eerste stap is om alleen mijn cpu redelijk te koelen. Mocht het waterkoeling bevallen blijf ik uiteraard niet bij zo'n standaard setje. Ik vind de case mooi en dat er een (simpele) waterkoeling set inzit is perfect meegenomen, als ik het dan toch verneuk of het bevalt niet dan is er egen 250 euro weggegooid :)

Go with the Hi-flow

Is dit niks?

http://img227.imageshack.us/img227/7026/bgcomputersnc1.jpg
(BG-computers)

Zitten alleen geen fans & vloeistof bij..

Maar mocht waterkoeling je niet bevallen dan zijn deze onderdelen behoorlijk waardevast, zeker als je het spul maar een paar weekjes zou hebben gebruikt dan verlies je er misschien 20% op & dat is een hoop minder dan op een Tt-setje want die raak je volgens mij aan de straatstenen nog niet kwijt..

Asus Maximus Formula SE - Q6600 L737A716 - 2GB OCZ FlexXLC 9200 - EVGA 8800GTS 512 @ 800/1100 - Corsair TX750W ||| Liquid: 1/2" Tygon - bowed D-Tek Fuzion - EK-FC88 GT/GTS - PA120.3 + PS120.3 - Laing D5 ||| 3DMark06: 17520

[Zelf in te vullen]

quote:
rabor schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:25:
Is dit niks?

[afbeelding]
(BG-computers)

Maar mocht waterkoeling je niet bevallen dan zijn deze onderdelen behoorlijk waardevast, zeker als je het spul maar een paar weekjes zou hebben gebruikt dan verlies je er misschien 20% op & dat is een hoop minder dan op een Tt-setje want die raak je volgens mij aan de straatstenen nog niet kwijt..
Veel beter idd. De pomp zou zelfs nog iets minder kunnen maar met deze kun je sowieso jaren vooruit, ook als je gaat uitbreiden.
nuttig.

quote:
rabor schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:25:
Is dit niks?

[afbeelding]
(BG-computers)

Maar mocht waterkoeling je niet bevallen dan zijn deze onderdele :P n behoorlijk waardevast, zeker als je het spul maar een paar weekjes zou hebben gebruikt dan verlies je er misschien 20% op & dat is een hoop minder dan op een Tt-setje want die raak je volgens mij aan de straatstenen nog niet kwijt..
Is mooi, alleen ik zou alles 1/2 doen ;) Met wat masterkleer 1/2 slang. Is ook goed spul, iets minder buigzaam als Tygon maar voor de rest lekker. Heb zelf nu Masterkleer gecombineerd met Tygon, tygon voor moelijke hoekjes. Masterkleer voor lange makkelijke stukken. Heb nu zelf mijn setup afgelopen week ook aangepast
van Swiftech Storm naar D-Tek FuZion.
en op mobo Swiftech MCW30 gezet. Want die NB van mijn p35 werdt wel bijhoorlijk heet vond ik.
Nu is mijn 9800GX2 ook weer blij want die werdt wat heter door de NB. :> En slangklemmen vind ik zoiezo zelf nooit zo handig. Gebruik liever een tiewraps,goedkoper,kleiner kan op elke slang. En kan je lekker strak doen :)

Zenix wijzigde dit bericht 10-05-2008 14:29 (5%)

Specs 1000 posts \o/

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws