volgensmij zegt ramius ook dat er niets hoort te gebeuren in het reservoir, maar in die coolplex buizen juist wél.
Idd!
Denk dat je het niet helemaal snapt hoe of wat je huidige reservoir werkt...
Denk dat je het niet helemaal snapt hoe of wat je huidige reservoir werkt...
Reg. datum: 22 januari 2004
Ik maak me lekker niet druk, m'n dfi 790fx is hoe dan ook bestand heb ik de indruk na vele reviews..quote:Demon_Eyez schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:21:
[...]
[...]
Artikel staat op de frontpage tussen het nieuws
http://core.tweakers.net/...g-budgetmoederborden.html
PS: M'n reservoire van swifftech had ook altijd een kolk , dit wel voor de helft gevuld..
Grappig, mis ligt het aan de pomp en aansluitingen 
Ik zelf heb een laing DDC met een alphacool top icm 11/8 slang...
En dan zie je dus eigenlijk niks aan je res.
Ik zelf heb een laing DDC met een alphacool top icm 11/8 slang...
En dan zie je dus eigenlijk niks aan je res.
Als ik mn Swiftech nb koeler weglaat (nieuw mobo heeft flinke heatpipes die ik ook niet wil slopen) dan zou een 240mm rad toch zeker wel de cpu en gpu aankunnen?
X2 6400--Gigabyte MA790FX-DQ6--Asus 8800GT 700/1800/1950--4GB OCZ pc6400--2x160gb in raid0--watergekoeld
Dat moet idd wel lukken. Misschien dat de temps met OC wat hoog zijn maar op zich moet het gewoon goed werken.quote:boerenlater schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:04:
Als ik mn Swiftech nb koeler weglaat (nieuw mobo heeft flinke heatpipes die ik ook niet wil slopen) dan zou een 240mm rad toch zeker wel de cpu en gpu aankunnen?
Heb m'n F-fittings nu ook binnen. Had bij High Flow ook 1/4 slang besteld en net klaar met inbouwen. Met UV ziet het er wel vet uit.quote:aapenootjes schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:21:
Ze hebben de F-fittingen bij besteld, en hebben ook meteen 1/4" slang besteld. Goede service!

Ja ik weet het, de slangen zijn vrij lang, maar zo heb ik des te meer flexibiliteit als ik m'n systeem uitelkaar wil halen, wat geregeld voorkomt

Demon_Eyez wijzigde dit bericht 13-04-2008 16:28 (27%)
E8400 Q746A @ 4250MHz 1.340v | 2x1024 OCZ Flex PC2-9600 @ 1200MHz 5-4-4-9| DFI Lanparty DK P35 T2R/S | Zotac 8800 GTS 512MB 850/2000 | boulognejonkers.nl | Specs
Reg. datum: 02 juli 2007
Demon_eyez vette setup man, ik heb zelf ook een Eheim 1048, was van plan hem binnenkort te gaan vervangen, hoe heb je je loops gemaakt? Dat spuiten duidt op veel flow of dat je pomp voor je reservoir omhoog pompt 
@The_Ownman.
Waarom zou je die vervangen ? Ik heb zelf 5 waterblokken en een 3x120mm rad waar de Eheim 1048 nog voldoende voor is. Meer flow heeft vaak helemaal geen nut.
Waarom zou je die vervangen ? Ik heb zelf 5 waterblokken en een 3x120mm rad waar de Eheim 1048 nog voldoende voor is. Meer flow heeft vaak helemaal geen nut.
PilatuS wijzigde dit bericht 13-04-2008 19:36 (13%)
Ik krijg ook een beetje het idee dat mijn pomp niet helemaal lekker meer is, ik heb hem sinds kort op een spons gezet en als ik nu mijn oor op tafel leg hoor ik hem nog steeds vrij goed (pc staat op de tafel), en ook als mijn pc uitstaat en de pomp aan is hij wel redelijk goed te horen. Tevens is er best wel een hoogteverschil tussen mijn pomp en rad + dat mijn rad op zijn zij ligt met 2 90 graden aansluitingen. Ik ga wel mijn rad zo neerleggen dat ik die niet meer nodig heb, dat scheelt al.quote:PilatuS schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:35:
@The_Ownman.
Waarom zou je die vervangen ? Ik heb zelf 5 waterblokken en een 3x120mm rad waar de Eheim 1048 nog voldoende voor is.
Ik heb in totaal 4 90 graden aansluitingen, nekt dit echt heel erg je flow of valt het wel mee. Ik heb er ook eentje op de uitgang van mijn pomp zitten.
Waarom ik verder dacht dat het wel goed zou zijn mijn pomp te upgraden is dat ik een excel bestand had gevonden (in deze topic denk ik, met link naar een site) waarin je je flow kon berekenen. Toen ik daarin keek zag ik dat met de goedkoopste laing (nog steeds duur) mijn flow twee keer zo goed wordt.
Qua geluid vind ik het beste toch van die rubberen schroeven. Dan zit de pomp ook gelijk helemaal vast aan de kast en dat dempt het geluid erg goed. Als alleen mijn pomp aan staat hoor ik een hele lichte brom. Je moet echt met je oor bij de PC komen wil je het goed horen. Dat de pomp te horen is betekend niet dat er iets mis mee is.quote:The_Ownman schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:40:
[...]
Ik krijg ook een beetje het idee dat mijn pomp niet helemaal lekker meer is, ik heb hem sinds kort op een spons gezet en als ik nu mijn oor op tafel leg hoor ik hem nog steeds vrij goed (pc staat op de tafel), en ook als mijn pc uitstaat en de pomp aan is hij wel redelijk goed te horen. Tevens is er best wel een hoogteverschil tussen mijn pomp en rad + dat mijn rad op zijn zij ligt met 2 90 graden aansluitingen. Ik ga wel mijn rad zo neerleggen dat ik die niet meer nodig heb, dat scheelt al.
Ik heb in totaal 4 90 graden aansluitingen, nekt dit echt heel erg je flow of valt het wel mee. Ik heb er ook eentje op de uitgang van mijn pomp zitten.
Waarom ik verder dacht dat het wel goed zou zijn mijn pomp te upgraden is dat ik een excel bestand had gevonden (in deze topic denk ik, met link naar een site) waarin je je flow kon berekenen. Toen ik daarin keek zag ik dat met de goedkoopste laing (nog steeds duur) mijn flow twee keer zo goed wordt.
Die 90 graden koppelingen vallen wel mee. Het kost wel wat flow maar heel erg is het niet. Ik heb er zelf 6 van in mijn setup zitten.
Het kan goed dat met een Laing de flow 2x zo groot wordt maar de vraag is heb je er wat aan. Meer flow betekend lang niet altijd betere temps.
Als je pomp niet meer helemaal goed is kan je prima voor Laing gaan. Is ie nog wel helemaal goed en heb je niet al te veel blokken in je setup zitten is die Laing niet echt nodig.
Die rubberen schroeven klinken me goed, heb je daar een linkje van? En ik heb toen ik de pomp net had overgekocht van een vriend ff gecheckt hoe hij werkte, toen maakte hij bijna geen geluid. Hij stond eerst op een soort zuignappen die in mijn plaatje gingen waarop mijn pomp + res staat, dit heb ik dus vervangen door een spons die ik vastgelijmd heb.quote:PilatuS schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:48:
[...]
Qua geluid vind ik het beste toch van die rubberen schroeven. Dan zit de pomp ook gelijk helemaal vast aan de kast en dat dempt het geluid erg goed. Als alleen mijn pomp aan staat hoor ik een hele lichte brom. Je moet echt met je oor bij de PC komen wil je het goed horen. Dat de pomp te horen is betekend niet dat er iets mis mee is.
Die 90 graden koppelingen vallen wel mee. Het kost wel wat flow maar heel erg is het niet. Ik heb er zelf 6 van in mijn setup zitten.
Het kan goed dat met een Laing de flow 2x zo groot wordt maar de vraag is heb je er wat aan. Meer flow betekend lang niet altijd betere temps.
Als je pomp niet meer helemaal goed is kan je prima voor Laing gaan. Is ie nog wel helemaal goed en heb je niet al te veel blokken in je setup zitten is die Laing niet echt nodig.
Die 90 graden koppelingen leken mij ook niet een te groot probleem maar als ik ze kan verwijderen zal ik dat zeker doen.
De laing zal ik denk ik nemen als deze nog meer verslechtert.
P.S. nog een plaatje van mijn pomp/res combo: klik
Hier de link naar die schroeven.quote:The_Ownman schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:11:
[...]
Die rubberen schroeven klinken me goed, heb je daar een linkje van? En ik heb toen ik de pomp net had overgekocht van een vriend ff gecheckt hoe hij werkte, toen maakte hij bijna geen geluid. Hij stond eerst op een soort zuignappen die in mijn plaatje gingen waarop mijn pomp + res staat, dit heb ik dus vervangen door een spons die ik vastgelijmd heb.
Die 90 graden koppelingen leken mij ook niet een te groot probleem maar als ik ze kan verwijderen zal ik dat zeker doen.
De laing zal ik denk ik nemen als deze nog meer verslechtert.
P.S. nog een plaatje van mijn pomp/res combo: klik
http://shop.freezinghardw...a=00003&i=446&c=0
Ze zijn eigenlijk bedoelt voor alleen de pomp dus zonder dat reservoir er aan. Maar ik denk dat het bij jou met dat reservoir ook wel moet gaan werken. Je moet dan alleen 4 gaatjes boren in de kast en ff kijken hoe je het vast maakt aan de pomp.
Als ik jou was zou ik de pomp eens optillen als ie draait. Dan kan je goed horen welk geluid ie echt maakt. Als ie tegen de kast of iets anders aan komt veranderd het geluid sowieso. Als je em in de lucht hebt maakt ie het geluid wat ie echt maakt.
Mocht er echt iets mis zijn met de pomp zou ik em gelijk vervangen. Een overleden pomp is vaak ook een overleden PC bij waterkoeling.
PilatuS wijzigde dit bericht 13-04-2008 20:16 (4%)
Dank je voor de link, hoe werkt het precies? Je schroeft hem stevig vast aan je kast waardoor er geen plaats is voor trilling of absorberen die stukjes rubber de vibraties?quote:PilatuS schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:15:
[...]
Hier de link naar die schroeven.
http://shop.freezinghardw...a=00003&i=446&c=0
Ze zijn eigenlijk bedoelt voor alleen de pomp dus zonder dat reservoir er aan. Maar ik denk dat het bij jou met dat reservoir ook wel moet gaan werken. Je moet dan alleen 4 gaatjes boren in de kast en ff kijken hoe je het vast maakt aan de pomp.
Als ik jou was zou ik de pomp eens optillen als ie draait. Dan kan je goed horen welk geluid ie echt maakt. Als ie tegen de kast of iets anders aan komt veranderd het geluid sowieso. Als je em in de lucht hebt maakt ie het geluid wat ie echt maakt.
Mocht er echt iets mis zijn met de pomp zou ik em gelijk vervangen. Een overleden pomp is vaak ook een overleden PC bij waterkoeling.
Leuk dat je zegt dat ik hem op moet tillen, heb ik wel gedaan en dan gaat het geluid vrijwel gelijk weg, het probleem is misschien wel (als je op het plaatje kijkt) dat de schroeven van het reservoir los zijn, misschien dat die dan lekker gaat trillen en de rest in beweging zet (zit redelijk vol dus zou kunnen). Ik zal die binnenkort ff vastzetten.
Mijn temps zijn prima maar misschien kunnen ze beter, 30 idle 45 stressed op cpu en 35 idle op gpu 48 stressed. Dus ik weet niet of dat aan de pomp ligt of niet.
Je maakt 4 gaten in de kast waar je die schroeven in doet. De andere kant van die schroeven maak je vast aan de pomp. Omdat het middelste stuk van rubber is worden de trillingen volledig bij de pomp gehouden en komen ze niet bij de kast. Op die manier zit je pomp gewoon muur vast in de kast maar kunnen de trillingen niet bij de kast komen.quote:The_Ownman schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:22:
[...]
Dank je voor de link, hoe werkt het precies? Je schroeft hem stevig vast aan je kast waardoor er geen plaats is voor trilling of absorberen die stukjes rubber de vibraties?
Leuk dat je zegt dat ik hem op moet tillen, heb ik wel gedaan en dan gaat het geluid vrijwel gelijk weg, het probleem is misschien wel (als je op het plaatje kijkt) dat de schroeven van het reservoir los zijn, misschien dat die dan lekker gaat trillen en de rest in beweging zet (zit redelijk vol dus zou kunnen). Ik zal die binnenkort ff vastzetten.
Mijn temps zijn prima maar misschien kunnen ze beter, 30 idle 45 stressed op cpu en 35 idle op gpu 48 stressed. Dus ik weet niet of dat aan de pomp ligt of niet.
Als het bij optillen weg is dan trilt er gewoon iets mee met de pomp. Het lijkt dat er dan verder met de pomp zelf niets mis is.
Met de temps die je nu hebt denk ik niet dat flow veel verschil maakt. Misschien dat er 2 of 3 graden af gaan maar waarschijnlijk is het verschil zo klein dat het niets uitmaakt. Jij koelt alleen CPU en GPU met die pomp als ik het zo lees en ik pak met 3 blokken het hele moederbord er nog bij. Voor mij voldoet de flow prima dus voor jou al helemaal.
Op het volgende plaatje kan je goed zien hoe de pomp precies zit met die schroeven.

PilatuS wijzigde dit bericht 13-04-2008 20:34 (3%)
Je kan gerust je pomp vervangen hoor. Ik heb nu ook maar 2 blokken in mn setup en draai "gewoon" met een laing, je moet vooral doen wat je zelf wilt. Groot voordeel van een Laing pomp is dat het veel meer druk kan geven en vooral makkelijker weg te werken is in je kast. (Boren hoeft dus niet
)
"Met de temps die je nu hebt denk ik niet dat flow veel verschil maakt. Misschien dat er 2 of 3 graden af gaan maar waarschijnlijk is het verschil zo klein dat het niets uitmaakt."
2 / 3 graden op 30 graden is toch (bijna) 10%, dus het verschil is dus wel aanzienlijk groot. Kijk, dat het bij jou goed draait; fantastisch en "spread the word", maar met een pomp die meer druk kan leveren gaan ook jou prestaties omhoog!
"Met de temps die je nu hebt denk ik niet dat flow veel verschil maakt. Misschien dat er 2 of 3 graden af gaan maar waarschijnlijk is het verschil zo klein dat het niets uitmaakt."
2 / 3 graden op 30 graden is toch (bijna) 10%, dus het verschil is dus wel aanzienlijk groot. Kijk, dat het bij jou goed draait; fantastisch en "spread the word", maar met een pomp die meer druk kan leveren gaan ook jou prestaties omhoog!
Mainrig; Q6600 | gSkill 2048MiB (D9) | nVidia 8800GTS G92 | 4 x 500GiB. Mediacenter : e2160 | 4092MiB | nVidia 8600GTS | 2 x 500GiB
Tuurlijk kan ie gerust zijn pomp vervangen. Maar als er niets mis is met die Eheim is het eigenlijk gewoon weggegooid geld.quote:sky- schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:45:
Je kan gerust je pomp vervangen hoor. Ik heb nu ook maar 2 blokken in mn setup en draai "gewoon" met een laing, je moet vooral doen wat je zelf wilt. Groot voordeel van een Laing pomp is dat het veel meer druk kan geven en vooral makkelijker weg te werken is in je kast. (Boren hoeft dus niet)
3 graden is idd 10% ja. Maar ik zeg er bij: "misschien 2 of 3 graden". En dan: "waarschijnlijk maakt het zelfs niets uit". 30 of meer euro uitgeven voor een pomp waar je niets mee op vooruit gaat is nogal zonde van het geld. En ook voor 2 of 3 graden is het in mijn mening zonde van het geld. Je hebt qua temps veel meer aan een betere of extra radiator wat ongeveer het zelfde kost. Als je dan toch betere temps wilt hebben doe dat dan.
Het zou best kunnen dat bij mij er een paar graden vanaf gaan. Maar meer dan 40 euro uitgeven voor een goede Laing voor 2 graden vind ik nogal erg duur. Dat afgezien van het feit dat mijn setup voor de stilte is en 2 of zelfs 5 graden mij helemaal niets boeien.
Als er iets mis is met die Eheim zou ik zeker naar een andere pomp gaan en dan gelijk ook een Laing en geen Eheim 1048. Als er niets mis is mijn zijn pomp, waar het nu zeker op lijkt dan is 30 of 40 euro toch enorm veel geld voor iets waar je waarschijnlijk niets aan hebt of anders een paar graden verschil. Hij wou zijn pomp vervangen omdat ie dacht dat er iets mis was met de huidige. Als er niets mis mee is waarom dan vervangen ?
Jullie maken ff een foutje: van 30 naar 27 is geen 10% maar (300/303) ongeveer 1%. Natuurlijk kan je ook zelf zeggen wat je aan je setup gaat veranderen maar ik koop graag pas iets nieuws als het echt beter is.
Jeu duikelt er even een 1A-cooler deel op. Poos niet gezien zeg, was toendertijd het pomp + reservoire combo hier in het systeem. Toch zeker al weer twee jaar terug. Ik deedt het aanschaffen nadat ik klaar was met instappen bij een ThermalTake BW-geval. Prima krachtsbron die combo die wat delen betreft in de contexten der hittebronnen het net koel hield allemaal.
Situatie toen met die 1048 + res.
CPU
GPU
NB
Ram-freezers (die MIPS gevallen)
Ik moet het toch zeggen, tijdens installatie en operationeel merkbaar een verhoogde temps die kwamen staan. De combi kon de hitte niet echt goed verdrijven. De 240mm rad wier onderdeel was van de set aus dahr gaf dus ook net niet de capaciteits aanwezigheid richting koelen zoals ik die wou. Hete lucht van de propellors, hete slangen en alles werd heet door de 1048 + res. met 240 rad. Door dat gedoe ben ik verder gaan kijken en kwam ergens in topics ddc's tegen waar mee ik richting reviews ging. Het leek me voor mijn situatie daarom dus beter dat ik voor de ddc zou gaan.
Ik heb een hele poos gedraaid met bovengenoemde opstelling icm een ddc en kan vertellen dat er echt veel graden vanaf gingen.
240 mm kan dus wel goed gaan enkel met een cpu en gpu.
CPU
GPU
NB
Ik moet het toch zeggen, tijdens installatie en operationeel merkbaar een verhoogde temps die kwamen staan. De combi kon de hitte niet echt goed verdrijven. De 240mm rad wier onderdeel was van de set aus dahr gaf dus ook net niet de capaciteits aanwezigheid richting koelen zoals ik die wou. Hete lucht van de propellors, hete slangen en alles werd heet door de 1048 + res. met 240 rad. Door dat gedoe ben ik verder gaan kijken en kwam ergens in topics ddc's tegen waar mee ik richting reviews ging. Het leek me voor mijn situatie daarom dus beter dat ik voor de ddc zou gaan.
Ik heb een hele poos gedraaid met bovengenoemde opstelling icm een ddc en kan vertellen dat er echt veel graden vanaf gingen.
Okee buitengewoon toepasselijk verhaal op mijn situatie maar je conclusie weer minder. Denk jij dat de 1A-Cooling pomp/res combo niet "chill" is? (Ik wil niet bewijzen of het tegendeel bewijzen, gewoon kijken of een upgrade voor mij echt gaat helpen). Ik heb zelf een goed doorvloeiend 360mm rad dus dat is het probleem niet. Is na het inbouwen van de DCC je temp zwaar gedaalt? (dat haal ik we uit je verhaal).quote:Trenner schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:28:
Jeu duikelt er even een 1A-cooler deel op. Poos niet gezien zeg, was toendertijd het pomp + reservoire combo hier in het systeem. Toch zeker al weer twee jaar terug. Ik deedt het aanschaffen nadat ik klaar was met instappen bij een ThermalTake BW-geval. Prima krachtsbron die combo die wat delen betreft in de contexten der hittebronnen het net koel hield allemaal.
CPU
GPU
NB
Ik ben het volledig met je eens wat betreft Highflow, super winkel!quote:Demon_Eyez schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:10:
[...]
Heb m'n F-fittings nu ook binnen. Had bij High Flow ook 1/4 slang besteld en net klaar met inbouwen. Met UV ziet het er wel vet uit.HighFlow is btw echt een top toko!. Erg vriendelijk en meedenkend pesoneel.
Ik had hem vrijdag avond ook af. Ik heb alleen alles op een LAN-party in elkaar moeten zetten wat uiteraard veel bekijks trok. Helaas had ik daar geen internet, dus alsnog de pics:

Het ziet er in het donker nog veel gaver uit. Helaas is 1 schakelaar voor de ccfl's kapot waardoor er nu maar 1 ccfl aan staat. Op de LAN-party zijn wel veel foto's gemaakt denk ik, hier wacht ik ook nog op.
Er zit ook nieuwe vloeistof in. Eerst had ik gedestileerd water met feser UV dye en wat anti corrosie en algen spul. Helaas kreeg ik hiermee toch nog algengroei in mijn reservoir. Dat was echt een gore zooi om schoon te maken. Omdat ik mijn reservoir niet uit elkaar kan halen (zelf gebouwt) heb ik het uiteindelijk schoon weten te krijgen met bruistabletten om kunstgebitten schoon te maken. Nu heb ik gewoon kant en klare Feser UV blauw. Ik vind het er toch een stuk beter uit zien dan de UV clear.
Helaas zijn mijn buizen niet bepaald helder meer. Gelukkig valt dit haast niet op als de kast dicht is en de UV vol aan. Ik zit ik er ook aan te denken om wat UV Leds achter het reservoir te plaatsen, zodat dit in zijn geheel oplicht.
De stroom en sata kabel die een beetje uit de kast hangen zijn trouwens aangesloten op mijn oude moederbord wat gewoon naast de pc ligt. Dat is dus niks permanent
@Demon_eyes Ziet er goed uit je setup wil ik wel even zeggen, maar wat ik aan wil geven is dat een 1048 + res. combi zoals jij hebt moeite had onderstaande te koelen.
cpu
gpu
nb
ram-freezers.
Hetzelfde maar dan met een ddc deedt 5 graden naar beneden zakken.
cpu
gpu
nb
ram-freezers.
En nu kabelmanagement!quote:aapenootjes schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:33:
[...]
Ik ben het volledig met je eens wat betreft Highflow, super winkel!
Ik had hem vrijdag avond ook af. Ik heb alleen alles op een LAN-party in elkaar moeten zetten wat uiteraard veel bekijks trok. Helaas had ik daar geen internet, dus alsnog de pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het ziet er in het donker nog veel gaver uit. Helaas is 1 schakelaar voor de ccfl's kapot waardoor er nu maar 1 ccfl aan staat. Op de LAN-party zijn wel veel foto's gemaakt denk ik, hier wacht ik ook nog op.
Er zit ook nieuwe vloeistof in. Eerst had ik gedestileerd water met feser UV dye en wat anti corrosie en algen spul. Helaas kreeg ik hiermee toch nog algengroei in mijn reservoir. Dat was echt een gore zooi om schoon te maken. Omdat ik mijn reservoir niet uit elkaar kan halen (zelf gebouwt) heb ik het uiteindelijk schoon weten te krijgen met bruistabletten om kunstgebitten schoon te maken. Nu heb ik gewoon kant en klare Feser UV blauw. Ik vind het er toch een stuk beter uit zien dan de UV clear.
Helaas zijn mijn buizen niet bepaald helder meer. Gelukkig valt dit haast niet op als de kast dicht is en de UV vol aan. Ik zit ik er ook aan te denken om wat UV Leds achter het reservoir te plaatsen, zodat dit in zijn geheel oplicht.
De stroom en sata kabel die een beetje uit de kast hangen zijn trouwens aangesloten op mijn oude moederbord wat gewoon naast de pc ligt. Dat is dus niks permanent
Zo erg is het niet hoor:
- De kabels boven zie je niet met de zijkant tegen de kast.
- De stroomkabel aan de rechterkant is te kort om verder weg te werken
- De kabelzooi aan de linkerkant is van een harde schijf die dus is aangesloten op een oud mobo wat naast de kast ligt. Dat gaat dus wel weg.
- De ATX stroomkabel zal ik proberen iets meer naar achteren te werken. Zodat ie bijna naast het reservoir komt.
Maar de foto's zijn wellicht wat ongelukkig genomen met betrekking tot de kabelzooi.
Ik heb wel 1 groot probleem. Bij mijn oude moederbord stonden de SATA poorten geween recht op het moederbord. Bij mijn nieuwe liggen ze als het ware. Het probleem is dat nu mijn reservoir in de weg zit voor de bovenste poorten. Als oplossing had ik gedacht aan sata kabels met een haakse connector, hier heb ik er wel genoeg van. Helaas zijn deze precies verkeerd om, ze hoek wijst met die kabels richting het moederbord in plaats van er van af, dat werkt uiteraard niet. Weet iemand of er ook sata kabels bestaan waarbij die "hoek" precies andersom is?
Anders pas ik gewoon de mounting van mijn reservoir aan zodat deze iets naar voren komt.
- De kabels boven zie je niet met de zijkant tegen de kast.
- De stroomkabel aan de rechterkant is te kort om verder weg te werken
- De kabelzooi aan de linkerkant is van een harde schijf die dus is aangesloten op een oud mobo wat naast de kast ligt. Dat gaat dus wel weg.
- De ATX stroomkabel zal ik proberen iets meer naar achteren te werken. Zodat ie bijna naast het reservoir komt.
Maar de foto's zijn wellicht wat ongelukkig genomen met betrekking tot de kabelzooi.
Ik heb wel 1 groot probleem. Bij mijn oude moederbord stonden de SATA poorten geween recht op het moederbord. Bij mijn nieuwe liggen ze als het ware. Het probleem is dat nu mijn reservoir in de weg zit voor de bovenste poorten. Als oplossing had ik gedacht aan sata kabels met een haakse connector, hier heb ik er wel genoeg van. Helaas zijn deze precies verkeerd om, ze hoek wijst met die kabels richting het moederbord in plaats van er van af, dat werkt uiteraard niet. Weet iemand of er ook sata kabels bestaan waarbij die "hoek" precies andersom is?
Anders pas ik gewoon de mounting van mijn reservoir aan zodat deze iets naar voren komt.
aapenootjes wijzigde dit bericht 14-04-2008 16:24 (39%)
Hij heeft 2 Eheim 1048's in serie staan. Niet 1 pomp maar 2 de zelfde dus. Het zou best eens kunnen dat 2 van die Eheim's meer flow en druk geven dan 1 Laing.quote:Trenner schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:07:
@Demon_eyes Ziet er goed uit je setup wil ik wel even zeggen, maar wat ik aan wil geven is dat een 1048 + res. combi zoals jij hebt moeite had onderstaande te koelen.
cpu
gpu
nb
ram-freezers.
@aapenootjes.
Vette setup hoor. Nu zie ik ook waarom je die F-stukken nodig had. Is wel mooi gedaan zo om het geheugen mee te pakken voordat je naar de CPU gaat.
Nu nog waterkoeling op de GPU misschien ?
PilatuS wijzigde dit bericht 14-04-2008 16:23 (5%)