Reg. datum: 22 januari 2004
Wel, het laatste is het geval geworden, het ging allemaal hele maal mis met dat vullen. Wat een geklojo zeg, trechtertje in de mond van de fillport, telkens met m'n hand bij de aan / uitknop van de psu en maar vullen. Het ging opzich wel goed, maar houdt het toch maar liever bij m'n reservoire die beter oogt en een betere optische stimulance geeft in het geheel...
Trenner wijzigde dit bericht 12-03-2008 21:01 (30%)
Laatst mijn zooitje upgegraded:
Q6600 + 8800GT
De 8800GT draaide al een tijdje op lucht maar helaas heeft Asus daar geen temp. sensor in gestopt. De fan was stil onder normaal gebruik maar bij gamen steeg de straaljager al snel op. Donderdag dan mijn Q6600 gekregen en gisteren ingebouwd. Ook de 8800GT weer op water gezet met het oude blokje van m'n 7950GT.
Waterkoeling:
-Laing DDC-1t
-Black Ice Extreme 480
-Noctua 120mm. fans
-Alphacool NexXos blokjes (geen plexie)
-8/10mm slangen
Wat gekoeld wordt:
Q6600 stock
8800GT stock
P965 chipset
Kamertemp: 19
Temps! gemeten met speedfan
Q6600 stock:
Passief Idle
31-30-27-28 (core 1,2,3,4)
Actief
25-25-24-25
Passief onder load
40-41-40-39
Actief
31-30-30-31
Chipset:
Altijd rond de 35gr. Andere omstandigheden maken weinig uit.
8800GT: Valt helaas niet te meten. Maar hij blijft het doen onder load dus hij wordt iig genoeg gekoeld
Al met al heel tevreden
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
Reg. datum: 17 april 2001
Dus het is maar wat je liever hebt
Probeer je temps eens te meten met Rivatuner/ATITool en met HWMonitor van de mensen van CPU-Zquote:TEAMIKKE schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:22:
Mee eens, maar Asus heeft verschillende versies uitgebracht. De eerste was met zo'n platte lange koeler en die heeft wel een temp. sensor. Ik heb diegene met een soort Zalman-achtige koeler. Opzich dus stil onder normaal gebruik maar gaat direct op volle toeren onder gamen. En die heeft dus geen temp. sensor maar wel zijn er een paar bugs opgelost die de eerste versie wel had.
Dus het is maar wat je liever hebt
GPU-Z heeft ook een tempsensorregistratieietsigs deze geeft de temp op mijn 8800GT wel aan, maar dan 10°C te laag! (dit is op de singleslotskoeling, die jij hebt is de glaciator-koeling)
[edit]
Die met de 'zalmankoeling' (glaciator), heeft een core voltage van 1,1V waar de singleslots 1,05V op de core heeft staan en dus gelimiteerder is met overklokken (na m'n biosflash en een andere koeling haal ik de 720/999/1890, waar ik eerst 675/954/1750 (C/M/S) haalde) (stock: 600/900/1500)
Wiethoofd wijzigde dit bericht 16-03-2008 12:38 (13%)
::: Productreviews ::: Sysspecs ::: T-Gallery ::: Website :::
ik heb me zonet een Gigabyte P35C-DS3R mobo besteld,.. ga er een Q6600 op prikken... wordt leuk
De plexi top om mijn XP-bold s939 om te bouwen naar s775 is reeds op komst.
Mijn vraag is nu of mijn huidig EK blokje die nu op de NB van mijn DFI zit ook zou passen op de NB van de Gigabyte P35C-DS3R.
Zoja .. dan gooi ik die er meteen ook op
Het gaat om hetvolgende blokje,... zie pic.

edit: ja hij past maar hij staat er wel 45° verdraaid op
Xplod wijzigde dit bericht 24-03-2008 10:25 (6%)
:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::
daag.
Moet waar het omzetstuk ingaat speciaal voor zo'n O-ring gemaakt zijn of is het gewoon beter en in combinatie met alles te gebruiken?
Als ik de O-ring kan gebruiken moet ik dan ook nog teflontape gebruiken of is de O-ring dan genoeg?
Je moet niet dronken dat ik denken ben.
Reg. datum: 10 februari 2007
www.highflow.nl
Reg. datum: 02 juli 2007
Het is zeker op een Thermochill Radiator? Ik heb een omzetstuk gekocht zonder o ring en deze er apart op gezet, goed aangedraaid, geen enkel teken van lekken.quote:ShaquilleMoreno schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:33:
Ik moet een omzetstukje gaan gebruiken van G3/8 naar G1/4. Maar nu zie ik dat je twee soorten hebt. Met of zonder O-ring.
Moet waar het omzetstuk ingaat speciaal voor zo'n O-ring gemaakt zijn of is het gewoon beter en in combinatie met alles te gebruiken?
Als ik de O-ring kan gebruiken moet ik dan ook nog teflontape gebruiken of is de O-ring dan genoeg?
Waar O-ringen echter wel werken gebruik ik verder geen teflon hoor.
Ik had voor mijn thermochill gewoon fittingen besteld van G3/8" naar 1/2" pilaar. Deze werden dus ook vrolijk met O-ringen geleverd welke echter niet onder de fitting bleven zitten als je ze aandraaide. Het gedeelte van de fitting waar de O-ring onder zit was gewoon te smal voor een O-ring. Echter vond ik het bij de radiator nog het minst vervelend om Teflon te gebruiken, je hoeft er niet echt bang voor te zijn dat je die kapot draait.quote:Het is zeker op een Thermochill Radiator? Ik heb een omzetstuk gekocht zonder o ring en deze er apart op gezet, goed aangedraaid, geen enkel teken van lekken.
aapenootjes wijzigde dit bericht 23-03-2008 22:24 (37%)
Ik heb heb net even na het bericht van BTS om 21:45 uur de koppelstukken met O-ring besteld. Ik zal in de gaten houden of ze voor de O-ringen gemaakt zijn. Zoniet gebruik ik ze niet. Met O-ring ga ik geen teflon gebruiken, maar gooi ik de ring in de prullenbak dan natuurlijk wel.
Reg. datum: 17 april 2001
Teflon tape lijkt mij niet nodig, tenzij jouw fitting die in de koppelstuk gaat geen O-ring heeft
Tuurlijkquote:Deze radiator is relatief compact, nauwelijks groter dan een 120 mm. koeler, en is daardoor geschikt voor het gebruik in kleine behuizingen.
Als je ze even mailed passen ze het vrijwel gelijk aan. Heb ook wel eens een mail gestuurd en na een half uur was het al veranderd.
PilatuS wijzigde dit bericht 24-03-2008 16:57 (34%)
Iemand zon ding al in gebruik?
Zal ik doen.quote:sky- schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:54:
Foute omschrijving, mail FreezingHardware daarvoor dan.
Welk ding? Artikel Nr ?quote:Ramius23 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:22:
Ik zag trouwens dat er bij www.bg-computers.com nu ook 140mm rad te koop waren
Iemand zon ding al in gebruik?
Als je de Black Ice bedoelt: nee. Ik ben nog uiterst tevreden met mijn Heatercore. (Wat nog iets groter is dan 140MM ;-) )
Ik heb ook zo'n verloopjes gebruikt MET O-ring en werkt perfect, geen last van lekken.quote:ShaquilleMoreno schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:33:
Ik moet een omzetstukje gaan gebruiken van G3/8 naar G1/4. Maar nu zie ik dat je twee soorten hebt. Met of zonder O-ring.
E8400 | Asus X48 Rampage Formula | Crucial Ballistix Tracer Led PC6400 2x1GB | Asus HD3870 CF | Antec 650W NeoPower Blue | HP W2207H | Logitech G15 | Logitech Z5500 | Microsoft Habu | Custom WC: Thermochill 120.2/D-Tek Fuzion/Laing Pro DDC-1T/Tygon slang
Reg. datum: 26 december 2004
hoe gaat het met je cosmos s?
Ik was eens benieuwd welke cpu jij hebt en de temps?
Ook die thermochill 120.3 erboven ingekregen, knap gedaan! Was dat moeilijk?
Want standaard zitten die gaten voor swiftech en black ice voorgeboorde he en niet voor je thermochill.
A8N-SLI Deluxe | AMD A64 4000+ @ FX-57 | Corsair 2x512MB 400Mhz PC3200Pro 2-2-2-5 | WD Raptor 74 GB + Maxtor 300 GB Sata II | Thermaltake Shark Silver | NEC ND 3500 | Benq FP937s | 2 x XFX GF6600 GT SLI | Logitech Z-5500 | Logitech MX1000 | Enermax 600W
De bruine slangen zijn al vervangen en de bovenste slangen liggen nog los. Ik hoop hem deze week af te krijgen.

Maar vertel hoe weet je dat ik dit aan het maken was?