Gathering of Tweakers

Quicksearch
Doe ik ....
verder ... een graadje meer of minder doet er niet echt toe.
Gewoon koel genoeg en stil is wat telt hier ;)
Als die plexi's dan na verloop van tijd toch zouden durven scheuren,... dan zal ik misschien maar beter ook eens mijn gpu-blokje vervangen ..... mede dat het blokje toch al 3 kaarten meegaat ... 6800GE --> 7900GT --> HD3870

sky- schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:31:
offtopic:
Xplod, werk eens aan je interpunctie zeg, dat leest niet fijn.

offtopic:
Ben nog niet goed wakker, kan gebeuren, ik zal het wat aanpasen :z

Xplod wijzigde dit bericht 07-03-2008 10:39 (27%)

:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::

_0-

quote:
Xplod schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:34:
Doe ik ....
verder ... een graadje meer of minder doet er niet echt toe.
Gewoon koel genoeg en stil is wat telt hier ;)
Als die plexi's dan na verloop van tijd toch zouden durven scheuren,... dan zal ik misschien maar beter ook eens mijn gpu-blokje vervangen ..... mede dat het blokje toch al 3 kaarten meegaat ... 6800GE --> 7900GT --> HD3870
Iets kan alleen scheuren als er spanning in of op het materiaal staat. Ik weet niet hoe jij je blokjes monteerd maar ik heb er vooralsnog geen een kapot gekregen :+ Als je gewoon voorzichtig bent gaan ze niet kapot. Een blokje van metaal kan net zo goed gaan lekken, de kans is erg klein maar bij allebei toch wel aanwezig. Als je nu blokken hebt die goed werken moet je ze lekker laten zitten ;)
[Zelf in te vullen]

Het enige wat bij mij plexi is, zijn mijn zelfgemaakte reservoirs (waar ik wel vertrouwen in heb :P ) en mijn Laing top. Die top is dik 2cm dus daar vrees ik niet echt voor.
Ik heb de rest ook allemaal metaal om de bovenstaande redenen idd.
En het is idd. zoals Sky- zegt: Persoonlijke ervaring. Zelfde met slangen: De een kan prima leven met pur ;) Maar er is een ding waarbij niemand terug wil als ie eenmaal beide heeft gehad : TT ;)

TEAMIKKE wijzigde dit bericht 07-03-2008 14:13 (28%)

Resistance will be futile...

Ik had een blokje met een plexi top die standaard bij mijn thermaltake bigwater zat. Deze heb ik vervangen voor een EK-Supreme Acetal. Heb van de week ook al mijn fittingen binnen gekregen. Vanavond heb ik eindelijk tijd om de boel in te bouwen..

Ik heb nooit problemen gehad met plexi icm watercooling, maar ik heb nu wel bewust gekozen voor een blokje wat geen plexiglas top had om te voorkomen dat 't ooit gaat scheuren. Ik denk dat je al een groter risico loopt als je watercooling gebruikt op hardware schade als er water op komt.. Daarom maak ik het risico gewoon zo klein mogelijk..

Je hangt ten slotte niet constand met je hoofd voor je pc om te kijken of er nog nergens iets drupt ;)

Cyberdyne Systems - SKYNET Division

een goeie addictive van kleurigheden niet alleen is het beste, men van nu is in de weer nogal met dan weer wat na wat enzo. een soort en met van veiligheid tegenwoordig. Een druppel is niet erg door ze. Heb je toch wel een poos thermaltake gehad, het block van de tt deedt het bij de meeste niet goed, overal begon het wel wat te scheuren, zo erg dat het volle topics deedt opleveren.Viel spass met je nieuwe inbouw..
Seventeen Or Cow!

Eindelijk toegekomen om mn probleem op te lossen.
De radiator omgedraaid waardoor de aansluitingen nu bovenaan zitten en de temps zijn weer oke :)

X2 6400--Gigabyte MA790FX-DQ6--Asus 8800GT 700/1800/1950--4GB OCZ pc6400--2x160gb in raid0--watergekoeld

Reg. datum: 04 september 2002

quote:
boerenlater schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:52:
Eindelijk toegekomen om mn probleem op te lossen.
De radiator omgedraaid waardoor de aansluitingen nu bovenaan zitten en de temps zijn weer oke :)
Dan was het toch duidelijk een probleem met lucht boven in de rad. In ieder geval mooi dat het opgelost is :)
[Zelf in te vullen]

Iemand hier met een core-only blokje op een 8800GT zonder mem. koeling? Ik wil volgend weekend hem weer op water zetten maar vraag me af of het nog echt nodig is om het geheugen te koelen met van die blokjes. Op m'n 7950GT had ik het wel maar vraag me af of het echt nodig is. Passief dan wel te verstaan. Er is verder weinig/geen airflow rond de kaart.

Met bijna geen airflow zou ik er zeker geheugen heatsinks op doen. De stock koeler en andere koelers koelen niet voor niets het geheugen ook mee. Voor die paar euro dat die blokjes kosten zou ik het zeker gewoon doen. Kwaad kan het niet maar zonder zou wel kwaad kunnen.
Wat te doen bij 2500 toeren?

Geheugen heeft -eigenlijk- airflow nodig. Die koelblokjes helpen vrijwel niet zonder airflow. Is er geen optie om een stille 120MM fan ervoor te hangen ?

Zonder airflow kan ook prima gaan. Ik heb 2 jaar lang een 6800LE gehad met Zalman heatsinks voor het geheugen met een waterblok op de core zonder enige airflow. Heeft altijd prima gewerkt en die kaart doet het nu nog bij iemand anders.

Als je moet kiezen tussen geen airflow zonder heatsinks of zonder airflow met heatsinks zou ik toch zeker met heatsinks draaien want het scheelt zeker wel wat.
quote:
PilatuS schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:29:
Zonder airflow kan ook prima gaan. Ik heb 2 jaar lang een 6800LE gehad met Zalman heatsinks voor het geheugen met een waterblok op de core zonder enige airflow. Heeft altijd prima gewerkt en die kaart doet het nu nog bij iemand anders.

Als je moet kiezen tussen geen airflow zonder heatsinks of zonder airflow met heatsinks zou ik toch zeker met heatsinks draaien want het scheelt zeker wel wat.
Echt helemaal geen airflow? Daar zijn heatsinks niet voor bedoeld. Heatsinks zorgen er alleen voor dat de lucht de warmte beter kan afvoeren. Je hebt wel minder airflow nodig dan zonder heatsinks, maar helemaal geen airflow is niet gezond.

Asus Striker II Formula, Intel Core 2 Quad Q6600, 2x2GB OCZ Platinum, EVGA 9800GTX, 2x320GB Seagate Barracuda 7200.10 SATA, Thermaltake Toughpower 850w, Gigabyte 3D Aurora 570 EN 2.4ghz Macbook wit

[Zelf in te vullen]

De chips geven natuurlijk wel warmte af aan de blokjes die via het principe van warme lucht stijgt op wel enigszins gekoeld worden. Nu met stockkoeler worden ze overigens niet gekoelt. Enkel een briesje van de fan die erboven hangt. Zie ook deze afbeelding:

http://i89.photobucket.com/albums/k208/TEAMIKKE/Demission%20final%201/aa900339d1be9bdc874d6f4oc0.png

De VRM's worden wel gekoeld en dat blijft ook zo. Ik heb nog wel een paar blokjes van de 7950GT liggen. Plak ik die er wel op :) Maak me er verder niet zoveel zorgen om. De rest van het moederbord wordt ook nauwelijks gekoeld en die draait ook al tijden goed. Er zal ook niet ge'OC'ed worden en de temp. van de kast (intern) is ong. 30 graden. Moet haast wel goedkomen lijkt me :) En als ik ga gamen gaan de fans wel aan dus dan is er wel airflow.

quote:
Extreme smell schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:00:
[...]

Echt helemaal geen airflow? Daar zijn heatsinks niet voor bedoeld. Heatsinks zorgen er alleen voor dat de lucht de warmte beter kan afvoeren. Je hebt wel minder airflow nodig dan zonder heatsinks, maar helemaal geen airflow is niet gezond.
Echt helemaal zonder airflow was dat. Enige wat in die PC zat was 120mm outtake voor de rad en de outtake van de voeding. Verder helemaal geen airflow voor de hele PC. CPU en GPU waren watergekoeld en die PC heeft een paar jaar prima gedraait zonder problemen.

Erg vaak hier op tweakers gehoord dat zonder airflow echt niet goed was maar die PC heeft nooit problemen gehad. Ik weet dat het niet aan te raden is maar zonder kan dus ook prima goed gaan.
[Zelf in te vullen]

Deze kaarten worden natuurlijk ook gewoon gebruikt in non-tweaker bakken dus ze moeten wel het een en ander aankunnen. Als je ziet wat voor koeling, of het gebrek daaraan, sommige OEM kasten hebben :X
Reg. datum: 15 oktober 2002

Heeft iemand enig idee waar ik beschermrubbers kan vinden voor 6x1 slang?

http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1458-1443.jpg

_TP_ wijzigde dit bericht 09-03-2008 16:07 (86%)

Gigabyte GA-8I915P Duo Pro | P4 530 @ 3,6Ghz (watercooled) | 2x1GB G-Skill 6400 | XFX 8600GT | Samsung SP1614N | Antec NeoHE 550 | 2 x Coolermaster Wavemaster Black | X-530 | M$ Ergonomic 4000 | M$ Wheel Mouse optical

@_TP_

Als je ze niet kan vinden kan je altijd nog zelf iets maken. Met een stukje rubber en wat tijd moet zelf maken geen probleem zijn. Zo'n ring is maar een stukje rubber en meer niet. Je zou ook een 8x1 ring door kunnen knippen en er een stukje uithalen zodat ie past voor 6x1.
Hé guys,..

bij alphacool heb ik gevonden wat ik nodig heb om mijn XP-bold cpu-blokje om te vormen naar een s775 type door gebruik te maken van een ander plexi. ---> Klik

Nu daar staat het volgende;

- Austausch Halterung für alle NexXxoS XP Bold CPU-Kühler, um auf Intel Pentium IV Sockel 775 CPUs umzusteigen. Die CPU-Kühler Abdeckung wird mit Montagesatz ausgeliefert.

Mijn duits is niet zo best,.... staat daar dat het benodigde bevestigings-materiaal meegeleverd wordt :?

:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::

Reg. datum: 10 februari 2007

Kort maar krachtig: Ja. Mit is met. ausgeliefert is letterlijk uitgeleverd, meegeleverd.

www.highflow.nl

Staat idd dat het met bevestigingsmateriaal wordt geleverd. Als het goed is zijn dat dus de 4 schroeven en veertjes enzo.

Anders heb ik hier nog wel een setje voor je liggen van mijn waterblok waar het plexi van kapot is.

PilatuS wijzigde dit bericht 10-03-2008 18:20 (29%)

Thx. guys,.. tja ... ik ben het duits niet echt machtig :$

Ben wat aan het wanderen omtrent een fillport-montage. Nu is de stuatie: een liang ddc pomp met natuurlijk een in en oulet.
Logischerwijs trekt de pomp geen lucht aan via de inlet. Moet ik nu de fillport na de outlet monteren?

quote:
Trenner schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:29:
Ben wat aan het wanderen omtrent een fillport-montage. Nu is de stuatie: een liang ddc pomp met natuurlijk een in en oulet.
Logischerwijs trekt de pomp geen lucht aan via de inlet. Moet ik nu de fillport na de outlet monteren?
Je moet de fillport met een T-stuk aansluiten voor de inlet. Op die manier kan je vullen en komt het water bij de inlet. Het kan zijn dat ie het water niet kan aanzuigen als er lucht voor zit maar die lucht kan je weg krijgen door in de slangen te knijpen. Zodra je de lucht uit de slangen geknepen hebt kan de pomp het water gaan pompen.

Ik moet zelf nadat ik het reservoir vol met water gedaan heb ook uit 1 slang de lucht knijpen.

PilatuS wijzigde dit bericht 12-03-2008 14:33 (6%)

Pro gosu F1 addict

quote:
_TP_ schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:53:
Heeft iemand enig idee waar ik beschermrubbers kan vinden voor 6x1 slang?

[afbeelding]
Bouwmarkten verkopen deze wel bij de afdeling elektra. Ze worden vaak gebruikt om kabels voor buitengebruik af te sluiten als ze een lasdoos of een schakelaar ingaan.

Dat zeg ik...

quote:
PilatuS schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:32:
[...]

Je moet de fillport met een T-stuk aansluiten voor de inlet. Op die manier kan je vullen en komt het water bij de inlet. Het kan zijn dat ie het water niet kan aanzuigen als er lucht voor zit maar die lucht kan je weg krijgen door in de slangen te knijpen. Zodra je de lucht uit de slangen geknepen hebt kan de pomp het water gaan pompen.

Ik moet zelf nadat ik het reservoir vol met water gedaan heb ook uit 1 slang de lucht knijpen.
Het is altijd weer een geknoei met het vullen van het systeem. In eerste instantie deedt ik altijd de pomp demonteren en vervolgens de pomp op gelijke hoogte brengen met het reservoire. Hierdoor onstond een vrijwel onmiddelijke doorstroming van het water in de richting van de loop.

Vanmiddag krijg ik de onderdelen binnen en ga dan eens bezig..dank je.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws