Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 04 september 2002

quote:
Vond T-line ontluchten juist erg makkelijk ging stuk sneller dan met mijn bay res.
Met welke slangen was dat ? Bay reservoirs zijn sowieso niet echt aan te raden. Ze zien er vaak mooi uit maar het werkt gewoon niet fijn met ontluchten in de praktijk.
nuttig.

quote:
PilatuS schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:23:
[...]

Met welke slangen was dat ? Bay reservoirs zijn sowieso niet echt aan te raden. Ze zien er vaak mooi uit maar het werkt gewoon niet fijn met ontluchten in de praktijk.
1/2 Tygon de grootste en de dikste. En voor mij is het ook laatste keer dat ik die bay res gebruik. Gebruik voortaan in al mijn setup's gewoon T-line. Kost ook minder ruimte.

Zenix wijzigde dit bericht 28-02-2008 15:25 (17%)

Specs 1000 posts \o/

Wat te doen bij 2500 toeren?

Dan heb je de Bay-Res niet goed gebruikt denk ik. Ik heb er werkelijkwaar nog _nooit_ problemen mee gehad! En ja, ik gebruik ook een TLine omdat het ontluchten dan zoveel sneller gaat. Ook ontluchten zonder T-Line gaat fijn, maar ik gebruik em ook wel eens om m'n setup leeg te laten lopen.
nuttig.

quote:
sky- schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:28:
Dan heb je de Bay-Res niet goed gebruikt denk ik. Ik heb er werkelijkwaar nog _nooit_ problemen mee gehad! En ja, ik gebruik ook een TLine omdat het ontluchten dan zoveel sneller gaat. Ook ontluchten zonder T-Line gaat fijn, maar ik gebruik em ook wel eens om m'n setup leeg te laten lopen.
Ik heb er ook nooit echt problemen mee gehad, maar nu ik T-line heb geprobeerd heb ik net zoals jouw dat ontluchten gaat veel sneller en dat is voor mij wel groot voordeel.

Specs 1000 posts \o/

quote:
Zenix schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:24:
[...]

1/2 Tygon de grootste en de dikste. En voor mij is het ook laatste keer dat ik die bay res gebruik. Gebruik voortaan in al mijn setup's gewoon T-line. Kost ook minder ruimte.
Met die slangen is een T-line idd prima. Met 8x1 zou ik het nooit aanraden.
Reg. datum: 10 februari 2007

Heb zelf ook een T line gehad maar vond het niks en het ging prima via het reservoir. Bij mij bleef er bovenin terwijl het kraantje dicht of open stond lucht in wat ik er ook niet uit kreeg, wat ik ook deed.

@ Nou wel, en ook de eerste mail heb ik nou, maar die kwam later dan die 2de ;( :9

BTS wijzigde dit bericht 28-02-2008 16:31 (18%)

www.highflow.nl

Resistance will be futile...

quote:
BTS schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:44:
@ ragingbull, geen mail ontvangen hoor..
Nog steeds niet?

Cyberdyne Systems - SKYNET Division

quote:
offtopic:
Als je nou DM aan zet kunnen jullie beide berichten naar elkaar sturen en hoeft het niet in dit topic :)
Resistance will be futile...

quote:
PilatuS schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:38:
[...]

offtopic:
Als je nou DM aan zet kunnen jullie beide berichten naar elkaar sturen en hoeft het niet in dit topic :)
Heb je helemaal gelijk in, waar zet ik DM ergens aan?

Cyberdyne Systems - SKYNET Division

quote:
ragingbull schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:43:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, waar zet ik DM ergens aan?
Helemaal bovenaan bij Myreact en dan naar voorkeuren.
quote:
Ramius23 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:32:
[...]

Idd :)
Alleen is een swifftech reservoir is gelukkig niet zo heel duur ;) 15E ofzo ;)
Waardan? -+ 20 euro so far :)

Shoppinglist nu, nieuwe swifttech res + Y stuk + zo'n vul-ontlucht-leeg-dopje. Slang lijkt niet nodig omdat ik er nu een paar lange stukken in de loop van en naar res heb zitten en nog een kort stukje gevonden heb.

Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

Whow...
Ik wil niks verkeerds zeggen maar het nieuwe beleid heeft de WC-community echt de das om gedaan.
Zellf ga ik binnenkort upgraden na het schrijven van een paper (veiliger ;)) maar ik heb wel een keuze gemaakt.

ixl85 in "[Geluid] Het stille PC topic deel IV"

Misschien dat ik mn secundaire bak blijf waterkoelen want ik vind het nog steeds echt een geweldige hobby, maar voor mn main-rig doe ik het niet meer ivm flexibiliteit. Ik doe motiongraphics en daar gaan aardig wat Gb'tjes in rond. Zelfs een HD wisselen is nu al een hel.
Jammer dat er nu geen centraal topic om weer iedereen te helpen, dat mis ik wel.
Alle vragen die ik nu vind in TC&O zijn echt met 1 zin te beantwoorden...
Jammer.
Baloo [BE]

quote:
ixl85 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:21:
Whow...
Ik wil niks verkeerds zeggen maar het nieuwe beleid heeft de WC-community echt de das om gedaan.
Zellf ga ik binnenkort upgraden na het schrijven van een paper (veiliger ;)) maar ik heb wel een keuze gemaakt.
en wat is er dan verandert?

Intel C2DE6600 @ 3.4Ghz // Asus P5K-E/WIFI-AP // 4x1GB 6400 Kingston HyperX // RAID0: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 250GB // Gigabyte Nvidia Geforce 8500GT (512MBI) // Antec P182 // NEOhe 500W // Creative Xfi ExtremeGamer

Aikidoka

Het zijn nu allemaal losse cellen geworden, geen samenhang, geen vaste mensen die je kunt begroeten of die je snel kan aanspreken. Geen eigen WC humor ofzo. De tijd dat die kleine celtopics leven is veel te kort. Kutvraagje - antwoord - fout antwoord - reactie dat dat fout is - verwijzing naar de eerste post en klaar.
Er word niks opgezet. Eerst hadden we samen een geweldige SP opgebouwd waar iedereen zn steentje aan bij droeg, nu kan dat me echt niet meer verrekken.
Saai.
Ik zie dat je net geregistreerd bent dus ik weet niet of je het oude topic nog hebt mee gemaakt.

offtopic:
Fijn ixl85, dit is een tijd geleden ook al aangehaald en dat heeft nu geen nut zo :)

Terug ontopic.
Beste mensen,
Weet iemand misschien welk waterkoelblok de beste vervanging is voor de standaard Physx P1 kaart.
Ziet er zo uit:

http://www.muizenshop.nl/layout/media/2001-2200/2144_1_image.jpg

Ik heb zelf geen idee welke maten het zijn. Maar ik heb ergens gelezen dat dit dezelfde maten zijn als van de Radeon 9800. Dit weet ik niet zeker, want die persoon wist het zelf ook niet zeker.
bvd.

Asus Striker II Formula, Intel Core 2 Quad Q6600, 2x2GB OCZ Platinum, EVGA 9800GTX, 2x320GB Seagate Barracuda 7200.10 SATA, Thermaltake Toughpower 850w, Gigabyte 3D Aurora 570 EN 2.4ghz Macbook wit

Aikidoka

Volgensmij gingen er op die dingen Geforce4 koelers in het begin.
dwz dat elk universeelkoelblokje er op zou moeten passen.
Kijk eens bij alphacool, die hebben genoeg goedkope blokjes.

Ik heb in de watercoolingtopics nog nooit dit kaartje voorbij zien komen... Zeker weten doe ik het dus ook niet. Ik zou de mensen van die kaart even mailen voor de afstand van de mountingholes of de mensen van aquatuning. Die hebben die vraag misschien wel eens gehad.

Beste is denk ik de koeler er even af halen en kijken wat precies de afstand tussen de gaten is. Als ik die koeler zo zie lijkt het mij een standaard veel gebruikt ding wat ook op bijvoorbeeld een 6800LE zit. Als dat zo is passen er tientallen blokjes op. Ik zou het ff meten voordat je een blokje besteld.
Ik heb die Physx kaart ook nog niet :P
Ik ben een nieuwe pc aan het bouwen, maar ik wil dus alles in 1 keer installeren, dus physx kaart erin, met waterkoelblok er al op.

Asus Striker II Formula, Intel Core 2 Quad Q6600, 2x2GB OCZ Platinum, EVGA 9800GTX, 2x320GB Seagate Barracuda 7200.10 SATA, Thermaltake Toughpower 850w, Gigabyte 3D Aurora 570 EN 2.4ghz Macbook wit

Ik kan je persoonlijk aanraden om de PC eerst te bouwen met luchtkoeling om te zien of ie werkt. Alleen aanzetten is dan op zich al aardig maar liever installeren en ff testen. Het kost je misschien 2 uur extra werk maar dan weet je zeker dat ie werkt zodra ie helemaal watergekoeld is. Het zou kunnen dat de GPU of iets anders DOA is. Dan bouw je een hele PC met waterkoeling om er achter te komen dat er iets kapot is. Dan moet de hele waterkoeling weer uit elkaar en dat is echt heel veel werk.

Toen ik deze PC gebouwd heb heb ik em eerst in losse onderdelen op een tafel in elkaar gezet om te zien of ie beeld gaf. Dit dan alleen wel met een losse heatsink op de CPU geduwt en iemand anders em aan en uit laten zetten. Had toen geen goede luchtkoeler dus het moest maar even zo. Toen ie beeld gaf ben ik em pas met waterkoeling gaan bouwen. Als ie dan niet werkt heb ik iets gesloopt of is er iets anders. Maar ik wist in ieder geval dat er met de onderdelen voor het echte bouwen niets mis was.
Dit was ik ook van plan. Wel alvast de waterkoelblokken in huis. en als ie dan helemaal gebouwt is, even de standaard koelers gebruiken om te kijken of ie werkt, en daarna waterkoeling erin. Ik ben er niet nieuw mee, ik heb al zo'n 2 jaar ervaring met waterkoeling ;)

Ik ben ondertussen iets wijzer geworden.
Ik vond deze foto van de Physx kaart zonder koeler erop:
http://img118.imageshack.us/img118/4933/img4573650pixencircled2xw5.jpg

En in de rood omcirkelde gaatjes zou dan een Zalman VF900-CU gemonteerd kunnen worden in deze rood omcirkelde gaatjes:

http://img160.imageshack.us/img160/5650/img4645650pixencircledba1.jpg

En dan vond ik dit ook nog op de website van Zalman:

http://zalman.co.kr/images/productinfo/eng/VF900-Cu-LED_img2.jpg

Ik zou op de gaatjes 2 (de rood omcirkelde gaatjes op de 2de foto)
de volgende kaarten kunnen monteren:

NVIDIA Geforce4 Ti 4*** Series
NVIDIA Geforce Fx 5700(Ultra) Series
NVIDIA Geforce Fx 5800 Series
NVIDIA Geforce 6600 Series (except 6600 AGP Series)

Ik zou dus al kunnen kijken voor een koelblok van een van de bovenstaande kaarten. Ik moet denk ik wel de geheugen chips met passieve blokjes koelen. Ik vind dit zelf minder mooi, maar het geeft niet.

Je kan dan gewoon van die universele chipset blokjes gebruiken.

Bijvoorbeeld de DangerDen MPC-Universal Chipset Block
Mooooh!

Zo, nou heb ik eindelijk ook het recht om in dit topic te posten :)

* Freeze_XJ net waterkoelingsspul binnen

Jammer alleen dat al die slangmaten en verloopstukjes zo verschillen, Eheim heeft al 2 verschillende aansluitingen op een pomp (1048), aan de ene kant past er 1/2" in, aan de andere kant alleen iets 3/8"-achtigs (precies de Swiftech Microres aansluiting)...

Daarnaast : EK Supreme heet restrictive te zijn... Ja, ik weet nu waarom, 1/4" binnenmaat? (ongeveer 0.85 cm) Weet iemand of hier iets op te vinden is, zoals een andere top?

Hollandse Krachtvoerkoe || Gewoon een jonge zeur ;)

Dus ?

Kwestie van goede koppelingen bestellen, niets lastigs aan als je research had gedaan :).

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws