Gathering of Tweakers

Quicksearch
Mijn 8800 ultra's geven nog steeds veel warmte af, ondanks dat het watergekoeld is.
En de WD Raptors worden ook best warm.
Dat was bij mij de reden om de lucht uit mijn kast niet door de rads te laten stromen.

Ik heb dus een Mountainmods UFO Horizon kast.
Ze hadden eigenlijk de moederbord tray (die horizontaal ligt) iets hoger moeten maken.
Zodat die boven de radiatoren ligt. En dan het stukje van mobo tot rad afsluiten.
Dan zou de warme lucht uit de radiatoren ONDER mijn mobo doorstromen!
Dat zou ideaal zijn geweest :D
Sorry, was meer een joke, maar de nieuwe (juiste) slang is wel een verademing zeg, past perfect zonder draaien! :)

Q9550 | Asus X48 Rampage Formula | Crucial Ballistix Tracer Led PC6400 2x1GB | Ati HD4870 | Antec 650W NeoPower Blue | HP W2207H | Logitech G15 | Logitech Z5500 | Microsoft Habu | Custom WC: Thermochill 120.3/D-Tek Fuzion/Laing Pro

Ik ben ook eindelijk klaar met bouwen, inbouwen en lek testen etc.

Het heeft me een maandje of 3 gekost sinds ik de eerste onderdelen bestelde:

http://www.dumpjeplaatje.nl/images/lxA37836.jpg

http://www.dumpjeplaatje.nl/images/9EF37871.jpg

http://www.dumpjeplaatje.nl/images/CG437901.jpg

http://www.dumpjeplaatje.nl/images/Ah937921.jpg

Het ziet er nog veel beter uit dan op de foto's. Het enige waar ik niet tevreden over ben is de UV dye van Feser. Zoals je ziet heeft het erg weinig effect.

De onderdelen:

Thermalchill PA 120.3
Laing DDC Ultra T1 18w pomp met OCLabs pro top
Ek Supreme cpu blok
Handgemaakt reservoir (zit echt heel veel tijd in).
2,5m Masterkleer slang
San Ace 120x38mm fans

Ik ben er echt super tevreden mee :)

Idle is de CPU nu 27 graden, maar ik heb geen idee wat de kamertemperatuur is. Load ga ik zo dadelijk testen.
Ziet er goed uit hoor! Vind alleen die neon niet zo mooi op de een of andere manier, misschien kun je die ook zo mooi afschermen zoals je met je pomp doet? Waar gaat die slang daarboven heen, naar de voeding? :? En werkt dat goed zo, de fans die blazen??

Hierbij mijn systeempje, heb 'm wat aangepast met de nieuwe slang die ik vandaag ontvangen heb. De liquid neon zat er niet bij, die leveren ze na ;( Maargoed, nu zit de pomp ook een heel stuk mooier en had ook wat minder slang nodig overal omdat de loop nu wat strakker is. Ben er ook wel tevreden mee zo :)

http://img263.imageshack.us/img263/5615/pc1lf0.jpg
http://img502.imageshack.us/img502/5338/pc2qe2.jpg
http://img404.imageshack.us/img404/9293/pc3yw9.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/1968/pc4zp0.jpg

Q9550 | Asus X48 Rampage Formula | Crucial Ballistix Tracer Led PC6400 2x1GB | Ati HD4870 | Antec 650W NeoPower Blue | HP W2207H | Logitech G15 | Logitech Z5500 | Microsoft Habu | Custom WC: Thermochill 120.3/D-Tek Fuzion/Laing Pro

TOET'NKEAL ONIE DA!

quote:
Sp33dFr34k schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:50:
Ziet er goed uit hoor! Vind alleen die neon niet zo mooi op de een of andere manier, misschien kun je die ook zo mooi afschermen zoals je met je pomp doet? Waar gaat die slang daarboven heen, naar de voeding? :? En werkt dat goed zo, de fans die blazen??

Hierbij mijn systeempje, heb 'm wat aangepast met de nieuwe slang die ik vandaag ontvangen heb. De liquid neon zat er niet bij, die leveren ze na ;( Maargoed, nu zit de pomp ook een heel stuk mooier en had ook wat minder slang nodig overal omdat de loop nu wat strakker is. Ben er ook wel tevreden mee zo :)
Bij jou zuigen die fans dus ook de warme lucht van de RAD onderuit de kast.
Ga je die Crossfire setup nog waterkoelen dan?
En hoe heb je die pomp precies geplaatst en welke pomp is het...

Btw echt bedankt voor je pics .. nu heb ik een beetje een beeld hoe ik het ook wil gaan doen alleen dan ook mijn VGA gekoeld met water ;)

E6600 @ 3.4Ghz ~ Asus Comando ~ ATi 3870 512 MB ~ 4096 RAM Corsair 800Mhz ~ Scythe Ninja ~ CM Stacker ~

quote:
Die ene CCFL ga ik wellicht nog wegwerken, de vraag is hoe. Verder zuigen de ventilatoren gewoon de lucht de kast in. De slang bovenin maakt een bocht en komt dan weer aan de bovenkant van het reservoir uit.

Het water verwarmt trouwens nauwelijks onder load. Ik heb zojuist een half uur gestrest. De CPU kwam tot 36 graden. Toen ik het programma stopte was de CPU binnen een seconden 28 graden.

aapenootjes wijzigde dit bericht 13-02-2008 23:10 (16%)

quote:
dreameater schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:01:
[...]

Bij jou zuigen die fans dus ook de warme lucht van de RAD onderuit de kast.
Ga je die Crossfire setup nog waterkoelen dan?
En hoe heb je die pomp precies geplaatst en welke pomp is het...

Btw echt bedankt voor je pics .. nu heb ik een beetje een beeld hoe ik het ook wil gaan doen alleen dan ook mijn VGA gekoeld met water ;)
Yep. De CF setup wordt waarschijnlijk niet watergekoeld, ik verander te vaak van graka('s) en dan vind ik het zonde dat ik weer een ander (duur) blokje daarvoor moet kopen. Bij een CPU is het anders, die kun je steeds weer gebruiken...

De pomp zit in een Sharkoon Vibe Fixer, dat is zeg maar zo'n metalen huls en daarin zit de pomp vast met elastieken. Wilde 'm eerst in een HDD kooi monteren, maar dat is erg lomp en het oogt ook nog eens lomp. Dit is veel makkelijker/mooier vind ik. Het is een Laing Pro 12V DDC1T.

Graag gedaan :)
quote:
aapenootjes schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:06:
[...]

Die ene CCFL ga ik wellicht nog wegwerken, de vraag is hoe. Verder zuigen de ventilatoren gewoon de lucht de kast in. De slang bovenin maakt een bocht en komt dan weer aan de bovenkant van het reservoir uit.
Die fans zuigen? Krijg je dan geen warme lucht je kast in of valt dat wel mee? En ja idd, toen ik nog een keer keek was het eigenlijk wel duidelijk, dom van me... |:( Die CCFL aan de zijkant, kan je die niet gewoon wegdoen? Of vind je eentje niet voldoende?

Sp33dFr34k wijzigde dit bericht 13-02-2008 23:09 (23%)

quote:
Die fans zuigen? Krijg je dan geen warme lucht je kast in of valt dat wel mee? En ja idd, toen ik nog een keer keek was het eigenlijk wel duidelijk, dom van me... |:( Die CCFL aan de zijkant, kan je die niet gewoon wegdoen? Of vind je eentje niet voldoende?
Die zuigen gewoon lucht van onder de kast door de radiator de kast in, dat is dus koele lucht. Ik weet nog niet wat ik met die ccfl doe, maar weg gaat ie niet. Het scheelt heel erg veel als ik die uit doe. Er zitten er overigens zelfs 3 in.
quote:
aapenootjes schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:12:
[...]

Die zuigen gewoon lucht van onder de kast door de radiator de kast in, dat is dus koele lucht. Ik weet nog niet wat ik met die ccfl doe, maar weg gaat ie niet. Het scheelt heel erg veel als ik die uit doe. Er zitten er overigens zelfs 3 in.
Haha idd, scherp ben ik he (not... :/ ). Ik vind het persoonlijk een beetje te veel van het goede, hoewel ik er zelf ook zoveel had van die kleur. Doe er nog een liquid neon in het blauw in en dan vind ik het wel goed met die dingen.

Maar als die lucht aanzuigen van beneden de kast, gaat de lucht door het rad en wordt het toch warm? Hoewel ik eigenlijk nooit warme lucht van een rad voel komen, maar misschien is dat bij jou wel anders...?

Gebruiken jullie wel fanfilters?

Als de rads onder zitten en je hebt tapijt, dan hoopt het stof zich snel op in de radiatoren.

Ik heb zelf ook tapijt, en mijn rads zitten aan de voorkant.
Ik moet nu om de 2 weken even een stofzuiger langs mijn fanfilters gaan, ben blij dat al dat stof niet tussen de lamellen van mijn rads zit :)
Wellicht dat ik die nog eens inbouw, ik kijk het eerst even aan.
quote:
Maar als die lucht aanzuigen van beneden de kast, gaat de lucht door het rad en wordt het toch warm? Hoewel ik eigenlijk nooit warme lucht van een rad voel komen, maar misschien is dat bij jou wel anders...?
Mwah, waarschijnlijk word de lucht wel iets verwarmt. Maar ik denk niet dat het een probleem is.
aapenootjes maken die fans op je rad veel herrie? Of heb je ze zachtjes staan? Ziet er heel erg netjes uit en die rad+fans is echt gruwlijk.

Morgen kan ik bij het GLS depot mijn spullen ophalen zodat ik het oud koper wat ik nu als radiator gebruik eruit kan gooien en mijn Thermochill PA.120.3 kan installeren.

Ik heb ze slechts op 5v draaien, dus ik hoor ze eigenlijk niet eens. Wat temperatuur maakte het niet eens veel uit. Eigenlijk wil ik nog een fanbus ervoor hebben, echter vind ik de meeste te lelijk en de voorkant van mijn kast verknallen.

Ik heb de ventilatoren nog niet op vol vermogen geprobeerd, dat geeft vrij veel herrie in ieder geval. Het zal ongetwijfeld ook wel een paar graden schelen maar nooit veel.

aapenootjes wijzigde dit bericht 14-02-2008 20:42 (26%)

quote:
aapenootjes schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:40:
Ik heb ze slechts op 5v draaien, dus ik hoor ze eigenlijk niet eens. Wat temperatuur maakte het niet eens veel uit. Eigenlijk wil ik nog een fanbus ervoor hebben, echter vind ik de meeste te lelijk en de voorkant van mijn kast verknallen.

Ik heb de ventilatoren nog niet op vol vermogen geprobeerd, dat geeft vrij veel herrie in ieder geval. Het zal ongetwijfeld ook wel een paar graden schelen maar nooit veel.
Scheelt echt bijna niets, dus lekker op 5v laten lopen :)

Pro gosu F1 addict

quote:
Zo dat reservoir van swiftech staat daar best netjes, maar eens kijken of dat in mijn setup vast te maken is. Want hij valt dan precies voor mijn window.

http://lh5.google.com/Zycban/R6yApv_GVzI/AAAAAAAAALk/28mjqJYCyCE/s400/IMAGE_038.jpg

Dat zeg ik...

Reg. datum: 10 februari 2007

Ik vraag mij af hoe effecient deze coolers zijn.
Ik vind er vrij weinig op google over, en anders is het wel een taal waar ik niks uit kan maken. (plaatjes kijken is leuk maar niet genoeg :9 )

www.highflow.nl

Reg. datum: 04 september 2002

quote:
aapenootjes schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:40:
Eigenlijk wil ik nog een fanbus ervoor hebben, echter vind ik de meeste te lelijk en de voorkant van mijn kast verknallen.
Je kan de meeste fancontrollers modden met een orgineel plaatje van je kast. Dan past zo'n controller perfect bij de rest van de PC. Heb zelf 2 Sunbeam Rheobus fancontrollers in mijn PC gemod met zo'n plaatje en dat vind ik er toch prima uit zien.

PilatuS wijzigde dit bericht 15-02-2008 13:12 (22%)

Dat is eventueel wel een optie, hoewel dat niet zo heel makkelijk is met een stacker denk ik. Echter ik kan geen fatsoenlijke fancontroller vinden die een output per kanaal kan leveren van 18w (1,5A) en daarbij ook tot 5v of nog lager terug kan. Veel controllers hebben slechts een bereik van 7 tot 12 volt.

Ow, die rheobus van sunbeam kan dat dus wel. Stom van me, was hem niet in de pricewatch tegen gekomen :P

aapenootjes wijzigde dit bericht 15-02-2008 13:59 (14%)

nuttig.

quote:
aapenootjes schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:56:
Dat is eventueel wel een optie, hoewel dat niet zo heel makkelijk is met een stacker denk ik. Echter ik kan geen fatsoenlijke fancontroller vinden die een output per kanaal kan leveren van 18w (1,5A) en daarbij ook tot 5v of nog lager terug kan. Veel controllers hebben slechts een bereik van 7 tot 12 volt.

Ow, die rheobus van sunbeam kan dat dus wel. Stom van me, was hem niet in de pricewatch tegen gekomen :P
Kan best met een stacker, je kan ook gewoon een zalman nemen met zo n blauw fontje die zijn goedkoop en dan zelf kleur spuitend ie je mooi vind ofzo.
quote:
BTS schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:05:
Ik vind er vrij weinig op google over, en anders is het wel een taal waar ik niks uit kan maken. (plaatjes kijken is leuk maar niet genoeg :9 )
Er staat bij dat hij voor 800watt koelt en 400 watt gebruikt wat leuk is, en ook het water afkoelt tot 4 graden. Het klinkt goed en ik denk dat het zeker koeler water oplevert dan een radiator. Niet gekeken naar het stroomverbrijk van een radiator en zo'n ding wat toch wel zo'n factor 100 verschilt.

Reg. datum: 04 september 2002

quote:
aapenootjes schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:56:

Die Rheobus fancontrollers zijn echt super. 25W per kanaal van 0 tot 12V. Alleen staan ze idd niet meer in de PW omdat ze volgens mij helaas niet meer gemaakt worden. Als je ze 2e hands kan vinden zou ik zeker voor die gaan. Je kan er zelfs een Laing pomp aan hangen.

Modden is ook erg makkelijk. Je vervangt gewoon het orginele metaal door een plaatje van de PC kast.

PilatuS wijzigde dit bericht 15-02-2008 14:11 (6%)

quote:
Modden is ook erg makkelijk. Je vervangt gewoon het orginele metaal door een plaatje van de PC kast.
Ja dat snap ik wel. Alleen zijn de CM stacker frontjes niet recht maar krom en vrij dik. Dat maakt het wellicht wat lastiger. Maar op zich is een uitdaging leuk 8)

Ik heb hem overigens hier gevonden.

aapenootjes wijzigde dit bericht 15-02-2008 15:55 (18%)

quote:
BTS schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:05:
Wat een ding :D

Dadelijk koelt ie zo goed, dat temp van water onder kamertemperatuur gaat.
Dan krijg je straks condensvorming :o
Dat ding werkt gewoon als een soort water chiller lijkt mij. Ik vraag me alleen af of het niet goedkoper is om zoiets te laten maken. Bovendien kun je hem dan met een beetje geluk in je kast kwijt.
Reg. datum: 10 februari 2007

quote:
YPSUN schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:02:
[...]

Wat een ding :D

Dadelijk koelt ie zo goed, dat temp van water onder kamertemperatuur gaat.
Dan krijg je straks condensvorming :o
Vraag me dan alleen af of mijn Quad dat toelaat want dat is een heethoofd.
Maar zoals aapennootjes zegt, misschien laten maken, alhoewel ik daar echt geen verstand van heb door wie of wat. :|

www.highflow.nl

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws